Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2014

Αντώνης Στελλιάτος: Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας...


Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνης Στελλιάτος, στους Γιάννη Μεγαριώτη και Έφη Κόλλια, στο Περιοδικο MARITIME INTELLIGENCE. 
Ο κ. Στελλιάτος σημειώνει ότι παρά την μεγάλη πρόοδο που υπήρξε φέτος, η κατάσταση δεν είναι ρόδινη και υπογραμμίζει με νόημα: " ...το Ελληνικό yachting δεν ακολούθησε την άνοδο του τουρισμού. 
Βασικά τα 5 χρόνια που μεσολάβησαν ήταν καταστροφικά. Χρειάζονται άλλα τόσα για να ξεκινήσει να κινείται και πάλι το Ελληνικό yachting. Πρέπει να τονισθεί ότι η Ελλάδα όχι μόνο δεν είναι χώρα ανασφαλής ή πτωχευμένη, αλλά είναι εκ των πλέον ασφαλών χωρών της γης. Μπορεί λοιπόν να προσφέρει στον κάθε επισκέπτη της την ασφάλεια, τη φιλοξενία και τις φυσικές της ομορφιές".
Η συνέντευξη έχει ως εξής:
- Η φετινή τουριστική περίοδος ξεπέρασε κάθε προσδοκία και ως προς τον αριθμό των τουριστών αλλά και ως προς την επιμήκυνση της χρονικής διάρκειάς της. Συνέβη το ίδιο και με τα ενοικιαζόμενα σκάφη; 
- Είναι αλήθεια ότι η φετινή τουριστική χρονιά έκλεισε με νούμερα τα οποία ούτε και η κυβέρνηση πίστευε ότι θα φτάσουν σ’ αυτό το ύψος. Αυτό οφείλεται κατά τη γνώμη μου στην προσπάθεια που έκανε η Υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη με τα αλλεπάλληλα ταξίδια της στο εξωτερικό και κατόρθωσε να πείσει τους ξένους τουρίστες ότι η Ελλάδα δεν είναι χώρα ανασφαλής, ότι η χώρα δεν είναι πτωχευμένη και ότι η χώρα βρίσκεται, με τις θυσίες όλων των Ελλήνων, στο δρόμο προς την ανάπτυξη. Όμως το Ελληνικό yachting δεν ακολούθησε την άνοδο του τουρισμού. Βασικά τα 5 χρόνια που μεσολάβησαν ήταν καταστροφικά. Χρειάζονται άλλα τόσα για να ξεκινήσει να κινείται και πάλι το Ελληνικό yachting. Πρέπει να τονισθεί ότι η Ελλάδα όχι μόνο δεν είναι χώρα ανασφαλής ή πτωχευμένη, αλλά είναι εκ των πλέον ασφαλών χωρών της γης. Μπορεί λοιπόν να προσφέρει στον κάθε επισκέπτη της την ασφάλεια, τη φιλοξενία και τις φυσικές της ομορφιές. Θέλω να επισημάνω ότι, τα ΜΜΕ του εξωτερικού που τα τελευταία χρόνια παρουσίαζαν την Ελλάδα σα μια χώρα που γίνονται ταραχές, φασαρίες και συρράξεις μεταξύ των πολιτών και της αστυνομίας, αυτά είναι γεγονότα που συμβαίνουν σε κάθε Δημοκρατική χώρα στον κόσμο. Η διαφορά είναι ότι στην Ελλάδα όλα αυτά τα γεγονότα συνέβαιναν μεταξύ μερικών οικοδομικών τετραγώνων της πρωτεύουσας από την Πλατεία Συντάγματος, Ελληνικό Κοινοβούλιο μέχρι και την Πλατεία Ομονοίας και όχι όπως ψευδώς παρουσιαζόταν για όλη την ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα. 
Με το yachting είναι λίγο διαφορετική η κατάσταση , διότι τα τελευταία 5 χρόνια το Ελληνικό σκάφος βρίσκεται στο στόχαστρο της πολιτείας . Ότι δηλαδή “οι σκαφάτοι” είναι φοροφυγάδες και τα σκάφη είναι “μαϊμού” . 
Ευτυχώς ,άρχισαν σιγά- σιγά ν’αλλάζουν γνώμη και να καταλαβαίνουν πόσο σημαντική είναι η προσφορά του yachting για την Ελληνική οικονομία. Τα σκάφη μας έχουν Ελληνική σημαία και την οποία βεβαίως θέλουμε να διατηρήσουμε , εάν και η πολιτεία από την πλευρά της αρχίσει να βλέπει φιλικά το επαγγελματικό τουριστικό σκάφος. Μόνο τότε θ’ αλλάξει και η νοοτροπία που έχει ο ξένος ότι το Ελληνικό σκάφος είναι υπό διωγμό. 
- Κάνοντας σύγκριση το 2014 με το 2013 παρατηρείτε ότι υπάρχουν κάποια διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά; 
- Ναι, το βασικό είναι ότι σιγά -σιγά ο Έλληνας αποκτά τουριστική παιδεία. Δηλαδή βελτιώνεται το service στα ξενοδοχεία, βελτιώνεται το οδικό δίκτυο,δεν έχουν βελτιωθεί όμως ακόμα οι υποδομές για τον θαλάσσιο τουρισμό.Αν σκεφτούμε ότι η χώρα μας ενώ έχει το τεράστιο προνόμιο των χιλιάδων νησιών και της μεγάλης ακτογραμμής της, δεν διαθέτει και τον ανάλογο αριθμό μαρινών. Έχει αυτή τη στιγμή που μιλάμε μόνο 17 μαρίνες και οι ανταγωνιστικές μας χώρες όπως είναι η Κροατία έχει 103 μαρίνες , απ’την άλλη στην Τουρκία οι μαρίνες ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια χωρίς να έχουν τις παράξενες γραφειοκρατικές καταστάσεις που αντιμετωπίζει κάποιος που θέλει να επενδύσει τα χρήματά του σε μια μαρίνα στην Ελλάδα. Άρα,ναι μεν βελτιώνεται η ποιότητα, αλλά χρειαζόμαστε υποδομές στη χώρα μας ειδικά για το θέμα που μιλάμε το Ελληνικό yachting και γενικά τον θαλάσσιο τουρισμό. ΄Ετσι θα μπορέσουμε να προσελκύσουμε τα ιδιωτικά ξένα σκάφη που έρχονται στην Ελλάδα και δε βρίσκουν υποδομές που να δέσουν το σκάφος τους αλλά πως “ θα περάσουν το χρονικό διάστημα της παραμονής τους ” . 
- Ποιά είναι η προσφορά τού yachting στην εθνική μας οικονομία; 
-Μέχρι το 2008 η συνεισφορά τού Ελληνικού yachting στο ΑΕΠ ήταν το 3,8% από το 18% που συνεισέφερε ο Τουρισμός στο ΑΕΠ. Όμως όλες αυτές οι καταστάσεις , δηλαδή η μη ύπαρξη σταθερού φορολογικού νόμου και η μη ύπαρξη σταθερού θεσμικού πλαισίου οδήγησαν τα περισσότερα σκάφη να φύγουν από την Ελλάδα και ν’ αναζητήσουν άλλες γειτονικές χώρες . Βοηθήσαμε εμείς με το κακό μας τρόπο να αναπτυχθεί το yachting εκτός Ελλάδος. Λέγοντας γειτονικές χώρες εννοώ Τουρκία, Κροατία και πρόσφατα και το Μαυροβούνιο. Αναπτύχθηκαν αυτές οι χώρες ραγδαία ενώ εμείς παραμείναμε εκεί που είμαστε. Μην ξεχνάμε ότι δύο είναι οι πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας η Ναυτιλία και ο Τουρισμός. Βέβαια στον τουρισμό υπάγεται και η εναλλακτική αυτή μορφή τουρισμού που λέγεται θαλάσσιος τουρισμός, άρα πρέπει να γίνει μια συγκεκριμένη προσπάθεια απ’ όλα τα συναρμόδια Υπουργεία για να βοηθηθεί το yachting και παράλληλα μ’ αυτό να βοηθηθεί και η Ελληνική Οικονομία. 
- Ποιά είναι η σημερινή γενική εικόνα σε σχέση με αυτά που έχετε ζητήσει από την Πολιτεία; Ποιές απ’ αυτές τις δράσεις υλοποιήθηκαν και ποιές αναμένονται προς υλοποίηση; 
- Πέρασαν 6 χρόνια και άλλαξαν 11 Υπουργοί Ναυτιλίας , έγιναν 7 σχέδια νόμου,έφτασαν στη βουλή και κάποια στιγμή επεστράφησαν χωρίς να περάσουν από Υπουργικά συμβούλια. Τον Απρίλιο του 2014 ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κατόρθωσε να περάσει τελικά αυτό το σχέδιο νόμου στη Βουλή και να γίνει νόμος. Όπως κάθε νόμος δεν είναι τέλειος έτσι συμβαίνει και με τον συγκεκριμένο . Υπάρχουν πάρα πολλά θέματα που πιστεύουμε ότι μπορούν να βελτιωθούν με Υπουργικές αποφάσεις. Να δούμε όμως με την εφαρμογή του τα αποτελέσματα .Ο νόμος έχει βασιστεί στο ηλεκτρονικό μητρώο , χωρίς όμως να υπάρχει το ηλεκτρονικό μητρώο . Όπως καταλαβαίνετε αυτό το σημείο χρειάζεται υλοποίηση . Το ηλεκτρονικό μητρώο σημαίνει ότι σύμφωνα με το άρθρο αυτού του νόμου κάθε σκάφος είτε είναι με Ελληνική σημαία ,είτε οποιασδήποτε άλλης χώρας σημαία όταν εισέρχεται στα Ελληνικά χωρικά ύδατα πρέπει να γίνεται η ανακοίνωση στα Ελληνικά μητρώα και να ξέρουμε αν είναι εμπορικό, επαγγελματικό ή ιδιωτικό. Πριν από το 2014 που δεν υπήρχε αυτό το ηλεκτρονικό μητρώο έγιναν πολλά παράνομα ναύλα και στο Αιγαίο και στο Ιόνιο. 
Έρχονταν τα ξένα σκάφη ,δεν ήξερε κανένας αν είναι επαγγελματικό ή ιδιωτικό .Υπήρχαν επιβάτες χωρίς να γνωρίζουμε αν είναι μέσα ο ιδιοκτήτης ή ναυλωτές. Αυτό σημαίνει απώλειες εσόδων στο Ελληνικό κράτος, απώλειες από ΦΠΑ και γενικότερα φόρους, καθώς και από τη μη χρησιμοποίηση Ελλήνων ναυτικών που σύμφωνα με το νόμο πρέπει να υπάρχουν ασχέτως αν είναι Ευρωπαϊκή σημαία ή όχι. Πρέπει να γίνει άμεσα εντός του 2015 η υλοποίηση του ηλεκτρονικού μητρώου από το Υπουργείο Οικονομικών . Μόνον έτσι θα γνωρίζουμε κάθε σκάφος που μπαίνει στα Ελληνικά χωρικά ύδατα ποιο είναι και παράλληλα δεν θα υπάρχουν απώλειες εισροής εισπράξεων από το Ελληνικό κράτος. Υπάρχουν πολλές γειτονικές χώρες που είναι οι σοβαροί ανταγωνιστές του Ελληνικού yachting. 
- Έχει αρχίσει να κλείνει η ψαλίδα της παροχής υπηρεσιών με κάποιες απ’ αυτές τις χώρες; 
- Εμείς δεν διατρέχουμε κίνδυνο σαν χώρα όσον αφορά το Ελληνικό yachting, ούτε από την Κεντρική Ευρώπη ,ούτε από τη Γερμανία, ούτε από τη Γαλλία, ούτε από τις Σκανδιναβικές χώρες , οι καθαρά ανταγωνιστές μας είναι οι γείτονές μας. Δηλαδή οι Τούρκοι, οι Κροάτες και οι Μαυροβούνιοι. Εκεί αναπτύχθηκαν πάρα πολύ οι μαρίνες και το service των μαρίνων στα σκάφη που επισκέπτονται. Στην Αττική έχουμε μαρίνες οι οποίες θα έλεγα ότι πλησιάζουν και είναι ίσως και εφάμιλλες με τις αναπτυγμένες μαρίνες των γειτονικών ανταγωνιστικών χωρών. Όμως είναι λίγες. Πρέπει κάθε νησί είτε είναι στο Αιγαίο, είτε είναι στο Ιόνιο να έχει τη δική του μαρίνα. Χρειάζεται λοιπόν από το κράτος να σταματήσει τη γραφειοκρατία για την κατασκευή μίας μαρίνας, να μην χρειάζονται δηλαδή χαρτιά από την περιφέρεια , από την αρχαιολογική υπηρεσία , από το δήμο, από Υπουργεία , αλλά όλα να γίνονται με απλή διαδικασία όπως γίνεται στην Τουρκία γι’αυτό ξεφυτρώνουν οι μαρίνες σαν μανιτάρια κάθε μήνα – κάθε χρόνο. Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στο ότι πρέπει να γίνουν μαρίνες σε κάθε νησί της Ελλάδας. Με αυτό τον τρόπο θα αναπτυχθεί πάρα πολύ η υπηρεσία που θα προσφέρουμε στο θαλάσσιο τουρισμό από την κάθε μαρίνα του κάθε νησιού. 
- Εξακολουθεί η Ελλάδα να μην επιλέγεται για βάση του yachting; 
- Η χώρα μας είναι “ θείο δώρο” για yachting και θαλάσσιο τουρισμό, γιατί έχουμε δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμή, 5.000 νησιά και βραχονησίδες. Κάθε νησί έχει τη δική του ιστορία και τα δικά του διαφορετικά ήθη και έθιμα κι αν ξεκινήσουμε από τα νησιά, έχουμε επιλογές από τα κοσμοπολίτικα Μύκονο, Σαντορίνη έως τα απομονωμένα Αγαθονήσι, Καστελόριζο και Γαύδο και μπορεί ο κάθε επισκέπτης αυτής της χώρα “ο θιασώτης του yachting” , ν’απολαύσει σε κάθε νησί ότι θέλει . Είτε λέγεται snorkeling, είτε λέγεται scuba diving, είτε λέγεται fishing, είτε λέγεται water skiing, είτε λέγεται sailing ο κάθε λάτρης του yachting το βρίσκει σ’αυτή τη χώρα . 
Σιγά-σιγά αποκτούμε σαν χώρα πάλι την αξιοπιστία των ξένων κι αυτό ανέφερα σε προηγούμενη ερώτηση ότι οφείλεται στην προσπάθεια της Υπουργού τουρισμού. Όμως θα μπορέσουμε ν’ανταπεξέλθουμε στην ποιότητα πια των ξένων που θα έρθουν  στην Ελλάδα ; αυτό είναι το βασικό ερώτημα. Τι εννοώ μ’ αυτό, ότι οι Έλληνες είμαστε φημισμένοι για τη φιλοξενία που δεν μπορεί κανένας άλλος λαός να προσφέρει στον επισκέπτη του. Η χώρα μας, είτε πηγαίνεις στο Αιγαίο είτε στο Ιόνιο αναπνέεις αέρα πολιτισμού και μυθολογίας. Αυτά δεν υπάρχουν σε καμία χώρα στη γη, μόνο στην Ελλάδα. Θα είναι λοιπόν καιρός να προβληματιστούμε όλοι είτε λέγονται Υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού, Οικονομικών, Πολιτισμού είτε οι υπόλοιποι φορείς που εμπλέκονται σ’ αυτόν τον τομέα. Πρέπει επιτέλους να γίνει κάτι από κοινού, γιατί είναι αμαρτία αυτή η χώρα να μην είναι το κέντρο του yachting παγκοσμίως. Μπορούμε να προσφέρουμε σαν χώρα ότι υπάρχει στον ανθρώπινο νου .Μην πούμε πάλι τα τετριμμένα ήλιος και θάλασσα και φαγητό και Greek lovers, αυτό είναι παλιό. Ας δούμε την πραγματικότητα ότι το yachting μπορεί να συνεισφέρει απίστευτα στην Ελληνική οικονομία, αρκεί όλοι μαζί να συνεργαστούμε για να γίνει η Ελλάδα το κέντρο του παγκοσμίου yachting. Μπορούμε πάρα πολύ εύκολα να το κάνουμε αυτό. Κατά τη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου του yachting υπήρξαν ναυλωτές από άλλες χώρες εκτός των παραδοσιακών ναυλωτών; Μέχρι το 2001 πριν από την 11η Σεπτεμβρίου το 85-90% των ναυλωτών ήταν Αμερικάνοι. Από τότε μέχρι και το 2004 φυσικά με την παγκόσμια τρομοκρατία οι Αμερικάνοι θεωρούσαν ότι η Ελλάδα δεν είναι ασφαλής χώρα. Έγιναν οι Ολυμπιακοί αγώνες το 2004 , πετυχημένοι ,ασχέτως αν σαν χώρα δεν το εκμεταλλευτήκαμε αυτό. Πείστηκαν οι Αμερικάνοι ότι η Ελλάδα είναι ασφαλής προορισμός και μέχρι το 2008 είχαμε πάλι μεγάλο αριθμό Αμερικανών ναυλωτών επαγγελματικών σκαφών. Μετά τον Σεπτέμβριο του 2008 με την Lehman brothers και τη διάλυση της παγκόσμιας οικονομίας φυσικά και της δικιάς μας υπήρξε μια αποχή Αμερικανών και γενικά τουριστών και σ’ αυτό οφείλεται η τεράστια κρίση στο Ελληνικό yachting. Από το 2012 και μετά δειλά-δειλά οι Αμερικάνοι ξανάρχονται ,ήρθε και η μόδα των Ρώσων οι οποίοι κατέκλισαν τα Ελληνικά νησιά ναυλώνοντας σκάφη .Δυστυχώς λόγω της βίζας σταμάτησαν κι αυτοί . Ενώ στους γείτονές μας τους Τούρκους οι Ρώσοι παίρνουν βίζα στο αεροδρόμιο, στη χώρα μας η βίζα για να εκδοθεί χρειάζεται μία εβδομάδα. Γίνονται προσπάθειες με το Υπουργείο εξωτερικών με το Υπουργείο τουρισμού να δούμε με ποιο τρόπο θα ξεπεράσουμε αυτό το θέμα της βίζας με τους Ρώσους. Άρχισαν δειλά -δειλά να έρχονται και Λατινοαμερικάνοι, γιατί έμαθαν ότι η Ελλάδα είναι μαγικός χώρος για yachting,αλλά βασικά ξαναήρθαν οι Αμερικάνοι σ’ εμάς και πιστεύω ότι αν υπάρχει πολιτική σταθερότητα στη χώρα μας , ευελπιστούμε και το ευχόμαστε το 2015 το yachting ν’ ακολουθήσει την άνοδο που έχει γενικά ο τουρισμός στη χώρα μας. Οι επισκέψεις των ναυλωτών έγιναν στους συνήθεις Ελληνικούς προορισμούς ή επέλεξαν και κάποιους νέους; Μέσα στην ατζέντα και στο itinerary των ναυλωτών είναι 1000% Μύκονος και Σαντορίνη .Κάνουμε μια προσπάθεια, εμείς σαν ένωση , να τους εξηγήσουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο αυτά τα δύο νησιά. Δειλά-δειλά με τα μέσα που διαθέτουμε τους κάνουμε να καταλάβουν ότι υπάρχουν και νησιά τα οποία δεν μπορείς να επισκεφτείς ούτε με πλοίο ,ούτε με αεροπλάνο ,αλλά μόνο με σκάφος. Αρχίζουν να το καταλαβαίνουν όπως ανέφερα παραπάνω για το Αγαθονήσι και το Καστελόριζο και τους οδηγούμε, όσο γίνεται , και προς το Ιόνιο κι αυτό βοηθάει βέβαια ότι τον Αύγουστο δεν μπορείς να πλησιάσεις εύκολα Μύκονο και Σαντορίνη λόγω των καιρικών συνθηκών. Το καταλαβαίνουν πηγαίνουν στο Ιόνιο και ξανάρχονται και βρίσκουν το Ιόνιο πιο ωραίο από το Αιγαίο σε ορισμένα πράγματα. Αναλόγως βέβαια τι θέλει ο καθένας. Αν θέλει να έχει κάθε βράδυ clubbing μέχρι τις 5 το πρωί θα πάει στη Μύκονο, αλλά αν είναι οικογένειες καταλαβαίνουν ότι δεν είναι μόνο αυτό που ακούνε στη χώρα τους ότι η Ελλάδα είναι μόνο Μύκονος και Σαντορίνη είναι όλη η χώρα. Κάθε νησί έχει τη δική του ιστορία και τη δική του μορφολογία, έθιμα και ανάλογα τι θέλεις ν’ απολαύσεις . Αρχίζουν και το καταλαβαίνουν και προσπαθούμε και εμείς με τα μέσα που διαθέτουμε σαν ένωση να καταλάβουν ότι η Ελλάδα δεν είναι δυο μόνο νησιά, είναι όλη η Ελλάδα. Και δεν είναι μόνο τα νησιά είναι και η υπόλοιπη χώρα . Υπάρχουν μέρη στη Πελοπόννησο, στην Ήπειρο που δεν τα βλέπεις εύκολα αν δεν πας με σκάφος δεν μιλάω βέβαια για Πάργα και τα μέρη που τα ξέρουν όλοι ,αλλά μέρη που δεν πηγαίνει κανένας . Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε και πιστεύω ότι θα το πετύχουμε, γιατί αξίζει να δουν όλη τη Χώρα μας. 
- Πιστεύετε ότι η τουριστική προβολή του yachting από τον ΕΟΤ είναι ικανοποιητική; 
- Το yachting δυστυχώς δεν έχει προβληθεί από πουθενά. Πιστεύω ότι εάν γίνει μια εξειδικευμένη διαφήμιση που να αφορά μόνο το yachting δηλαδή ένα road show και βασικά στην Αμερική, αφίσες στα αεροδρόμια με μια εκπληκτική φωτογραφία που τέτοιες έχουμε εκατομμύρια «Ελλάδα-θαλάσσιος Τουρισμός» ας το πούνε, «Nautical Tourism», θα προσελκύσει την περιέργεια χιλιάδων Αμερικανών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι Αμερικάνοι εκτός από το East Coast και το West Coast στις πολιτείες που είναι Middle East και Middle West και Middle, δεν ξέρουνε εάν η Ελλάδα συνορεύει με το Ιράκ ή με το Ιράν. Να καταλάβουν ότι η Ελλάδα είναι ξεχωριστή χώρα και ότι η θάλασσά της μπορεί να προσφέρει κάτι το μοναδικό στον κόσμο. Άρα μια εξειδικευμένη διαφήμιση από τον ΕΟΤ καθώς και οι μεγάλοι φορείς του τουρισμού να μην έχουν μόνο ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια μέσα στην ατζέντα τους αλλά και το yachting. Εδώ πρέπει να ξεχωρίσουμε ότι άλλο η κρουαζιέρα άλλο το yachting. Η κρουαζιέρα είναι ο μαζικός τουρισμός. Εμείς είμαστε VIP, luxury exclusive tourism. Ναι, χρειάζεται εξειδικευμένη διαφήμιση από τον ΕΟΤ και όποιοι άλλοι φορείς νομίζουν ότι μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση του δικού μας χώρου πρέπει να το κάνουν. Οπως αναφέραμε θα είναι πάρα πολύ κερδοφόρος αυτή η προσπάθεια για την Ελληνική οικονομία. 
- Σαν σύνδεσμος πιστεύετε ότι πρέπει να αντιμετωπίσετε την προβολή του yachting με επιπλέον πρωτοβουλίες; 
- Ναι, πιστεύω ότι πρέπει ν’ αναλάβουμε και άλλες πρωτοβουλίες εφόσον το επιτρέψουν οι οικονομικές καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε και εμείς σαν Ένωση. Σκεφτόμαστε για μια brochure που να έχει μέσα όλα τα yachts του κάθε μέλους μας. Το είχαμε συζητήσει αυτό και με τον ΕΟΤ και έμεινε στον πάγο, αλλά πιστεύω ότι εμείς πρέπει πάση θυσία να πάρουμε καινούργιες πρωτοβουλίες όσον αφορά το promotion του Ελληνικού σκάφους. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι έχουμε κάθε χρόνο τον Πόρο το συμπόσιο θαλασσίου τουρισμού. Εδώ και 12 χρόνια ξεκινήσαμε μαζί με την ένωση μεσιτών και καταφέραμε να είχε φτάσει να είναι το μεγαλύτερο σαλόνι στον κόσμο. Υπάρχουν τέσσερα αντίστοιχα διεθνώς της Μαρμαρίδας στην Τουρκία, της Γένοβας στην Ιταλία, και της Antiqua στην Καραϊβική. Ξαφνικά πέρσι εμφανίστηκε στον ορίζοντα μια νέα ένωση ονόματι GYA. Αυτό που είναι πάρα πολύ εντυπωσιακό είναι οι ίδιοι άνθρωποι που συνωστίζονταν επί 12 χρόνια στον Πόρο να κόψουν τη κορδέλα. ΚΑΤΟΡΘΩΣΑΝ ΝΑ ΔΙΧΑΣΟΥΝ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ επαγγελματικού yachting. Ο καθένας βέβαια έχει τις ευθύνες του. Εμείς θα προσπαθήσουμε να το συνεχίσουμε. Το συνεχίσαμε και πέρσι και για το 2015 βρισκόμαστε σε σκέψεις πώς και με ποια μορφή θα γίνει. Και ντρέπομαι, λυπάμαι που το λέω, ότι υπάρχουν άνθρωποι που ήταν συνοδοιπόροι μαζί μας 12 χρόνια και ξύπνησαν μια ωραία πρωία δίχασαν τον χώρο, μπέρδεψαν τους ξένους brokers τι συμβαίνει στη χώρα. Δεν βρίσκω το λόγο γιατί να γίνει αυτό αλλά και πάλι ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Εμείς πάντως θα προσπαθήσουνε να συνεχίσουμε το promotion που κάναμε τόσα χρόνια. Αν θα είναι επιτυχές όπως ήταν και τα περασμένα χρόνια θα το δείξει ο χρόνος που έρχεται. 
- Υπάρχουν οι προϋποθέσεις για περαιτέρω αύξηση τουρισμού και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου; 
- Μία προϋπόθεση υπάρχει για την περαιτέρω αύξηση του τουρισμού στη χώρα μας να υπάρχει πολιτική σταθερότητα στην Ελλάδα και όταν εννοώ πολιτική σταθερότητα εννοώ Κυβέρνηση. Να αισθάνεται ο τουρίστας ότι η Ελλάδα είναι ασφαλής και ότι δε δημιουργούνται προβλήματα κατά την παραμονή του. Εγώ πιστεύω, είμαι αισιόδοξος, ότι θα υπάρχει μια πολιτική σταθερότητα στη χώρα μας που θα βοηθήσει και τον τουρισμό, γιατί είναι αλληλένδετα συνδεδεμένα, ώστε να μπορέσει η προσπάθεια που κάνουμε όλοι οι Έλληνες με τις θυσίες και τους προβληματισμούς μας να ξαναβάλουμε αυτή την χώρα πια στο δρόμο της ανάπτυξης. Δύσκολο μεν, αλλά ακατόρθωτο όχι. Ναι, να έχουμε σταθερότητα πολιτική και ο τουρισμός θα ανέβει σε νούμερα που δεν θα μπορεί κανένας να τα φανταστεί. Τι χρειάζεται κατά τη γνώμη σας για την ανάπτυξη του Ελληνικού yachting; Επιγραμματικά μπορώ σας πω ότι χρειάζεται: Βελτίωση των Υποδομών, Εξειδικευμένη διαφήμιση, Εκπαίδευση σε πληρώματα επαγγελματικών τουριστικών πλοίων όχι ναυτοσύνης γιατί οι Έλληνες ναυτικοί είναι οι καλύτεροι του κόσμου, αλλά όχι σε τουριστική παιδεία. Οπωσδήποτε πρέπει να γίνει ένταξη του τουριστικού πλοίου σε αναπτυξιακό νόμο που ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει μπεί το τουριστικό επαγγελματικό σκάφος σε τέτοιο νόμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου