Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Αντιδράσεις για τα αεροδρόμια και στο βάθος (;) η Ryanair...


Τι κι αν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Σκουρλέτης, επαναλάμβανε χθες για πολλοστή φορά δημοσίως πως η συμφωνία για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα προχωρήσει, με την κυβέρνηση να επιδιώκει έστω και οριακή βελτίωση των όρων της; 
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, στην γεωγραφική περιοχή της οποίας ανήκουν τέσσερα (της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου και του Ακτίου) από τα 14 προς παραχώρηση αεροδρόμια, ξεκίνησε “αντάρτικο” κατά της γερμανικής εταιρείας Fraport που μαζί με τη Slentel αναδείχθηκε πλειοδότης στο σχετικό διαγωνισμό για την διαχείρισή τους. 
Μετά τα περί (ηλεκτρονικού) δημοψηφίσματος για να ζητηθεί η γνώμη των πολιτών, η περιφέρεια εξέδωσε ψήφισμα “κατά της πώλησης (σ.σ. παραχώρησης) των περιφερειακών αεροδρομίων των Ιονίων Νήσων από την κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ”.
Μεταξύ άλλων ζητείται “να ακυρωθούν άμεσα οι δρομολογούμενες αποκρατικοποιήσεις των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων”, ενώ οι υπογράφοντες επιφυλάσσονται να ασκήσουν”κάθε νόμιμο δικαίωμα ως Έλληνες πολίτες για το σκοπό αυτό”. 
Ο Περιφερειάρχης Θόδωρος Γαλιατσάτος, ο Δήμαρχος Κερκυραίων Κώστας Νικολούζος και ο βουλευτής Κέρκυρας Στέφανος Σαμοΐλης που έχουν εκλεγεί με τον ΣΥΡΙΖΑ πρωτοστατούν στο “αντάρτικο” κατά της παραχώρησης, πρωτοστάτησαν, δε, στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας που εκδηλώθηκαν προχθές στον αερολιμένα Κερκύρας, κατά τη διάρκεια επίσκεψης στελεχών της Fraport στη νησί. Στη διαμαρτυρία συμμετείχε και ο επί 20ετία Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλης Αλεβιζόπουλος, προβεβλημένο στέλεχος του συνδικαλιστικού χώρου προερχόμενο από το ΠΑΣΟΚ, ο οποίος ταξίδεψε από την Αθήνα για το σκοπό αυτό. Ακολουθώντας την ίδια γραμμή εναντίωσης (όπως στην περίπτωση της NCH Capital στη Κασσιόπη) απέναντι σε νέες επενδύσεις που μπορούν να βελτιώσουν τις υποδομές των Επτανήσεων και να αναδείξουν το τουριστικό προϊόν τους και χρησιμοποιώντας τη γνωστή μανιέρα περί “ξεπουλήματος”, οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης επανέλαβαν τις θέσεις τους για διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα των αερολιμένων και φυσικά των θέσεων εργασίας των κρατικών υπαλλήλων σε αυτά, υπογραμμίζοντας ότι η σύμβαση πώλησης των 14 αεροδρομίων στην κοινοπραξία της Fraport συνιστά πρόκληση για τον ελληνικό λαό… 
Ο κ. Γαλιατσάτος χαρακτήρισε ανεπιθύμητους τους Γερμανούς επενδυτές “γιατί δεν έρχονται εδώ σαν φίλοι ή σαν πραγματικοί επενδυτές αλλά έρχονται σαν εκμεταλλευτές της υπεραξίας των Ελλήνων εργαζομένων και επίσης έρχονται ως εκμεταλλευτές της κοινωνικής συμπραξίας που έχουν δημιουργήσει οι Έλληνες εργαζόμενοι και η τοπική οικονομία στο σύνολό της”. 
Μάλιστα, προαναγγέλθηκε και κλιμάκωση των αντιδράσεων και στις περιφέρειες των υπόλοιπων 10 αεροδρομίων, που ευχής έργον θα ήταν να μην καταλήξουν στους περυσινούς προπηλακισμούς κατά ξένων επενδυτών στο νησί των Φαιάκων. 
Τα παρατράγουδα, πάντως, δεν έλειψαν καθώς οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ προσπάθησαν να προχωρήσουν σε συμβολική κατάληψη των γραφείων της διοίκησης του αεροδρομίου της Κέρκυρας, την ώρα της προγραμματισμένης επίσκεψης του τεχνικού κλιμακίου της Fraport. Εμποδίστηκαν όμως από άνδρες της ΕΜΑΚ και αστυνομικής δύναμης που βρισκόταν στο αεροδρόμιο, ενώ τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων του αεροδρομίου στήριξαν και μέλη του ΠΑΜΕ και της Λαϊκής Ενότητας της Κέρκυρας. 
Η Ryanair 
Συμπτωματικά, την ίδια ημέρα που εκδηλωνόταν η διαμαρτυρία στο αεροδρόμιο, στο τοπικό Επιμελητήριο ο ιρλανδικός αερομεταφορέας Ryanair – που έχει ταχθεί δημοσίως κατά της ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων – γνωστοποιούσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει μια νέα βάση στην Κέρκυρα. 
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τον Απρίλιο του 2016 πρόκειται πρόκειται να ανοίξει νέα βάση, την τέταρτη κατά σειρά στην Ελλάδα, με ένα αεροσκάφος και 21 δρομολόγια, το οποίο θα μεταφέρει 300.000 επιβάτες κατά μέσο όρο και θα υποστηρίξει 225 θέσεις εργασίας στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. 
Στην εκδήλωση στο Επιμελητήριο, στελέχη της Ryanair μίλησαν για το ενδεχόμενο δημιουργίας μονοπωλιακού καθεστώτος σε περίπτωση που παραχωρηθεί η διαχείριση των 14 αεροδρομίων σε ιδιώτη, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει κίνδυνος αύξησης των τελών χρήσης. 
Η Ryanair έχει πολλάκις σηκώσει τους τόνους κατά της παραχώρησης καθώς, όπως αναφέρουν στελέχη της αεροπορικής αγοράς, δεν εξυπηρετεί τον επιχειρηματικό της σχεδιασμό, ενώ στο παρελθόν εκπρόσωποί της είχαν προτείνει ότι αντί για τίμημα, ο διαγωνισμός για τα 14 αεροδρόμια έπρεπε πρέπει να συνδεθεί με στόχους διακίνησης επιβατών… 
 Σημειώνεται ότι στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια, πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport – Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. 
Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες. 
Πηγή:www.capital.gr

5 σχόλια:

  1. Δηλαδή ο γραφών πιστεύει ότι το ξεπούλημα των αεροδρομίων είναι προς ώφελος του τουρισμού;Πιστεύετε ότι είμαστε τόσο ανάξιοι να διαχειριστούμε και να λειτουργήσουμε τα αεροδρόμιά μας;Δε βλέπετε τη λεηλασία που γίνεται στο δημόσιο πλούτο της χώρας;Δε βλέπω να υπάρχουν προβλήματα στα αεροδρόμια που να μην μπορούμε μόνοι μας να λύσουμε.Είστε σίγουροι ότι τα συμφέροντα του ιδιώτη που θα τα πάρει ταυτίζονται με τα συμφέροντα των τοπικών κοινωνιών και της χώρας κατ'επέκταση;Ή θα εξυπηρετούνε τα συμφέροντα της TUI και του Neckermann;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως εκ του αποτελεσματος η απαντηση ειναι προφανης...
      Φανταζομαι οτι δεν ειστε υπερηφανος για το αεροδρομιο του Ηρακλειου

      Διαγραφή
    2. το αεροδρόμιο Ηρακλείου συνεισέφερε πέρυσι περίπου 50εκ. ευρώ στα ταμεία του κράτους από φόρους. Συθπολογίστε και τα έσοδα από ενοίκια εστιατορίων, γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων κτλ. Έχει συνεχώς αυξανόμενη κίνηση καθώς επίσης έχει και τα χάλια του. Η λύση που βλέπετε εσείς είναι το ξεπούλημα?Ολόκληρη χώρα δεν μπορεί να βελτιώσει ένα αεροδρόμιο που αποδίδει τόσα λέφτα στα ταμεία του κράτους?Και τα όποια λέφτα δώσει για επέκταση και βελτίωση φυσικά θα τα πάρει πολλαπλάσια πίσω. Εσείς οι ίδιοι από την σελίδα σας έχετε δημοσιοποιήσει άρθρο με μελέτη της επιβατικής κίνησης τα επόμενα χρόνια η οποία δείχνει πολύ μεγάλη αύξηση αφίξεων.Γιατί να τα καρπωθούν οι Γερμανοι δεν καταλαβαίνω και τι είναι αυτό που θα κάνουν αυτοί και δε μπορούμε εμείς?Το ελληνικό κράτος είναι απών από τον τουρισμό εδώ και 10ετίες.Ηρθε ο καιρός που πρέπει να ασχοληθεί πιστεύω, ποτέ δεν είναι αργα. Χρειάζεται όμως βούληση και πρόθεση την οποία δε βλέπω δυστυχώς να διαθέτουν οι κυβερνώντες.

      Διαγραφή