Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Οι Γερμανοί tour operators...

Το έγκυρο γερμανικό επαγγελματικό τουριστικό περιοδικό FVW, παραθέτει στην έκδοση του Δεκεμβρίου 2010 την ετήσια ανασκόπηση - εξέλιξη της γερμανικής τουριστικής αγοράς και την χαρακτηρίζει με τον τίτλο:Η ανάκαμψη επιτεύχθηκε।Μετά τη δραματική μείωση του κύκλου εργασιών των Τουριστικών Οργανισμών το 2009, η γερμανική τουριστική αγορά επιστρέφει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης।Η ετήσια ανάλυση του επαγγελματικού τουριστικού περιοδικού FVW, βασίζεται στα στοιχεία των 64 μεγαλύτερων Τ.Ο., με κύκλο εργασιών, το 2010, ύψους περίπου 16,6 δισεκ. Ευρώ και οι οποίοι καλύπτουν το 80% της γερμανικής τουριστικής αγοράς.Ο όγκος της συνολικής τουριστικής αγοράς εκτιμάται -από τον κ. Werner Sülberg, επικεφαλή της Επιτροπής «Έρευνα Αγοράς» της Ομοσπονδίας Ταξιδιών Γερμανίας (DRV) και κορυφαίο στέλεχος του Τ.Ο. REWE Group- σε 21,3 δισεκ. Ευρώ και αντιστοιχεί σε αύξηση 2,5%.Ο αριθμός των τουριστών που διακίνησαν, οι 64 Τ.Ο., που συμμετέχουν στην έρευνα του FVW, ανήλθε σε 30,5 εκατομμύρια άτομα. Ο δε συνολικός αριθμός των τουριστών αυξήθηκε κατά 5% σε 40,4 εκατ. άτομα.

Ο κύκλος εργασιών για ταξίδια διακοπών με αεροπλάνο, μετά τη δραματική μείωση το 2008/2009 κατά 4,9%, κατόρθωσε, παρά τις επιπτώσεις από το σύννεφο της ηφαιστειακής τέφρας την άνοιξη 2010, να ανακάμψει.
Κατά την άποψη του κ. Werner Sülberg, ο κύκλος εργασιών των οργανωμένων ταξιδιών με αεροπλάνο σταθεροποιείται και σημείωσε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 1%. Η αύξηση στις πωλήσεις αεροπορικών ταξιδιών μακρινών αποστάσεων ανέρχεται σε 3%, που εν μέρει προέρχεται από τις αυξήσεις τιμών λόγω της υψηλής τιμής του δολαρίου. Η αύξηση του κύκλου εργασιών για αεροπορικά ταξίδια κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων ανέρχεται μόνο σε 0,5% και είναι αποτέλεσμα της δραστικής μείωσης των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων στην οποία προέβησαν οι Τ.Ο. κυρίως στη χειμερινή περίοδο 2009/2010.

Οι κρουαζιέρες συνέχισαν και το 2010 την ανοδική πορεία και καταγράφουν διψήφια αύξηση. Το είδος αυτό των διακοπών εμφανίζει μια συνεχώς αυξανόμενη δυναμική ανάπτυξη, ήδη οι εταιρείες Aida και TUI Cruises προσθέτουν το 2011 νέα πλοία στο στόλο τους.
Η αλματική άνοδος που κατέγραψαν οι κρουαζιέρες τα τελευταία 12 χρόνια απεικονίζεται στο διάγραμμα (2), στον οποίο παραθέτουμε την εξέλιξη των επιβατών στις κρουαζιέρες από το 1999 (330.680 επιβάτες) μέχρι το 2010 (1.665.213 επιβάτες), Διάγραμμα 2.

Στο διάγραμμα (3 ) παραθέτουμε τον κύκλο εργασιών και τα αντίστοιχα ποσοστά συμμετοχής στην τουριστική αγορά της Γερμανίας, των επτά (7) μεγαλύτερων Τ.Ο. στη Γερμανία.
Ενδεικτικά αναφέρουμε, τους Τ.Ο.:
• TUI Deutschland, με 3.843,5 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2009 : 4.238,4) και μερίδιο αγοράς 23,10 % (2009 : 25,35%) παρά την απώλεια μεριδίου αγοράς σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, διατηρεί αδιαφιλονίκητα την πρώτη θέση στη γερμανική τουριστική αγορά. Η θέση αυτή ισχυροποιείται ακόμα περισσότερο εάν συνυπολογίσουμε τον κύκλο εργασιών των εταιρειών Hapag-Lloyd (κρουαζιέρες) & TUI Cruises, που ανήκουν στη μητρική εταιρεία Konzernholding TUI AG. Και ο κύκλος εργασιών των ξενοδοχειακών αλυσίδων Riu, Robinson και Iberotel, επίσης βρίσκεται στην TUI AG.

• Touristik der REWE Group, με 2.997,6 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2009 : 2.875,3) και μερίδιο αγοράς 17,89 % (2009: 17,19%), με μικρή αύξηση του μεριδίου αγοράς, διατήρησε για δεύτερη χρονιά τη 2η θέση.

• Thomas Cook, με 2.850,0 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2009 : 2.2.600,0) και 17,13% μερίδιο αγοράς (2009 : 15,55%), παρέμεινε στην 3η θέση. Η μεγάλη διαφορά στο ύψος του κύκλου εργασιών, μεταξύ του 2010 και του 2009, οφείλεται στον συνυπολογισμό του κύκλου εργασιών του Τ.Ο. Öger Tours (περίπου 290,0 εκατ. Ευρώ), που εξαγοράστηκε από τον Τ.Ο. Thomas Cook
την 1η Οκτωβρίου 2010 καθώς και στις μεμονωμένες πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων της εταιρείας Condor, που επίσης συνυπολογίστηκαν στον κύκλο εργασιών του Τ.Ο.

• Alltours Flugreisen, με 1.170,0 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2009 : 1.220,0) και 7,03% μερίδιο αγοράς (2009 : 7,30%), βρίσκεται στην 4η θέση και παρουσίασε το 2009 για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια μείωση (- 4%) του κύκλου εργασιών. Το 2010 οι θυγατρικές εταιρείες του Τ.Ο. στην Ολλανδία, Αυστρία και Ελβετία, τα αποτελέσματα των οποίων συνυπολογίζονται στη μητρική εταιρεία, κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις. Βέβαια ένας μεγάλος αριθμός επιβατών από τα γειτονικά κράτη και κυρίως από την Ολλανδία ταξιδεύουν από τα γερμανικά αεροδρόμια.

• FTI, με 1.066,0 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2009 : 936,7), συνεχίζει να σημειώνει σταθερή ανοδική πορεία με 5,60% μερίδιο αγοράς (2009 : 5,60 %) διατηρεί την 5η θέση. Στον κύκλο εργασιών του Τ.Ο. συνυπολογίζονται και τα αποτελέσματα των θυγατρικών εταιρειών στην Ελβετία και την Αυστρία, οι οποίες βέβαια διακινούν μόνο το γερμανικό πρόγραμμα. Στην ομάδα Τ.Ο. FTI ανήκει και ο Τ.Ο. Big Xtra, του οποίου ο κύκλος εργασιών (223,0 εκατ. Ευρώ) διαχωρίζεται από τα αποτελέσματα του Τ.Ο. FTI.

• Aida Cruises, η θυγατρική εταιρεία του αμερικανικού κολοσσού κρουαζιερών Carnival παραλαμβάνει την άνοιξη ακόμα ένα πλοίο και έτσι εδραιώνει τη βάση για αύξηση του κύκλου εργασιών της. Αναμένεται, ότι το 2011 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας να υπερβεί το 1 δισεκ. Ευρώ και να προστεθεί στην ομάδα που ανήκου οι πέντε (5) μεγαλύτεροι Τ.Ο. της Γερμανίας.

• Schauinsland Reisen, με 496,0 εκατ. Ευρώ, κατατάσσεται στην έβδομη (7) θέση.

Στο ίδιο διάγραμμα (2) παραθέτουμε επίσης και τον κύκλο εργασιών και του Τ.Ο. Attika Reisen, που ενδιαφέρει άμεσα την Ελλάδα.
• Attika Reisen, με 21,3 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2009 : 21,9) και
μερίδιο αγοράς 0,13 % (2009 : 0,13%), κατέχει την 49η θέση(2009 : 45η).

Στο διάγραμμα (3) παραθέτουμε τον αριθμό των ταξιδιών που διέθεσαν στη γερμανική τουριστική αγορά και τα ποσοστά συμμετοχής των επτά (7) μεγαλύτερων Τ.Ο. στη Γερμανία.
• Την πρώτη (1η) θέση και στις πωλήσεις ταξιδιών κατέχει ο Τ.Ο. TUI Deutschland, με 7.700.000 ταξίδια, (2009 : 7.800.000). Πριν ένα χρόνο η αεροπορική εταιρεία TUIfly, που ανήκει στο δυναμικό του Τ.Ο. TUI παραχώρησε τα δικαιώματα της εκμετάλλευσης των ταξιδιών πόλεων στην αεροπορική εταιρεία Air Berlin. Επομένως από το συνολικό αριθμό τουριστών, που διακίνησε ο Τ.Ο. TUI λείπουν περίπου τα 3 εκατ. επιβάτες της TUIfly. Για τη σωστή σύγκριση έχει διορθωθεί αντίστοιχα και ο αριθμός επιβατών του 2009.

• Rewe Touristik, με 6.555.000 ταξίδια, (2009: 6.039.400) διατηρεί τη δεύτερη (2η) θέση στον αριθμό των ταξιδιών, που είχε κερδίσει το 2008.

• Thomas Cook, με 5.500.000 ταξίδια, (2009 : 4.800.000), με 700.000 περισσότερα ταξίδια (συμπεριλαμβάνονται και τα ταξίδια Τ.Ο. Öger Tours) καταγράφει αύξηση 14,6% και βρίσκεται στην 3η θέση.

• FTI, με 1.900.000 ταξίδια, (2009 : 1.530.000), καταλαμβάνει την τέταρτη (4η) θέση βάσει του αριθμού των τουριστών που διακίνησε.

• Alltours, με 1.540.000 ταξίδια, (2009 : 1.520.000), βρίσκεται στην πέμπτη (5η) θέση.

• Schauinsland Reisen, με 745.000 ταξίδια ανέρχεται στην έκτη (6η) θέση βάσει του αριθμού των τουριστών που διακίνησε.

• Aida Cruises, με 511.000 επιβάτες (2009: 414.000) καταλαμβάνει την έβδομη (7η) θέση.

Στο ίδιο διάγραμμα (3) παραθέτουμε επίσης και τις πωλήσεις ταξιδιών του Τ.Ο. Attika Reisen, που ενδιαφέρει άμεσα την Ελλάδα.
• Attika Reisen, με 33.397 ταξίδια (2009: 34.430).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου