Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2015

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: «Ανηφορίζουν» οι ξενοδοχειακές τιμές το 2016


• Η Βόρεια Αμερική «οδηγεί» την αύξηση 
• Ουραγός η Ευρώπη 

Οριακή αύξηση των αεροπορικών ναύλων κατά 0,5% και αύξηση στις τιμές των ξενοδοχείων κατά 2,5% σε παγκόσμιο επίπεδο το επόμενο έτος, «δείχνουν» τα συμπεράσματα της έκθεσης Global Travel Price Outlook για το 2016, που διεξήγαγε η εταιρία διαχείρισης ταξιδιών Carlson Wagonlit Travel (CWT), η οποία ειδικεύεται στη διαχείριση επαγγελματικών ταξιδιών, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Ένωση Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (Global Business Travel Association-GBTA). 
Η πτώση κατά 50% της τιμής του αργού πετρελαίου σε συνδυασμό με τη μείωση κατά 60% στα αεροπορικά καύσιμα, θα επιφέρει, σύμφωνα με την έρευνα, αύξηση της κερδοφορίας των αεροπορικών εταιριών, ιδίως στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού (1,2%), όπου το 26% των αεροπορικών εταιριών είναι χαμηλού προϋπολογισμού. 
Συγκεκριμένα, η Σιγκαπούρη με εκτιμώμενη αύξηση 3%, η Κίνα με 2,8% και η Αυστραλία με 2,7% θα είναι οι μεγαλύτεροι «χορηγοί» σε αυτή την εξέλιξη. Από την άλλη, μείωση κατά μία ποσοστιαία μονάδα αναμένεται στην Ινδονησία. 
Ακολουθούν η Λατινική Αμερική και η Καραϊβική με αύξηση 0,8%, με επόμενες τη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη, με αύξηση και οι δύο πάνω από 5%, ενώ στην Ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, η αύξηση προβλέπεται ασθενική, μόλις 0,1%. 
Στην αντίπερα όχθη συναντά κανείς τη Δανία (-1,5%), την Ιταλία (-1,4%), τη Γερμανία (-0,7%), τη Ρωσία (-0.9%) και την Ισπανία (-0,5%).
Στην περίπτωση των διαχειριστών ταξιδιού, το 44% των ερωτηθέντων στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού πιστεύουν ότι η αύξηση των ναύλων θα οδηγήσει σε αύξηση των δαπανών για ταξίδια, ενώ το 54% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη εκτιμούν ότι οι εκπτώσεις τις οποίες διαπραγματεύονται με τις αεροπορικές εταιρίες θα παραμείνουν αμετάβλητες, έναντι του 22% που πιστεύουν ότι οι δυνατότητες για εκπτώσεις θα πρέπει να μειωθούν. 
Το 38% των διευθυντών διαχείρισης ταξιδιών από τη Λατινική Αμερική, εκτιμούν ότι η αύξηση των αεροπορικών ναύλων, θα προκαλέσει αύξηση των εξόδων ταξιδίου. Μια άλλη τάση στον τομέα των αεροπορικών ταξιδιών αφορά στο γεγονός ότι μόνο το 6% των εισιτηρίων στις γραμμές του Βόρειου Ατλαντικού ήταν από μη κοινοπραξίες, σε σύγκριση με το 84% το 2009. 
Οι δαπάνες παροχής υπηρεσιών για τις πρόσθετες υπηρεσίες αντιπροσώπευαν το 6,7% των συνολικών εσόδων των αεροπορικών εταιριών. Επιπλέον, θα υπάρξει μια νέα μέθοδος, η εθελοντική διαβίβαση των δεδομένων που πρόκειται να υλοποιηθεί από το 2016. Με επικεφαλής τη Βόρεια Αμερική (+4,3%), οι τιμές των ξενοδοχείων θα αυξηθούν κατά 2,5% σε παγκόσμιο επίπεδο τον επόμενο χρόνο. 
Συγκεκριμένα, η αύξηση αυτή θα καθοδηγείται από την άνοδο κατά 4,7% στις τιμές των ξενοδοχείων στις ΗΠΑ και 2,5% στον Καναδά. Στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική η αύξηση θα είναι 3,7%, με τη Βενεζουέλα να «οδηγεί» την ανάπτυξη στην περιοχή, παρουσιάζοντας συνολική αύξηση 15,2% και αυξήσεις σε όλες τις αγορές εκτός του Περού (-2,3%). Όσο για τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, οριακή προβλέπεται η αύξηση στις ξενοδοχειακές τιμές κατά μία ποσοστιαία μονάδα. 
Στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού η αύξηση θα είναι 3%, με την Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη να εμφανίζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά - 5,6% και 4,9%, αντίστοιχα-, σε αντίθεση με το Χονγκ Κονγκ (0,5%), την Κίνα (0,3%) και την Ινδονησία (0,1%). 
Στην Ανατολική Ευρώπη η αύξηση θα διαμορφωθεί στο 2%, ενώ ασθενική αύξηση 0,7% θα σημειωθεί στις τιμές των ξενοδοχείων στη Δυτική Ευρώπη. Επιπλέον, το 51% των διευθυντών διαχείρισης ταξιδιών, που συμμετείχαν στην έρευνα, αναφέρουν ότι οι τιμές των ξενοδοχείων θα είναι υψηλότερες το 2016, έναντι του 10% που πιστεύουν το αντίθετο. Για την Ισπανία, η έρευνα διαπιστώνει ότι οι τιμές θα μειωθούν κατά 0,6% σε σύγκριση με τη Νορβηγία, όπου θα υπάρξει αύξηση 5,6% στις τιμές. Τα ξενοδοχεία αναζητούν τρόπους να μεγιστοποιήσουν τις χρεώσεις από τις πρόσθετες υπηρεσίες και εφαρμόζουν αυστηρότερες πολιτικές ακύρωσης. 
Η πρόοδος εξακολουθεί να γίνεται με δυναμικές συμφωνίες περί τιμών, ενώ οι μικρές και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις επιδιώκουν περαιτέρω παρουσία τους στο διαδίκτυο. Η έρευνα δείχνει μια αύξηση 11% στο μέγεθος των groups στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού και αύξηση κατά 5% στο ημερήσιο κόστος ανά συμμετέχοντα το 2016, ενώ στη Βόρεια Αμερική το μέγεθος των groups αναμένεται να αυξηθεί κατά 2%, με το ημερήσιο κόστος ανά συμμετέχοντα να αυξάνεται κατά 4,5%. 
Από την πλευρά τους, η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική, αναμένεται να παρουσιάσουν άνοδο σε ποσοστό 1,2% ως προς το μέγεθος των ομάδων, με το ημερήσιο κόστος ανά συμμετέχοντα κάτω από 0,4%. Στη Λατινική Αμερική, η σχέση μεταξύ του μεγέθους της ομάδας και των δαπανών για κάθε συμμετέχοντα θα αντιστραφεί, καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων θα μειωθεί (-1,5%), αντίθετα με την ημερήσια δαπάνη ανά άτομο, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά μία ποσοστιαία μονάδα. Αναφορικά με την αγορά των Rent A Car, το 2016, η ζήτηση για ενοικίαση αυτοκινήτου θα είναι περιορισμένη και οι τιμές στάσιμες. Η περιοχή με τη μεγαλύτερη αύξηση θα είναι η Δυτική Ευρώπη (0,5%), με επόμενη την Ισπανία (0,3%), ενώ στη Βόρεια Αμερική και την Ανατολική Ευρώπη δεν θα σημειωθούν μεταβολές. Όπως προκύπτει με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης έχει η αγορά ενοικίασης αυτοκινήτου, αφού μεταξύ 4% και 6% του συνόλου των εξόδων των επιχειρηματικών ταξιδιών προορίζεται για ενοικίαση αυτοκινήτου. 
Η Κίνα και η Ιαπωνία, από την πλευρά τους, αποτελούν ηγέτιδες δυνάμεις στον τομέα των τρένων υψηλής ταχύτητας, τα οποία αποτελούν συνήθως κρατική περιουσία, με αποτέλεσμα οι τιμές να παραμένουν σταθερές. Τέλος, στην Ινδία προβλέπεται αύξηση του δικτύου υψηλής ταχύτητας στη χώρα κατά 10%, μια απόφαση τα αποτελέσματα της οποία θα φανούν τα επόμενα πέντε χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου