Τρίτη 27 Μαρτίου 2012
Με κέρδη και το 2011 ο ΟΛΠ
Ενισχυμένα κατά 6,5% τα έσοδα
Με κέρδη 6,4 δισ. ευρώ ολοκληρώθηκε το 2011 για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, έναντι 7,1 δισ. ευρώ το 2010.
Όπως σχολίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Γιώργος Ανωμερίτης, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση, ο ΟΛΠ για δεύτερη συνεχή χρονιά παρουσίασε θετικά αποτελέσματα, ενώ, σύμφωνα με τα πρώτα μηνύματα, το 2012 κινείται ακόμα πιο δυναμικά και με μεγαλύτερη κερδοφορία σε σχέση με το 2011...
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα τα οποία ενέκρινε χθες το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 10.716.210 έναντι 11.332.551 ευρώ το 2010, ενώ τα καθαρά κέρδη στα 6.446.154 έναντι 7.126.346 ευρώ το 2010.
Παρά το γεγονός ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών μειώθηκε από 116,7 εκατ. ευρώ το 2010 σε 105,1 εκατ. ευρώ το 2011, (μείωση 9,93% ), λόγω της σημαντικής μείωσης των εξόδων διοίκησης και των λειτουργικών εξόδων, τα κέρδη προ φόρων ακολούθησαν μικρή πτώση, 10,7 εκατ. ευρώ έναντι 11,3 εκατ. ευρώ το 2011.
Τα έσοδα χρήσης από τις κύριες δραστηριότητες του Οργανισμού ανήλθαν σε 105,1 εκατ. ευρώ, έναντι 98,7 εκατ. ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 6,5% και τα χρηματικά διαθέσιμα της εταιρίας στις 31.12.2011 ήταν 12,7 εκατ. ευρώ, έναντι 8,2 εκατ. ευρώ το 2010
Από τους κύριους τομείς δραστηριοτήτων του Ο.Λ.Π. Α.Ε, ο τομέας της κρουαζιέρας παρουσίασε σημαντική άνοδο επιβατών (35%) και κέρδη 7,5 εκατ. ευρώ (έναντι 3,1 εκατ. το 2010). Ο τομέας αυτοκινήτων, παρά την αύξηση κατά 33,3% των αυτοκινήτων in transit λόγω της πτώσης στην αγορά εγχώριων αυτοκινήτων τα έσοδα μειώθηκαν κατά 12,6%, άλλα ο τομέας παρουσίασε κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ.
Στον τομέα της ακτοπλοΐας, παρά τη μείωση της διακίνησης επιβατών κατά 7,4% καταγράφησαν κέρδη 4,5 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, παρά την αύξηση της διακίνησης TEU’s καταγράφησαν ζημιές (τα στοιχεία μεταξύ 2011 και 2010 δεν είναι συγκρίσιμα, λόγω της διακίνησης το 2010 μέσω ΣΕΠ), ενώ μείωση εσόδων και ζημιές 3,9 εκατ. ευρώ. Παρουσίασε ο τομέας των δεξαμενών.
Κατά τα έτη 2009, 2010 και 2011 το προσωπικό του Ο.Λ.Π. Α.Ε. μειώθηκε κατά 410 άτομα, χωρίς να γίνει καμία νέα πρόσληψη, οι δε συνολικές αμοιβές προσωπικού μειώθηκαν κατά 35% στις 31.12.2011, έναντι της 31.12.2009.
Οι κρίσιμοι αριθμοδείκτες στην εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών χρήσης 2011 κρίνονται ως άκρως ικανοποιητικοί και είναι:
1. Γενικής Ρευστότητας 2,56 (2,43 το 2010)
2. Ειδικής Ρευστότητας 2,50 (2,67 το 2010)
3. Δανειακής Επιβάρυνσης 0,60 (0,60 το 2010)
Σημειώνεται ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. δεν κατείχε ομόλογα, δεν χρησιμοποιεί παράγωγα σε χρηματοοικονομικά προϊόντα, δεν έχει δανειακές υποχρεώσεις σε ξένα νομίσματα και δεν αντιμετωπίζει έτσι πιστωτικούς ή συναλλαγματικούς κινδύνους.
Παρά την πτωτική πορεία του εσωτερικού εμπορίου, οι μεσοπρόθεσμες προβλέψεις στο διεθνές φορτίο διαμετακόμισης στην ευρύτερη περιοχή αναμένεται να κινηθεί ανοδικά, με θετικές επιδράσεις στον κύκλο εργασιών της εταιρίας. Θετικές επιδράσεις αναμένεται να υπάρξουν και από το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού αφού:
α) σημαντικά έργα αυτού έχουν προκηρυχθεί μέσω Παραχωρήσεων και
β) σημαντικά επίσης έργα έχουν ενταχθεί σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα (ΕΣΠΑ).
Το 2011 ήταν μια εξαιρετικά σημαντική χρονιά για το μέλλον του λιμανιού, αφού όλα τα έργα που έχουν προγραμματισθεί «ωρίμασαν» πλήρως τεχνικά και οικονομικά, καθώς επίσης ενεκρίθησαν από όλα τα θεσμικά όργανα της Πολιτείας.
Όπως δήλωσε ο κ. Γ. Ανωμερίτης: «μετά την κρίση των περασμένων ετών, από το 2010, ο Οργανισμός ακολουθεί μια νέα στρατηγική ισόρροπης ανάπτυξης όλων των τομέων του και όχι μόνο του ΣΕΜΠΟ. Το επενδυτικό του πρόγραμμα εξελίσσεται κανονικά, η εξωστρέφεια του κατέστη κατακτητική, η δε καθημερινή του λειτουργία συνεχώς προσαρμόζεται στα διεθνή ανταγωνιστικά δεδομένα».
Ετικέτες
Ναυτιλία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου