Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Επτά σχήματα συνεχίζουν για τα αεροδρόμια...


Με αποκλεισμό 4 σχημάτων, από τα 11 που είχαν αρχικά υποβάλλει προσφορά, προχωρά στη δεύτερη φάση ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση δύο ομάδων περιφερειακών αεροδρομίων. 
Η Ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. 
Μέχρι τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την Ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την Ομάδα Β. 
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται στον Τύπο οι λόγοι αποκλεισμού είχαν να κάνουν κυρίως με θέματα εθνικής ασφαλείας, δεδομένου ότι αποκλείστηκαν κυρίως οι συμμετοχές τουρκικών ομίλων.
Όπως αναφέρει tovima.gr "Αποκλείστηκαν από την δεύτερη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων η τουρκική επιχείρηση διαχείρισης αερολιμένων "TAV airports" και η "Global Liman Isletmeleti", η οποία είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον, σε συνεργασία με την παραχωρησιούχο εταιρία του αεροδρομίου του Μονάχου, "Flughafen Munchen". Σύμφωνα με πληροφορίες, ο λόγος για τον οποίο το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έλαβε τη συγκεκριμένη απόφαση ήταν η εθνική ασφάλεια. Επίσης, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, αποκλείστηκαν από τον διαγωνισμό η ρωσική "Novaport Development" και η ισραηλινή "Engelinvest Israel Ltd"".

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, συνεχίζουν στον διαγωνισμό επτά σχήματα από τα 11 που είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους αρχικά, τα οποία είναι:
- η γαλλική "Aeroport De La Cote d'Azur", η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Νότια Γαλλία,
- η σύμπραξη της ελληνικής κατασκευαστικής J&P ΑΒΑΞ και της ελβετικής "Zurich Airport", που εκμεταλλεύται το αεροδρόμιο της Ζυρίχης,
- ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»,
- η σύμπραξη της FRAPORT AG και του ομίλου Κοπελούζου,
- το κονσόρτσιουμ της γαλλικής Vinci και της ΕΛΛΑΚΤΩΡ,
- η σύμπραξη της Αργεντινής Corporacion America και της ελληνικής ΜΕΤΚΑ και,
 - ο αμερικανικός όμιλο Advent.

Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων που χωρίζονται σε δύο ομάδες.
Μέσα από τη διαδικασία αξιοποίησης, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις που θα συμβάλουν στην αύξηση της δυναμικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους χρήστες των αεροδρομίων και τη συνεπακόλουθη ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας.
Κατά τη Β’ φάση του διαγωνισμού, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία και τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου