Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

Προς επανακαθορισμό (;) το πρόστιμο των 10.500 ευρώ...


"Παράθυρο" για την μείωση του προστίμου των 10.500 ευρώ για κάθε αδήλωτο εργαζόμενο, άφησε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Πάνος Σκουρλέτης σε σχετική συνέντευξη Τύπου, υπογραμμίζοντας ότι τα πρόστιμα πρέπει να λειοτυργούν "παραδειγματικά" και όχι "εξοντωντικά". 
Στη συνέντευξη Τύπου, που είχε ως αντικείμενο την απλούστευση των διαδικασιών του ΣΕΠΕ, ο κ. Σκουρλέτης τόνισε: "Σκοπός είναι η απλούστευση των διαδικασιών, η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που μας παρέχουν οι νέες τεχνολογίες, η λειτουργία σε ένα σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον. Ποια είναι η στόχευση. Η στόχευση είναι να εξυπηρετήσουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και να ικανοποιήσουμε τις μεγάλες ανάγκες που υπάρχουν έτσι ώστε να ελέγχεται η εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, να έχουμε ένα αποτελεσματικό όπλο στην προσπάθεια και στον αγώνα ενάντια στη μάστιγα της αδήλωτης εργασίας και αυτό θέλω να το υπογραμμίσω μία, δύο και τρεις φορές. 
Για μας είναι προτεραιότητα το να ενώσουμε -ως Κυβέρνηση πια και δεν αφορά μόνο το Υπουργείο Εργασίας και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας- όλες μας τις δυνάμεις έτσι ώστε να περιορίσουμε την έκταση της αδήλωτης εργασίας. Πολλές φορές αναφερόμαστε σε διάφορες αναγκαίες μεταρρυθμίσεις. Θα σας έλεγα ότι η πιο ριζοσπαστική, η πιο σημαντική μεταρρύθμιση και ταυτόχρονα προτεραιότητα γι' αυτή την Κυβέρνηση είναι να μπορέσει ακριβώς να περιορίσει την έκταση αυτού του φαινομένου.
Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αδήλωτη εργασία για τα ασφαλιστικά Ταμεία, για τα έσοδα του κράτους. Ακούγονται πολλές φορές και κατά καιρούς διάφορες προτάσεις οι οποίες αναφέρονται στην ανάγκη να καλυφθούν μαύρες τρύπες, χρηματοδοτικά κενά, αλλά εδώ έχουμε μπροστά μας μια πραγματικότητα με την οποία δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε: την ανάγκη να περιοριστεί η αδήλωτη εργασία". 
Διαβάστε προσεκτικά τις ανακοινώσεις: 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα. Το γεγονός ότι έχουν γίνει ήδη δυο ημερίδες παρουσίασης του έργου της απλούστευσης των διαδικασιών του ΣΕΠΕ, μας διευκολύνει να είμαστε σύντομοι, γιατί είχατε τη δυνατότητα αρκετά αναλυτικά να παρακολουθήσετε σε όλες τις διαστάσεις και σε όλες τις πλευρές αυτή την πολύ χρήσιμη και αξιόλογη δουλειά που έχει γίνει. Κατά συνέπεια εγώ θα αρκεστώ σε κάποιες επισημάνσεις. Ακολούθως, από ό,τι γνωρίζω θα υπάρξει μια δεύτερη ενημερωτική παρέμβαση και αμέσως μετά είμαστε στη διάθεσή σας για ερωτήσεις. Η δουλειά αυτή όπως ήδη έχετε καταλάβει και στις ημερίδες που έχετε παρακολουθήσει, συνιστά ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Σκοπός είναι η απλούστευση των διαδικασιών, η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που μας παρέχουν οι νέες τεχνολογίες, η λειτουργία σε ένα σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον. Ποια είναι η στόχευση. Η στόχευση είναι να εξυπηρετήσουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και να ικανοποιήσουμε τις μεγάλες ανάγκες που υπάρχουν έτσι ώστε να ελέγχεται η εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, να έχουμε ένα αποτελεσματικό όπλο στην προσπάθεια και στον αγώνα ενάντια στη μάστιγα της αδήλωτης εργασίας και αυτό θέλω να το υπογραμμίσω μία, δύο και τρεις φορές. Για μας είναι προτεραιότητα το να ενώσουμε -ως Κυβέρνηση πια και δεν αφορά μόνο το Υπουργείο Εργασίας και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας- όλες μας τις δυνάμεις έτσι ώστε να περιορίσουμε την έκταση της αδήλωτης εργασίας. Πολλές φορές αναφερόμαστε σε διάφορες αναγκαίες μεταρρυθμίσεις. Θα σας έλεγα ότι η πιο ριζοσπαστική, η πιο σημαντική μεταρρύθμιση και ταυτόχρονα προτεραιότητα γι' αυτή την Κυβέρνηση είναι να μπορέσει ακριβώς να περιορίσει την έκταση αυτού του φαινομένου. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αδήλωτη εργασία για τα ασφαλιστικά Ταμεία, για τα έσοδα του κράτους. Ακούγονται πολλές φορές και κατά καιρούς διάφορες προτάσεις οι οποίες αναφέρονται στην ανάγκη να καλυφθούν μαύρες τρύπες, χρηματοδοτικά κενά, αλλά εδώ έχουμε μπροστά μας μια πραγματικότητα με την οποία δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε: την ανάγκη να περιοριστεί η αδήλωτη εργασία. Ταυτόχρονα θα πρέπει να μην θεωρούμε πολυτέλεια ζητήματα τα οποία σχετίζονται με την καθημερινότητα των εργαζομένων και αφορούν τα θέματα της ασφάλειας της εργασίας και της υγείας. Συνηθίσαμε τα χρόνια του μνημονίου αυτές τις έννοιες να τις θεωρούμε εν πάση περιπτώσει περιττές, αλλά δεν είναι έτσι. Πρέπει να αποτελέσουν πραγματικότητα, ξεκινώντας πια από το ίδιο το δημόσιο. Διότι αν καθίσουμε και χαρτογραφήσουμε, «ακτινογραφήσουμε», «σκανάρουμε» τους χώρους εργασίας των ίδιων των δημόσιων υπηρεσιών θα δούμε ότι σε πολλά πράγματα που σχετίζονται με τα θέματα της υγείας και της ασφάλειας της εργασίας, βρίσκονται πίσω. Αποσκοπούμε, με το έργο της απλούστευσης των διαδικασιών του ΣΕΠΕ, να δημιουργήσουμε μια τέτοια υποδομή, έτσι ώστε να λειτουργούμε προληπτικά απέναντι στα προβλήματα, να κατορθώσουμε να υπηρετήσουμε τον στόχο του ΣΕΠΕ, να είναι μια φιλική υπηρεσία απέναντι και στους εργοδότες και προφανώς στους εργαζόμενους. Και θα σας έλεγα και το εξής, επειδή καμιά φορά είμαστε λίγο αόριστοι στον τρόπο που αναφερόμαστε σε αυτά τα πολύ κρίσιμα ζητήματα: τα τελευταία χρόνια είναι πάρα πολύ της μόδας και «φοριέται» η έννοια του ανταγωνισμού, της ελεύθερης λειτουργίας της αγοράς. Ξέρετε κάτι; Αυτό που νοθεύει τον ανταγωνισμό και δημιουργεί άνισους όρους είναι το αν μια επιχείρηση λειτουργεί σεβόμενη την εργατική νομοθεσία, το αν μια επιχείρηση δηλώνει τις πραγματικές ώρες εργασίας του κάθε εργαζόμενου, ενώ κάποια άλλη δεν το κάνει. Ας ξεκινήσουμε από εκεί και ας μην έχουμε μια λαθεμένη τελικά, αντίληψη που δεν επιβεβαιώνεται από την ίδια την πραγματικότητα, ενίσχυσης του ανταγωνισμού μέσα από τη μείωση του εργασιακού κόστους ή μέσω της διεύρυνσης των μορφών της ελαστικής απασχόλησης. Θέλω να σταθώ λίγο στο κλίμα που έχει δημιουργηθεί στους χώρους εργασίας, στην αγορά εργασίας μετά τις εκλογές. Καθημερινά έρχονται καταγγελίες ανώνυμες και επώνυμες στο προσωπικό μου e-mail ή τηλεφωνούν στις υπηρεσίες του Υπουργείου, ότι υπάρχει ένα «μπαράζ», μια προσπάθεια από μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις ενόψει των αλλαγών που έχουν εξαγγελθεί από την Κυβέρνησή μας στα ζητήματα που διέπουν τις εργασιακές σχέσεις - και αναφέρομαι στο υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο που αφορά τις συλλογικές συμβάσεις,- η οποία θα έλεγα ότι κινείται στα όρια μιας καταχρηστικής ερμηνείας του νόμου, μια προσπάθεια εργαζόμενοι οι οποίοι δουλεύουν υπό άλφα συνθήκες να μεταταγούν στο καθεστώς των ατομικών συμβάσεων εργασίας. Θα ελεγχθούν αυτές οι περιπτώσεις. Και θέλουμε να καλέσουμε, χωρίς να υποκαθιστούμε το ρόλο των Συνδικάτων, σήμερα τους ίδιους τους εργαζόμενους να αντισταθούν σε αυτές τις προσπάθειες. Πολύ σύντομα θα υπάρχει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα αποκαθιστά το κύρος των συλλογικών διαπραγματεύσεων, θα δίνει φωνή στους ίδιους τους εργαζόμενους. Το καθεστώς του Μεσαίωνα στους εργασιακούς χώρους πρέπει να γίνει παρελθόν. Είναι κάτι, το οποίο το είπαμε από την πρώτη στιγμή, είναι κάτι το οποίο επιβεβαιώσαμε στις προγραμματικές μας δηλώσεις, είναι κάτι το οποίο υπάρχει με αρκετή σαφήνεια και στην τελευταία συμφωνία που υπήρξε με τους εταίρους μας. Δηλαδή, η ανάγκη να ασχοληθούμε αυτό το τετράμηνο της ενδιάμεσης συμφωνίας, της συμφωνίας – γέφυρα, με τα θέματα των συλλογικών συμβάσεων. Και προσέξτε, αυτό δεν αποτελεί μόνο δική μας πρόθεση. Αυτό ήταν γνωστό. Αυτό αποτελεί μια παραδοχή από αυτούς οι οποίοι έσπρωξαν την προηγούμενη Κυβέρνηση στο να διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο, το οποίο διέλυσε τις εργασιακές σχέσεις. Υπάρχουν βέβαια και θετικές ειδήσεις. Κάποιοι φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί ότι κάποια πράγματα έχουν αλλάξει σε σχέση με την πολιτική βούληση του Υπουργείου Εργασίας. Μόλις χθες έμαθα μια είδηση, ότι σε μια μεγάλη Τράπεζα, τους είπαν «σας παρακαλούμε πολύ να φεύγετε στο τέλος του ωραρίου σας όπως προβλέπεται, γιατί έχουμε ακούσει ότι το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας θέλει να κάνει τη δουλειά του». Αυτό είναι θετικό. Το καταγράφουμε ως κάτι θετικό. Και πράγματι να γνωρίζουν οι πάντες ότι θα κάνουμε τη δουλειά μας και θα κάνουμε αυτό που πρέπει. Όχι καταχρηστικά, όχι λειτουργώντας ως φόβητρο, αλλά πάντοτε με τη συνεργασία εργαζομένων και εργοδοτών. Για μας ισχυρό, αποτελεσματικό Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας είναι το μέτρο που θα κρίνει τη δική μας πολιτική αξιοπιστία. Βεβαίως, όπως γνωρίζετε, αυτή η συνέντευξη γίνεται στη σκιά μιας πολύ κρίσιμης, πραγματικής και πρωτόγνωρης διαπραγμάτευσης η οποία έχει φτάσει σε κάποια συγκεκριμένα αποτελέσματα. Αυτά έχουν αποτυπωθεί στη γνωστή συμφωνία που έχει δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες. Είναι μια συμφωνία η οποία προσπαθεί ν’ αποκαταστήσει άλλου είδους σχέσεις εμπιστοσύνης και ισοτιμίας ανάμεσα στη χώρα μας και στους Ευρωπαίους εταίρους μας και έχει ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά τα οποία αξίζει να τα επισημάνουμε. Πρώτα απ’ όλα, ότι αποτυπώθηκε σ’ αυτή τη συμφωνία για πρώτη φορά ο διαχωρισμός ανάμεσα σ’ αυτό που ονομάζουμε δανειακή σύμβαση και μνημόνιο. Το μνημόνιο μένει πίσω, η δανειακή σύμβαση είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης, μιας διαπραγμάτευσης η οποία θα είναι συνεχής αυτούς τους 4 μήνες για να μπορέσουμε, σύμφωνα τουλάχιστον με τις προθέσεις της Κυβέρνησης, να πάμε τελικά σε μια συζήτηση για το συνολικό πρόβλημα που ονομάζεται ανάγκη εξεύρεσης μιας βιώσιμης λύσης για το ελληνικό δημόσιο χρέος. Μιας βιώσιμης λύσης όχι μόνο με οικονομικούς όρους αλλά και με κοινωνικούς όρους. Η τελευταία συμφωνία που έγινε, ουσιαστικά μας απαλλάσσει ως χώρα από το ασφυκτικό πλαίσιο, το αυστηρά προσδιορισμένο των πρωτογενών πλεονασμάτων 3%. Και αντιλαμβάνεστε πως δίνει άλλες δυνατότητες στο ν’ ασκήσουμε μια πολιτική η οποία θα μεταφράζεται σε μια πολιτική η οποία θα υλοποιεί πολλές από τις δεσμεύσεις μας που ως Κυβέρνηση πήραμε μπροστά στον ελληνικό λαό, τις οποίες ο ίδιος ο ελληνικός λαός μας τις έδωσε και ως εντολή μέσα από την ψήφο του. Τέλος θέλω να πω και δε θέλω να επεκταθώ περισσότερο, ότι από τα πρώτα πράγματα που συζητάμε και με τους υπόλοιπους συναρμόδιους Υπουργούς, είναι πώς θα μπορέσουμε πρώτα απ’ όλα με το μέτρο της εθελοντικής κινητικότητας αλλά και στη βάση των προσλήψεων που θα γίνουν, να ενισχύσουμε κατά προτεραιότητα το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Θέλω να πω, για άλλη μια φορά, ότι δεν είμαι αναλυτικός σε σχέση με αυτή καθαυτή τη δουλειά που έχει να γίνει, διότι όπως σας είπα και πριν εισαγωγικά, είχατε τη δυνατότητα αρκετά αναλυτικά να σας παρουσιαστούν όλες οι πλευρές αυτής της δουλειάς στις προηγούμενες δυο ημερίδες. Σας ευχαριστώ. Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία της Κ.Υ. του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας: Καλημέρα κι από μένα. Η σημερινή παρουσίαση αποσκοπεί στην ενημέρωσή σας για το νέο επιχειρησιακό μοντέλο στόχο του ΣΕΠΕ όπως αυτό διαμορφώνεται στο πλαίσιο δύο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Το πρώτο ονομάζεται «Απλούστευση Διαδικασιών του ΣΕΠΕ» και το δεύτερο έργο ονομάζεται «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΣΕΠΕ». Το πρώτο έχει ετήσια διάρκεια και ουσιαστικά ολοκληρώνεται σήμερα, το δεύτερο έχει 20μηνη διάρκεια και ολοκληρώνεται στις 10 Νοεμβρίου του 2015. Ουσιαστικά δηλαδή από το Νοέμβριο και μετά το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας θα λειτουργεί σ’ ένα νέο περιβάλλον, στο ψηφιακό περιβάλλον. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι πρόκειται για μια στρατηγικής σημασίας μεταρρυθμιστική παρέμβαση, δεδομένου ότι αποσκοπεί κατά κύριο λόγο στην ενίσχυση των διαδικασιών ελέγχου του ΣΕΠΕ αλλά και της γενικότερης λειτουργίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και η οποία παρέμβαση αφορά άμεσα τους εργαζομένους, τους εργοδότες και τους φορείς που ασχολούνται με τα εργασιακά θέματα, αλλά επιπλέον, όπως το τόνισε και ο Υπουργός, αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στην αγορά εργασίας, στην οικονομία αλλά και στην κοινωνία γενικότερα. Η παρουσίασή μου θα έχει τρεις ενότητες. Θα σας παρουσιάσω πολύ σύντομα την οργάνωση και τις αρμοδιότητες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, η δεύτερη ενότητα αφορά το νέο επιχειρησιακό μοντέλο στόχο του ΣΕΠΕ και στην τρίτη ενότητα θα γίνει μια σύντομη αναφορά στο έργο «απλούστευση διαδικασιών». Όπως όλοι προφανώς γνωρίζετε, το ΣΕΠΕ αποτελεί τη βασική υπηρεσία, το βασικό ελεγκτικό μηχανισμό του Υπουργείου Εργασίας για την παρακολούθηση και τον έλεγχο εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας. Τα τελευταία όμως χρόνια αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ο καθοριστικός ρόλος που παίζει το ΣΕΠΕ στην ορθή λειτουργία της αγοράς εργασίας και κατ’ επέκταση στην οικονομία. Αποστολή του ΣΕΠΕ είναι η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και της ασφάλειας και της υγείας τους. Του Σώματος προΐσταται Ειδικός Γραμματέας και το Σώμα υπάγεται κατευθείαν στον Υπουργό Εργασίας. Μια σύντομη ιστορική αναφορά: Αποτελεί τη συνέχεια της Επιθεώρησης Εργασίας, ιδρύθηκε το 1998, το 2011 με το νόμο 3996 αναμορφώθηκε ενώ σήμερα η οργανωτική του δομή, στηρίζεται στο Προεδρικό Διάταγμα 113/14. Όσον αφορά τη στελέχωσή του σήμερα το προσωπικό του ανέρχεται στους 710, εκ των οποίων οι 338 είναι Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων, οι 255 είναι Επιθεωρητές Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία, 73 υπάλληλοι ασχολούνται με τη γραμματειακή υποστήριξη και 28 οδηγοί. Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι το μορφωτικό επίπεδο των Επιθεωρητών Εργασίας του ΣΕΠΕ. Κατά 61% πρόκειται για Επιθεωρητές με πανεπιστημιακή εκπαίδευση, κατά 15% τεχνολογική εκπαίδευση, 14% είναι ΔΕ και 10% ΙΔΑΧ. Κύριο έργο του ΣΕΠΕ είναι όπως είπαμε, η επιθεώρηση όλων των χώρων εργασίας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα για τον έλεγχο εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας, όλο το 24ωρο και χωρίς προειδοποίηση. Επίσης το ΣΕΠΕ εξετάζει τις καταγγελίες των εργαζομένων και των συλλογικών τους οργάνων, ερευνά τα αίτια των εργατικών ατυχημάτων, έχει συμφιλιωτικό ρόλο και επιλύει εργατικές διαφορές, παρέχει ενημέρωση και πληροφόρηση σε εργοδότες και εργαζομένους και σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις. Όσον αφορά την οργανωτική δομή του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας έχει Κεντρική Υπηρεσία και Περιφερειακές Υπηρεσίες ενώ έχει και δυο διακριτούς κλάδους, την Επιθεώρηση Εργασιακών Σχέσεων και την Επιθεώρηση Ασφάλειας και Υγείας στην εργασία. Στην Κεντρική Υπηρεσία υπάρχει η Υπηρεσία Ειδικών Επιθεωρητών Εργασίας η οποία πέρα από την ελεγκτική αρμοδιότητα που έχει σε πανελλαδικό επίπεδο ασκεί και τον εσωτερικό έλεγχο των Υπηρεσιών του ΣΕΠΕ. Επίσης στην Κεντρική Υπηρεσία υπάρχουν δυο Διευθύνσεις, Προγραμματισμού και Συντονισμού των δύο κύριων κλάδων της Επιθεώρησης, ενώ στις Περιφερειακές Υπηρεσίες υπάρχουν 10 Περιφερειακές Διευθύνσεις Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων με 77 τμήματα που υπάγονται σ’ αυτά και κατ’ αντιστοιχία 5 Περιφερειακές Επιθεωρήσεις Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας στην εργασία, με υπαγόμενα σε αυτές 40 τμήματα. Οι Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων ελέγχουν την εφαρμογή των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας για τα εργασιακά δικαιώματα και παρεμβαίνουν συμφιλιωτικά για την επίλυση ατομικών ή συλλογικών διαφορών που προκύπτουν από τη σχέση εργασίας, ενώ οι Επιθεωρητές Ασφάλειας και Υγείας στην εργασία, ελέγχουν την εφαρμογή της νομοθεσίας γα την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων, έχουν βασικό στόχο τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την πρόληψη των εργατικών ατυχημάτων και των επαγγελματικών ασθενειών καθώς και την ανάπτυξη κουλτούρας πρόληψης. Εδώ φαίνονται οι κύριες αρμοδιότητες της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΕΠΕ και των Περιφερειακών Υπηρεσιών. Ο ρόλος της κεντρικής υπηρεσίας είναι κυρίως επιτελικός. Έχει ως κύριες αρμοδιότητες το σχεδιασμό και προγραμματισμό της ελεγκτικής δράσης των περιφερειακών υπηρεσιών, καθώς και την παρακολούθηση της υλοποίησής τους. Επίσης η κεντρική υπηρεσία έχει ως κύριες αρμοδιότητες την έκδοση εγκυκλίων και τεχνικών οδηγιών και την υποστήριξη του έργου των περιφερειακών υπηρεσιών, τη διαχείριση και διάχυση της πληροφόρησης. Θα ήθελα στο σημείο αυτό να αναφέρω την ετήσια έκθεση πεπραγμένων, προφανώς θα τη γνωρίζετε, μπορείτε να τη βρείτε στην ιστοσελίδα του υπουργείου μας, εκδίδεται κατ’ έτος από την κεντρική υπηρεσία και αφορά στο έργο που έχει πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του ΣΕΠΕ. Οι περιφερειακές υπηρεσίες αντίστοιχα έχουν ως κύριο έργο την διενέργεια ελέγχων στους χώρους εργασίας, τη διερεύνηση των καταγγελιών, την έρευνα των εργατικών ατυχημάτων, τη συμφιλίωση εργοδοτών και εργαζόμενων και τη διενέργεια εργατικών διαφορών. Την υπόδειξη μέτρων στους εργοδότες για την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας, την ενημέρωση παροχής συμβουλών και την προαγωγή κουλτούρας πρόληψης και την υποβολή διοικητικών κυρώσεων ή την εισήγηση ποινικών κυρώσεων. Εδώ απεικονίζονται σε χάρτη οι πέντε περιφερειακές διευθύνσεις της Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία και κατά αντιστοιχία οι δέκα περιφερειακές διευθύνσεις της Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων. Συνεχίζουμε με τη δεύτερη ενότητα. Απ’ όσα προαναφέρθηκαν για το ρόλο του ΣΕΠΕ είναι προφανές ότι το ΣΕΠΕ είναι ένας φορέας ο οποίος χαρακτηρίζεται από μεγάλη εξωστρέφεια, καθώς καθημερινά έρχεται σε επαφή με μεγάλο αριθμό συναλλασσομένων. Επίσης είναι ένας φορέας ο οποίος χαρακτηρίζεται από πολύ μεγάλο αριθμό διαδικασιών. Σας αναφέρω στο σημείο αυτό ότι στο πλαίσιο του έργου που υλοποιήθηκε καταγράφηκαν 138 διαδικασίες. Επίσης χαρακτηρίζεται από μεγάλη πολυπλοκότητα στις διαδικασίες του και μεγάλη γεωγραφική διασπορά των υπηρεσιών του. Όλα αυτά σε συνδυασμό με κάποιες προκλήσεις όπως είναι οι εξελίξεις στην αγορά εργασίας, οι νέες αρχές και κατευθύνσεις στην οργάνωση και λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, η ανάγκη για βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, η ανάγκη για προσαρμογή στις εξελίξεις στην τεχνολογία, πληροφορικής και επικοινωνιών, η ανάγκη για εναρμόνιση με πρότυπες πρακτικές Επιθεωρήσεων Εργασίας, για χάραξη πολιτικών με τη χρήση αναβαθμισμένων στατιστικών στοιχείων και η ανάγκη για άμεση ανταλλαγή στοιχείων και πληροφοριών με άλλες δημόσιες υπηρεσίες, όχι απλά οδήγησαν, διαχρονικά ανέκυπτε το αίτημα για εκσυγχρονισμό του ΣΕΠΕ με τη χρήση συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών. Έτσι το 2010 προκηρύχθηκαν τα δυο έργα που σας προανέφερα. Στη διαφάνεια εδώ μπορείτε να δείτε μια εποπτική παρουσίαση του επιχειρησιακού μοντέλου, όπως αναπτύχθηκε σε τέσσερις βασικούς άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορά την αποτελεσματικότητα των ελέγχων, ο δεύτερος άξονας αφορά την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και την ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων. Ο τρίτος άξονας την απλοποίηση των διαδικασιών και τη μείωση των διοικητικών βαρών και ο τέταρτος άξονας τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Θα τα δείτε αναλυτικότερα στις επόμενες διαφάνειες, όπου θα δούμε τι αλλάζει εν συντομία στη λειτουργία του ΣΕΠΕ. Όπως ίσως γνωρίζετε, ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της ελεγκτικής δράσης των περιφερειακών υπηρεσιών, αποτελεί βασική λειτουργία για το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Με το νέο μοντέλο αξιοποιούμε σύγχρονα εργαλεία ανάλυσης επικινδυνότητας για καλύτερη στόχευση των ελέγχων. Στο νέο μοντέλο επίσης θα παρέχεται η δυνατότητα για άμεσα και αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αφ’ ενός μεν για την παρακολούθηση της πορείας της υλοποίησης του έργου του όσο και για τη χάραξη πολιτικών. Όσον αφορά τον εσωτερικό έλεγχο που σας είπα πριν, ότι διενεργείται από την Υπηρεσία Ειδικών Επιθεωρητών και εδώ θα υπάρχει βελτίωση και εξοικονόμηση πόρων, καθώς πλέον θα μπορεί να διενεργείται μέσα από το πληροφοριακό σύστημα και αυτό αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της λειτουργίας του ΣΕΠΕ, καθώς θα εντοπίζονται και θα αντιμετωπίζονται παραλείψεις, λάθη και αδυναμίες. Με το νέο επιχειρησιακό μοντέλο του ΣΕΠΕ αναμένεται να υπάρχει σημαντική βελτίωση στα θέματα διοικητικής υποστήριξης, καθώς το νέο σύστημα προβλέπει τυποποίηση των χρησιμοποιούμενων εγγράφων, βελτίωση στις υπηρεσίες, όπως επίσης και αναβάθμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και επίσης προβλέπει πλατφόρμα e-learning μέσω της οποίας θα μπορεί να πραγματοποιείται η εκπαίδευση των Επιθεωρητών σε πανελλαδικό επίπεδο. Επίσης συνεχίζοντας τις επιχειρησιακές λειτουργίες με το νέο μοντέλο λειτουργίας αναβαθμίζεται η δυνατότητα των Επιθεωρητών για τη διενέργεια ελέγχων, τόσο ως προς την προετοιμασία τους, όσο και στην διενέργεια ελέγχων καθώς πλέον οι έλεγχοι θα γίνονται βάση εγχειριδίου ελέγχου, θα γίνονται με τη χρήση φορητού υπολογιστή. Είναι μια πρωτοτυπία του ΣΕΠΕ. Με τη χρήση πρωτυποποιημένων καταλόγων ελέγχου, καθώς και με πρωτοτυποποιημένα δελτία ελέγχου. Οι κυρώσεις και τα πρόστιμα, η όλη διαδικασία θα γίνεται μέσα από το σύστημα και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μείωση τόσο του ενδοδιοικητικού βάρους των Επιθεωρητών, όσο και των διοικητικών βαρών των επιχειρήσεων. Τα εργατικά ατυχήματα και οι επαγγελματικές ασθένειες, η αναγγελία τους στις υπηρεσίες θα γίνεται ηλεκτρονικά. Η υποβολή καταγγελιών θα γίνεται μέσα από την διαδικτυακή πύλη και το πολυμεσικό κέντρο επικοινωνίας. Θα σας πω στη συνέχεια περισσότερα γι’ αυτό. Μια σημαντική τομή στο νέο σύστημα, στο νέο επιχειρησιακό μοντέλο του ΣΕΠΕ είναι η καθιέρωση ηλεκτρονικού μητρώου τεχνικού ασφάλειας και γιατρού εργασίας και ηλεκτρονική ανάθεση των καθηκόντων του τεχνικού ασφάλειας και γιατρού εργασίας. Πλέον οι ενδιαφερόμενοι δεν θα προσέρχονται στις υπηρεσίες για την ανάθεση καθηκόντων τεχνικού ασφάλειας και γιατρού εργασίας. Όλη η διαδικασία θα γίνεται ηλεκτρονικά. Καθιερώνεται επίσης μητρώο εργασίας ανηλίκων, όπου θα καταχωρούνται τα στοιχεία των ανηλίκων και πολύ σημαντική παρέμβαση είναι όσον αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες, στην εξυπηρέτηση και πληροφόρηση των ενδιαφερομένων, καθώς αναπτύσσονται ηλεκτρονικές υπηρεσίες και εναλλακτικά κανάλια επικοινωνίας και εξυπηρέτησης και πληροφόρησης. Πρόκειται για τη διαδικτυακή πύλη, το portal. Μέσα από την οποία θα παρέχονται ηλεκτρονικές υπηρεσίες, θα γίνεται υποβολή αιτήσεων, γνωστοποιήσεων, θα παρέχεται η πληροφόρηση, όπως επίσης και το πολυμεσικό κέντρο επικοινωνίας μέσω του οποίου θα παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερομένους μέσω πολλαπλών καναλιών να έρχονται σε επαφή με το ΣΕΠΕ. Κάποιες ενδεικτικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες: Αναμένεται με το νέο επιχειρησιακό μοντέλο να υπάρξουν οφέλη τόσο για τους εργαζόμενους με τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας που θα έχουν με τις υπηρεσίες του ΣΕΠΕ, τη βελτίωση εξυπηρέτησης, την δυνατότητα υποβολής καταγγελιών, την παροχή αξιόπιστης και δομημένης πληροφόρησης, με τη δημιουργία του Εθνικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Εργασίας Ανηλίκων. Είπαμε ότι αναμένεται να υπάρχει μεγάλη μείωση των διοικητικών βαρών των επιχειρήσεων. Παράλληλα θα υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης και εξέλιξης τυχόν αιτημάτων που υποβάλουν στις υπηρεσίες του ΣΕΠΕ. Τα υπόλοιπα αναφέρθηκαν. Με το μητρώο τεχνικών ασφάλειας, γιατρών εργασίας, οπωσδήποτε θα υπάρχουν και οφέλη για την Επιθεώρηση Εργασίας. Σίγουρα αναμένεται ότι θα έχουμε ενίσχυση και ενδυνάμωση του επιχειρησιακού ρόλου των Επιθεωρητών Εργασίας, μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων και αποδέσμευση χρόνου προς όφελος του ελεγκτικού έργου που είναι και το κύριο έργο των επιθεωρητών εργασίας. Καλύτερη στόχευση των ελέγχων, άμεσα και αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία. Και περνάω στην τρίτη ενότητα. Το έργο απλούστευσης διαδικασιών αποτελεί υποέργο ομώνυμης φάσης του επιχειρησιακού προγράμματος Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007 – 2013. Πρόκειται για ολοκληρωμένη παρέμβαση θεσμικής λειτουργικής και οργανωτικής αλλαγής στρατηγικού χαρακτήρα, που όπως προείπα, αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικές συνέπειες. Είναι ένα έργο το οποίο εντάσσεται στα έργα του σχεδίου δράσης της συστημικής παρέμβασης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξη Δυναμικού με την αναβάθμιση των μηχανισμών επιτήρησης της αδήλωτης εργασίας. Ουσιαστικά πρόκειται για μια σειρά έργων που είναι αλληλοσυμπληρούμενα και στοχεύουν να αποτελέσουν μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που αποσκοπεί στην ενίσχυση του ΣΕΠΕ και στην καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας. Ευχαριστώ πολύ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα ήταν παράλειψή μου να μην αναφέρω ποιοι κάθονται στο τραπέζι. Η κ. Μελπομένη Παυλοπούλου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων, η οποία έχει μια ολόκληρη ζωή στο Σώμα, 33 χρόνια. Ο Ειδικός Γραμματέας κ. Κώστας Πανταζής που συμπίπτει στη σημερινή συνέντευξη να είναι σε μια διαδικασία παράδοσης στον καινούργιο Ειδικό Γραμματέα στον κ. Απόστολο Καψάλη, η κ. Χρυσούλα Τουφεκούλα, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία και η κυρία Ελευθερία Κούρεντα, Επιθεωρήτρια Εργασιακών Σχέσεων. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σχεδιάζετε να μειώσετε το πρόστιμο στο ΣΕΠΕ για την ανασφάλιστη εργασία; Ήταν όντως εξοντωτικό το προηγούμενο πρόστιμο αλλά είχε κάποιο αποτέλεσμα σύμφωνα βέβαια και με τις ανακοινώσεις της προηγούμενης ηγεσίας, δηλαδή έστω βραχυπρόθεσμα εμφανίζονταν ξαφνικά στις λίστες ασφαλισμένοι εργαζόμενοι οι οποίοι ήταν πριν ανασφάλιστοι. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει η δυνατότητα σε ανθρώπους που έχουν εμπειρία και κάνουν έλεγχο να διαπιστώνουν αν μια επιχείρηση συστηματικά παραβαίνει τη νομοθεσία, ή καμιά φορά μπορεί να είναι κάτι το οποίο γίνεται και μέσα από τη δική της κακή λειτουργία. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα, αλλά έχουμε κατά νου να ορθολογικοποιήσουμε σε ορισμένες περιπτώσεις το ύψος των προστίμων. Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο θα το κουβεντιάσουμε και με τους εργοδοτικούς φορείς. Αυτή τη στιγμή δεν είμαστε σε θέση να σας πούμε συγκεκριμένα νούμερα, αλλά θέλουμε τα πρόστιμα, οι επιβαλλόμενες ποινές, βεβαίως να λειτουργούν παραδειγματικά, αλλά όχι και εξοντωτικά. Πρέπει να τα συνδυάζουμε όλα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γεια σας. Θα ήθελα να σας ρωτήσω σε σχέση με το πρόστιμο, βεβαίως δεν ξέρω αν το γνωρίζετε ήδη εσείς, θα ήθελα επειδή είναι ο κ. Πανταζής να μας πει από τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλονταν, τι ποσοστό είσπραξης είχαμε, δηλαδή την εισπραξιμότητά τους. Για να δούμε κατά πόσο είναι αποτελεσματικά. Και η δεύτερη ερώτησή μου είναι προς τον κ. Υπουργό, έχει να κάνει και με τα κίνητρα για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας περιλαμβάνει και η συμφωνία, διότι λέει σε ένα σημείο ότι θα πρέπει να βρεθούν κίνητρα για την καταπολέμηση, αν θέλετε για τη δήλωση της εργασίας. Αν μπορείτε να μου πείτε τι σκέφτεστε ή πως προσανατολίζεστε; Και ένα τρίτο ερώτημα αν μου επιτρέπουν οι συνάδελφοι, στο τετράμηνο έχουμε πει ότι θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι πολυμερείς διαπραγματεύσεις για την επαναφορά του καθεστώτος των συλλογικών διαπραγματεύσεων όπως προείπατε. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν μέσα σε αυτό το τετράμηνο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και τι θα γίνει στο μεταξύ με την οριστική λήξη και της μετενέργειας της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης, δεδομένου ότι θα πρέπει να δοθεί χρόνος εκτιμώ και στους κοινωνικούς εταίρους να αποφασίσουν ή να κάνουν διάλογο μαζί σας γι' αυτά τα θέματα. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να ξεκινήσω από το τελευταίο. Εμείς στην αρχή αυτού του τετραμήνου, άρα φιλοδοξούμε μέσα στο Μάρτιο, θα παρουσιάσουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο που σχετίζεται με τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Αυτό προφανώς θα το διαβουλευτούμε και με τους εργοδοτικούς φορείς και με τους φορείς των εργαζομένων, τους κοινωνικούς εταίρους όπως έχει καθιερωθεί να λέμε. Άρα δεν θα αξιοποιήσουμε όλο το τετράμηνο γενικώς για να συζητήσουμε, είναι στις προτεραιότητές μας το να έρθει αυτό το νομοσχέδιο. Θέλω να σας πληροφορήσω ότι, αν δεν κάνω λάθος, αύριο Παρασκευή γίνεται η 6η σύσκεψη υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου για τη διαμόρφωση αυτού του νομοσχεδίου. Έχουμε ήδη δηλαδή προχωρήσει και έχουμε προχωρήσει και πριν την ολοκλήρωση της συμφωνίας που έγινε. Επαναλαμβάνω αυτό που είπα και πριν στην εισήγησή μου, θεωρώ θετικό σημάδι ότι αναγνωρίζουν και οι εταίροι ότι υπάρχει ανάγκη να τεθεί πάνω στο τραπέζι αυτό το θέμα. Αν υπάρχουν κάποια στοιχεία σε σχέση με τα πρόστιμα και κάποιος μπορεί να απαντήσει από τους παρισταμένους, θα είναι πάρα πολύ καλό. Τώρα, σωστά επισημαίνετε ότι είναι μέσα στη λογική μας το να μπορέσουμε να δώσουμε κίνητρα σε αυτούς οι οποίοι είναι συνεπείς. Ενισχύοντας και αποκαθιστώντας όπως είπα και πριν την έννοια ενός καλώς εννοούμενου ανταγωνισμού πια στο χώρο της αγοράς. Σας προαναγγέλλω ότι πολύ σύντομα θα ξαναβρεθούμε και αυτό έλεγα πριν και με τον κ. Καψάλη ο οποίος είναι ο καινούργιος ειδικός Γραμματέας, θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε ένα θα έλεγε κανείς συνολικό σχέδιο πια για τους στόχους, τη λειτουργία και τη νέα αντίληψη που πρέπει να έχει το Σώμα Επιθεώρησης. 

Κ. ΠΑΝΤΑΖΗΣ Ειδικός Γραμματέας ΣΕΠΕ: Αυτό που έχω να πω εγώ είναι το εξής: από την Υπουργική Απόφαση 23397 του Σεπτεμβρίου του ’13 έχει υπάρξει ένα επιχειρησιακό σχέδιο στο Υπουργείο Εργασίας για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας στοχευμένα. Το υπόβαθρο της αδήλωτης ανασφάλιστης εργασίας το γνωρίζετε, δεν χρειάζεται να μπούμε σε αυτά τα σημεία. Υπήρξε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα πάρα πολύ θετική και μια ενοποίηση των Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας σε συνεργασία και με το ΙΚΑ για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας. Για το συγκεκριμένο φαντάζομαι πρόστιμο αναφέρατε το 10.500 όχι συνολικά της επιθεώρησης. Μιλάμε γι' αυτό το πρόστιμο για το οποίο είχε γίνει και όλος ο ντόρος. Αυτό όμως που θέλω να πω για να μπω στην ουσία της ερώτησης και της απάντησης, είναι ότι τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλει η Επιθεώρηση Εργασίας δεν είναι πρόστιμα τα οποία τα εισπράττει η Επιθεώρηση Εργασίας. Είναι πρόστιμα τα οποία ακολουθούν όλη τη διαδικασία του Κώδικα εισπράξεων δημοσίων εσόδων. Άρα υπάρχει μια εικόνα του Υπουργείου Οικονομικών, πάνω σε αυτό. Για να το συνδέσω με τη σημερινή συνέντευξη, η διαλειτουργικότητα που θα υπάρχει και με τη Γενική Γραμματεία Εσόδων βάσει αυτής της απλούστευσης θα διευκολύνει να έχουμε και καλύτερη εικόνα. Τώρα, αυτό που μπορεί να έχει εικόνα η Επιθεώρηση είναι ποια πρόστιμα της αδήλωτης εργασίας επαναλαμβάνω, εισπράττονται με την έκπτωση. Είναι περίπου στο 20% με 25% με δικά μας στατιστικά στοιχεία τα οποία δεν τα τηρούμε με ασφάλεια, τα οποία εισπράττονται με έκπτωση 30%. Δηλαδή σε εργοδότη ο οποίος έχει το πρόστιμο αυτό μετά την παράβαση της αδήλωτης εργασίας, το πληρώνει με την έκπτωση 30% αφορά το 20-25% των προστίμων. Το υπόλοιπο 75% ακολουθεί την εξής οδό: ή ρυθμίζεται ή πάει στα Δικαστήρια δεν μπορεί κανένας να αφαιρέσει το δικαίωμα στον εκάστοτε πολίτη να προσφύγει στα Δικαστήρια αν θεωρεί ότι βλάπτεται, οπότε ακολουθούμε και τη δικαστική οδό που επίσης με τη διαλειτουργικότητα της απλούστευσης θα συνδεθούμε και με το πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ή στον «κουβά» των ληξιπρόθεσμων. Αυτές είναι οι τρεις επιλογές. Αυτό το οποίο ως Επιθεώρηση Εργασίας έχουμε εικόνα είναι ότι εμείς στην Εφορία αποστέλλουμε για πληρωμή με έκπτωση, γιατί γίνεται με δικές μας ενέργειες, το 20 με 25% των προστίμων της αδήλωτης. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έγινε τουλάχιστον σε εμένα απολύτως σαφές κατά πόσο μέσα στη διαδικασία κατάρτισης του νέου νομοσχεδίου, θα προβλέπεται μέσω του νομοσχεδίου ρητά η επαναφορά ή η σταδιακή επαναφορά του κατώτατου ημερομισθίου, ή κατά πόσο αυτό θα είναι αποτέλεσμα μιας συλλογικής διαπραγμάτευσης μέσω των κοινωνικών εταίρων. Αν υπάρχει απάντηση σε αυτό το σημείο. Και αν και εφόσον είναι πρόβλεψη του νομοσχεδίου σας με τι βηματισμό θα γίνει αυτή η επαναφορά, μια και έχετε πει ότι θα ξεκινήσει από το 2016; Ευχαριστώ. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχει ειπωθεί ποτέ ότι θα ξεκινήσει από το 2016. Έχει τεθεί ως χρονικός ορίζοντας το να έχουμε επανέλθει στα προ του μνημονίου επίπεδα εντός του ’16 άρα δεν είπαμε ότι θα ξεκινήσουμε το ’16. Δεύτερον, εκείνο το οποίο είναι στις προθέσεις μας είναι να ξεφύγουμε από τη λογική της επιβολής όπως κακώς έγινε από την προηγούμενη Κυβέρνηση και να απελευθερώσουμε ουσιαστικά τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Άρα η έννοια της αποκατάστασης θα ισχύει εφ' άπαξ, μέσα από ένα σταδιακό βηματισμό όπως είπατε κι εσείς. Δεν είμαι σε θέση σήμερα να σας το πω, αλλά πολύ σύντομα θα σας το πούμε ακριβώς το πώς θα είναι το χρονοδιάγραμμα. Εκείνο το οποίο είναι στις προθέσεις μας να επισημαίνεται στο νομοσχέδιο είναι ακριβώς η δέσμευση - ανάλογα με το χρονοδιάγραμμα που θα διαμορφώσουμε, - το να υπάρχει καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής του κατώτατου μισθού. Αυτά για την ώρα και νομίζω ότι είναι αρκετά γι' αυτό το θέμα. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Όταν λέτε «καταληκτική ημερομηνία», με δική σας απόφαση ή ως αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης; Τι θα ισχύει; Αυτό που θα διαπραγματευτούν οι εργοδότες – ΓΣΕΕ ή αυτό που εσείς θα αποφασίσετε; 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς θέλουμε να υπάρξει μια καταληκτική ημερομηνία επαναφοράς στα 751. Από εκεί και πέρα ο τρόπος που θα γίνει είναι αντικείμενο πια διαβούλευσης και συζήτησης ανάμεσα στους εταίρους. Μπορεί να γίνει με δυο δόσεις, με τρεις δόσεις, θα το δούμε. Αλλά αντιλαμβάνεστε την ανάγκη να υπάρχει ένα όριο, μια κόκκινη γραμμή κάποια στιγμή. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θέλω να κάνω μια ερώτηση για το μισθό κι ένα άλλο ζήτημα που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες. Για το άλλο ζήτημα πρώτα, με την επιστολή που στείλατε κι εσείς και ο ΟΔΔΗΧ στα Ταμεία για να επενδύσουν, να τοποθετήσουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα σε κρατικά ρέπος. Για ποιο λόγο γίνεται αυτή η ενέργεια αυτή τη στιγμή; Αποσκοπεί στην ενίσχυση ρευστότητας του κράτους; Στην κρατικοποίηση των καταθέσεων; Και ποιες είναι οι αντιδράσεις, γιατί από όσο γνωρίζουμε –το γράψαμε κιόλας- ο ΟΑΕΔ σε πρώτη φάση είπε όχι. Και για το μισθό θα ήθελα να ρωτήσω. Εάν στο νομοσχέδιο, στο κείμενο που θα φτιάξετε θα αναφέρεται ο αριθμός 751 άμεσα, δηλαδή αν θα γίνεται μια αναφορά στο μισθό. Δηλαδή θα υπάρξει κατάργηση της πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου; 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας απαντάω σε αυτό για να μην επανέλθω ξανά, ότι ναι θα υπάρχει κατάργηση, προφανώς πρέπει να υπάρχει κατάργηση της προηγούμενης ρύθμισης. Σε σχέση με το θέμα το οποίο και ως εφημερίδα αφιερώσατε ένα μεγάλο ρεπορτάζ με το δικό σας τρόπο εν πάση περιπτώσει, ο ΟΔΔΗΧ έκανε μια παραίνεση προς διάφορους Οργανισμούς και φορείς ν’ αξιοποιήσουν με τον πιο αποδοτικό τρόπο τα διαθέσιμά τους. Περί αυτού πρόκειται και τίποτε παραπάνω. Η διαφορά του να έχει μια απόδοση 0,5% με 2,5% είναι πάρα πολύ μεγάλη. Άλλωστε κάποιοι φορείς το κάνουν ούτως ή άλλως από μόνοι τους τα τελευταία 2-3 χρόνια, ένας απ’ αυτούς είναι το ΙΚΑ και καμία σχέση δεν έχει αυτή η πρακτική και κακώς νομίζω συσχετίστηκε, με άλλες ας το πούμε έτσι, καταστάσεις και πρακτικές που αφορούσαν «κουρέματα» και διάφορα τέτοια πράγματα που άκουσα, διάφορα ευφάνταστα πράγματα που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Αλλά θεωρώ ότι κάθε Διοίκηση, Ταμείο ή Οργανισμός πρέπει να έχει την ευελιξία και τη δυνατότητα να έχει τις καλύτερες αποδόσεις για τα διαθέσιμά τους. Αυτό είναι και τίποτε παραπάνω. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Τοποθέτηση εκτός μικροφώνου) ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κάποιο σας λέω ότι το έκαναν, υπήρχε η δυνατότητα, κάποιοι το καταλαβαίνουν.. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Τοποθέτηση εκτός μικροφώνου) ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν δυο πρακτικές: Είτε μέσω ομολόγων είτε απευθείας των διαθεσίμων να τοποθετούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος. Δεν υπάρχει τίποτε μεμπτό. Είναι μια συνήθης αποδοτική πρακτική. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κ. Υπουργέ το εξής: Στο νομοσχέδιο για τα εργασιακά το οποίο είναι υπό διαμόρφωση, θα περιλαμβάνονται αλλαγές στις αρμοδιότητες του ΟΜΕΔ; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, βεβαίως. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μπορείτε να μας πείτε ποιες. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα είναι στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ρόλου του. Αλλά σήμερα δεν κάνουμε συνέντευξη Τύπου για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιας και είπατε πριν για το χρηματοδοτικό κενό και δεδομένου ότι γίνεται και μια συζήτηση το πρωί με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Σακελλαρίδη, έχετε εσείς κάποια εικόνα σε ό,τι αφορά τα Ταμεία και το χρηματοδοτικό κενό τουλάχιστον για τον επόμενο μήνα; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είπα εγώ για χρηματοδοτικό κενό σήμερα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε με αφορμή την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας ότι σκοπεύετε σε κάποια έσοδα, εννοώ το χρησιμοποιήσατε ως έννοια. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι ανεξαρτήτως χρηματοδοτικού κενού. Αλλά δεν έχω υπ' όψιν μου και τις συγκεκριμένες δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου τις σημερινές, άρα αδυνατώ να τις σχολιάσω. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι υπάρχει ως μέριμνα στην Κυβέρνηση ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα αυτό το τετράμηνο. Και από κει και πέρα το συνολικότερο χρηματοδοτικό κενό σε σχέση με υποχρεώσεις της χώρας κτλ., σχετίζεται άμεσα με την αναγκαία συζήτηση που πρέπει να γίνει με τους εταίρους μας, η οποία ανοίγει αν θέλετε και το θέμα της συνολικότερης κουβέντας γύρω από το θέμα του χρέους. Αυτά τα πράγματα δε μπορούμε να τα βλέπουμε αποσπασματικά, ή θα κάνουμε κάποια στιγμή, και πρέπει να κάνουμε εμείς λέμε ως κυβέρνηση, μια συνολικότερη συζήτηση για να έχουμε μια βιώσιμη απάντηση στο θέμα του χρέους ή αλλιώς θα είναι κάτι το οποίο θα έρχεται και θα επανέρχεται με ατελέσφορες, ας το πούμε έτσι, τελικά, επιλογές. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αναφερθήκατε στην προστασία των εργαζομένων στην αγορά εργασίας. Στο e-mail που έστειλε η ελληνική πλευρά δεν είδαμε κάποια αναφορά στις ομαδικές απολύσεις. Και θα ήθελα να ρωτήσω, είχατε αναφερθεί ότι θα επιστρέψουν στα προ μνημονίου επίπεδα. Ότι θ’ αλλάξει δηλαδή το ποσοστό και η αποζημίωση απόλυσης, ότι και αυτή θα επανέλθει. Στο νομοσχέδιο θα υπάρχει κάποια πρόβλεψη για το θέμα αυτό; 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, θα υπάρχει και για τα δύο αυτά ζητήματα, αλλά προσέξτε, να κρίνετε την κυβέρνηση με βάση τις προγραμματικές της δηλώσεις και την ψήφο που έλαβε σε σχέση με αυτές. Η συμφωνία που έχει υπάρξει με τους εταίρους γι’ αυτό το τετράμηνο δεν υποκαθιστά τις προγραμματικές μας δεσμεύσεις. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο e-mail Βαρουφάκη αναφέρεται ρητά ότι η διαμόρφωση του κατώτατου μισθού θα γίνει σε συνεννόηση με τους Ευρωπαίους εταίρους. Αυτό αφορά και όλα τα υπόλοιπα νομοσχέδια της κυβέρνησης. Δηλαδή θα πηγαίνουν τα νομοσχέδια που εσείς προετοιμάζετε στις Βρυξέλλες, μπορεί να πάρουν πράσινο φως, μπορεί όμως και να μην πάρουν. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι προσδιορισμένη μια τέτοιου είδους διαδικασία με την αυστηρότητα που το λέτε, ανταλλαγή απόψεων θα γίνεται, ακούμε τη γνώμη όλων, εκείνο που αναφέρεται ευκρινώς είναι η ανάγκη να αξιοποιηθούν οι επεξεργασίες του ΙLO ο οποίος αποτελεί αν θέλετε έναν Οργανισμό ο οποίος χαίρει μιας εκτίμησης και από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά μια τέτοια διαδικασία που θα στέλνεται κάθε νομοθέτημα για να πάρει πράσινο φως από τους Ευρωπαίους εταίρους δεν ισχύει. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αναφέρομαι κι εγώ στο e-mail γιατί αυτό είναι η συμφωνία, λέει να δούμε τις βέλτιστες πρακτικές σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής τέλος πάντων για τις εργασιακές σχέσεις, επειδή και εσείς είχατε κάνει μια αναφορά και για τις ομαδικές απολύσεις αλλά και για το συνδικαλιστικό νόμο κι επειδή αποτελούν μια ουρά υποχρεώσεων, δεν ξέρω κατά πόσο είναι δεσμευτικές ή μη, θα ήθελα να ρωτήσω εάν στο νομοσχέδιο το οποίο λέτε ότι ετοιμάζεται, θα υπάρχουν ρυθμίσεις πέρα από τις ομαδικές απολύσεις και για τ’ άλλα ζητήματα που είχαν μείνει ανοιχτά, δεν ξέρω αν είναι εμμονές των δανειστών ή οτιδήποτε, για τα «προνόμια» των συνδικαλιστών. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οτιδήποτε «ουρές» υπάρχουν από την προηγούμενη κυβέρνηση έχουν κοπεί. Συνηθίζεται καμιά φορά και στα κατοικίδια ξέρετε να τους κόβουν την ουρά. Άρα δε μας απασχολούν αυτές οι «ουρές». Να είστε βέβαιοι. Δεν ισχύει καμία από τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η προηγούμενη κυβέρνηση και δε μας αφορούν. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, επειδή έγινε μια κουβέντα και κάποιες ερωτήσεις από τους συναδέλφους για το χρηματοδοτικό κενό, ήθελα να ρωτήσω εάν υπάρχει κενό χρηματοδοτικό σε ό,τι αφορά την καταβολή των συντάξεων του μηνός Απριλίου, γιατί του Μαρτίου έχουν ήδη μπει. Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί μέχρι τώρα τα έσοδα των Ασφαλιστικών Ταμείων για τους μήνες Ιανουάριο-Φεβρουάριο. Δε μας έχουν δοθεί δηλαδή τα στοιχεία. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχει κανένα απολύτως τέτοιο ζήτημα. Κανένα απολύτως τέτοιο ζήτημα. Το ίδιο έλεγαν και για τις συντάξεις του τρέχοντος μηνός αν θυμάστε. Η πραγματικότητα θα διαψεύσει τις Κασσάνδρες. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να κάνω ένα ακόμη ερώτημα: Αφορά το ΣΕΠΕ: Καλά είναι όλα αυτά, θα θυμούνται οι συνάδελφοι του ΣΕΠΕ ότι πέρυσι τον Ιούλιο όλοι οι δημοσιογράφοι είχαμε την αναφορά μιας παρουσίας του ΣΕΠΕ μέρες στα νησιά. Δευτέρα, δυο προσλήψεις, Ιούλιο μήνα ήταν αυτό. Τρίτη 3 προσλήψεις, Τετάρτη 500 προσλήψεις, ας πούμε Μύκονο. Πέμπτη, 2 προσλήψεις. Παρασκευή, 3 προσλήψεις. Τότε οι συνάδελφοι είχαν επισημάνει λοιπόν ότι υπάρχουν πολλές τρύπες στο σύστημα ελέγχων του ΣΕΠΕ. Τρύπα πρώτη: Αναρτάται στη «Διαύγεια» ότι το ΣΕΠΕ θέλει ένα αυτοκίνητο να πάει να κάνει έλεγχο στην Κεφαλονιά. Πέφτει σύρμα, το μαθαίνουν, κάνουν προσλήψεις. Φεύγει το ΣΕΠΕ, ξανά στα ίδια. Άρα, το να έχει ένα tablet ένας επιθεωρητής του ΣΕΠΕ, εάν υπάρχουν αυτές οι τρύπες ειδοποιούνται πιο μπροστά οι εργοδότες, το Συνδικάτο έχει πει ότι πήγαιναν να κάνουν έλεγχο στα ξενοδοχεία και την κοπανούσαν κολυμπώντας. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα περιγράφετε όπως είναι. Η περιγραφή είναι σωστή και όλα αυτά λαμβάνονται υπ' όψιν έτσι ώστε πράγματι να μπούμε σε μια τέτοια λειτουργία και πρακτική όπου δε θ’ ακυρώνουμε τις ίδιες τις προσπάθειές μας. Διότι αυτό συμβαίνει έτσι όπως το λέτε δηλαδή, η προαναγγελία δηλαδή είναι ξέρετε, σαν τα περιπολικά που παίρνουν σήμα, κλοπή ας πούμε στο τάδε σημείο, οπότε βάζουν μερικά χιλιόμετρα πιο πριν δυνατά τη σειρήνα οπότε την ακούει ο κλέφτης και φεύγει. Δεν πρέπει να λειτουργούμε έτσι. Θα βρούμε τρόπους αποτελεσματικής λειτουργίας. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω σε πρώτη φάση πόσοι παραπάνω εργαζόμενοι θα χρειαστούν στο ΣΕΠΕ για να καλυφθούν οι ανάγκες, αναφερθήκατε σε 710 άτομα και πότε πιστεύετε ότι θα γίνουν αυτές οι προσλήψεις; Εντός του έτους, σε βάθος διετίας; Και δεύτερον, εκτός από την αδήλωτη εργασία, νομίζω ότι έχετε ν’ αντιμετωπίστε και το πρόβλημα της απλήρωτης εργασίας, έχετε δεκάδες, για να μην πω εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους στην αγορά εργασίας που μένουν απλήρωτοι 2, 3, 6, 8, 10 μήνες. Τι προτίθεστε να κάνετε γι’ αυτό , αν μπορεί το ΣΕΠΕ να παρέμβει σ’ αυτό, αν έχετε κάποιο σχέδιο πάνω σ’ αυτή την κατεύθυνση. Ευχαριστώ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να πω για το τελευταίο και για το προηγούμενο θα σας απαντήσουν. Αυτό που θέτετε στο δεύτερο σκέλος του ερωτήματός σας είναι μια πραγματικότητα. Δηλαδή ποια είναι μια εφιαλτική κατάσταση οι καθυστερήσεις. Καθυστερήσεις που πολλές φορές δεν οφείλονται και σε μια αντικειμενική αδυναμία, αλλά περίπου είναι μια προληπτικού χαρακτήρα πρακτική. Αυτό το κλίμα του εκφοβισμού των εργαζομένων, της ανασφάλειας που μπορούν να αισθάνονται αλλά και της εργοδοτικής αυθαιρεσίας, δεν ανατρέπεται από τη μια μέρα στην άλλη. Και θεωρώ ότι πρέπει αργά, σταθερά και με μόνιμο τρόπο να διαμορφώσουμε ένα διαφορετικό κλίμα. Εμείς θα προσπαθήσουμε με όλες τις δυνατότητες που μας δίνει ο νόμος να είμαστε στο πλάι των εργαζομένων. Σας πληροφορώ ότι αν καθίσετε δίπλα μου, θα το ξέρετε απ’ τη δουλειά σας, κάποιες ώρες, μια μέρα, θα δείτε δεκάδες τέτοιες καταγγελίες, όπως μάλιστα περιπτώσεις επιχειρήσεων οι οποίες εμφανίζουν μια ικανοποιητική κερδοφορία να καλούν τους εργαζομένους ας πούμε ν’ αποδεχθούν μειώσεις. Ήδη σ’ αυτό το λίγοι διάστημα που βρισκόμαστε εδώ, έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες και έχουμε καλέσει επιχειρήσεις και εργαζομένους και σε κάποιες περιπτώσεις εν πάση περιπτώσει είχε αποτέλεσμα στο ν’ αποτραπούν κάποιες μειώσεις. Αλλά ξέρετε, επαναλαμβάνω ότι πρέπει ν’ αρχίσεις ν’ αποκαθιστάς ένα τέτοιο πλαίσιο το οποίο θα αντιστρέφει τη φορά των πραγμάτων. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι ένα ανοιχτό στοίχημα. 
Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ: Είπα πριν ότι αυτή τη στιγμή υπηρετούν στο ΣΕΠΕ 710 υπάλληλοι, όμως στο Προεδρικό Διάταγμα 113 οι προβλεπόμενες θέσεις είναι 829, δηλαδή υπάρχει ένα κενό περίπου 120 θέσεων. Εκκρεμούν κάποιοι διορισμοί, ενώ όπως είπε ο Υπουργός θα δοθεί προτεραιότητα στο θέμα των μετακινήσεων, μετατάξεων από άλλα Υπουργεία και άλλους φορείς. Κ. ΠΑΝΤΑΖΗΣ: Με βάση την ερώτηση του κ. Αγγελόπουλου, θέλω ν’ αναδείξω λίγο μια δουλειά που έχουν κάνει οι Επιθεωρητές Εργασίας. Στο κομμάτι αυτό που είπατε της απλήρωτης εργασίας κ. Αγγελόπουλε, θέλω να ενημερώσω τα Μέσα γιατί πρέπει ν’ αναδειχθεί και αυτό, γιατί κυρίως στρεφόμαστε μόνο στην αδήλωτη και ανασφάλιστη, ότι το 2014 ενώπιον των Επιθεωρήσεων Εργασίας όλης της χώρας, 13.840 υποθέσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αφορά δεδουλευμένες αποδοχές και μη καταβολή τους, ήχθησαν, οι 6.700 από αυτές επιλύθηκαν χωρίς να πάνε στο Δικαστήριο με οικονομικό αντίκρισμα 15 περίπου εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή 15.000.000 ευρώ έδωσαν οι εργοδότες που δεν είχαν πληρώσει μετά την παρέμβαση της Επιθεώρησης Εργασίας στους εργαζομένους. Και αυτό είναι αποτέλεσμα της δουλειάς των Επιθεωρητών και νομίζω πρέπει ν’ αναδειχθεί. Αυτό ήθελα να επισημάνω Υπουργέ, ευχαριστώ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου) ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει ψηφιστεί και γνωρίζετε το νόμο προηγούμενων κυβερνήσεων που δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ, από καμία κυβέρνηση, που επιβάλλει την υποχρέωση στον εργοδότη για ταυτόχρονη καταβολή μισθού, φόρων και εισφορών στην Τράπεζα. Αφού δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ. Απλά σας το επισημαίνω για να μη λέμε ότι δεν υπάρχει νόμος. Νόμος υπάρχει αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ, για πολλούς λόγους. Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ: Δεν έχει γίνει Υπουργική Απόφαση, είναι θέμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Την Υπουργική Απόφαση δεν τη βγάζαμε το ΣΕΠΕ ή ο Υπουργός Εργασίας, αλλά ήταν αρμόδια να βγάλουν την Υπουργική Απόφαση αυτή στο Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Δεν έχει βγει, έχετε απόλυτο δίκιο. δεν ξέρουμε το λόγο, δε μπορούμε εμείς να σας πούμε το λόγο γιατί δεν έχει βγει. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάτι χρηστικό για τους συντάκτες του Υπουργείου: Το ΣΕΠΕ μέχρι πριν 2,5 χρόνια έδινε κάθε μήνα ένα αναλυτικό δελτίο με προσλήψεις, απολύσεις, πρόστιμα, καταγγελίες κι όλα αυτά τα πράγματα. Αυτό θα επανέλθει; Με τον κ. Βρούτση είχε χαθεί αυτό το πράγμα. Όπως και το ΣΕΠΕ συνολικά νομίζω. Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ: Για το ΕΡΓΑΝΗ λέτε. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, δε λέω για το ΕΡΓΑΝΗ, το ΕΡΓΑΝΗ είναι μια άλλη ιστορία. Λέω ότι επί Χάλαρη ας πούμε, υπήρχε ένα αναλυτικό δελτίο κάθε μήνα με συγκεκριμένα στοιχεία. το ΕΡΓΑΝΗ ήταν κάτι διαφορετικό. Και κυρίως το ΕΡΓΑΝΗ ήταν στη διακριτική ευχέρεια του εργοδότη, δεν προέκυψε από έλεγχο, να δηλώνει ηλεκτρονικά. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι ροές της εργασίας, της μισθωτής απασχόλησης καταγράφονται από το ΕΡΓΑΝΗ και νομίζω μηνιαίως αποτελείται παντού έτσι κι αλλιώς και είναι και πιο εύκολο πλέον. Πριν 2,5 χρόνια δεν υπήρχε το ΕΡΓΑΝΗ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ήταν όμως έργο του ΣΕΠΕ αυτό. Στο ΕΡΓΑΝΗ οικειοθελώς δήλωνε ο εργοδότης «προσέλαβα 7, απέλυσα 2» και έπρεπε να διαπιστώσει κατόπιν το ΣΕΠΕ και οι Υπηρεσίες του αν όντως ήταν έτσι. 
Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ: Δεν υπήρχε ΕΡΓΑΝΗ τότε. Μας έστελναν χειρόγραφα και μας έδιναν ό,τι είχαμε διαπιστώσει. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή θεωρείτε ότι το ΕΡΓΑΝΗ … Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ: Είναι αξιόπιστο. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία εντάξει. Υπάρχει ταυτόχρονη ταυτοποίηση από την Επιθεώρηση Εργασίας των όσων δηλώνουν οι εργοδότες; Γιατί με τον παλαιότερο τρόπο, τα στοιχεία ακόμη και δεν ήταν απόλυτα σωστά προέκυπταν από ελέγχους του ΣΕΠΕ και μετά παρέδιδε μια έκθεση ότι αυτό έγινε το Οκτώβριο. 
Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ: Δεν ξέρω, δεν έχει γίνει ποτέ αυτό. Απλούστατα εμείς είχαμε καταστάσεις προσωπικού. Από πού βγαίνουν οι προσλήψεις; Από τις καταστάσεις προσωπικού. Στις καταστάσεις προσωπικού δηλαδή και από τον ετήσιο που είχαμε μια φορά το χρόνο, από εκεί είχαμε τον αριθμό των εργαζομένων. Δεν νομίζω ότι είχαμε κάτι τέτοιο. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν ήταν ο ειδικός Γραμματέας του ΣΕΠΕ ο κ. Χάλαρης είχαμε αναλυτικότατα στοιχεία, δηλαδή πολύ περισσότερα από αυτά που έχουμε, τα δυο τελευταία χρόνια. Και για να γίνω συγκεκριμένος: υπήρχε κατηγορία που έλεγε εκ περιτροπής απασχόληση ή μερική απασχόληση, μέσος μισθός 180 € τα έχω αυτά τα στοιχεία είναι δικά σας στοιχεία. Μην το αμφισβητείτε, απλά δεν έχω το ντοσιέ μαζί μου. 
Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ: Όχι, δεν το αμφισβητώ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτά τα στοιχεία κάποια στιγμή σταμάτησαν να βγαίνουν. Επίσης, και νομίζω ότι εδώ το θέλουν όλοι οι συνάδελφοι, εάν γίνεται να υπάρχουν πιο αναλυτικά στοιχεία και για τις συντάξεις. Τα έχετε. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας ευχαριστούμε για την παρέμβαση και για την υπόδειξη. Το κρατάμε, καλοδεχούμενο. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όλα αυτά που λέτε υπάρχουν, απλά γίνεται μέσω του ΕΡΓΑΝΗ που δεν υπήρχε πριν 2,5 χρόνια. 
Χ. ΤΟΥΦΕΚΟΥΛΑ: Τα έχουμε όλα αυτά. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς τα έχετε, εμείς δεν τα έχουμε. Καταλαβαίνετε ποια είναι η διαφορά; Έχουμε ανάγκη πλήρους και αναλυτικής ενημέρωσης και για την αγορά εργασίας και για την εκ περιτροπής απασχόληση. Υπήρχαν και στοιχεία γι' αυτούς που δούλευαν δύο ή τρεις ώρες την εβδομάδα. Αυτά υπήρχαν. Τα δυο τελευταία χρόνια εξαφανίστηκαν. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να το κλείνουμε επιτρέψτε μου παρακαλώ. Καλοδεχούμενη η παρέμβαση, καταγράφεται διότι εμείς θέλουμε να κινηθούμε σε μια κατεύθυνση μεγαλύτερης διαφάνειας και όσο το δυνατό περισσότερης και ουσιαστικής πληροφόρησης με βάση την πραγματικότητα στο χώρο της εργασίας και της ασφάλισης. 
Να είστε βέβαιοι. 
Σας ευχαριστούμε πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου