Ερώτηση κατατέθηκε στην Βουλή από τον βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων Γιάννη Δημαρά σχετικά με το θέμα της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΠ Α.Ε. με την εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών” σε χώρους των Σταθμών Διακίνησης Επιβατών Εξωτερικού.
Επειδή όταν η βλακεία συναντά την άγνοια, το αποτέλεσμα είναι "ανακδιήγητο", ας σημειωθούν τα εξής:
1. Η εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.”, με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει συνάψει Σύμβαση Παραχώρησης, αποτελεί το μοναδικό πάροχο με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης αφορολογήτων ειδών εντός χερσαίων χώρων λιμένων και αεροδρομίων. Επομένως δεν τίθεται θέμα διαγωνισμού, αφού στους χώρους αυτούς, όπως γίνεται σ΄ όλα τα αεροδρόμια και λιμάνια, δεν μπορεί να εγκατασταθεί τρίτος.
2. Βάσει του Ν. 2533/97 και της Γνωμοδότησης 36/2013 του Ν.Σ.Κ., η παραχώρηση χώρων, σε αεροδρόμια ή λιμάνια είναι, εφόσον ζητηθεί, υποχρεωτική για τον ιδιοκτήτη του ελεγχόμενου τελωνειακού χώρου, στην προκειμένη περίπτωση για τον ΟΛΠ Α.Ε.
Επομένως ορθώς οι υπηρεσίες του ΟΛΠ Α.Ε. εισηγήθηκαν την παραχώρηση χώρων στα “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών” αποκλειστικά εντός του ελεγχόμενου τελωνειακού χώρου.
3. Το αντάλλαγμα (5%) προσδιορίζεται από το άρθρο 15 του Ν.2533/97.
Σημειώνεται ότι το 50% επί των ακαθαρίστων εσόδων των ΚΑΕ εισάγεται ως δημόσιο έσοδο στον Προϋπολογισμό του Κράτους.
Επομένως το τίμημα αποτελεί καθαρό έσοδο για τον ΟΛΠ Α.Ε., είναι νομοθετικά προσδιορισμένο, από δε τη συνολική λειτουργία των καταστημάτων κερδίζει το Ελληνικό Δημόσιο.
4. Τα ΚΑΕ λειτουργούν στους Επιβατικούς Σταθμούς Εξωτερικού του ΟΛΠ Α.Ε. από το 1997, όπως άλλωστε και σε 22 αεροδρόμια 16 λιμάνια και 12 συνοριακούς σταθμούς. Τέλος, είναι αστήρικτος ο ισχυρισμός ότι η λειτουργία δύο Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών εντός των χώρων διακίνησης transit επιβατών στους Σταθμούς Επιβατών Εξωτερικού που λειτουργούν 5 περίπου μήνες το χρόνο μπορεί να επηρεάζει τη συνολική εμπορική κίνηση μιας τεράστιας πόλης, όπως ο Πειραιάς. Σημειώνεται ότι τα Καταστήματα αυτά στον Πειραιά λειτουργούν στον ΟΛΠ Α.Ε. βάσει του Ν.2533/97 και Π.Δ. 84/1979 επί 16 χρόνια.
Η αμφισβήτηση της νομιμότητάς τους θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού τα Duty Free Shops αποτελούν παγκόσμιο εμπορικό θεσμό.
Τα πέντε αυτά σημεία αποτελούν και την απάντηση του ΟΛΠ...
Αντί να κάνουμε το σταυρό μαςπου δημιουργούνται θέσεις εργασίας και ψωνίζουν οι τουρίστες που αφικνούνται στο λιμάνι με τα κρουαζιερόπλοια, έχουμε και "απορίες"!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου