Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Έτοιμη για το μεγάλο άλμα η AEGEAN!!!


- Μεγάλη επέκταση και το 2014!!! 
- Ικανοποιητική η εξέλιξη των μεγεθών που αποδεικνύει ότι η κίνηση με την Ολυμπιακή ήταν "ματ" 
- +17% οι προσφερόμενες θέσεις για Ρωσία το 2014 
- Πολύ χαμηλά έως μηδενικά ναύλα στις άγονες!!! 
- Νέα δυναμική ανάπτυξης που ενισχύει τον τουρισμό της χώρας 
- 13.000.000 διαθέσιμες θέσεις, 87 προορισμοί εξωτερικού σε 32 χώρες 
- Επείγουσα ανάγκη βελτιώσεων στο αεροδρόμιο Ηρακλείου
- Εδώ η παρουσίαση από τη συνέντευξη Τύπου 

Με αφορμή την έναρξη της θερινής περιόδου και της νέας δυναμικής εποχής που διανύει μετά την εξαγορά της Olympic Air, η AEGEAN παρουσίασε τη στρατηγική ανάπτυξής της για το 2014. 
Στο πλαίσιο αυτό ο αντιπρόεδρος της εταιρίας Ευτύχιος Βασιλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης, ανακοίνωσαν:
• 13.000.000 διαθέσιμες θέσεις για το 2014 – 1.150.000 περισσότερες από το 2013 
• ενίσχυση του στόλου με 5 Airbus Α320 & A321, φτάνοντας πλέον τα 50 αεροσκάφη και τις 100.000 πτήσεις ετησίως • νέα βάση στα Χανιά, με σύνολο 8 ελληνικές βάσεις 
• επέκταση δικτύου εξωτερικού από 8 ελληνικές βάσεις, συνδέοντας την Ελλάδα με 87 συνολικά προορισμούς εξωτερικού σε 32 χώρες 
• 17 νέους προορισμούς εξωτερικού, 14 από τους οποίους από την Αθήνα
Μάλιστα απαντώντας σε ερώτησή μας για την αγορά της Ρωσίας, ο κ. Βασιλάκης έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της αγοράς αυτής και για το 2014, λέγοντας χαρακτηριστικά:" ...Πιστεύω όμως ότι πρέπει να είμαστε υπομονετικοί. Δεν πιστεύω, η ρώσικη αγορά είναι μία αγορά που καθυστερεί να δώσει κρατήσεις, δεν είναι όπως οι Σκανδιναβοί, Γερμανοί ή οι Άγγλοι οι οποίοι προαγοράζουν πολύ νωρίς τα πακέτα τους ή τα εισιτήριά τους με αποτέλεσμα να μπορεί να δει κανείς και να κρίνει ποιες είναι οι τάσεις. Σαφέστατα αυτό που συμβαίνει εκεί είναι σημαντικό.Η Ελλάδα πιστεύω ότι κάνει κάποιες ενέργειες και ακούω ότι θα κάνει και άλλες ενέργειες για να δείξει ότι θέλει να συνεχίσει να υποδέχεται με όσο πιο καλό και θετικό τρόπο μπορεί τους Ρώσους. Και νομίζω ότι αν είναι εύλογο να πει κανείς ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε την ανάπτυξη των προηγουμένων ετών. Άλλωστε τα νούμερα ήταν τεράστια. Από την άλλη όμως είναι και εύλογο να στοχεύει κανείς, τουλάχιστον να μην έχει υποχώρηση από τα προηγούμενα έτη, αφού και το 1,2 εκατομμύρια είναι λιγότερο από το μισό, από τον αριθμό των Ρώσων που πηγαίνει παραδείγματος χάρη στη Τουρκία. Είναι λοιπόν στο χέρι μας νομίζω με τις κατάλληλες ενέργειες, όχι βέβαια μόνο οι αεροπορικές εταιρείες, αλλά και η Πολιτεία και οι ξενοδόχοι και όλοι οι φορείς, να κρατήσουμε αυτόν τον αριθμό σε κάποιο σημαντικό επίπεδο και πάντα φυσικά υπάρχει η ευελιξία για προσαρμογές".

Ακόμη  ο αντιπρόεδρος της AEGEAN είπε: «Επενδύουμε τις συνέργειες από την Olympic Air σε αυξημένους ρυθμούς ανάπτυξης. Ο τουρισμός έχει δυναμική που πρέπει να στηριχτεί. Ανάπτυξη έχει ανάγκη και η εταιρεία μας για να παράγει ακόμη ανταγωνιστικότερο κόστος και περισσότερες επιλογές προϊόντων και προορισμών στους επιβάτες της. 50 αεροσκάφη, 13.000.000 θέσεις, συνολικά 120 προορισμοί εξωτερικού και εσωτερικού σε 32 χώρες, 2.400 εργαζόμενοι και 100.000 πτήσεις είναι τεράστιο έργο. Θέλουμε να σηματοδοτήσουμε τη δυναμική επιστροφή της χώρας μας στον αεροπορικό χάρτη. Έχουμε κερδίσει τη μάχη της ποιότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συμβάλλοντας στην εικόνα της χώρας. Πρέπει τώρα να την μεταφράσουμε σε σταθερή δυναμική ανάπτυξης τόσο από την Αθήνα, αλλά και από τις 7 περιφερειακές βάσεις μας. Αυτή είναι η ευκαιρία και η ευθύνη μας.» Αναλυτικότερα, το σύνολο των δρομολογίων και από τις 8 ελληνικές βάσεις της εταιρείας αυξάνεται πλέον σε 205 εξωτερικού και 51 εσωτερικού. Παράλληλα, οι 13.000.000 προσφερόμενες θέσεις αφορούν κατά 6.600.000 θέσεις εσωτερικού σε 33 προορισμούς και 6.400.000 θέσεις εξωτερικού, κατά 900.000 προσαυξημένες από το 2013, σε 87 προορισμούς. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται τόσο η σημαντικά βελτιωμένη εσωτερική κάλυψη, όσο και η δυναμική στήριξη του εισερχόμενου τουρισμού προς όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Ταυτόχρονα, η εταιρεία όχι μόνο διασφαλίζει αλλά και διευρύνει την ευκολία πρόσβασης και στο πιο μικρό νησί της Ελλάδας, τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους ξένους επισκέπτες. Στο εσωτερικό δίκτυο άλλωστε η νέα πολιτική ναύλων και δικτύου απέδωσε άμεση ανάπτυξη 15-20% ήδη από τους χειμερινούς μήνες.
Παράλληλα, η AEGEAN προχωρά στην κάλυψη 5 ακόμα χωρών με τακτικά δρομολόγια - Δανία, Σουηδία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιορδανία και Λίβανο - και την προσθήκη 14 νέων προορισμών από την Αθήνα. Οι νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν: το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στην Γαλλία, τη Ζυρίχη, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βυρηττό στο Λίβανο, τη Στοκχόλμη στη Σουηδία, τη Σμύρνη στην Τουρκία και το Αμμάν στην Ιορδανία. 
Επιπροσθέτως, ενισχύεται σημαντικά το δίκτυο της εταιρείας σε χώρες καίριας σημασίας για την τουριστική οικονομία της Ελλάδας, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ρωσία. Ειδικότερα, η AEGEAN διευρύνει τη συνδεσιμότητα της χώρας μας με τη Γερμανία σε 9 προορισμούς από 6 ελληνικές βάσεις, διαθέτοντας συνολικά 1.300.000 θέσεις - αυξημένες κατά 20%. Αντίστοιχα, η εταιρεία συνδέει 7 προορισμούς της Γαλλίας με 5 ελληνικές βάσεις, διαθέτοντας 564.000 θέσεις, ενώ ανάλογα συνδέει 4 προορισμούς στη Ρωσία με 7 ελληνικές βάσεις, με συνολικά 615.000 διαθέσιμες θέσεις.

Αναφερόμενος στο θέμα του αεροδρομίου του Ηρακλείου ο κ. Βασιλάκης ειπε "εύγλωττα":
"...Με άλλα λόγια, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι το πιο κορεσμένο αεροδρόμιο της χώρας. Αυτό που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι ότι χρήζει, το λέμε τα τελευταία 2-3 χρόνια πολύ επιτακτικά, χρήζει άμεσων βελτιώσεων. Άμεσων βελτιώσεων. Είναι το πιο μεγάλο τουριστικό αεροδρόμιο της χώρας το καλοκαίρι και έχει μείνει πολύ πίσω σε επενδύσεις ενώ έχει το ίδιο τα χρήματα από την παραγωγή τη δική του για να τα κάνει. Και έχει μείνει πίσω σε επενδύσεις γιατί υπάρχουν όλες αυτές οι συζητήσεις για το τι θα γίνει στο μέλλον. Εμείς αυτό που λέμε πάρα πολύ απλά για το Ηράκλειο είναι ότι και να κάνετε μέχρι να χτίσετε το επόμενο αεροδρόμιο είτε το κάνετε είτε δεν το κάνετε πρέπει να βελτιώσετε το Ηράκλειο γιατί το Ηράκλειο είναι κορεσμένο και έχει ποσοτικά και ποιοτικά προβλήματα. Και ο τουρισμός της Κρήτης είναι σαν μέρος του τουρισμού της Ελλάδας παρά πολύ σημαντικός. Προς Θεού, ας κρατήσουμε τη δυναμική. Άρα κάντε αυτό που πρέπει τώρα για την Κρήτη, υπάρχουν τα χρήματα για το Ηράκλειο από την ίδια την παραγωγή του αεροδρομίου και από εκεί και ύστερα πάρτε την οποιαδήποτε απόφαση μακροπρόθεσμα ή μεσοπρόθεσμα για κάτι άλλο ή για το ίδιο αλλά στο πλαίσιο ανταγωνιστικής χρέωσης που πάντα λέμε ότι πρέπει να ισχύει για όποιο αεροδρόμιο λειτουργεί στη χώρα. Το βασικό όμως ειδικά για την περίπτωση του Ηρακλείου που διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα περιφερειακά είναι ότι έχει ανάγκες τώρα. Δεν σηκώνει να περιμένεις να χτιστεί το καινούργιο. Θέλεις να το χτίσεις; Το χτίζεις και διασφαλίζεις την ανταγωνιστική του λειτουργία. Θέλεις να μην το χτίσεις και να επενδύσεις μόνο στο Ηράκλειο το τωρινό; Κάντο αυτό, λύσε τα προβλήματα του Ηρακλείου του τωρινού. Σε κάθε περίπτωση ένα μέρος επένδυσης στο τωρινό αεροδρόμιο θα το κάνεις. Δεν μπορεί να μην το κάνεις. Το χρειάζεται και το επιστρέφει άμεσα στην οικονομία και στον τουρισμό την ίδια χρονιά. Αυτή είναι η θέση μας για το Ηράκλειο και ελπίζω ότι δεν είναι μόνο η θέση η δική μας αλλά είναι η θέση της λογικής. Όταν βλέπεις ότι πέρυσι το καλοκαίρι για παράδειγμα το αεροδρόμιο του Ηρακλείου εδέχθη 1.050.000 εξωτερικού το μήνα Αύγουστο και ότι για παράδειγμα για τη Μόσχα υπήρχαν 11 ημερήσιες πτήσεις Ηράκλειο-Μόσχα από τις οποίες η 1,5 ήταν της AEGEAN και οι υπόλοιπες 9 άλλων 7 κυρίως ρώσικων εταιριών και βλέπεις μια δυναμική ανάπτυξης τέτοια και δεν υπάρχει ο χώρος να εξυπηρετηθεί και βλέπεις γύρω από το αεροδρόμιο να υπάρχουν τα εξής, τα έχουμε ξαναπεί και στο παρελθόν. Μια στρατιωτική μονάδα της αεροπορίας η οποία κάποτε είχε αεροπλάνα τώρα δεν έχει αεροπλάνα, έχει πάρα πολλούς χώρους και έχει μόνο πυραύλους. Έχει άπειρο χώρο από τον οποίο μπορείς να πάρεις ένα τέλος πάντων βελτιωμένο parking space για τα αεροπλάνα. 10, 15, 20 παραπάνω χώρους στάθμευσης. Υπάρχει χώρος στην ίδια μονάδα ή από την πίσω μεριά σε δημοτικά οικόπεδα να κάνεις επέκταση αν θέλεις του terminal. Υπάρχουν, λοιπόν, δημόσιοι χώροι είτε μέσα στην καθ΄ αυτή αν το θέλετε μαζί με τη στρατιωτική μονάδα διάταξη του αεροδρομίου είτε πίσω σε άλλα οικόπεδα τα οποία είναι άμεσα ή έμμεσα δημόσια δηλαδή του δημοσίου, του Δήμου και από πίσω υπάρχουν και άλλες στρατιωτικές μονάδες που είναι και αυτές αδρανείς που μπορεί να έχεις γρήγορο αποτέλεσμα. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι χρειάζεσαι το χώρο, πρέπει να κάνεις την επένδυση και στο terminal και στον εξωτερικό χώρο τώρα. Ότι και να κάνεις μακροπρόθεσμα είτε αποφασίσεις να κάνεις το Καστέλι είτε όχι. Ας λύσουμε αυτό το πρόβλημα που δείχνει να δικαιολογείται από τα χρήματα τα οποία εισπράττονται κάθε μέρα στο Ηράκλειο ιδιαίτερα βέβαια τους καλοκαιρινούς μήνες, γιατί τους καλοκαιρινούς μήνες δημιουργείται αυτή η συμφόρηση. Το χειμώνα εντάξει, πας εκεί και έχει το αεροπλάνο που κατεβαίνει Αθήνα-Ηράκλειο ή άντε Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο και βεβαίως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αλλά το καλοκαίρι ορίζεται η χρήση του αεροδρομίου του Ηρακλείου. Αυτή είναι η θέση για το Ηράκλειο, το έχουμε πει πολλές φορές. Εντάξει, δεν είναι εύκολες χρονιές για το κράτος να εκταμιεύει χρήματα το καταλαβαίνουμε αυτό. Αλλά πρέπει να μπορεί να υπάρχει και η κρίση ότι βλέπεις αυτό το πράγμα μεγάλωσε 15%, σου έφερε λεφτά πίσω, μόνο και μόνο για να καταλάβετε οι 1.000.000 Ρώσοι που δεν είχαμε που υποκατέστησαν 1.000.000 ευρωπαίους δίνουν 12.000.000 παραπάνω ετήσιο έσοδο άμεσα στα δημόσια αεροδρόμια. Γιατί το σπατόσημο είναι 22 ευρώ για τις εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης χώρες και 12 για τις εντός. Άρα λοιπόν και χωρίς αύξηση έχεις το έσοδο και ιδιαίτερα στο Ηράκλειο που είναι και ο μεγαλύτερος προορισμός για τους Ρώσους, τους Ουκρανούς κλπ., μόνο από αυτό έχεις το έσοδο για να μπορέσεις να στηρίξεις τη βελτίωση αυτή άμεσα, τώρα. Και πρέπει να το κάνεις για να το πάρεις πίσω. Αυτό είναι το μήνυμα και αυτό περιμένουμε να δούμε. Η αλήθεια είναι ότι επειδή ακριβώς συζητιούνται πολύ τα σχέδια ιδιωτικοποίησης και τα μακροπρόθεσμα είναι δύσκολο, δεν υπάρχουν και άμεσα κονδύλια για να γίνουν τέτοιες επενδύσεις. Πιστεύουμε όμως ότι στην περίπτωση του Ηρακλείου πρέπει να γίνει μια σοβαρή εξαίρεση".

Ειπώθηκαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου