Έντονη διάθεση για ταξίδια θα εμφανίσουν οι Γερμανοί το 2001, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΤ Γερμανίας. Σύμφωνα με την έκθεση του γραφείου οι Γερμανοί διαθέτουν και πάλι περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους. Πρόσφατη έρευνα της γερμανικής τράπεζας Commerzbank αναφέρει, ότι η οικονομική ανάκαμψη της Γερμανίας είχε ως αποτέλεσμα και τη σημαντική αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών των Γερμανών το 2010 στο εξωτερικό.
Το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης αυτής, που καταγράφηκε το 2010, προέρχεται κυρίως από τις ταξιδιωτικές δαπάνες των επαγγελματικών ταξιδιών και λιγότερο από τις δαπάνες των τουριστών για ταξίδια αναψυχής. Για την τρέχουσα τουριστική χρονιά 2011, αναμένεται να συνεχιστεί η ανοδική πορεία των ταξιδιωτικών δαπανών. Η αύξηση του εισοδήματος των νοικοκυριών και η σημαντική τόνωση των επενδύσεων οδηγούν, σύμφωνα με πρόβλεψη της Commerzbank, σε αύξηση κατά περίπου 3% και των ταξιδιωτικών δαπανών των τουριστών.
Το έτος 2010, το δεύτερο έτος μετά την τραπεζική κρίση, που προκάλεσε η πτώχευση της τράπεζας Lehman, η παγκόσμια οικονομική κατάσταση εμφανίζεται να έχει υπερβεί το σοκ της αβεβαιότητας και της παγκόσμιας ύφεσης. Το οικονομικό περιβάλλον στις βιομηχανικές χώρες είναι και πάλι φιλικό, ωθούμενο και από την ισχυρή ζήτηση στις αναδυόμενες οικονομίες πχ Κίνα, Ινδία, Βραζιλία .
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των δυτικών βιομηχανικών κρατών αυξήθηκε
κατά 2 ½ %.
Στην παγκόσμια σκηνή όμως η εικόνα και οι επιπτώσεις της κρίσης είχαν διαφορετικό αντίκτυπο. Στις ΗΠΑ, αν και η οικονομία αυξήθηκε σημαντικά, η ανεργία παρέμεινε σε υψηλά ποσοστά. Οι αμερικανοί καταναλωτές ήταν υπερχρεωμένοι και ως εκ τούτου δεν είχαν τη δυνατότητα να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα, - παρά τα χαμηλά επιτόκια.
Σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, επίσης, ο κόσμος δεν είχε ακόμη επανέλθει σε κανονικό ρυθμό διαβίωσης.
Η κατάσταση ήταν διαφορετική στη Γερμανία, στην οικονομία της οποίας δεν καταγράφηκαν υπερβολές ώστε να είναι απαραίτητο να ληφθούν δραστικά μέτρα για την ομαλοποίηση της οικονομίας της. Ήδη από την άνοιξη του 2009, η γερμανική οικονομία ανακάμπτει σημαντικά από τη χειρότερη ύφεση στη μεταπολεμική ιστορία.
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν το 2010, του οποίου ο ετήσιος μέσος όρος ανάπτυξης ανήλθε σε 3,6%, σημείωσε, για μια ακόμη φορά, δυναμική ανάπτυξη.
Η ανάπτυξη αυτή της οικονομίας οδηγείται όχι μόνο από τις εξαγωγές και τις επενδύσεις στα εξοπλιστικά προγράμματα, αλλά σταδιακά και σταθερά ανακάμπτει και η ιδιωτική κατανάλωση.
Η διεθνής τουριστική οικονομία και πάλι σε ανάκαμψη
Η διεθνής τουριστική οικονομία το 2010, επωφελήθηκε σημαντικά από τις καλλίτερες συνθήκες της γενικής οικονομίας.
Οι παγκόσμιες αφίξεις τουριστών, οι οποίες το 2009 κατέγραψαν δραστικές μειώσεις, αυξήθηκαν σθεναρά σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO), από τον Ιανουάριο έως Αύγουστο του 2010 αλλά και στη συνέχεια του έτους συνεχίστηκε η θετική τάση. Για ολόκληρο το έτος 2010, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού υπολογίζει ότι περίπου 930 εκατομμύρια επιβάτες αφίχθηκαν σε μια από τις 150 χώρες-προορισμούς τουριστών, δηλαδή 5% μέχρι 6% περισσότεροι από το 2009 καθώς επίσης περισσότεροι και από τις αφίξεις του, προ της κρίσης, έτους 2008 (922 εκατομμύρια).
Τα παγκόσμια έσοδα από τον τουρισμό σημείωσαν επίσης αύξηση, αλλά με μικρότερο ποσοστό από την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών. Η υστέρηση αυτή οφείλεται , αφενός μεν στο γεγονός, ότι οι επισκέπτες περιόρισαν μερικώς την παραμονή τους στη χώρα προορισμού, αφετέρου δε στον έντονο ανταγωνισμό, που οδήγησε σε πτώση των τιμών σε ορισμένες περιοχές.
Οι περισσότερες περιοχές του κόσμου επωφελήθηκαν από την εκ νέου άνοδο του διεθνούς τουρισμού. Στις Αναδυόμενες Αγορές υποδοχής τουριστών ο αριθμός των αφίξεων τουριστών αυξήθηκε, σε σύγκριση με το 2009, σαφώς ταχύτερα από ό, τι στις βιομηχανικές χώρες. Η τουριστική κίνηση στη Μέση Ανατολή και στην περιοχή Ασίας / Ειρηνικού παρουσίασε διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, ενώ στην Ευρώπη, με βάση τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα, ταξίδεψαν το 2010 μόνο 2 ½ % περισσότερα άτομα από το 2009.
Τον Απρίλιο το σύννεφο ηφαιστειακής τέφρας, το οποίο προκάλεσε τότε το κλείσιμο του Ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της τουριστικής κίνησης. Μόνο στη Βόρεια Ευρώπη οι αφίξεις τουριστών ήταν 11% λιγότερες σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου χρόνου.
Η οικονομική κρίση, τα χρέη και οι εσωτερικές διαμαρτυρίες με τα οποία βρέθηκαν αντιμέτωπες ορισμένες χώρες οδήγησαν στην απώλεια επισκεπτών πχ Ελλάδα και Ιρλανδία.
Η Αφρική, η μόνη περιοχή που είχε σημειώσει ανάπτυξη το 2009, επωφελήθηκε και το 2010 από την αυξανόμενη δημοτικότητα λόγω του Παγκόσμιου Κυπέλλου ποδοσφαίρου στη Νότια Αφρική.
Συνολικά, η διεθνής τουριστική κίνηση το 2010 εμφανίζεται, μετά τη σοβαρή οικονομική κρίση, και πάλι στιβαρή στο προσκήνιο.
Η γρίπη Η1Ν1, το μείζον θέμα του 2009, σχεδόν ξεχάστηκε. Γεγονότα όπως
η πολιτική αναταραχή στην Ταϊλάνδη, ο σεισμός στη Σουμάτρα ή η αυξημένη απειλή της τρομοκρατίας σε ορισμένες περιοχές, ενδέχεται να επηρέασαν βραχυπρόθεσμα την ταξιδιωτική συμπεριφορά των τουριστών, αλλά στο σύνολο του έτους δεν φαίνεται να είχαν μεγάλο αντίκτυπο.
Πιο πιθανό είναι, ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα, από τα τέλη του Νοεμβρίου,
το κρύο και χιόνια του χειμώνα, να επηρέασαν τα σχέδια πολλών ταξιδιωτών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ με αντίκτυπο την επιβράδυνση της τουριστικής κίνησης.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) υπολόγισε, ότι αν και ο αριθμός των παγκόσμιων αφίξεων τουριστών το 2010 έφθασε ένα νέο ρεκόρ, αυξήθηκε περισσότερο από 5%, η θετική αυτή τάση θα συνεχιστεί και ακόμα περισσότεροι τουρίστες θα ταξιδέψουν το 2011 στο εξωτερικό.
Περισσότερα ταξίδια στο εσωτερικό και στο εξωτερικό
Το έγκυρο Ινστιτούτο Ερευνών διακοπών και ταξιδιών (FUR) στην ετήσια μελέτη, για την τουριστική αγορά του 2010 και για τις τάσεις της αγοράς το 2011, στα πρώτα συμπεράσματα που παρουσίασε τον Ιανουάριο, καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι η παγκόσμια τουριστική κίνηση, μετά την χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση, έφτασε και πάλι στο επίπεδο του 2008.
2011: Η ταξιδιωτική διάθεση των πολιτών για διακοπές βρίσκεται στα ύψη.
Η κατάσταση της οικονομίας, αφενός σε συνδυασμό με την προσωπική θετική ή αρνητική αντίληψη των πολιτών για την οικονομία καθορίζει εάν και πως θα ταξιδέψουν οι Γερμανοί, αφετέρου τα σχέδια διακοπών και τα ταξίδια, που πραγματοποιούν οι πολίτες, αντικατοπτρίζουν τη γερμανική οικονομική κατάσταση. Και εδώ όλοι οι δείκτες δείχνουν προς την ίδια κατεύθυνση:
Μετά από μια καλή τουριστική χρονιά οι προοπτικές για το 2011 είναι ακόμα καλύτερες.
Τέσσερις στους πέντε κατοίκους της Γερμανίας έχουν ήδη ασχοληθεί με το σχεδιασμό του ταξιδιού αναψυχής τους.
Ο δείκτης επιθυμίας των διακοπών αυξήθηκε κατά 8%, ταυτόχρονα, λιγότερα άτομα, σε σχέση με πέρυσι, δηλώνουν, ότι αντιμετωπίζουν το 2011 οικονομικά εμπόδια στα σχέδια των διακοπών τους (23% έναντι 27% πέρυσι).
Με βάση τα δεδομένα αυτά, οι ερευνητές αναμένουν χρονιά ρεκόρ για τα ταξίδια αναψυχής.
Δεν είναι μόνο ο αριθμός των τουριστών που παρουσιάζει αύξηση, παράλληλα αυξάνεται και ο αριθμός των ταξιδιών που πραγματοποιούνται και επομένως τα χρήματα που διατίθενται για τα ταξίδια αυτά.
Ποσοστό 23% των Γερμανών προγραμματίζει για το 2011 να υλοποιήσει περισσότερα ταξίδια, σε σχέση με πέρυσι, ενώ το ποσοστό των Γερμανών, που προγραμματίζει λιγότερα ταξίδια ανέρχεται σε 17%. Το 2010 τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν περίπου 50:50.
Οι εκπρόσωποι των Τ.Ο. της Γερμανίας αναμένουν επίσης αύξηση του κύκλου εργασιών λόγω και της μέτριας αύξησης των τιμών των ταξιδιών.
Με δεδομένους όμως τους κινδύνους, με τους οποίους συνδέεται η παγκόσμια οικονομία, η αισιόδοξη πρόγνωση για τη θετική εξέλιξη της τουριστικής κίνησης μπορεί να αλλάξει άρδην.
Στην παγκόσμια τουριστική αγορά, επίσης, αναμένεται αύξηση της τουριστικής κίνησης. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO) το 2011 αναμένεται αύξηση των διεθνών αφίξεων της τάξης του 4%, που θα αντιστοιχεί σε 965 εκατ. ταξίδια.
„Ροζ προοπτικές για το 2011“ προβλέπει το επαγγελματικό τουριστικό περιοδικό (FVW).
Για το τουριστικό έτος 2011/2012, οι προοπτικές είναι τόσο καλές όσο ποτέ άλλοτε. Οι κρατήσεις του χειμώνα εμφανίζουν διψήφια αύξηση – σε σύγκριση όμως με τον πολύ άσχημο χειμώνα τον προηγούμενο χρόνο . Η τουριστική κίνηση για τα ταξίδια διακοπών το καλοκαίρι εμφανίζεται πολλά υποσχόμενη. Τα θετικά μηνύματα, εφόσον βέβαια όλα κυλήσουν ομαλά, προδικάζουν καινούργιο ρεκόρ ανάπτυξης της γερμανικής τουριστικής αγοράς.
Ακόμα και οι συντηρητικοί αναλυτές της τουριστικής αγοράς είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι και προβλέπουν αύξηση σε όλους τους προορισμούς που θα τηρήσουν πειθαρχημένη τιμολογιακή πολιτική.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, που διενήργησε το ινστιτούτο ερευνών Β.Α.Τ. (Stiftung für Zukunftsfragen), για τις δέκα (10) πρώτες θέσεις στις επιθυμίες των Γερμανών για διακοπές τα επόμενα δέκα χρόνια, η Γερμανία καταλαμβάνει την πρώτη θέση, ακολουθεί η Ισπανία, ο πιο αγαπημένος προορισμός για ταξίδια στο εξωτερικό. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη (6) θέση, γεγονός που αποδεικνύει, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις προτίμησης των Γερμανών.
Τα πρώτα μηνύματα για την Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά , το 2011 θα είναι έτος ανάκαμψης, έπειτα από τα τελευταία δύο δύσκολα χρόνια. Οι εκπρόσωποι των τουριστικών οργανισμών εκτιμούν ότι η ταξιδιωτική κίνηση από Γερμανία για Ελλάδα θα κινηθεί ανοδικά, λαμβάνοντας υπόψη τη μέχρι στιγμής εξέλιξη των προκρατήσεων. Ήδη από τις πρώτες τουριστικές εκθέσεις της Γερμανίας διαπιστώσαμε αυξημένο ενδιαφέρον Γερμανών για την Ελλάδα.
Γενικά, υπό την προϋπόθεση, ότι δεν θα υπάρχουν έντονες απεργιακές κινητοποιήσεις στην Ελλάδα, οι εκπρόσωποι των Τ.Ο. αναφέρουν ένα „Comeback“ της Ελλάδας στη Γερμανία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου