Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

LUXURY HOSPITALITY: Προοπτικές για τη Μεσόγειο, αλλά χωρίς ευρωπαϊκή...


...στρατηγική το μέλλον του Τουρισμού είναι αβέβαιο!!!

- Ανδρέας Ανδρεάδης: Που είναι η ευρωπαϊκή πολιτική για τη visa;
 -  Έρευνα για τα πιο δημοφιλή ξενοδοχειακά brands
 
Η Μεσόγειος έχει όλες τις δυνατότητες να αποτελέσει τον μεγαλύτερο παγκόσμιο προορισμό στις διακοπές πολυτελείας, ωστόσο, η έλλειψη ευρωπαϊκής στρατηγικής στον τουρισμό και πολιτικής μάρκετινγκ εμποδίζουν την επίτευξη αυτής της προοπτικής. Αυτό τονίστηκε, μεταξύ άλλων, στη διάρκεια της πρώτης ημέρας των εργασιών του 2ου Συνέδριου Luxury Hospitality που πραγματοποιείται στην Αθήνα. 
Στο θέμα αυτό εστίασε την ομιλία του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέας Ανδρεάδης, υπογραμμίζοντας την απουσία ευρωπαϊκής στρατηγικής στον τουρισμό αλλά και την απουσία συνεργασίας ανάμεσα στους ευρωπαϊκούς φορείς του κλάδου. 
Ανέφερε χαρακτηριστικά ως τρανό παράδειγμα το ζήτημα των θεωρήσεων Visa, καθώς η Γερμανία π.χ. θέλει περιορισμό αυτών και οι χώρες του Νότου, που ζουν από τον τουρισμό, ζητούν αύξηση των θεωρήσεων.
Όπως γράφει το tornosnews, "Ο τουρισμός πολυτελείας ως ποσοστό επί του συνόλου εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 10% των παγκόσμιων ταξιδιωτών. 
Σύμφωνα με τα στοιχεία των αναζητήσεων για τουρισμό πολυτελείας στη Μεσόγειο, που παρουσίασε στο συνέδριο η Digital Luxury Group (DLG), η Αθήνα παρουσιάζει την τελευταία χρονιά από τον Ιούλιο του 2013 έως τον Ιούνιο του 2014 τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 29% και βρίσκεται στην 8η θέση με ένα 2% επί του συνολικού ενδιαφέροντος, με τον Αστέρα Βουλιαγμένης (Westin) να συγκεντρώνει ποσοστό 59% επί των συνολικών αναζητήσεων των ταξιδιωτών. 
Στην πρώτη θέση για τις μεσογειακές χώρες βρίσκεται η Ρώμη, η οποία συγκεντρώνει το 22% του ενδιαφέροντος, ακολουθεί η Βαρκελώνη με 14% και τρίτη η Κωνσταντινούπολη με 13% επί του συνολικού ενδιαφέροντος. 
Η Κωνσταντινούπολη ωστόσο είναι η μοναδική από το τοπ 3 που έχασε (-9%) στις αναζητήσεις ταξιδιωτών για τουρισμό πολυτελείας λόγω της πολιτικής κατάστασης, ενώ η Αθήνα, όπως προαναφέρθηκε είναι η πόλη με τη μεγαλύτερη αύξηση στις αναζητήσεις- κατά 29%. 
Σχετικά με τον τουρισμό πολυτελείας, στο πρόσφατο συνέδριο του fvw στη Γερμανία, υπογραμμίσθηκε ότι η πολυτέλεια δεν καθορίζεται από την κατοχή υλικών αγαθών αλλά από την αυθεντική εμπειρία της πολυτέλειας – luxury experience. Αυτό αποτελεί μια μεγάλη ανατροπή, ανακατατάσσει τις αξίες. Η πολυτέλεια αποκτά περισσότερη «δημοκρατικότητα», έχει να κάνει με το «ενεργώ», τις «εμπειρίες», την «ευχαρίστηση να κάνω πράγματα, όχι να κατέχω πράγματα». 

Τα πιο δημοφιλή ξενοδοχειακά brands 
Ερευνα του αμερικανικού Ινστιτούτου για τον τουρισμό πολυτελείας, εξάλλου, σε δείγμα εύπορων ταξιδιωτών, ανέδειξε τον Luxury Hotels Brand Status Index 2014 (LBSI) με την αξιολόγηση των μεγαλύτερων 37 ξενοδοχειακών brands πολυτελείας στον κόσμο. 
Στην Ευρώπη, οι πλούσιοι της γηραιάς ηπείρου, αξιολογώντας τις υπηρεσίες και τις εμπειρίες στα εν λόγω ξενοδοχεία και με το ερώτημα αν θα συνιστούσαν σε φίλους τους να μείνουν σε αυτά, ανέδειξαν τα ακόλουθα 5 κορυφαία εμπορικά σήματα (βαθμολογία από 0-10): Small Luxury Hotels of the World (7.96), Ritz-Carlton (7.95), Armani Hotels (7,88), Mandarin Oriental (7.86), Leading Hotels of the World (7,77).
"Οι νικητές είναι εκείνοι που μπορούν να παρέχουν με συνέπεια αξιόλογες εμπειρίες επισκεπτών, όπως εκτιμήθηκε από τους πελάτες", είπε ο διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου Milton Pedraza. 
 Οι ερωτηθέντες, σε όλο τον κόσμο, αξιολόγησαν τις παρακάτω μάρκες ξενοδοχείων: Aman Resorts, Armani Hotels, Banyan Tree, Club Med, Como Hotels and Resorts, Conrad Hotels and Resorts, Fairmont Hotels & Resorts, Firmdale , Four Seasons, Grand Hyatt, InterContinental, Jumeirah, JW Marriott, Kempinski Hotels, Le Meridien, Langham, Leading Hotels of the World, Loews Hotels, The Luxury Collection, Mandarin Oriental, Oberoi, Orient-Express Hotels, Pan Pacific, το Park Hyatt, The Peninsula Hotels, Raffles Hotels and Resorts, Regent, The Ritz -Carlton, Ο Rocco Forte Collection, Rosewood, Shangri-La Hotels & Resorts, Small Luxury Hotels of the World, Sofitel, St Regis, Taj Hotels, W Hotels & Resorts και Waldorf Astoria Hotels & Resorts. 

Όλγα Κεφαλογιάννη
 
Ο τουρισμός πολυτελείας εντάσσεται στο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, δήλωσε η υπουργός Τουρισμού, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη μιλώντας σήμερα στο 2ο συνέδριο Luxury Hospitality σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. 
Όπως είπε η υπουργός, ο τουρισμός πολυτελείας αποτελεί πρόκληση για την Ελλάδα και μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ενός ισχυρού Brand στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή. Ανέφερε επιπλέον ότι γίνεται προσπάθεια να διευκολυνθούν οι επενδύσεις στο πλαίσιο του Εθνικού Χωροταξικού για τον Τουρισμό και υπάρχουν, όπως είπε, κατευθυντήριες γραμμές και αρχές για την ανάπτυξη σύνθετων τουριστικών θέρετρων που θα σχεδιαστούν για να φιλοξενήσουν μια σειρά υψηλών υποδομών όπως γήπεδα γκολφ, μαρίνες, εγκαταστάσεις spa, συνεδριακά κέντρα και παραθεριστικές κατοικίες. Η υπουργός, ανέφερε πως η Ελλάδα, με σχέδιο και στοχευμένες δράσεις ενισχύει πολλαπλώς το τουριστικό της προϊόν που συνιστά από μόνο του «πολυτέλεια» λόγω της μοναδικότητάς του. Επίσης τόνισε την ιδιαιτερότητα όλης της Ανατολικής Μεσογείου που προσελκύει κάθε χρόνο σημαντικό αριθμό επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Αυτό όπως είπε η υπουργός δίνει στην Ανατολική Μεσόγειο τη δυνατότητα να αναδειχθεί ως ένας ολοκληρωμένος, παγκόσμιας δυναμικής προορισμός και ο πολυτελής τουρισμός είναι μία από τις πολλές προκλήσεις προς το σκοπό αυτό. 
Η κυρία Κεφαλογιάννη έστειλε μήνυμα συλλογικής προσπάθειας λέγοντας προς το ακροατήριο του συνεδρίου πως πρέπει να υπάρξει συνεργασία για να ενισχυθεί περαιτέρω η ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και τόνισε πώς οι περισσότερες χώρες στην περιοχή πέρα από τις ατομικές προσπάθειες θα πρέπει να εργαστούν από κοινού, και να αναζητήσουν συνέργειες. Επίσης η υπουργός αναφέρθηκε στη σημασία του τουριστικού τομέα για την Ελλάδα, τον χαρακτήρισε ως κινητήριο δύναμη της οικονομίας, που προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας και ενισχύει τις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες. Επισήμανε πώς έχουν γίνει βήματα για τη βελτίωση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών και υποδομών, τη δημιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος για τις επενδύσεις με απλοποίηση των διαδικασιών και άρση των εμποδίων και την ενίσχυση των επιχειρηματιών να αναπτύξουν τις ιδέες και τις πρωτοβουλίες τους. 
Στόχος είναι όπως είπε η κυρία Κεφαλογιάννη να υποστηρίξουμε δράσεις που θα διαφοροποιήσουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν και θα αναδείξουν όλες τις ειδικές μορφές τουρισμού όπως ο ιατρικός, ευεξίας, spa, yachting, πολιτιστικός, θρησκευτικός, γαστρονομίας, αγροτουρισμού και πολλών άλλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου