Δεκαπέντες χιλιάδες αεροπορικές θέσεις προσέθεσε η TUI στην Ελλάδα σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες. Μάλιστα το θέμα αυτό έθεσε και στη συνάντηση με το κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Παύλο Γερουλάνο και ο διευθύνων σύμβουλος της TUI DEUTSCHLAND dr. Volker Botcher, ζητώντας συνδιαφήμιση και εξόφληση των χρεωστούμενων. Αυτή βέβαια είναι η μισή αλήθεια, καθώς η άλλη μισή, σύφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αναφέρει ότι λόγω των γεγονότων στη Βόρεια Αφρική, η TUI έχει αυξήσει τις θέσεις σε Ισπανία και Τουρκία κατά 60.000, με το συντριπτικό ποσοστό αυτών να έχουν ήδη πουληθεί με αποτέλεσμα η "χωρητικότητα" των δύο αυτών χωρών να είναι πλέον περιορισμένη. Σύμφωνα με πηγές της TUI αυτή τη στιγμή η Ελλάδα εμφανίζει αύξηση μεταξύ 4 και 8%, ενώ ελληνικές πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν κάνουν λόγο για το σύνολο της γερμανικής αγοράς, για μια μεσοσταθμική αύξηση 8-9% για την Ελλάδα, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Από τους υπόλοιπους tour operators που είδε χθες η ελληνική αποστολή ο κ. Soren Hartmann, διευθύνων σύμβουλος του REWE, έκανε λόγο για στασιμότητα σε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη θετική, καθώς ο συγκεκριμένος τ.ο. είναι πάντα ο πλέον "απαισιόδοξος" στην αγορά παραδοσιακά, ο κ. Volker Berlinghoff διευθυντής του Alltours, μίλησε για σαφείς ενδείξεις ανάκαμψης, ενώ ο πλέον αισιόδοξος ήταν ο κ. Peter Fankhausen διευθύνων σύμβουλςο του Thomas Cook που έκανε λόγο για διψήφια αύξηση.
Και θα πρέπει επίσης να σημειώσουμε την αισθητική ανανέωση του ελληνικού περιπτέρου που πράγματι είναι καλύτερο από κάθε άλλη πρόσφατη χρονιά, με μοναδική παραφωνία μια "παράγκα" στην μέση της πλατείας που προβάλλονται κάποια φιλμάκια και χαλάει την όλη εικόνα. Σημειωτέον ότι φέτος η κατασκευή κόστισε λιγότερο από κάθε άλλη χρονιά (180 € το τμ, έναντι 220 πέρυσι και 300 το 2009)
Ωστόσο, το θέμα δεν είναι τι γίνεται φέτος, όπου και για λόγους συγκυρίας θα πάμε καλύτερα, αλλά τι θα γίνει του χρόνου, όπως σωβστά επισημαίνει ο Ανδρέας Ανδρεάδης, σε σχετικό άρθρο του. ΚΑι τονίζει με νόημα: " Η φετινή συγκυρία για τον ελληνικό τουρισμό είναι για την ώρα ευνοϊκή, για λόγους άσχετους από αυτούς που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως περιεχόμενο στρατηγικής. Όμως, η Ελλάδα εξακολουθεί έχει την εικόνα και να πωλείται ως ένας χαμηλού κόστους προορισμός, συγκρίσιμος πιο πολύ με την Τουρκία, Αίγυπτο, Μαρόκο κλπ παρά με την Ιταλία, Ισπανία η Γαλλία. Στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας έχουν συντελέσει οι πολιτικές αυτόματου πιλότου που εκφράζονται και με την διαχρονική απουσία μάρκετινγκ. Η εικόνα της χώρας μας και των περιοχών της (branding), διαμορφώνεται, είτε από τα αρνητικά γεγονότα που προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ, είτε και από τους μεγάλους tour operators που προωθούν τον μαζικό τουρισμό. Τα εκατοντάδες ποιοτικά και boutique ξενοδοχεία, τα καταπληκτικά νησιά και οι πανέμορφοι οικισμοί μας, ο πολιτισμός , η γαστρονομία μας,, η άλλη Ελλάδα δηλαδή, παραμένουν στο περιθώριο χωρίς προώθηση και διαφήμιση. Και όμως: αυτή είναι η Ελλάδα που εάν προβάλλονταν σωστά με στρατηγική, συνέχεια και συνέπεια, θα δημιουργούσε μία διαφορετική εικόνα και θα προσέλκυε περισσότερους επισκέπτες με μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη" (εδώ το πλήρες άρθρο).
Συγκεντρωτικά χθες ο υπουργός και ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος και Γιώργος Νικητιάδης,είχαν από το πρωί συνεχείς συναντήσεις με tour operators, μέσα ενημέρωσης και εκθέτες εισπράττοντας κλίμα αυξημένης αισιοδοξίας για την έλευση Γερμανών επισκεπτών στην Ελλάδα το 2011. Ήδη καταγράφεται μια σειρά θετικών δηλώσεων για την Ελλάδα από σειρά παραγόντων, πολιτικών και τουριστικών. Ζητούμενο είναι πέρα από την ενίσχυση του τουριστικού ενδιαφέροντος για την Ελλάδα, η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που επικράτησε πέρυσι και η αναθέρμανση των σχέσεων των δυο χωρών.
Πρώτος επισκέφθηκε το περίπτερο της Ελλάδας ο Ernst Burgbacker, Υφυπουργός Οικονομίας αρμόδιος για θέματα Τουρισμού o οποίος ενημερώθηκε για την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων (Athens every week και Σταυροδρόμι Πολιτισμών), την άνθιση της νέας δημιουργίας, την έννοια του ελληνικού τραπεζιού και των αξιών που εκπροσωπεί, τις μοναδικές εμπειρίες που μπορεί κανείς να ζήσει μόνο στην Αθήνα.
Αμέσως μετά ο κύριος Burgbacker (ο οποίος μάλιστα ξάπλωσε και σε μια από τις ξαπλώστρες πάνω στην άμμο σε ειδικό χώρο του περίπτερου) δήλωσε: «Είμαι σίγουρος ότι ο κόσμος θα ανακαλύψει εκ νέου την Ελλάδα. Είναι μια υπέροχη χώρα με πανέμορφα τοπία, με ιστορία και πολιτισμό όσο καμία άλλη χώρα. Γνωρίζουμε ότι ο τουρισμός είναι για την Ελλάδα πάρα πολύ σημαντικός και θα κάνουμε τα πάντα ώστε να ενισχυθούν οι επισκέψεις των Γερμανών», είπε ο κ. Burgbacker.
Νεότερα και πολύ ενδιαφέροντα σε λίγο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου