Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2015

ΙΤΒ 2015 - Ελένη Δημοπούλου: Η Αττική προχωρά γοργά!!!


- O σχεδιασμός για τον Τουρισμό στην Περιφέρεια Αττικής 

Το μοντέλο τουριστικής πολιτικής που θα ακολουθηθεί για την τουριστική ανάπτυξη της μεγαλύτερης περιφέρειας της χώρας, εξηγεί από το Βερολίνο και την ΙΤΒ, η Ελένη Δημοπούλου, υπεύθυνη Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής, σε συνέντευξή της στο money-tourism.gr. 
Η κα. Δημοπούλου δηλώνει ικανοποιημένη για την πορεία της Αττικής στο τουριστικό στερέωμα και περιμένει ακόμη "καλύτερες ημέρες" βασιζόμενη σε επιστημονικές μεθόδους που θα χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση ενός Συνολικού Στρατηγικού Σχεδιασμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής για την επόμενη 5ετια, για την περίοδο 2015-2020. Το Στρατηγικό αυτό Σχέδιο, ανύπαρκτο μέχρι σήμερα, θα προέλθει από την συνεργασία με νέους επιστήμονες ελληνικών πανεπιστημίων και θα αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο στα χέρια των Περιφέρειας Αττικής. 
Κάτι που γίνεται για πρώτη φορά με συντονισμένο και σχεδιασμένο τρόπο. 
Όπως τονίζει η κα. Δημιοπούλου η νέα Περιφερειακή Αρχή αντιμετωπίζει την πρόκληση που ονομάζεται «τουρισμός στην Αττικής» με μεγάλη ευθύνη και παράλληλα με: 
• προσεκτική μελέτη των διαθέσιμων επιστημονικών μελετών-στοιχείων, 
• συγκέντρωση και αξιολόγηση του υπάρχοντος προωθητικού υλικού, εντοπισμό λαθών, αβλεψιών 
• ανίχνευση και καταγραφή των διοικητικών δυνατοτήτων της και συγκρότηση δυνάμεων για στοχευμένες και ορθολογικές ενέργειες προβολής, χωρίς σπατάλες και υπερφίαλες καμπάνιες 
• στελέχωση της Διεύθυνσης Τουρισμού, (που σημειωτέον υπήρχε μόνο στο Οργανόγραμμα) με στόχο την δημιουργία μόνιμων δημόσιων δομών και τέλος, 
• με αίσθηση του βάρους της ευθύνης που μας αναλογεί στη συγκεκριμένη συγκυρία της ανθρωπιστικής κρίσης, η οποία δοκιμάζει κυρίως και πρωτίστως τους νέους. 
Με αυτά τα δεδομένα, θα ήταν λοιπόν εκτός τόπου και χρόνου και γελοίο αν δεν ήταν τραγικό, να κάναμε λόγο για μεγάλες και φανταχτερές επικοινωνιακές δράσεις προβολής της Αττικής στο εξωτερικό. 
Στόχοι και προτεραιότητες του Στρατηγικού Σχεδίου θα είναι : 
 • να προσελκύσει την δημιουργία νέων τουριστικών επιχειρήσεων και να στηρίζει την καινοτομική επιχειρηματικότητα με χρηματοδοτικά εργαλεία το ΠΕΠ Αττικής καθώς και ευρωπαϊκά Προγράμματα 
• να στηρίξει την ορθολογική διαχείριση των επισκεπτών και του προορισμού της Αττικής με κριτήριο την φέρουσα ικανότητα των επι μέρους διαφορετικών προορισμών (του κέντρου της Αθήνας, των νησιών του Σαρωνικού, των παραλιών της Αττικής, των ορεινών όγκων Πεντέλης και Υμηττού, του Πειραιά κ.λ.π) 
• να προστατεύσει το Αττικό περιβάλλον, τις παραλίες και τις ακτές της που προσδίδουν μοναδικότητα στο τοπίο 
• να αναδείξει τους σημαντικούς πολιτιστικούς της πόρους γνωστούς σε όλο τον κόσμο, ισόρροπα και σύμφωνα με την ιδιαιτερότητα και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας σε όλες τις γωνιές της 
• να αναδείξει ξεχωριστές γιορτές και ξεχασμένες συνήθειες και επαγγέλματα και γενικά να προβάλει την αυθεντικότητα της ζωής στην σύγχρονη Αττική 
Για την Αττική ειδικότερα απαιτούνται: 
1. Ανάπτυξη νέων προϊόντων–υπηρεσιών:Συνολικός στρατηγικός σχεδιασμός της μητροπολιτικής Αττικής ως ενιαίο σύνολο με παράλληλη ανάπτυξη των καταλληλότερων μορφών τουρισμού για την ανάδειξη του μοναδικότητας του προορισμού με δεδομένη την χαμηλή εποχικότητα και επομένως την δυνητική 12 μηνη τουριστική κίνηση. (Αθήνα –Πειραιάς-Νησιά Αργωσαρωνικού ) 
2. Διαχείριση προϊόντων–υπηρεσιών:Ανάπτυξη σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης προορισμών (destination management system) μέσα από προηγμένες και κατάλληλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες καθώς και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από έναν φορέα δημοσίου συμφέροντος για όλη την Αττική. 
3. Προβολή προϊόντων –υπηρεσιών : Σχέδιο στρατηγική προβολής της Περιφ. Αττικής, για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της και των πολλαπλών εναλλακτικών τουριστικών προϊόντων της με παράλληλη διείσδυση σε νέες τουριστικές αγορές μέσα από σύγχρονα εργαλεία (on line marketing, social media) 
4. Διανομή προϊόντων–υπηρεσιών: Ανάπτυξη επαγγελματικών συνεργασιών για την ενιαία διεθνή διανομή του τουριστικού προϊόντος σε τις εποχές του έτους. Απαιτούνται επίσης διεθνείς μικρότερες εξειδικευμένες συνεργασίες και προσπάθεια αποφυγής ολοκληρωτικών εξαρτήσεων. 
Η Περιφέρεια Αττικής έχοντας τους κατάλληλους συνεργάτες στο πλευρό της και σε συνεργασία με δημόσιους φορείς, όπως Πανεπιστήμια και άλλους κοινωνικούς εταίρους,(στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που της δίνει σήμερα ο Νόμος «Καλλικράτης») θα καταφέρει να δώσει νέα πνοή, σύγχρονη και επιστημονικά σχεδιασμένη με εξωστρέφεια στην διεθνή κοινότητα και στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού αποθέματος της Αττικής για την επόμενη 5ετία, χωρίς οικονομικές επικαλύψεις ενεργειών με άλλους φορείς και με κύριο γνώμονα την αποτελεσματικότερη διαχείριση των οικονομικών πόρων της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου