Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Φήμες για εξαγορά της Transaero από την S7


- Διαψεύδουν οι κρατικοί φορείς
- Μείζον θέμα τα χρέη της εταιρίας, τα οποία φτάνουν τα 260 δισ ρούβλια 
- Η Aeroflot αποκλείει οποιαδήποτε εμπλοκή της

Έντονες φήμες κυκλοφορούν στη Ρωσία για προσπάθεια εξαγοράς της Transaero από την εταιρία S7, της Σιβηρίας. 
Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι διαψεύδουν τις φήμες αυτές, ωστόσο αξιωματούχοι της S7, επιμένουν.
Σε κάθε περίπτωση όμως, όπου κι αν είναι η αλήθεια, τα χρέη και οι πιστωτές της Τransaero, έχουν σίγουρα τον πρώτο, αν όχι και τον τελευταίο λόγο στην εξέλιξη της ιστορίας αυτής.
Από την πλευρά της η Aeroflot διαψεύδει ξανά οποιαδήποτε προοπτική εμπλοκής της στην χρεωκοπημένη εταιρία, χωρίς να αποκλείει ωστόσο την πώληση της εταιρίας σε άλλον ενδιαφερόμενο. 
Μάλιστα, φέρεται ο CEO και συνιδιοκτήτης της S7 Vladislav Filev υπέγραψε χθες συμφωνία για την αγορά από τον μεγαλύτερο μέτοχο της «Transaero" Alexander Pleshakov τουλάχιστον τοy 51% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας.  
Το ποσό της συναλλαγής δεν αποκαλύφθηκε, αλλά σύμφωνα με τον κ Pleshakova, η τιμή του πακέτου ήταν "πολύ μεγαλύτερη από ένα ρούβλι" και "θα ικανοποιήσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη».
Σύμφωνα με Vladislav Filev, οι μέτοχοι της S7 «έχουν ένα σχέδιο για να εξομαλύνουν τις σχέσεις της με τους πιστωτές Transaero, αλλά λεπτομέρειες δεν ανακοινώθηκαν.
Ας τα πάρουμε με τη σειρά
Ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αερομεταφορών Αλέξανδρος Neradko δήλωσε ότι η υπηρεσία του δεν έχει λάβει πληροφορίες σχετικά με μια συναλλαγή μεταξύ "Transaero" και S7 Airlines, και αρνήθηκε να σχολιάσει, όπως ο ίδιος το έθεσε, τις φήμες για το θέμα αυτό.
Η επίσημη απάντηση από την S7 ήρθε άμεσα με τη  Ναταλία Filev, συνιδιοκτήτρια της εταιρείας να επιβεβαιώνει την πρόθεσή τους να αγοράσουν το 51% των μετοχών της "Transaero", όπως ανακοινώθηκε το βράδυ της 20 Οκτωβρίου.
Μια άλλη σημαντική παράμετρος είναι ότι σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Ρωσίας, «Transaero» έχει πρόβλημα με το πιστοποιητικό αερομεταφορέα, το οποίο πρέπει να ανακληθεί άμεσα. Μάλιστα σύμφωνα με δήλωση του υπουργού Μεταφορών Maxim Sokolov, η επιτροπή του υπουργείου που εξέτασε την κατάσταση της Transaero κατέληξε στο συμπέρασμα ότι « η περαιτέρω δραστηριοποίηση της εταιρείας καθίσταται αδύνατη» και αυτό σημαίνει ότι στις 26 Οκτωβρίου, με την έναρξη του χειμερινού προγράμματος, τα αεροσκάφη της Transaerο, δεν θα είναι  στον αέρα.
«Όλοι οι επιβάτες έχουν στα χέρια τους εισιτήρια της, θα πρέπει να μεταφερθούν στις πτήσεις της «Aeroflot» και άλλων ρωσικών αεροπορικών εταιριών», - είπε ο υπουργός 
Χθες, η "Aeroflot" διέψευσε αναφορές των μέσων ενημέρωσης σχετικά με την είσοδό της στο μετοχικό κεφάλαιο της «Transaero". 
Σύμφωνα με την επίσημη εκπρόσωπο, η εταιρεία δεν θα εξετάσει προτάσεις από τους νέους ιδιοκτήτες (;) ή τους παλαιούς μετόχους.
Φαίνεται ωστόσο ότι σε αντίθεση με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορικών Μεταφορών, η Αeroflot, δεν αποκλείει την πιθανότητα μεταβίβασης της Τransaero, σε νέους ιδιοκτήτες.
Πάντως οποιαδήποτε εξέλιξη στην κατεύθυνση της πώλησης δεν θα είναι εύκολη καθώς μεταξύ των πιστωτών υπάρχουν έντονα αντικρουόμενα συμφέροντα.
Κάποιοι θέλουν να διατηρηθεί ο μεταφορέας στη «ζωή» και άλλοι θέλουν να χρεοκοπήσει. Μεταξύ των πρώτων είναι και οι πολυάριθμοι δανειστές, οι οποίοι ελπίζουν να πάρουν τουλάχιστον κάποιο τμήμα του χρέους, ενώ μεταξύ των δεύτερων είναι  η Aeroflot και η Sberbank.
Το συνολικό χρέος των «Transaero" σε όλους τους πιστωτές των 250-260 δισ. Ρούβλια.
Η προβλεψη των εξελίξεων είναι πολύ δύσκολη…
Ίδομεν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου