Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

«Ούριος άνεμος» για την κρουαζιέρα στην Ευρώπη


- Στο +9% η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας, με 6 εκατ. επιβάτες το 2011
- Πρώτη η Βρετανία με 1,7 εκατ. επιβάτες

Με αύξηση 9% το 2011, η Ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης, παραμένοντας ανθεκτική μέσα στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, όπως αυτό διαμορφώνεται σήμερα, και διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Αυτά ήταν τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε το European Cruise Council, στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο Cruise Shipping Miami, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Μαϊάμι...


Για το 2011 η βιομηχανία κρουαζιέρας στην Ευρώπη άγγιξε τους 6 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας συνολικά μια ανάπτυξη της τάξεως του 9%. Ενδεικτικά η Βρετανική αγορά συνέχισε να ηγείται με ανάπτυξη 5% και περίπου 1,7 εκατ. επιβάτες. Η Γερμανία κατέλαβε τη δεύτερη θέση με περίπου 1,4 εκατ. επιβάτες και ανάπτυξη 14%, από κοινού με τη Γαλλία. Η Ιταλία παραμένει επίσης μια από τις μεγαλύτερες αγορές, με 0,9 εκατ. επιβάτες και ακολουθεί η Ισπανία με 0,7 εκατ. επιβάτες. Τέλος, εντυπωσιακή άνοδο σημείωσε η αγορά της Ελβετίας, με ανάπτυξη που έφτασε το 33%.
Σημαντικά είναι επίσης και τα στοιχεία από τη συμβολή της κρουαζιέρας στην Ευρωπαϊκή οικονομία. Πιο συγκεκριμένα:
• Το 2011, περίπου 6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πραγματοποίησαν μια κρουαζιέρα, αριθμός που έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία.
• Περίπου 5,7 εκατ. επιβάτες επιβιβάστηκαν σε κρουαζιέρα και αναχώρησαν από Ευρωπαϊκά λιμάνια πέρυσι.
• Κάθε επιβάτης εκτιμάται ότι ξόδεψε περίπου 100 ευρώ κατά την επίσκεψή του σε κάθε λιμάνι και το σύνολο επισκέψεων στα Ευρωπαϊκά λιμάνια ετησίως έφτασε τα 25 εκατ. επιβάτες, αντιπροσωπεύοντας δαπάνες που αγγίζουν τα 2,5 δισ. Ευρώ.
• Η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει δημιουργήσει πάνω από 300.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, με 55.000 εργαζομένους να απασχολούνται απευθείας από τις εταιρίες κρουαζιέρας. Σε σχέση με το 2005, παρατηρείται αύξηση 55%.
• Το 2010 η βιομηχανία παρήγαγε πάνω από 35 δισ. σε αγαθά και υπηρεσίες, με τις κρατήσεις από την Ευρώπη να αντιστοιχούν στο 30% της παγκόσμιας αγοράς.
• Το 99% των κρουαζιερόπλοιων κατασκευάζονται σε Ευρωπαϊκά ναυπηγεία, τα οποία με τη σειρά τους προμηθεύονται το 99% των εξαρτημάτων και του εξοπλισμού τους από Ευρωπαίους προμηθευτές. Παρόλο που αναμένεται μια σχετική μείωση των παραγγελιών τα επόμενα χρόνια, η βιομηχανία κρουαζιέρας παραμένει σημαντικός παράγοντας για τη διατήρηση της θέσης της Ευρωπαϊκής ναυπηγικής.
Σχολιάζοντας αυτά τα αποτελέσματα, ο Γενικός Γραμματέας του ECC, κ. Tim Marking, δήλωσε: «Το ποσοστό ανάπτυξης που αγγίζει το 9%, ειδικότερα μέσα σε αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, αποτελεί μια αναγνώριση της σκληρής δουλειάς των εταιριών κρουαζιέρας, της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας και όλων όσων εμπλέκονται σε αυτή. Πάνω από 6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι επέλεξαν την κρουαζιέρα πέρυσι, ακριβώς επειδή αναγνωρίζουν ότι η τοπική βιομηχανία κρουαζιέρας προσφέρει ποιότητα, πρωτοπορία, προστιθέμενη αξία και μεγάλο εύρος επιλογών».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ECC, κ. Lefebvre d’Ovidio, δήλωσε: «Αντιμετωπίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία και παρά την οικονομική αστάθεια υπάρχουν σημαντικοί λόγοι να πιστεύουμε ότι θα βγούμε από αυτή την περίοδο αβεβαιότητας ακόμη πιο δυνατοί. Ο τουρισμός αποτελεί τον κύριο μοχλό για την ανάκαμψη της Ευρώπης και πιστεύουμε πως η ευρεία αναγνώριση αυτού του ρόλου από τους θεσμικούς φορείς και εταίρους, οι διευρυμένες δυνατότητες για ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά, καθώς επίσης και ο πρωτοποριακός χαρακτήρας και η ανθεκτικότητα της βιομηχανίας της κρουαζιέρας θα μας αποδείξουν τη δύναμή της.
Ο κ. d’Ovidio σχολίασε επίσης τα ευρύτερα οικονομικά οφέλη από τη διευρυμένη αγορά κρουαζιέρας στην Ευρώπη, λέγοντας: «Η κρουαζιέρα βοηθά την Ευρώπη να διατηρήσει τη θέση της σαν ο Νούμερο 1 προορισμός παγκοσμίως, καθώς επίσης και την οικονομία της να ανακάμψει. Δίνει δουλειά στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και τους κατασκευαστές εξοπλισμού, στα λιμάνια και συνολικά οικονομικά οφέλη σε όλους τους προορισμούς. Σίγουρα αντιμετωπίζουμε προκλήσεις, ειδικά εξαιτίας του περιστατικού του Concordia και της οικονομικής αστάθειας στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, αλλά είμαστε σίγουροι ότι ο κλάδος θα δείξει την απαραίτητη ανθεκτικότητα και θα σημειώσει περαιτέρω ανάπτυξη στο μέλλον».
Αρκετά ικανοποιημένος από την πορεία της ευρωπαϊκής αγοράς κρουαζιέρας εμφανίζεται και ο πρόεδρος του Ταξιδιωτικού Οργανισμού Navigator, αντιπρόεδρος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος ο οποίος συμμετείχε επίσης στο συνέδριο Cruise Shipping Miami. «Τα νούμερα για το 2011 είναι αρκετά ικονοποιητικά και αποδεικνύουν την δυναμική του τουρισμού κρουαζιέρας για την Ευρώπη, αλλά και για την αγορά της Ελλάδας. Η αγορά μας κατάφερε να διατηρήσει την ανθεκτικότητά της, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν και συνεχίζουν να επικρατούν, την ύφεση που διανύουμε και το ασαφές νομοθετικό πλαίσιο στη χώρα μας. Αισιοδοξούμε ότι οι κρατήσεις για το 2012 θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και ευελπιστούμε σε γρήγορη λύση των ζητημάτων που κρατούν την ελληνική αγορά κρουαζιέρας καθηλωμένη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου