... με το κατάλληλο σχήμα.
- "Ισοπαλία" σε ποδοσφαιρικούς όρους για την εταιρία Μάρκετινγκ
"Το αμέσως επόμενο διάστημα ΣΕΤΕ, ΕΟΤ και υπουργείο, θα προσδιορίσουμε με ακρίβεια τα πεδία συνεργασίας και το κατάλληλο σχήμα που θα εξυπηρετεί τους σκοπούς μας. Πάντα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την ανάγκη για γρήγορα και χειροπιαστά αποτελέσματα". Αυτό ήταν το κλείσιμο της ομιλίας της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη στο επίσημο γεύμα του ετήσιου συνεδρίου του ΣΕΤΕ, Marketing Greece – αναδεικνύοντας και προβάλλοντας την ποιοτική ταυτότητα της σύγχρονης Ελλάδας, το οποίο συνοψίζει και οριοθετεί την υπόθεση της εταιρίας Μάρκετινγκ. Όπως σας έχουμε ενημερώσει αρκετές φορές στο παρελθόν, αλλά και μόλις χθες ( εδώ ), στην παρούσα φάση δεν τίθεται θέμα συμμετοχής του Δημοσίου στην υπό σύσταση εταιρία, αλλά συνεργασία μαζί της σε συγκεκριμένα projects.
Η κα. Κεφαλογιάννη σε μια μεστή ομιλία τόνισεμεταξύ άλλων ότι "Η Ελλάδα χρειάζεται ισχυρά μέσα προβολής και ανάδειξης της ταυτότητας της. Μέσα που θα συμβάλλουν αποφασιστικά – και αυτά- στην έξοδο της χώρας από την κρίση".
Αναφερόμενη στην παρούσα συγκυρία η υπουργός υποστήριξε: " Η συγκυρία της κρίσης και ο τουρισμός Τα τελευταία δύο χρόνια η χώρα βιώνει μια πρωτοφανή κατάσταση. Με την αύξηση της ανεργίας, τη συνεχιζόμενη ύφεση και τον κίνδυνο της ευρωπαϊκής απομόνωσης, η Ελλάδα αποτελεί το αρνητικό σύμβολο της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει όχι μόνο την Ευρώπη, αλλά ολόκληρο το δυτικό κόσμο. Στα δεδομένα αυτά προστίθενται και η διασάλευση της κοινωνικής ειρήνης, η αύξηση της εγκληματικότητας, της παραβατικότητας, των αστέγων. Βιώνουμε μια κρίση που τείνει πλέον να λάβει ανθρωπιστικές διαστάσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η εικόνα της χώρας στον υπόλοιπο κόσμο να έχει υποστεί σημαντική έκπτωση. Ο Τουρισμός είναι ένα ισχυρό όπλο για να αντιμετωπίσουμε αυτή την κρίση και τις συνέπειες της. Όχι μόνο γιατί μιλάμε για ένα τομέα με τεράστια δυναμική. Ένα τομέα απόλυτα αναγκαίο αφενός για την κοινωνική συνοχή, αφετέρου την ευημερία πολλών περιοχών της χώρας που ζουν αποκλειστικά από τον τουρισμό χωρίς καμία άλλη ευκαιρία εισοδήματος. Αλλά και γιατί ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ένα ισχυρό “success story” στο εξωτερικό. Μια ιστορία επιτυχίας της Ελλάδας και των Ελλήνων που μπορούν και αντιμετωπίζουν την κρίση δημιουργικά. Να στείλει το μήνυμα ότι η Ελλάδα μπορεί και αλλάζει, όχι μόνο την εικόνα της αλλά τον τρόπο που σκέφτεται, που παράγει, που αντιδρά στην κρίση. Γνωρίζουμε όμως όλοι πολύ καλά πως η εικόνα μιας χώρας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί σαν ένα απλό προϊόν. Δεν σημαίνει πως αν επενδύσουμε απλά και μόνο στην εικόνα μας θα έχουμε, ως δια μαγείας, θετικά αποτελέσματα. Υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα χωρών που ξόδεψαν τεράστια ποσά στην επικοινωνία και το μάρκετινγκ χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Αυτή είναι μια μονοδιάστατη προσέγγιση που δεν μπορεί να βοηθήσει την Ελλάδα. Η εικόνα ενός κράτους, μιας χώρας απαιτεί συστηματική και πολυεπίπεδη δουλειά τόσο της (εκάστοτε) κυβέρνησης και των πολιτικών, του ιδιωτικού τομέα και των επιχειρήσεων, όσο και των ίδιων των πολιτών. Η Ελλάδα χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια καλή επικοινωνιακή καμπάνια. Χρειάζεται μια πολυπαραγοντική προσέγγιση που πρέπει να χτιστεί γύρω από τις έννοιες της ασφάλειας και της σταθερότητας. Ασφάλεια για σταθερό οικονομικό –περιβάλλον. Ασφάλεια για επενδύσεις. Ασφάλεια για ανάπτυξη. Ασφάλεια για να επισκεφθείς τη χώρα. Ο τουρισμός μπορεί να αναλάβει τον ρόλο του καλού πρεσβευτή. Του αγγελιοφόρου των καλών μηνυμάτων. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον προβλημάτων οφείλουμε να επενδύσουμε στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Να τονώσουμε την ανταγωνιστικότητα, να βελτιώσουμε την ποιότητα, να εντατικοποιήσουμε την ανάδειξη και προβολή των πλεονεκτημάτων μας. Να προχωρήσουμε μαζί, για να πετύχουμε τους στόχους μας. Να κάνουμε καλά τη δουλειά μας εμείς, οι πολιτικοί. Να κάνετε καλά τη δουλειά σας εσείς, οι επιχειρηματίες. Ο κάθε ένας από το πόστο του αλλά και όλοι μαζί. Ενωμένοι".
Όσον αφορά τον σχεδιασμό για το αμέσως προσεχές διάστημα η κα. Κεφαλογιάννη υπογράμμισε:
"Η ανάληψη των καθηκόντων μας εν μέσω της τουριστικής περιόδου δημιούργησε ένα χαρακτήρα κατεπείγοντος στην αντιμετώπιση των άμεσων ζητημάτων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ταυτόχρονα όμως εργαζόμαστε επάνω σε μεσοπρόθεσμους στόχους βασισμένους στην εκπόνηση ενός σύγχρονου στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό, με ορίζοντα δεκαετίας.
Το σχέδιο αυτό απαρτίζεται από τέσσερις βασικές αρχές.
---Την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας με διευκόλυνση των επενδύσεων.
---Την ανάπτυξη ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τον τουρισμό και τις ειδικές μορφές του. ---Τη διασφάλιση της ποιότητας των υποδομών και των υπηρεσιών τουρισμού, και
---Την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας. Στόχος μας είναι να προσεγγίσουμε επενδύσεις υψηλού επιπέδου.
Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να θεσπίσουμε ένα νέο επενδυτικό νόμο, με περισσότερες δραστηριότητες και κίνητρα".
ΚΑι απαριθμώντας τα πεδία των παρεμβάσεων είπε:
" Έχουμε δρομολογήσει 14 πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις, αποτέλεσμα τρίμηνου συστηματικού και εξαντλητικού διαλόγου με τους φορείς του τουρισμού.
Αναλυτικά …
1ον . Αντιμετωπίζουμε την ανεργία με την υλοποίηση προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης.
2ον . Αναβαθμίζουμε την τουριστική εκπαίδευση προσαρμόζοντάς την στις σύγχρονες απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς.
3ον . Υποστηρίζουμε την ανάγκη συνέχισης της επιδότησης των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών και για τις εποχικές επιχειρήσεις του τουρισμού.
4ον. Συγκροτούμε νέο νομικό πλαίσιο που θα αντιμετωπίσει χρόνιες δυσλειτουργίες στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας του κλάδου και την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών.
5ον. Στηρίζουμε νομοθετικά τις κατηγορίες ειδικού τουρισμού.
6ον . Επεξεργαζόμαστε σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών και υπηρεσιών των λιμανιών της χώρας καθώς και συντονισμένες δράσεις με φορείς που αφορά η συγκεκριμένη δραστηριότητα.
7ον . Ετοιμάζουμε σχέδιο νόμου, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών, που ρυθμίζει τα θέματα που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό.
8ον . Σχεδιάζουμε νέο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την τουριστική εκμετάλλευση του πλούτου της χώρας σε ιαματικούς πόρους και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στον συγκεκριμένο κλάδο.
9ον . Βρισκόμαστε σε σταθερή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, με στόχο τη δημιουργία εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τον ιατρικό τουρισμό.
10ον . Απλοποιούμε τη διαδικασία αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων που εποπτεύουμε. 11ον . Καταρτίζουμε πλήρες σχέδιο δράσης για την στήριξη του τουρισμού στην Αθήνα. Πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν πρωτοβουλίες και συνέργιες με συναρμόδια Υπουργεία και την τοπική αυτοδιοίκηση, για την αποτελεσματικότερη δράση μας
12ον . Επιταχύνουμε τις διαδικασίες του διαγωνισμού για τη μετατροπή μεγάλης Ολυμπιακής εγκατάστασης σε Συνεδριακό Κέντρο της Αθήνας, με στόχο να στηρίξει της πόλη ως τουριστικό προορισμό και να διευρύνει την τουριστική περίοδο.
13ον . Στοχεύουμε στην ταχεία απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και την ορθή αξιοποίησή τους. Για τον σκοπό αυτό επανιδρύουμε την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής και Συντονισμού συγχρηματοδοτούμενων δράσεων στους τομείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού.
14ον . Εντατικοποιούμε σε συνεργασία με το Υπ. Εξωτερικών όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη διευκόλυνση χορήγησης visa σε χώρες υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος.
Ο ΕΟΤ
Για τον ρόλο του Ε.Ο.Τ., υπογράμμισε: "Ένας από τους βασικούς στόχους του Υπουργείου Τουρισμού είναι να αναμορφώσει τον ΕΟΤ και να του προσδώσει ουσιαστικό και ενεργό ρόλο, να τον μετατρέψει σε ισχυρό εκτελεστικό βραχίονα στην προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος. Ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού αποτελεί ένα πολύτιμο κεφάλαιο στον ελληνικό τουρισμό. Πρέπει όμως να περάσει μέσα από σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές. Είναι επείγουσα η ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα ΝΕΟ ΕΟΤ, που θα ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες των καιρών. Που θα μπορεί να συνδυάζει τη συσσωρευμένη πείρα και τεχνογνωσία πολλών ετών, με τη φρεσκάδα και τη νεοτερικότητα που χρειάζεται σήμερα ο Ελληνικός τουρισμός. Για να το πετύχουμε αυτό προχωρούμε σε ριζική αναδιάρθρωση του οργανισμού με στόχο την καλύτερη λειτουργία του. Στοχεύουμε στην αναδιοργάνωση των γραφείων εξωτερικού και στον εκσυγχρονισμό της ελεγκτικής διαδικασίας των τουριστικών επιχειρήσεων. Κυρίως όμως, μπαίνουμε επιθετικά με νέα εργαλεία, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες στην τουριστική προβολή της χώρας. Επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε τη νέα τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας. Ήδη ολοκληρώνουμε ένα συγκροτημένο πλάνο πολυεπίπεδης επικοινωνιακής στρατηγικής. Θα κινηθούμε στοχευμένα, έξυπνα, δυναμικά και κυρίως με χαμηλά κόστη. Για να πετύχουμε όμως τους στόχους μας χρειαζόμαστε συνέργιες και συνεργασίες που θα υπερβαίνουν τα παραδοσιακά μοντέλα.
Στόχος τόσο του Υπουργείου, όσο και του ΣΕΤΕ είναι να βρούμε τη βέλτιστη συνταγή που
…θα αφυπνίσει και θα αξιοποιήσει το πολύτιμο κεφάλαιο γνώσης και εμπειρίας του Δημοσίου,
…θα εκμεταλλευτεί την ευελιξία, την τεχνογνωσία και την πείρα του ιδιωτικού τομέα,
…θα εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον στις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης που απαιτούν από όλους μας εξοικονόμηση πόρων και σχέδια ρεαλιστικά και βιώσιμα.
Σε αυτή την κρίσιμη για τον τόπο χρονική συγκυρία θα πρέπει να χτίσουμε μια νέα σχέση συνεργασίας. Σχέση συνεργασίας που θα σφυρηλατηθεί μέσα από συγκεκριμένες ad hoc, κοινές δράσεις που μπορούν σε σύντομο χρονικό διάστημα να προσδιορισθούν και να αρχίσουν να υλοποιούνται. Μέσα από ευέλικτα, αντιγραφειοκρατικά και κυρίως οικονομικά βιώσιμα σχήματα" .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου