Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Το παλαιό -κακό- ΠΑΣΟΚ -δυστυχώς- είναι ακόμη εδώ...


Η χθεσινή ιστορία με το Συμβούλιο της Επικρατείας, την δικαίωση του Γιάννη Ραγκούση, το επικείμενο -αμήν και πότε- άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, αλλά και των εξοργιστικών ανακοινώσεων και διαρροών Ρέππα και η κορυφαία ασέβεια που επέδειξε προς το Ανώτατο Δικαστήριο, προσφέρεται για πολλά συμπεράσματα...
Από την άλλη τι νόημα έχει η αποδοκιμασία του - κατ εντολή του πρωθυπουργού- από τον υπουργό Επικρατείας Ηλία Μόσιαλο, και οι διαρροές του Μαξίμου περί "θυμού", αφού δεν τον στέλνει σπίτι του. Είναι δυνατόν ο υπουργός που κατασκεύασε αυτό το έκτρωμα περί δήθεν ανοίγματος του επαγγέλματος των ταξί, κοροϊδεύοντας ουσιαστικά την τρόϊκα, να προχωρήσει στην εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου που έχει αναλάβει και για την καθυστέρηση του οποίου ήδη η τρόϊκα μας έχει βγάλει "κίτρινη" κάρτα";
Και βέβαια πως είναι δυνατόν να σε αποδοκιμάζει ο πρωθυπουργός και να μην παρατείσαι; Αλλά στην Ελλάδα η πολιτική ευθιξία είναι μάλλον έννοια κενή περιεχομένου


Κατ' αρχάς η εν λόγω απόφαση είναι της ολομελείας του ΣτΕ και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του in.gr αποφασίζει την πλήρη απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων. Το ΣτΕ, σύμφωνα με το in.gr, επικαλείται το άρθρο του Συντάγματος περί επαγγελματικής ελευθερίας, δηλαδή ελεύθερης επιλογής και άσκησης επαγγέλματος και ως εκ τούτου αποκλείει τη διατήρηση κλειστών επαγγελμάτων για οποιουσδήποτε λόγους. Η απόφαση του ΣτΕ ανοίγει τον δρόμο για την πλήρη εφαρμογή του νόμου για το άνοιγμα των επαγγελμάτων που θεωρητικά βρίσκεται σε ισχύ από τις 2 Ιουλίου.

Γενική είναι η εκτίμηση ότι η απόφαση θα βρει εφαρμογή σε πλήθος επαγγελμάτων που παραμένουν κλειστά ή «μισόκλειστα», με πρώτο στη σειρά το επάγγελμα των ιδιοκτητών ταξί.

Η Ολομέλεια του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου έκρινε ότι δεν μπορούν να επιβληθούν περιορισμοί στην επαγγελματική ελευθερία για λόγους δημοσίου ή κοινωνικού συμφέροντος όσον αφορά στην εν λόγω υπόθεση που έφθασε στο δικαστήριο και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύσει για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων επαγγελματικών κλάδων με την αποτροπή εισόδου σε αυτόν νέων επαγγελματιών. Έτσι, το ΣτΕ ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για την άρση των εναπομείναντων περιορισμών στις αδειοδοτήσεις της διοίκησης.

Σύμφωνα με τη νέα απόφαση του ΣτΕ, το πέμπτο άρθρο του Συντάγματος κατοχυρώνει ως ατομικό δικαίωμα την προσωπική και την οικονομική ελευθερία. Ως εκ τούτου, «ειδικότερη εκδήλωση αυτής της ελευθερίας αποτελεί η επαγγελματική ελευθερία, δηλαδή, η ελευθερία επιλογής και άσκήσεως ορισμένου επαγγέλματος» αναφέρεται στο κείμενο.

Σύμφωνα με το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο, «τέτοιο λόγο δεν συνιστά η προστασία του οικονομικού συμφέροντος των ήδη δραστηριοποιούμενων σε συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο, με την αποτροπή της εισόδου στον κλάδο αυτό νέων επαγγελματιών και της εκ του λόγου τούτου μειώσεως των προσόδων από την άσκηση της επαγγελματικής αυτής δραστηριότητας».

Έτσι, το ΣΤΕ κρίνει ότι «δεν μπορεί να εξαρτηθεί η χορήγηση διοικητικής αδείας για την άσκηση επαγγέλματος από την προηγούμενη εκτίμηση της Διοικήσεως ότι συντρέχει πραγματική ανάγκη για την άσκησή του, ως εκ τούτου του, ότι οι ήδη ασκούντες το επάγγελμα αυτό δεν επαρκούν για να καλύψουν τις σχετικές ανάγκες του κοινωνικού συνόλου».

Δικαίωση Ραγκούση


Η απόφαση βρίσκεται ουσιαστικά στο ίδιο μήκος κύματος με την απόφαση του υπουργού Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος αρνήθηκε να υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα που είχε αφήσει ο προκάτοχός του Δημήτρης Ρέππας για το θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί. O υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος δέχθηκε αυστηρή κριτική ακόμη και από στελέχη του ΠΑΣΟΚ τόσο για την άρνησή του να υπογράψει το προεδρικό διάταγμα του προκατόχου του Δημήτρη Ρέππα, όσο και για τους χειρισμούς στο θέμα της απεργίας των Ταξιτζήδων, έχει ήδη λάβει το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό να προχωρήσει στο άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί και απομένει η παρουσίαση και έγκριση των προτάσεων του από κάποιο κυβερνητικό όργανο, προκειμένου να τεθεί το σχέδιο νόμου που καταρτίζεται σε δημόσια διαβούλευση.

Και αντί ο κ. Ρέππας να σιωπήσει έβγαλε και ανακοίνωση στην οποία υποστηρίζει ότι «Αν το ΠΔ για τα ταξί είχε σταλεί στο ΣτΕ και, πράγμα βέβαιο, είχε εγκριθεί, η χώρα δεν θα γνώριζε τέτοια αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο».

Στην ανακοίνωση σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι «ουδέποτε κρίθηκε αντισυνταγματικό Προεδρικό Διάταγμα για το άνοιγμα των επαγγελμάτων που με δική μου υπογραφή εστάλη στο Συμβούλιο της Επικρατείας».

Σε άλλο σημείο επισημαίνει πως «όσον αφορά στο ΠΔ για τα ταξί, ουδέποτε στάλθηκε στο ΣτΕ. Αν το ΠΔ για τα ταξί είχε σταλεί εγκαίρως στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν:

» α) Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό ΠΔ και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτήν την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο.

» β) Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το ΠΔ και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της κυβέρνησης.

» Επειδή όμως, όχι μόνον η νομολογία, αλλά και οι πρόσφατες γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ συνηγορούν, είναι βέβαιο ότι θα ενέκρινε το ΠΔ. Δεν προκύπτει λοιπόν από πουθενά ότι υφίσταται θέμα συνταγματικότητας. Αντιθέτως μάλιστα».

Τι να πει κανείς.

Το μόνο που μπορεί να πει είναι ότι υπάρχουν 5-6 υπουργοί που σπρώχνουν την χώρα μπροστά, προωθώντας -με μεγάλο προσωπικό κόστος- τις μεταρρυθμίσεις που έπρεπε να έχουν γίνει πριν από δεκαετίες και όλοι οι υπόλοιποι, που αντιπροσωπεύουν το "βαθύ ΠΑΣΟΚ", κρατάνε ... αντίσταση, επιλέγοντας την πολιτική ΜΑυρογιαλούρου.
Και δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι πάμε στο γκρεμό!!!














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου