Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

ΙΤΒ: Προοπτικές 2013


- 2013: Η οικονομική κρίση δεν προκάλεσε παγκόσμιο σοκ. 
- 2013 - Ένα ακόμη έτος με σημαντικές αυξήσεις στις ταξιδιωτικές δαπάνες.

Στην ανάλυση της Commerzbank αναγράφεται, ότι το οικονομικό πλαίσιο για συνέχιση μιας μέτριας ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας το 2013 είναι ευνοϊκό. 
Κατ' αρχάς, η κινεζική οικονομία, μετά από μια αλματώδη επί χρόνια ανάπτυξη, συνεχίζει μεν να αναπτύσσεται, αλλά τώρα με ένα σταθερό ρυθμό. 
 Δεύτερον, η οικονομία των ΗΠΑ σιγά αλλά σταθερά δείχνει να βγαίνει από την κρίση. 
Και τρίτον, φαίνεται, ότι στη ζώνη του ευρώ ο κίνδυνος κατάρρευσης της νομισματικής ένωσης, έχει αποτραπεί προς το παρόν. 
 Αποφασιστικός παράγοντας για το ύψος των ταξιδιωτικών δαπανών των Γερμανών -όσον αφορά τα ταξίδια διακοπών- είναι τα εισοδήματα των ιδιωτικών νοικοκυριών, τα οποία το 2013 προβλέπεται να αυξηθούν σημαντικά. Ένα μεγάλο ποσοστό της αύξησης προέρχεται από την αξιοσημείωτη αύξηση των μισθών. 
Αλλά, ακόμη και αν το θαύμα στη γερμανική αγορά εργασίας κάνει ένα διάλειμμα και η ανεργία αυξηθεί ελαφρά σε σύγκριση με το 2012, οι καταναλωτές σαφώς θα αυξήσουν την κατανάλωσή τους και η καταναλωτική αυτή διάθεση θα επεκταθεί και στα ταξίδια. 
Αυτό ισχύει τόσο για ταξίδια εντός της Γερμανίας όσο και για ταξίδια στο εξωτερικό. 
Οι Γερμανοί και το 2013 θα προγραμματίσουν τις διακοπές τους με την ίδια τακτική όπως εδώ και πολλά χρόνια:
Ταξίδια με επίγνωση του κόστους, είτε μέσω της αξιοποίησης των εκπτώσεων των πρόωρων κρατήσεων, ή των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής („Last Minute“), ή ακόμη με την επιλογή οικονομικότερων προορισμών, που εξακολουθεί να είναι μια δημοφιλής επιλογή, δεδομένου ότι η συμπεριφορά αυτή είναι φιλική στο «πορτοφόλι των διακοπών».
Θετικές είναι οι προβλέψεις εξέλιξης των δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια. Οι γερμανικές επιχειρήσεις είναι ανταγωνιστικές και συνεχίζουν να μην είναι υπερχρεωμένες. Με το χαμηλό κόστος χρηματοδότησης των επιχειρήσεων και την προοπτική βελτίωσης των πωλήσεων στο εξωτερικό αναμένεται αύξηση των επενδύσεων. Με τη συνεχιζόμενη δε θετική πορεία των κερδών είναι σαφές, ότι οι επιχειρήσεις θα αυξήσουν τις δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια των στελεχών των επιχειρήσεων τους.

Οι αναλυτές της Commerzbank αναμένουν ότι για ένα ακόμα έτος το σύνολο των ταξιδιωτικών δαπανών των Γερμανών στο εξωτερικό, θα σημειώσουν σημαντική αύξηση.
Μετά την 3,5% αύξηση το 2012, αναμένεται φέτος (2013) αύξηση ύψους περίπου 4% (Bundesbank). Οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Γερμανών στο εξωτερικό υπολογίζεται, ότι το τρέχον έτος θα είναι υψηλότερες κατά περίπου 14% σε σχέση με το έτος της οικονομικής κρίσης 2009 και υπολογίζονται να φθάσουν τα 66 δισεκ. Ευρώ (ονομαστική τιμή)

 Μακροπρόθεσμες τάσεις τουριστικής κίνησης – δαπανών στο εξωτερικό

Οι ετήσιες διακυμάνσεις στις ταξιδιωτικές δαπάνες ανά χώρα θολώνουν τις μεταβολές στην τουριστική συμπεριφορά των Γερμανών.
Κατά τη σύγκριση του μεριδίου αγοράς ορισμένων τουριστικών προορισμών «σήμερα» με τα αντίστοιχα μερίδια πριν από δέκα χρόνια, διαπιστώνουμε, ότι η Τουρκία είχε τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες. Η μεγάλη προσφορά all-inclusive ξενοδοχείων στην Τουρκία κάνει το κόστος των διακοπών υπολογίσιμο, ενώ ταυτόχρονα η χώρα είναι οικονομικότερη από την Ισπανία και την Ιταλία.
 Η λάμψη της Ισπανίας και της Ιταλίας των δύο κλασικών τουριστικών προορισμών οργανωμένων διακοπών, εξασθενίζει αισθητά.
Η Ολλανδία επίσης παρουσίασε μακροπρόθεσμα αύξηση του τουριστικού μεριδίου. Το πλεονέκτημα της Ολλανδίας είναι εκτός από την εύκολη επικοινωνία, οι μεγάλες αμμώδεις παραλίες, οι ποδηλατόδρομοι, το δίκτυο των πλωτών οδών για πολλούς ανθρώπους στη βορειοδυτική Γερμανία ένας εναλλακτικός προορισμός της Bretagne ή των παράλιων περιοχών της Βορειο-Ανατολικής Γερμανίας.
Επώδυνες απώλειες τουριστικού μεριδίου υπέστη η Ελβετία, σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες στο χρονικό διάστημα των 10 χρόνων.
Η υψηλή ισοτιμία Ελβετικού Φράγκου και Ευρώ απομάκρυνε του Γερμανούς επισκέπτες, πόσο μάλλον που παρόμοιες τοποθεσίες υπάρχουν στη γειτονική Αυστρία και δη σχετικά σε πιο οικονομικές τιμές. Γερμανία - αξίζει πάντα ένα ταξίδι.

Όπως ήδη έχει αναφερθεί  « οι Γερμανοί παρέμειναν πιστοί στους αγαπημένους τους προορισμούς» και αυτό ισχύει και για την πατρίδα τους. Ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους Γερμανούς το 2012 ήταν η Γερμανία, με ποσοστό περίπου 35%. Από τους τουριστικούς προορισμούς στο εξωτερικό η Ισπανία διατήρησε την πρώτη θέση με ποσοστό περίπου 10%. Στα ταξίδια πόλεων και στα μικρότερης διάρκειας ταξίδια, η Γερμανία κατατάσσεται στην κορυφή.
 Ο εύκολος προγραμματισμός του ταξιδιού, οι κοντινές αποστάσεις και οι φθηνότερες μεταφορές εξακολουθούν να είναι ισχυρά επιχειρήματα για πολλούς ταξιδιώτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου