- 26,3 εκ. € το συνολικό κόστος
Την απόφαση των ελληνικών αρχών αναμένει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την υλοποίηση απαραιτήτων επενδύσεων ύψους 26 εκ. ευρώ στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σπύρου Δανέλλη, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Σιμ Κάλλας δήλωσε πως για τις αναγκαίες αναβαθμίσεις - που αναμένεται να τονώσουν τον τουρισμό - μπορεί να αντληθούν πόροι από τα κοινοτικά ταμεία αλλά και να αξιοποιηθεί τεχνική βοήθεια από την Επιτροπή και το Eurocontrol.
Όπως τονίζεται και σε προηγούμενη ανακοίνωση της Επιτροπής με τίτλο "Ανάπτυξη για την Ελλάδα", που παρουσίασε ο Πρόεδρος Μπαρόσο τον Απρίλιο, οι αναγκαίες αναβαθμίσεις μπορούν να αυξήσουν τη χωρητικότητα και να περιορίσουν το κόστος των αερομεταφορών, ενισχύοντας τον τουρισμό ειδικά στα περιφερειακά αεροδρόμια. Παρά την πάροδο επτά μηνών, το θέμα συνεχίζει να εκκρεμεί αφού οι ελληνικές αρχές σύμφωνα με την Επιτροπή δεν έχουν λάβει τις απαραίτητες αποφάσεις αλλά ούτε και έχουν ζητήσει την τεχνική συνδρομή της Ε.Ε.
Σχολιάζοντας το κόστος της επένδυσης, ο αρμόδιος Επίτροπος για τις Μεταφορές υπογράμμισε πως "το κόστος αναβάθμισης του συστήματος [εναέριας κυκλοφορίας] Pallas ανέρχεται σε 5,25 εκατ. ευρώ. Το συνολικό κόστος όλων των αναβαθμίσεων που προβλέπονται στο σχέδιο για ολόκληρο το σύστημα ανέρχεται σε 26,35 εκατ. ευρώ." Ο Επίτροπος προσέθεσε πως "το σύστημα είναι η κύρια συνιστώσα του ελέγχου ενάεριας κυκλοφορίας που πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Εξασφαλίζει βασικές λειτουργίες, όπως επεξεργασία και εισαγωγή δεδομένων ραντάρ και πτήσης, καθώς και λειτουργίες απεικόνισης."
Ο Σπύρος Δανέλλης κατέθεσε τη σχετική γραπτή ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αφορμή το περιστατικό της 29 Σεπτεμβρίου 2012, όταν μία διακοπή ρεύματος στις τεχνικές εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας οδήγησε σε σοβαρά προβλήματα του συστήματος PALLAS, "εξαφανίζοντας" τα αεροσκάφη από την οθόνη για περίπου 1.5 ώρα.
Με αφορμή την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Σπύρος Δανέλλης έκανε την εξής δήλωση: "Η αναβάθμιση της διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας στην Ελλάδα μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη για τις αερομεταφορές και τον τουρισμό. Σε συνδυασμό με τη μείωση των τελών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και τις ιδιωτικές επενδύσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια, συνθέτει μία πραγματικά αναπτυξιακή και σύγχρονη πολιτική μεταφορών για τη χώρα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρει οικονομική και τεχνική στήριξη σε αυτήν τη προσπάθεια, αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον εθνικό σχεδιασμό που τόσο πολύ χρειάζεται ο κλάδος των αερομεταφορών."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου