Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Λαβράκι και τσιπούρα και για Τουρισμό...


Το «Ολοκληρωμένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Προώθησης για ευρύαλα μεσογειακά είδη (τσιπούρα και λαβράκι ιχθυοκαλλιέργειας)» παρουσίασε ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013, στην Αίγλη του Ζαππείου. 
Στην εκδήλωση χαιρέτησε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Α. Τσαυτάρης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι «το Υπουργείο θα κάνει ότι είναι δυνατόν να βοηθήσει, να επιταχύνει τις διαδικασίες, να αξιοποιήσει τα σχετικά κονδύλια». 
Ο κ. Δ. Βαλαχής, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Θαλασσοκαλλιεργητών (ΣΕΘ) στην παρουσίαση του είπε ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη μεσογειακή χώρα που το 2012 εξήγαγε 121.000 τόνους τσιπούρας και λαβρακίου. Η Ελληνική θαλασσοκαλλιέργεια εξάγει το 85% της παραγωγής της στις πιο απαιτητικές αγορές της Ευρώπης, της Ρωσίας και της Β. Αμερικής. 
Οι ελληνικές εταιρείες ιχθυοκαλλιέργειας απασχολούν άμεσα 10.000 εργαζομένους και έμμεσα 8.000 εργαζομένους έχοντας κύκλο εργασιών που αντιστοιχεί στο 0,38% του ΑΕΠ, ήτοι 800 εκ. ευρώ.
Στο χαιρετισμό του ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Μικρομεσαίων Ιχθυοκαλλιεργητών (ΠΑΝΕΜΙ), κ. Κ. Σταματίου εξέφρασε την υποστήριξη στις προσπάθειες προώθησης και ενίσχυσης της εικόνας των προϊόντων του κλάδου.

Ο Πρόεδρος Δ. Σ και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ κ. Α Καλαμπόκης παρουσίασε αναλυτικά το πρόγραμμα το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007-2013. Στόχοι του Προγράμματος είναι η ενημέρωση για τα προϊόντα θαλάσσιας καλλιέργειας, η διερεύνηση του καταναλωτικού κοινού τόσο στην Ελλάδα όσο και στις αγορές- στόχους και μια πρώτη προσέγγιση στις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. Οι ενημερωτικές ενέργειες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων σειρά από εκδηλώσεις σε χώρους με μεγάλη συγκέντρωση κοινού, διοργάνωση ημερίδων στην ελληνική περιφέρεια, συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις αλλά και τη δημιουργία διαύλων επικοινωνίας με Γάλλους και Γερμανούς δημοσιογράφους και επαγγελματίες καθώς και τη διοργάνωση εκδηλώσεων στη Γαλλία και τη Γερμανία. Επίσης ο κ. Τ. Βελισσαρίδης από την MRB Hellas παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας για την κατανάλωση στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η μείωση των διαθέσιμων ψαριών ανοιχτής θάλασσας, το υψηλό τους κόστος και η οικονομική κρίση αναδεικνύουν το προϊόν «Ψάρι Ιχθυοκαλλιέργειας» ως την Ιδανική διατροφική λύση στο προϊόν. Είναι ένα τρόφιμο με προσιτή τιμή, διαθεσιμότητα, ευκολία αγοράς αλλά δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένο ως διατροφική επιλογή καθώς το κοινό έχει περιορισμένη γνώση για τη διαδικασία εκτροφής των ψαριών και τις συνθήκες ανάπτυξης τους. Χρειάζεται λοιπόν να αποσαφηνιστεί το τοπίο και να παρασχεθούν οι απαιτούμενες εγγυήσεις προς όλες τις πλευρές ώστε να διευρυνθεί η επιλογή ‘ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας’, να υποστηριχθεί και να αναδειχθεί η ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας και οι αναδεικνυόμενες προϊοντικές επιλογές. Τα παραπάνω αποτελούν σημεία αιχμής στα οποία στηρίχθηκε όλο το δημιουργικό και η ιδέα της καμπάνιας όπως την παρουσίασε ο εκπρόσωπος της εταιρείας FRANK κ. Κ. Βογιατζόγλου. Το σλόγκαν του Προγράμματος είναι
« Ψάρια μεγαλωμένα με φροντίδα» και ενώ η καμπάνια θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε όλες τις τεχνικές πληροφορίες που χρειάζεται το κοινό σε σχέση με την εκτροφή των ψαριών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου