Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Γενική Συνέλευση ΗΑΤΤΑ: Ο Τουρισμός εκπέμπει SOS

Στη δύσκολη περίοδο για τον Ελληνικό Τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία η ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ). Ο Πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Γιώργος Τελώνης, αναφέρθηκε στα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού και του κλάδου των τουριστικών γραφείων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα εισερχόμενου τουρισμού, τονίζοντας ότι βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και πρέπει να στηριχθεί ιδιαίτερα, με βάση δύο άξονες:
1) την ανάληψη δράσης για την ανατροπή της αρνητικής εικόνας της Ελλάδας στις διεθνείς τουριστικές αγορές, και
2) την άρση του αντικινήτρου της visa Schengen.


Πρόταση του ΗΑΤΤΑ είναι η δημιουργία και λειτουργία μιας ευρωπαϊκής ηλεκτρονικής πλατφόρμας (electronic database for e-visas), στην οποία οι tour operators και τα τουριστικά γραφεία της Ευρώπης θα καταχωρούν τα στοιχεία των πελατών τους που έχουν αγοράσει εκδρομές και επιθυμούν να επισκεφθούν την Ε.Ε. Στην πλατφόρμα θα έχουν πρόσβαση όλες οι Πρεσβείες και τα Προξενεία των χωρών μελών της Ε.Ε., στα οποία απευθύνονται οι δυνητικοί τουρίστες, κι έτσι θα επαληθεύονται εύκολα και γρήγορα όσοι ταξιδεύουν οργανωμένα, με επιβεβαιωμένες κρατήσεις, μέσω τουριστικών γραφείων. Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται ήδη στην Πολωνία.
Η πρόταση του ΗΑΤΤΑ έτυχε θερμής υποστήριξης από τους Υφυπουργούς Πολιτισμού και Τουρισμού κ.κ. Γιώργο Νικητιάδη και Πέτρο Αλιβιζάτο, ο οποίος μάλιστα τη χαρακτήρισε «ιδεώδη λύση».

Τη Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ χαιρέτησαν οι Υφυπουργοί Πολιτισμού και Τουρισμού κ.κ. Πέτρος Αλιβιζάτος και Γιώργος Νικητιάδης, η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, υπεύθυνη Τομέα Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Θανάσης Πλεύρης, εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.

Κοινή διαπίστωση των ομιλητών ήταν ότι ο τουρισμός εκπέμπει SOS και χρειάζεται άμεσα δράσεις και πρωτοβουλίες.

2 σχόλια:

  1. "την ανάληψη δράσης για την ανατροπή της αρνητικής εικόνας της Ελλάδας στις διεθνείς τουριστικές αγορές". τι μου θύμισε αυτή η πρόταση!!!!
    Κάλιο αργά παρά ποτέ, λέει μια παροιμία μας αλλά δυστυχώς μία άλλη λέει των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν.
    Δεκέμβριος (αν θυμάμαι καλά) και στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον ΓΓ του ΕΟΤ, τους φορείς και τους συλλόγους της περιφέρειας.
    Σαν πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων & λοιπών τουριστικών καταλυμάτων του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, συμμετείχα σ’ αυτήν την σύσκεψη.
    Όταν έθεσα το θέμα των ενεργειών της πολιτείας για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που υπήρχε στο εξωτερικό για την Ελλάδα και που το γνώριζα από την συνεχή επαφή μου με πελάτες από Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία δέχθηκα τους χαρακτηρισμούς ότι ήμουν ανημέρωτος.
    Δυστυχώς αποδείχτηκε ότι δεν ήμουν καθόλου ανημέρωτος. Την αδράνεια της Ελληνικής πολιτείας την διαπίστωσαν με τα ίδια τους τα μάτια ο υφυπουργός Τουρισμού και ο ΓΓ του ΕΟΤ στις διάφορες εκθέσεις τουρισμού που επισκέφτηκαν.
    Δυστυχώς τώρα είναι πολύ αργά για να αντιστραφεί το κλίμα. Η χρονιά φαίνεται όχι μόνο χαμένη αλλά και καταστροφική για την Ελληνική οικονομία.
    Το πρόβλημα ξεκινάει από την εγκληματική ενέργεια κάποιων να μην ενημερώνουν σωστά τους αρμόδιους για το τι συμβαίνει στο εξωτερικό, από το να τους κολακεύουμε για να φανούμε καλοί, από το να τους εξαίρουμε το έργο τους και στην ουσία να τους αποπροσανατολίζουμε και να γινόμαστε συμμέτοχοι στην καταστροφή.
    Λύση υπάρχει ; ΝΑΙ.
    Άμεση ; Για το χρονικό περιθώριο που μας απομένει ΙΣΩΣ.
    Θα πρέπει η Ελληνική πολιτεία να:
    1. Να συμμαχήσει με δημοσιογράφους των μεγάλων ΜΜΕ του εξωτερικού έτσι ώστε να γράψουν έναν καλό λόγο. Τον πώς το ξέρουμε όλοι, τον χρησιμοποιούν όλες οι αντίπαλες με μας τουριστικές αγορές.
    2. Δραστηριοποίηση των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουν σαν μπροστάρηδες τους φιλέλληνες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
    3. Διαφήμιση, διαφήμιση, διαφήμιση. Δεν πουλιέται σήμερα ένα προϊόν όσο γνωστό και αν είναι αν δεν το προβάλεις. Κάποιος άλλο τουριστικό προϊόν που σε πολιορκεί με συνεχόμενες διαφημίσεις θα σε κερδίσει. Ποιος δεν γνωρίζει την coca-cola, την Δέλτα, την Algida την Heineken . Πιστεύετε ότι είναι τόσο ηλίθιοι αυτοί που τις διοικούν και που χαλούν κάθε χρόνο ένα σεβαστό ποσόν για διαφήμιση;
    Πιστεύω να ξυπνήσουμε γρήγορα.
    Θα πρέπει να απαιτήσουμε να γίνουν τα παραπάνω και ΟΧΙ να επαιτούμε γι’ αυτά.
    Ντεμίρης Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εχετε απολυτο δικιο. Και φοβαμαι οτι και τα λιγα χρηματα που βρεθηκαν (?) δεν θα δοθουν τελικα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή