Για να μαθαίνουν και κάποιοι που δεν ξέρουν (σ.σ. δεν είναι κακό να μην ξέρεις. Κακό είναι να μην ξέρεις και να κάνεις ότι ξέρεις...) διαβάστε τι λέει ο Τιμ Ανανιάδης , στη συνέντευξή του στο Χ&Τ για Τουρκία και προβολή της Ελλάδας.
"... τα τελευταία χρόνια η Τουρκία έχει εξελιχθεί σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό στη Μεσόγειο, εξέλιξη η οποία οφείλεται στη σημασία που έχει δώσει η τουρκική κυβέρνηση στη διαφοροποίηση και τον εμπλουτισμό του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος. Μαρίνες, γήπεδα γκολφ, κρουαζιέρα, είναι στοιχεία τα οποία συνθέτουν την τουριστική εικόνα της Τουρκίας, τα οποία στοιχεία στην Ελλάδα συναντώνται σε περιορισμένη κλίμακα. Επιπλέον, η εφαρμοζόμενη τιμολογιακή πολιτική είναι σαφώς πιο ευέλικτη σε σχέση με την αντίστοιχη στην Ελλάδα, το κράτος δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της προβολής, ενώ έχει προχωρήσει στη μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. εδώ και τρία χρόνια. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πως η Τουρκία από ουραγός στον Τουρισμό πριν από κάποια χρόνια κατάφερε τελευταία να είναι πρωτοπόρος στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Η κυβέρνηση επενδύει κονδύλια στον τομέα του τουρισμού και η πολιτική που εφαρμόζει είναι αρκετά επιθετική, σε αντίθεση με τη δική μας. Ένα απλό παράδειγμα αποτελεί η Turkish airlines, η οποία τελευταία κάνει μία δυναμική είσοδο στην αγορά, επεκτείνεται ολοένα σε νέους προορισμούς και γενικά εφαρμόζει μία εξωστρεφή πολιτική". ...
"... τα τελευταία χρόνια η Τουρκία έχει εξελιχθεί σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό στη Μεσόγειο, εξέλιξη η οποία οφείλεται στη σημασία που έχει δώσει η τουρκική κυβέρνηση στη διαφοροποίηση και τον εμπλουτισμό του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος. Μαρίνες, γήπεδα γκολφ, κρουαζιέρα, είναι στοιχεία τα οποία συνθέτουν την τουριστική εικόνα της Τουρκίας, τα οποία στοιχεία στην Ελλάδα συναντώνται σε περιορισμένη κλίμακα. Επιπλέον, η εφαρμοζόμενη τιμολογιακή πολιτική είναι σαφώς πιο ευέλικτη σε σχέση με την αντίστοιχη στην Ελλάδα, το κράτος δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της προβολής, ενώ έχει προχωρήσει στη μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. εδώ και τρία χρόνια. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πως η Τουρκία από ουραγός στον Τουρισμό πριν από κάποια χρόνια κατάφερε τελευταία να είναι πρωτοπόρος στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Η κυβέρνηση επενδύει κονδύλια στον τομέα του τουρισμού και η πολιτική που εφαρμόζει είναι αρκετά επιθετική, σε αντίθεση με τη δική μας. Ένα απλό παράδειγμα αποτελεί η Turkish airlines, η οποία τελευταία κάνει μία δυναμική είσοδο στην αγορά, επεκτείνεται ολοένα σε νέους προορισμούς και γενικά εφαρμόζει μία εξωστρεφή πολιτική". ...
Και για την προβολή της Ελλάδας:
• Τα δύο τελευταία χρόνια η προβολή της Ελλάδας είναι ανύπαρκτη, ενώ και για εφέτος οι εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα δεν θα είναι διαφορετικές. Από την άλλη, το υπουργείο υποστηρίζει ότι πραγματοποιεί «στροφή» σε νέα κανάλια προβολής, όπως τα social media, internet, κ.λπ.. Ποια είναι η άποψή σας;
• Tα social media είναι ένα σημαντικό μέσο προώθησης, το οποίο, όμως, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτή καθεαυτή την προβολή της χώρας με την παραδοσιακή της μορφή. Σημειωτέον, το κόστος του κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι. Όσον αφορά στο Internet, επίσης είναι ένα εργαλείο προβολής, διόλου οικονομικό στις ημέρες μας, όμως και τα δύο αυτά μέσα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν, όπως προείπα, την προβολή με την παραδοσιακή της μορφή.
Όποιος έχει αυτιά ακούει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου