Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Απάντηση του "Ελ. Βενιζέλος" στον Economist...


Aπάντηση στο οξύτατο άρθρο του Economist ( εδώ ) για το αεροδρόμιο της Αθήνας απέστειλε η διοίκηση του "Ελ. Βενιζέλος". 
Η απάντηση έχει ως εξής: Σχετικά με το ανακριβές και παραπλανητικό άρθρο “Athens airport – a Greek island” («Το αεροδρόμιο της Αθήνας – ένα ελληνικό νησί») που δημοσιεύθηκε στις 10 Ιουνίου στο blog του Economist “Gulliver” / Business Travel”, ακολουθεί η ορθή πληροφόρηση τόσο για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όσο και για την αεροπορική αγορά. 
Οι πληροφορίες αυτές θα είχαν ευχαρίστως παρασχεθεί στο συντάκτη του άρθρου, εάν φυσικά μας είχαν ζητηθεί. 
1. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) αποτελεί καινοτόμο συνεργασία μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (55%) και ιδιωτών μετόχων (45%) και είναι ένας από τους μεγαλύτερους μοχλούς απασχόλησης στην Ελλάδα: 15.000 εργαζόμενοι απασχολούνται στις περισσότερες από 300 επιχειρήσεις και φορείς που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ενώ το σύνολο των θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα από τη δραστηριότητα του αεροδρομίου, ανέρχεται σε 63.000 περίπου. Η συνολική συνεισφορά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στην ελληνική οικονομία αντιστοιχεί στο 2,14% του ΑΕΠ.
2. Ως προς τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης και την παγκόσμια αγορά αερομεταφορών, η επιφανειακή προσέγγιση του συντάκτη του άρθρου αυτού είναι απογοητευτική και απέχει από τη θεώρηση στην οποία, μέχρι στιγμής, μας είχε συνηθίσει ο Economist. Ο παγκόσμιος χάρτης των αερομεταφορών έχει μεταβληθεί σημαντικά και χαρακτηρίζεται από τη μετατόπιση της ισορροπίας δυνάμεων προς τα ανατολικά με τους αεροπορικούς κόμβους της Μέσης Ανατολής σε γεωγραφικά πλεονεκτική θέση που τους επιτρέπει να εκμεταλλεύονται πλήρως την αεροπορική κίνηση μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Στη διαρθρωτική αυτή μεταβολή οφείλεται το γεγονός ότι κάποιοι σημαντικοί αερομεταφορείς (όπως οι εταιρείες Thai και Singapore) αναγκάστηκαν να τροποποιήσουν το διεθνές δίκτυό τους, σε μια προσπάθεια να αντεπεξέλθουν στον εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιρειών της Μέσης Ανατολής. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Αθήνα, η κίνηση μέσω των κόμβων της Μ. Ανατολής εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη και αποτελεί το πλέον ανθεκτικό τμήμα της αγοράς μας. Επιπλέον, για την ακρίβεια της ενημέρωσής σας, η αμερικανική Delta ξεκίνησε εκ νέου τα δρομολόγιά της μεταξύ Αθήνας - Νέας Υόρκης, ενώ οι εταιρείες US Airways, Air Canada και Air Transat συνδέουν την Αθήνα με τη Βόρειο Αμερική.
Όσο για την Air China, συνδέει την Αθήνα με το Πεκίνο ήδη από το 2011.
Σχετικά με τους ισχυρισμούς του συντάκτη για τους εγχώριους αερομεταφορείς, η Aegean Airlines έχει ήδη αυξήσει τη δραστηριότητά της με 8 νέους προορισμούς κατά τη φετινή θερινή περίοδο. Παράλληλα, όπως είναι γνωστό, το αεροπορικό ταξίδι είναι άρρηκτα συνδεμένο με τις μακροοικονομικές εξελίξεις και τη συνολική οικονομική κατάσταση μιας περιοχής ή μιας χώρας. Μετά από μακρά περίοδο συνεχούς ανόδου, με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης περί το 6,7% από το 2001 (έτος έναρξης λειτουργίας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών), η κίνηση της Αθήνας υπέστη μείωση κατά τα 3 τελευταία χρόνια, λόγω της κρίσης της ελληνικής οικονομίας, της πληγείσας εικόνας της χώρας και της Αθήνας ειδικότερα, καθώς και της σημαντικά περιορισμένης ταξιδιωτικής δυνατότητας των Ελλήνων λόγω των μέτρων λιτότητας. Καλό θα ήταν ωστόσο να γνωρίζετε ότι τα πρώτα θετικά σημάδια ήδη έχουν εμφανιστεί, με την επιβατική κίνηση του Μαΐου να «κλείνει» θετικά (+2,6% η διεθνής κίνηση σε σύγκριση με το Μάιο του 2012 και +11% οι διεθνές αφίξεις), γεγονός που σηματοδοτεί μικρή ανάκαμψη.
3. Τα σχόλια του συντάκτη σχετικά με τις υποδομές του αεροδρομίου είναι παντελώς παραπλανητικά. Βασικός πυλώνας της στρατηγικής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών είναι η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, καθώς και η τήρηση των υψηλότερων επιχειρησιακών προτύπων. Ενδεικτικά, στο αεροδρόμιο ολοκληρώθηκε πρόσφατα σειρά έργων, με στόχο την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας στους χώρους του αεροσταθμού. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα από αυτά τα έργα, όπως, μεταξύ άλλων, ανακαινισμένες αίθουσες αναμονής και σημεία παροχής πληροφοριών, «νησίδες» πρόσβασης στο Internet, «ψηφιακοί βοηθοί» που παρέχουν πληροφορίες σε 24ωρη βάση, καθώς και δυναμική τεχνολογία “Time-to-Gate” για την εξυπηρέτηση και διευκόλυνση των επιβατών. Επιπλέον, σύμφωνα με τις έρευνες που πραγματοποιούμε σε καθημερινή βάση στο πλαίσιο του συστήματος παρακολούθησης της ικανοποίησης των επιβατών από τις υποδομές και τις υπηρεσίες του αεροδρομίου (ετήσιο δείγμα 40.000 επιβατών), το επίπεδο ικανοποίησης είναι ιδιαίτερα υψηλό και εμφανίζει διαχρονικά ανοδική τάση.
4. Το αεροδρόμιο της Αθήνας κέρδισε τη διεθνή αναγνώριση, ήδη από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του. Η επιτυχημένη πορεία του, από το ξεκίνημα και στα 12 χρόνια λειτουργίας του ως σήμερα, αντικατοπτρίζεται στα 36 βραβεία και διακρίσεις με τα οποία έχει τιμηθεί ο ΔΑΑ για όλους τους τομείς της δραστηριότητάς του. Ενδεικτική είναι η διαχρονική αναγνώριση του αεροδρομίου από τις αεροπορικές εταιρείες, με 12 βραβεία & διακρίσεις αεροδρομιακού μάρκετινγκ (Routes Marketing Awards) σε 9 χρόνια, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης ετήσιας διεθνούς συνάντησης αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων. Η πιο πρόσφατη βράβευση του ΔΑΑ πραγματοποιήθηκε μόλις τον προηγούμενο Μάιο στα Routes Europe 2013 στη Βουδαπέστη, σε αναγνώριση της δυναμικής στρατηγικής μάρκετινγκ και της υποστήριξης του ΔΑΑ προς τους συνεργάτες του/αεροπορικές εταιρείες – ιδιαίτερα υπό τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία. Επιπλέον, μόλις πριν από 2 ημέρες, το αεροδρόμιο της Αθήνας έλαβε κορυφαία διάκριση στον τομέα του περιβάλλοντος, στο πλαίσιο των ετήσιων βραβείων του Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe's Best Airport Awards). Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμήθηκε με το “Eco-Innovation Award”, σε αναγνώριση της προσπάθειας ενίσχυσης της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της δέσμευσης του συνόλου των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, με παράλληλο περιορισμό του αποτυπώματος του διοξειδίου του άνθρακα, του θορύβου των αεροσκαφών κ.λπ.
5. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αποτελεί υγιή επιχείρηση και αυτό αντανακλάται στη διαχρονικά θετική εξέλιξη των οικονομικών αποτελεσμάτων του. Διατήρησε την υγιή κερδοφορία του παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, καταγράφοντας το 2012 θετικά οικονομικά αποτελέσματα, για μία ακόμη χρονιά.
Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά θα θέλαμε να κάνουμε στον τίτλο του άρθρου “Athens airport – a Greek island”: είναι προφανές πως ο συντάκτης σας, δυστυχώς, δεν είχε ακόμη την ευκαιρία να απολαύσει την αυθεντική εμπειρία ενός ελληνικού νησιού.
Ευτυχώς, εμείς την έχουμε.
Και φυσικά θεωρούμε πως ο παραλληλισμός του αεροδρομίου μας με ελληνικό νησί είναι τιμή. Θα χαρούμε λοιπόν να σας καλωσορίσουμε στο αεροδρόμιό μας και είμαστε στη διάθεσή σας για να σας ενημερώσουμε για όλα τα θέματα που σας απασχολούν".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου