- "Αναστήθηκε" το Ιntourist!!!
- Έντονες φήμες για επιβολή πλαφόν στους τουρίστες που θα διακινεί στο εξωτερικό κάθε tour operator
- Συνεχή σενάρια για συνεργασία Biblioglobus, TEZ και ξενοδοχείων CRYSTAL στην Τουρκία
- Διεκδικήσεις των Ρώσων πέρα από κάθε λογική...
- Απόφαση Μεντβέντεφ που υποχρεώνει τα πρακτορεία να δίνουν και το εισιτήριο επιτσροφής πριν την αναχώρηση του τουρίστα
- Αγοραπωλησία σημαντικού ξενοδοχείου ελληνορωσικών συμφερόντων
Τον τελευταίο καιρό γίνομαι σχεδόν καθημερινά δέκτης πολλών πληροφοριών και "πληροφοριών" για τα δρώμενα στην ρωσική τουριστική βιομηχανία, τον "μετασχηματισμό" της - όπως έγινε και στη δυτική Ευρώπη πριν από λίγα χρόνια-, και τις επιπτώσεις στην Ελλάδα και τον ελληνικό τουρισμό.
Τις φιλτράρω, όσο είναι ανθρωπίνως δυνατό, και γράφω τα ελάχιστα, επειδή αντιλαμβάνομαι πλήρως ότι οι συγκυρίες είναι δύσκολες και απαιτείται πρώτα και πάνω απ' όλα ψυχραιμία.
Και σίγουρα, μετά από σχεδόν 30 χρόνια στην αγορά του Τουρισμού, από την οποία "τρώω ψωμί", το τελευταίο που επιδιώκω, είναι να δημιουργώ εντυπώσεις...
Πριν σας γράψω όμως τα δρώμενα, και επειδή οι Έλληνες, έχουμε την τάση να ξεχνάμε γρήγορα, θέλω να θυμίσω στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, και όχι μόνο, ότι ανάλογα φαινόμενα συγχωνεύσεων, χρεωκοπιών, εξαγορών, κ.λπ., κ.λπ., μεταξύ tour operators, είχαμε πριν μερικά χρόνια, σε όλες τις μεγάλες δυτικές αγορές και κυρίως στη Γερμανία και την Αγγλία.
Απλά επειδή αυτές είναι οργανωμένες χώρες, οι αλλαγές αυτές συντελέστηκαν ομαλά και όχι "βίαια", όπως συμβαίνει τους τελευταίους μήνες στη Ρωσία.
Πάμε λοιπόν στα τελευταία νέα:
Ο νέος "παίχτης" που εμφανίζεται δυναμικά στην αγορά είναι ο αλήστου μνήμης Intourist!!!!.
O οργανισμός αυτός, που εξακολουθεί να υπάρχει, ασχολείτο μόνο με τον εσωτερικό τουρισμό και το incoming ( ; ) στην Ρωσία. Εσχάτως λοιπόν τα κυβερνητικά σχέδια περιλαμβάνουν και προωθούν την δραστηριοποίησή του στην αγορά του εξερχόμενου τουρισμού. Πρόκειται για μια ξεκάθαρη ενέργεια εμπλοκής του κρατικού τομέα, αμέσως ή εμμέσως, στην τουριστική αγορά.
Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, στελέχη του Intourist επισκέφθηκαν την Ελλάδα, με πρόθεση να δουν ξενοδοχειακές μονάδες που θα μπορούσαν να εξαγορασούν από τον οργανισμό. Μάλιστα ήρθαν σε επαφή και με κυβερνητικό παράγοντα από τον χώρο του Τουρισμού.
Προς το παρόν δεν έχει προχωρήσει κάποια διαδικασία, καθώς όσοι ήρθαν σε επαφή με τους Ρώσους, μεταφέρουν ότι οι επαφές ήταν διερευνητικού χαρακτήρα και "οι Ρώσοι δεν ήταν έτοιμοι", με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει...
Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, στελέχη του Intourist επισκέφθηκαν την Ελλάδα, με πρόθεση να δουν ξενοδοχειακές μονάδες που θα μπορούσαν να εξαγορασούν από τον οργανισμό. Μάλιστα ήρθαν σε επαφή και με κυβερνητικό παράγοντα από τον χώρο του Τουρισμού.
Προς το παρόν δεν έχει προχωρήσει κάποια διαδικασία, καθώς όσοι ήρθαν σε επαφή με τους Ρώσους, μεταφέρουν ότι οι επαφές ήταν διερευνητικού χαρακτήρα και "οι Ρώσοι δεν ήταν έτοιμοι", με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει...
Μια δεύτερη εξέλιξη που δημιουργεί ανησυχία και επιβεβαιώνει την ανάρτησή μας "Αυτό είναι το σχέδιο των Ρώσων για τον Τουρισμό", είναι οι πληροφορίες από τη Μόσχα, ότι στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του τουριστικού τομέα, θα επιχειρηθεί από τις κυβερνητικές υπηρεσίες η επιβολή πλαφόν στους τουρίστες που θα μπορεί να διακινεί προς το εξωτερικό κάθε ρωσικός ταξιδιωτικός πράκτορας. Ο φίλος μας ο λομπίστας έγραψε προχθές ότι "... το ύψος των πακέτων και των vouchers που πωλούσαν οι πτωχευμένοι tour operators στους πελάτες τους, είναι κατά μέσο όρο 1,7 φορές υψηλότερο των ασφαλιστικών καλύψεων που είχαν.
Όπως αναφέρεται, το ύψος των ασφαλιστικών καλύψεων για τους πελάτες τους που είχαν βάσει συμφωνιών οι tour operators που πτώχευσαν έφθανε το 1,8 δισ. ρούβλια ενώ το ύψος των απαιτήσεων για αποζημιώσεις που προέκυψαν στο διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, αγγίζει τα 3,2 δισ. ρούβλια".
Αν λοιπόν ο αριθμός των τουριστών που θα διακινεί κάθε tour operator, συνδεθεί με το ύψος των ασφαλειών που διαθέτει, θα έλεγε κάποιος καλόπιστος παρατηρητής, ότι μια τέτοια ρύθμιση θα ήταν στη σωστή κατεύθυνση. Βέβαια τίθεται και σοβαρό θέμα αξιοπιστίας των ασφαλίσεων αυτών, καθώς τον Γενάρη του 2014 πτώχευσαν στη Ρωσία μερικές δεκάδες τράπεζες...
Το ανησυχητικό ωστόσο είναι ότι μέχρι στιγμής δεν προκύπτει τέτοια σύνδεση, οπότε αν προχωρήσει ένα τέτοιο μέτρο, μπαίνουν πολλά ερωτήματα με κυρίαρχο το ποιος και με ποιο τρόπο θα θέτει το πλαφόν αυτό!!!
Θυμίζουμε κα την πρόταση για επιβολή ΦΠΑ 18% στις πτήσεις εξωτερικού για τους Ρώσους τουρίστες που έχει κατατεθεί επίσημα από τον αναπληρωτή
επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας «Δίκαιη Ρωσία» Oleg Nilov.
Και πάμε τώρα στο μόνο επιβεβαιωμένο σενάριο που κυκλοφορεί για τις συνεργασίες μεταξύ ρωσικών ταξιδιωτικών οργανισμών, το οποίο όμως δεν αφορά στην Ελλάδα.
Μία από τις μεγαλύτερες τουρκικές ξενοδοχειακές αλυσίδες, με 14 υπερπολυτελή ξενοδοχεία, είναι τα Crystal. Με την αλυσίδα αυτή και τον βαθύπλουτο ιδιοκτήτη της, έχει ένα πολύ μεγάλο συμβόλαιο, με πολλά μηδενικά, το Biblioglobus.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το συμβόλαιο αυτό εκτελείται με δυσκολία και δεδομένης της επιθυμίας της ιδιοκτησίας του ΤΕΖ να μπει ως μέτοχος το Crystal, έγινε μια προπάθεια τριπλής συνεργασίας, η οποία όμως δεν ευοδώθηκε στην παρούσα φάση.
Όλα όσα κυκλοφορούν λοιπόν, έντονα, για εξαγορά του ενός από τον άλλο, του άλλου από τον ένα και πάει λέγοντας δεν επιβεβαιώνονται και αποτελούν απλώς φήμες, ενίοτε και κακόβουλες.
Οι συζητήσεις συτές δεν αφορούν στην παρούσα φάση την Ελλάδα.
Οι προκαταβολές
Στο μεταξύ ρωσικά ταξιδιωτικά γραφεία που χρωκόπησαν, με την υποστήριξη και του Συνδέσμου των ρωσικών tour operators, θέτουν θέματα επιστροφής των προκαταβολών του 2015 -όσες και σε όσους έχουν δοθεί-, αφήνοντας και υπονοούμενα για προσφυγή στη Δικαιοσύνη.
Μάλιστα οι απολύτως έωλοι αυτοί ισχυρισμοί, αναπαράγονται και από κάποια ελληνικά μέσα...
Χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις Νομικής, οι προκαταβολές, είναι μέρος ενός συμβολαίου, το οποίο οι ρωσικοί ταξιδιωτικοί οργανισμοί, με τις πτωχεύσεις τους, δεν θα υλοποιήσουν, καταγγέλοντάς το στην πράξη.
Με ποια λογική λοιπόν, ένας ξενοδόχος θα επιστρέψει χρήματα σε συνεργάτη που δεν τηρεί το συμβόλαιο που έχουν υπογράψει, πολλώ δε μάλλον όταν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων , υπάρχουν και οφειλές από το 2014;
Απόφαση Μεντβέντεφ
Στο μεταξύ τη βοήθεια του υπουργείου Εξωτερικών ζητά ο ΑΤΟR
σε επιστολή του προκειμένου να εφαρμοστεί η απόφαση, η οποία υπεγράφη
από τον Ντμίτρι Μεντβέντεφ, στις 22 Σεπτεμβρίου και αφορά στην υποχρέωση
των ταξιδιωτικών πρακτόρων να εκδίδουν στους τουρίστες όλα τα
απαιτούμενα έγγραφα, το αργότερο 24 ώρες πριν την αναχώρησή τους.
Mάλιστα, σε αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνονται και οι πτήσεις μετ’ επιστροφής.
Το διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της κυβέρνησης σχετικά με τις τροποποιήσεις των κανόνων για την εφαρμογή της παροχής των τουριστικών υπηρεσιών, «Ψήφισμα αλλαγής της παραγράφου 19 του Κανονισμού», στην προηγούμενη έκδοσή του ανέφερε ότι: «Η Εκτελεστική Αρχή, το αργότερο 24 ώρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού, οφείλει να μεταφέρει στον καταναλωτή την αρχική συμφωνία, τα έγγραφα που πιστοποιούν τα δικαιώματά του σχετικά με τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο «πακέτο» του έχει αγοράσει (voucher, εισιτήρια, κ.λπ), καθώς και άλλα έγγραφα που είναι απαραίτητα. Η παροχή στον πελάτη των συγκεκριμένων εγγράφων σε μεταγενέστερη ημερομηνία είναι δυνατή μόνο με τη συγκατάθεση του καταναλωτή».
Η νέα απόφαση είναι πιο συγκεκριμένη, όσον αφορά στον τομέα της μεταφοράς.
Σύμφωνα με αυτή, το αργότερο 24 ώρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού, ο ταξιδιωτικός πράκτορας πρέπει να έχει τη σχετική κάρτα, η οποία επιβεβαιώνει το δικαίωμα μεταφοράς (συμπεριλαμβανομένης της ναύλωσης) προς τον προορισμό και πίσω ή από άλλη διαδρομή, που συμφωνήθηκε στην παρούσα σύμβαση (εάν η νομοθεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας προβλέπει στην έκδοση του εισιτηρίου τον τύπο της μεταφοράς).
Σε συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Ντμίτρι Μεντβέντεφ, η αναπληρωτής πρωθυπουργός Olga Golodets εξήγησε γιατί το έγγραφο εκδόθηκε τόσο άμεσα. «Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν ξεκινήσει να σχεδιάζουν τις επόμενες διακοπές τους και εμείς οφείλουμε να διασφαλίσουμε ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά. Γι’ αυτό και αρχίσαμε ήδη να παίρνουμε τα κατάλληλα μέτρα και συμφωνήσαμε ως προς αυτή τη ρύθμιση, για την οποία ήρθαμε σε επικοινωνία με το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων. Ωστόσο, ακόμα δεν μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα ότι δεν θα επιδεινωθεί η κατάσταση στον εξερχόμενο τουρισμό. Μην ξεχνάμε ότι τα τουριστικά γραφεία που δραστηριοποιούνται στον εξερχόμενο τουρισμό, βρίσκονται σε δεινή θέση », είπε.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εκτιμούν ότι τα όσα προβλέπονται στην απόφαση είναι γενικά εφικτά.
«Η TUI Ρωσίας σημειώνει ότι το σύνολο των απαραίτητων εγγράφων (ασφάλιση, κ.λπ.) ο ταξιδιωτικός πράκτορας μπορεί να το αναρτήσει στην ιστοσελίδα του πρακτορείου της TUI πέντε ημέρες πριν την αναχώρηση. Φυσικά, αυτό είναι δυνατό μόνο με την προϋπόθεση ότι έχει καταβληθεί το 100% των απαιτούμενων χρημάτων», δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ, πωλήσεων και πληροφορικής της TUI Russia, Ivor Vukelik.
Ωστόσο, υπάρχει ένας αριθμός από τεχνικές δυσκολίες, όπως για παράδειγμα εάν η εκάστοτε αεροπορική εταιρία μπορεί να ανοίξει εισιτήρια μετ’ επιστροφής από τη συγκεκριμένη ημερομηνία ή όχι. Οι χρεώσεις των τουριστικών πρακτόρων σε αεροπορικές εταιρίες συνήθως 2-3 εβδομάδες. Έτσι, τεχνικές δυσκολίες μπορεί να προκύψουν στα εισιτήρια μετ’ επιστροφής για τους τουρίστες που πηγαίνουν διακοπές για ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας TEZ Tour, Vladimir Kaganer. Επιπλέον, συχνά οι τουρίστες παίρνουν τα διαβατήριά τους σε λιγότερο από 24 ώρες πριν από την αναχώρησή τους. «Η πρακτική των προξενείων δεν θα αλλάξει λόγω της νομοθεσίας μας», λέει η CEO της Pegas Touristik, Anna Podgornaja.
«Η εφαρμογή του νέου κανονισμού μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση. Θεωρώ ότι είναι πολύ πιο εύκολο να πάρει κανείς όλα τα απαραίτητα έγγραφα από το αεροδρόμιο», λέει ο Vladimir Kaganer. Εν τω μεταξύ, όλοι συνηγορούν στο ότι το λαμβανόμενο έγγραφο μπορεί να καθησυχάσει τους πελάτες και τους τουριστικούς πράκτορες και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των tour operators. «Αντιλαμβανόμαστε ότι η αγορά είναι πολύ δύσκολη και οι πελάτες, είναι σημαντικό να πάρουν τη σχετική διαβεβαίωση ότι το ταξίδι τους θα πραγματοποιηθεί. Ως εκ τούτου, στο εγγύς μέλλον, στην ιστοσελίδα TUI.ru σε ειδικό παράθυρο, ο πελάτης θα μπορεί να ελέγξει την κατάσταση της κράτησής του, καθώς και να παρακολουθήσει την πορεία των εγγράφων που σχετίζονται με το ταξίδι του και τα οποία εγγυώνται την παροχή τουριστικών υπηρεσιών, στο ποσό που καθορίζεται από τη σχετική σύμβαση», λέει ο Ivor Vukelik.
Mάλιστα, σε αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνονται και οι πτήσεις μετ’ επιστροφής.
Το διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της κυβέρνησης σχετικά με τις τροποποιήσεις των κανόνων για την εφαρμογή της παροχής των τουριστικών υπηρεσιών, «Ψήφισμα αλλαγής της παραγράφου 19 του Κανονισμού», στην προηγούμενη έκδοσή του ανέφερε ότι: «Η Εκτελεστική Αρχή, το αργότερο 24 ώρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού, οφείλει να μεταφέρει στον καταναλωτή την αρχική συμφωνία, τα έγγραφα που πιστοποιούν τα δικαιώματά του σχετικά με τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο «πακέτο» του έχει αγοράσει (voucher, εισιτήρια, κ.λπ), καθώς και άλλα έγγραφα που είναι απαραίτητα. Η παροχή στον πελάτη των συγκεκριμένων εγγράφων σε μεταγενέστερη ημερομηνία είναι δυνατή μόνο με τη συγκατάθεση του καταναλωτή».
Η νέα απόφαση είναι πιο συγκεκριμένη, όσον αφορά στον τομέα της μεταφοράς.
Σύμφωνα με αυτή, το αργότερο 24 ώρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού, ο ταξιδιωτικός πράκτορας πρέπει να έχει τη σχετική κάρτα, η οποία επιβεβαιώνει το δικαίωμα μεταφοράς (συμπεριλαμβανομένης της ναύλωσης) προς τον προορισμό και πίσω ή από άλλη διαδρομή, που συμφωνήθηκε στην παρούσα σύμβαση (εάν η νομοθεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας προβλέπει στην έκδοση του εισιτηρίου τον τύπο της μεταφοράς).
Σε συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Ντμίτρι Μεντβέντεφ, η αναπληρωτής πρωθυπουργός Olga Golodets εξήγησε γιατί το έγγραφο εκδόθηκε τόσο άμεσα. «Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν ξεκινήσει να σχεδιάζουν τις επόμενες διακοπές τους και εμείς οφείλουμε να διασφαλίσουμε ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά. Γι’ αυτό και αρχίσαμε ήδη να παίρνουμε τα κατάλληλα μέτρα και συμφωνήσαμε ως προς αυτή τη ρύθμιση, για την οποία ήρθαμε σε επικοινωνία με το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων. Ωστόσο, ακόμα δεν μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα ότι δεν θα επιδεινωθεί η κατάσταση στον εξερχόμενο τουρισμό. Μην ξεχνάμε ότι τα τουριστικά γραφεία που δραστηριοποιούνται στον εξερχόμενο τουρισμό, βρίσκονται σε δεινή θέση », είπε.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εκτιμούν ότι τα όσα προβλέπονται στην απόφαση είναι γενικά εφικτά.
«Η TUI Ρωσίας σημειώνει ότι το σύνολο των απαραίτητων εγγράφων (ασφάλιση, κ.λπ.) ο ταξιδιωτικός πράκτορας μπορεί να το αναρτήσει στην ιστοσελίδα του πρακτορείου της TUI πέντε ημέρες πριν την αναχώρηση. Φυσικά, αυτό είναι δυνατό μόνο με την προϋπόθεση ότι έχει καταβληθεί το 100% των απαιτούμενων χρημάτων», δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ, πωλήσεων και πληροφορικής της TUI Russia, Ivor Vukelik.
Ωστόσο, υπάρχει ένας αριθμός από τεχνικές δυσκολίες, όπως για παράδειγμα εάν η εκάστοτε αεροπορική εταιρία μπορεί να ανοίξει εισιτήρια μετ’ επιστροφής από τη συγκεκριμένη ημερομηνία ή όχι. Οι χρεώσεις των τουριστικών πρακτόρων σε αεροπορικές εταιρίες συνήθως 2-3 εβδομάδες. Έτσι, τεχνικές δυσκολίες μπορεί να προκύψουν στα εισιτήρια μετ’ επιστροφής για τους τουρίστες που πηγαίνουν διακοπές για ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας TEZ Tour, Vladimir Kaganer. Επιπλέον, συχνά οι τουρίστες παίρνουν τα διαβατήριά τους σε λιγότερο από 24 ώρες πριν από την αναχώρησή τους. «Η πρακτική των προξενείων δεν θα αλλάξει λόγω της νομοθεσίας μας», λέει η CEO της Pegas Touristik, Anna Podgornaja.
«Η εφαρμογή του νέου κανονισμού μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση. Θεωρώ ότι είναι πολύ πιο εύκολο να πάρει κανείς όλα τα απαραίτητα έγγραφα από το αεροδρόμιο», λέει ο Vladimir Kaganer. Εν τω μεταξύ, όλοι συνηγορούν στο ότι το λαμβανόμενο έγγραφο μπορεί να καθησυχάσει τους πελάτες και τους τουριστικούς πράκτορες και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των tour operators. «Αντιλαμβανόμαστε ότι η αγορά είναι πολύ δύσκολη και οι πελάτες, είναι σημαντικό να πάρουν τη σχετική διαβεβαίωση ότι το ταξίδι τους θα πραγματοποιηθεί. Ως εκ τούτου, στο εγγύς μέλλον, στην ιστοσελίδα TUI.ru σε ειδικό παράθυρο, ο πελάτης θα μπορεί να ελέγξει την κατάσταση της κράτησής του, καθώς και να παρακολουθήσει την πορεία των εγγράφων που σχετίζονται με το ταξίδι του και τα οποία εγγυώνται την παροχή τουριστικών υπηρεσιών, στο ποσό που καθορίζεται από τη σχετική σύμβαση», λέει ο Ivor Vukelik.
Τελευταίο και πολύ σημαντικό...
Αφήσαμε τελευταίο κάτι πραγματικά πολύ σημαντικό.
Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, τον τελευταίο μήνα πουλήθηκε ένα γνωστό και μεγάλο ξενοδοχείο, μεγάλου τουριστικού ομίλου.
Γνωρίζουμε ακόμη και το αντίτιμο της μεταβίβασης.
Και ο αγοραστής έχει παρουσία στην ελληνική αγορά...
Απλά επειδή περιμένουμε κάποιες διευκρινίσεις δεν θα σας πούμε τα ονόματα προς το παρόν...
η Intourist ανήκει στην Thomas Cook. όντως μιλάνε για έναν κρατικό ΤΟ, αλλά καμία σχέση με την νυν Intourist. Πλαφόν δεν βάζουν , αλλά οι ΤΟ θα πρέπει να υποβάλουν τα σχέδια τους για τον αριθμό του κόσμου που κάνουν για το επόμενο έτος μέχρι τον Δεκέμβριο και θα πρέπει να πληρώσουν εγγύηση 100 ρούβλια το κεφάλι ( κάτι που είναι θετικό) επίσης για να πάρεις άδεια ΤΟ θα πρέπει για το 2015 να έχεις εγγυητική για 3% του τζίρου ( με ελάχιστο ποσό τα 50 εκ. ρούβλια) και απο το 2016 5% του τζίρου. Περί ΤΕΖ και BG δεν ισχύει , εαν και δεν θα ήταν κακό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ INTOURIST δεν ιδιωτικοποιήθηκε και μετα εξαγοράστηκε απο τον TC?
ΑπάντησηΔιαγραφή