Αντίθετα με το διεθνή ανταγωνισμό, που έδειξε σαφή σημεία ανάπτυξης, τα ελληνικά ξενοδοχεία εξακολούθησαν να χάνουν έδαφος, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της GBR Consulting, για το τρίμηνο του 2010, με όλους τους δείκτες του ξενοδοχειακού προϊόντος να βρίσκονται σε «ελεύθερη πτώση».
Σύμφωνα με την GBR, απογοητευτική είναι η επίδοση των ξενοδοχείων πόλης, κυρίως των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ενώ καλύτερη είναι εικόνα των resort ξενοδοχείων, τα οποία φαίνεται να διατήρησαν τις δυνάμεις τους την προηγούμενη χρονιά.
Αναλυτικά:
Το 4ο 3μηνο, οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στην Αθήνα, για πρώτη φορά το 2010, αυξήθηκαν σε σχέση με το 2009, έστω και οριακά (+0,5%). Αυτό μπορεί να αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στον επετειακό Μαραθώνιο των 2500 ετών. Ως εκ τούτου, η συνολική πτώση διεθνών αφίξεων στην Αθήνα περιορίστηκε στο 4,6%. Από την άλλη πλευρά, το RevPAR εξακολούθησε την πτωτική του πορεία και στο 4ο 3μηνο σημείωσε την μεγαλύτερη πτώση (-13,3%) απ’ όλη τη χρονιά. Ως αποτέλεσμα αυτής της συνεχόμενης πτώσης για 2η συνεχή χρονιά, παρατηρείται η διακοπή λειτουργίας ξενοδοχειακών μονάδων στο κέντρο της Αθήνας.
Αντίστοιχη, και πιο επιδεινωμένη εικόνα παρουσίασε και η Θεσσαλονίκη, με οριακή αύξηση των αφίξεων (0,1%) και πολύ μεγάλη πτώση του RevPAR στο 4ο 3μηνο (-23,2%), ενώ η συνολική ετήσια πτώση του RevPAR έφτασε το 20%.
Η απογοητευτική αυτή εικόνα των ξενοδοχείων πόλεων είναι ακόμα πιο έντονη συγκρινόμενη με τις αυξήσεις RevPAR μεσογειακών πόλεων και της Ν. Ευρώπης συνολικά, που το 2010 παρουσίασαν σημαντική βελτίωση.
Τα ξενοδοχεία resorts, από την άλλη, παρουσίασαν καλύτερη εικόνα διατηρώντας τη θέση τους (η ετήσια αύξηση του RevPAR ήταν +0,2% και των διεθνών αεροπορικών αφίξεων +1,9%). Η από πολλούς φοβούμενη κατάρρευση του ελληνικού τουρισμού ως επακόλουθο της αρνητικής εικόνας της χώρας, ευτυχώς δεν επαληθεύθηκε.
Σύμφωνα με την έρευνα της gbr «Βαρόμετρο του Ελληνικού τουρισμού», www.gbrconsulting.gr/barometer, ο ξενοδοχειακός κλάδος εξακολουθεί να είναι απαισιόδοξος σχετικά με το μέλλον, αναμένοντας περαιτέρω πτώση της πληρότητας και της Μέσης Τιμής Δωματίου (ARR). Η απαισιοδοξία είναι μεγαλύτερη ανάμεσα στους ξενοδόχους πόλεων, σε σχέση με τους ξενοδόχους ξενοδοχείων resort.
Τα μοναδικά 2 τμήματα της αγοράς που διαφοροποιούνται και αισιοδοξούν ως προς την αναμενόμενη πληρότητα και μέση τιμή δωματίου, είναι οι ξενοδόχοι της Κρήτης και των μονάδων 5*.
Βεβαίως, αξίζει να σημειωθεί ότι, η μείωση του ΦΠΑ στο 6,5% θα χρησιμοποιηθεί από το 77% των ξενοδόχων, είτε στο σύνολό της (28%), είτε μερικώς (49%) για αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, 13% θα την χρησιμοποιήσουν για αύξηση των εσόδων τους, ενώ 10% δεν έχουν ακόμα αποφασίσει πώς θα την χρησιμοποιήσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου