Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

Μεγάλη επιτυχία για το ελληνικό πρωϊνό του Ξ.Ε.Ε.



Καίριας σημασίας εργαλείο για τον εμπλουτισμό του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος της χώρας αποτελεί το Πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό», που είναι πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. 
Σε πανηγυρική εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, παρουσία της υπουργού Τουρισμού κας Όλγας Κεφαλογιάννη και του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιου Τσαυτάρη, βραβεύθηκαν οι Ενώσεις Ξενοδόχων που συνέβαλλαν στην υπογραφή των 15 πρώτων Τοπικών Συμφώνων Ελληνικού Πρωινού, καθώς και τα 100 πρώτα ξενοδοχεία που εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα. Σημειώνεται ότι ήδη 117 ξενοδοχεία συμμετέχουν στο «Ελληνικό Πρωινό», ενώ εκκρεμεί ο έλεγχος δεκάδων ξενοδοχειακών μονάδων, ο φάκελος των οποίων τελεί υπό εξέταση.
Σύμφωνα με ειδική έρευνα του Εργαστηρίου «Ερευνών και Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού» του Πανεπιστημίου Πατρών τα συνολικά έσοδα της αγοράς πρωινού για τα ελληνικά ξενοδοχεία το 2012 ανήλθαν στο ποσό των 368 εκατ. ευρώ. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας εκτιμά ότι το «Ελληνικό Πρωινό», όντας σημαντικό όπλο στη φαρέτρα προβολής και ποιότητας του ελληνικού τουρισμού, θα επαυξήσει σημαντικά και μετρήσιμα κέρδη για τα ελληνικά ξενοδοχεία και την οικονομία. 
Το σήμα του «Ελληνικού Πρωινού» είναι πλέον ένα αναγνωρίσιμο brand που προσδίδει αξία στα ξενοδοχεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, αποτελώντας υψηλή προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Όπως υποστηρίζει στην έρευνα του το Πανεπιστήμιο Πατρών, το παραπάνω αναφερόμενο οικονομικό αποτέλεσμα των 368 εκατ. ευρώ σε μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, αποτελεί άκρως συντηρητική εκτίμηση και βασίζεται στα επίσημα στοιχεία διακίνησης (διανυκτερεύσεις) των ελληνικών ξενοδοχείων το 2012.

Στη σχετική μελέτη του Πανεπιστημίου καταγράφεται μεταξύ άλλων ότι το 2012 καταναλώθηκαν στο πλαίσιο του πρωινού των ελληνικών ξενοδοχείων 191 εκατ. αυγά, 580 χιλ. κιλά γλυκού κουταλιού, 2,8 χιλ. τόνοι μαρμελάδας, 7.9 εκατ. κιλά αρτοσκευασμάτων, 677 χιλ. κιλά βουτύρου, 5,42 εκατ. κιλά σφολιατοειδών και πιτών, 102,1 χιλ. τόνοι φρούτων, 12,2 χιλ. κιλά τυριών και 9,7 χιλ. κιλά αλλαντικών.


Στην αξία του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» για τους επιχειρηματίες του ξενοδοχειακού κλάδου αλλά και την ανάγκη προβολής του στις αγορές του εξωτερικού, αναφέρθηκε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στην εκδήλωση. «Το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό»  αποτελεί μια νέα επένδυση στον τουρισμό», τόνισε η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη.  Και πρόσθεσε ότι η αποδοχή του  σε ένα  σχετικά σύντομο  χρονικό διάστημα, από τις  επιχειρήσεις, το καθιερώνει ως μια «απόλυτα πετυχημένη δράση». Είπε ακόμη ότι μετά από  ένα χρόνο εφαρμογής  του προγράμματος, τα οφέλη τόσο για τους ξενοδόχους όσο και τους τοπικούς παραγωγούς είναι εμφανή.

Η υπουργός Τουρισμού κάλεσε «όλους τους επιχειρηματίες του ξενοδοχειακού κλάδου, από μεγάλες αλυσίδες μέχρι μικρές οικογενειακές μονάδες,  να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος, εντάσσοντας το ελληνικό πρωινό στη στρατηγική και τη δέσμη ενεργειών προώθησης της επιχείρησής τους».

Αναφερόμενη στα ελληνικά προϊόντα, τα χαρακτήρισε ως  «υψηλής ποιότητας» που  κατέχουν ιδιαίτερη θέση στις αγορές του εξωτερικού. Η μη συστηματική όμως προβολή και  προώθησή τους μέχρι τώρα-συμπλήρωσε-  δεν έχει επιτρέψει τη συνολική τους αναγνώριση. Γι’ αυτό -τόνισε -   «το εν λόγω πρόγραμμα συμπεριλαμβάνεται στην επικοινωνιακή στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, ενώ σχεδιάζεται η άμεση προώθησή του σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, σε συνέδρια και σε διεθνείς συναντήσεις γαστρονομίας».


Στην ομιλία του στην εκδήλωση του «Ελληνικού Πρωινού», ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας κ. Γιώργος Τσακίρης υπογράμμισε ότι το «Ελληνικό Πρωινό» είναι η γέφυρα ανάμεσα στον ελληνικό τουρισμό και τα αγνά και μοναδικά προϊόντα της ελληνικής γης. «Πέτυχε, να διασυνδέσει οργανικά, δυο τομείς της εθνικής οικονομίας, με πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια για την υπέρβαση της κρίσης» Ο κ. Τσακίρης τονίζει ότι : «σε μια εποχή που ο παγκόσμιος τουρισμός κινείται πάνω στις ράγες της μοναδικότητας της τουριστικής εμπειρίας και η τουριστική ανταγωνιστικότητα είναι συνυφασμένη με τον υψηλό βαθμό διαφοροποίησης, το «Ελληνικό Πρωινό», ίσως το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της ελληνικής γαστρονομίας, εμπλουτίζει σημαντικά τις διαστάσεις του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και απαντάει με όρους ποιότητας στο μεγάλο ζητούμενο που είναι η παροχή στον επισκέπτη εμπειριών με χαρακτήρα μοναδικότητας».
Όπως επισήμανε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ξ.Ε.Ε και υπεύθυνος του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» Γιώργος Πίττας : «Παραμένει ο στόχος για συμμετοχή στο Ελληνικό Πρωινό 300 ξενοδοχείων έως τα τέλη του τρέχοντος έτους. Μάλιστα εξ αιτίας του υψηλού ενδιαφέροντος των ξενοδόχων εκτιμάται ότι τουλάχιστον 1.000 ξενοδοχεία θα εισέλθουν στο πρόγραμμα μέχρι το τέλος του 2015».
Ταυτόχρονα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο θα προχωρήσει στην πιστοποίηση των ενταγμένων ξενοδοχείων στο πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό». Πρόσφατα υπεγράφη στην Καβάλα από τις Ενώσεις Ξενοδόχων Δράμας, Καβάλας και Θάσου το «Ελληνικό Πρωινό Ανατολικής Μακεδονίας» που αποτελεί 15ο Τοπικό Σύμφωνο Ελληνικού Πρωινού ανά την επικράτεια, ενώ λίγες ημέρες πριν στην Αλεξανδρούπολή παρουσιάστηκε από την Ένωση Ξενοδόχων Θράκης το «Ελληνικό Πρωινό Θράκης» και στη Χαλκίδα παρουσιάστηκε το «Ελληνικό Πρωινό Εύβοιας».
Είχαν προηγηθεί φέτος οι παρουσιάσεις του «Ελληνικού Πρωινού Σαντορίνης», του «Ελληνικού Πρωινού Κρήτης» και του «Ελληνικού Πρωινού Κέρκυρας». Στις δράσεις εξωστρέφειας που δρομολογεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας για την προώθηση του νέου θεσμού εντάσσεται η συμμετοχή του σε διεθνείς εκθέσεις, στις περισσότερες των οποίων συμμετέχει και ο ΕΟΤ.
Τον προσεχή Ιούλιο ολοκληρώνεται η νέα δίγλωσση διαδικτυακή πύλη του «Ελληνικού Πρωινού» στην οποία θα καταγράφονται τα προϊόντα, οι παραγωγοί, οι σχετικές συνταγές κάθε περιοχής και τα ξενοδοχεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Πρόκειται για την ίδρυση μιας δυναμικής διαδικτυακής πύλης γαστρονομίας και προβολής των ελληνικών ξενοδοχείων στον ξένο τουρίστα που θα αποτελέσει γέφυρα του πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα, προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στο προφίλ του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου