Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Αναδεικνύοντας την Ελληνική Γαστρονομία ...


... σε αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία

Η ελληνική γαστρονομία έχει πολλά δυνατά σημεία, με κύρια όπλα την καλή πρώτη ύλη και τις τοπικές κουζίνες, αλλά χρειάζεται να ενταθούν οι προσπάθειες ανάδειξης και προβολής της μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ. Με αυτό ως βασικό συμπέρασμα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2014, στο πλαίσιο της 9ης έκθεσης HORECA, η εκδήλωση του ΣΕΤΕ «Αναδεικνύοντας την Ελληνική Γαστρονομία σε αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία». 
Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΤΕ, κ. Αλέξανδρος Λαμνίδης ο οποίος δήλωσε ότι «Η συστηματικότερη σύνδεση της γαστρονομίας με τον τουρισμό έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για τις επιχειρήσεις του τουρισμού, όσο και για τις επιχειρήσεις της γαστρονομίας. Μέσω της Marketing Greece, της οποίας βασικός μέτοχος είναι ο ΣΕΤΕ, είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε τα ελληνικά τουριστικά προϊόντα στο σωστό τους πλαίσιο και στοχευμένα στις αγορές του ελληνικού τουρισμού. Και είναι πλέον σαφές ότι η γαστρονομία αποτελεί ένα από τα ισχυρά χαρτιά του ελληνικού τουριστικού χαρτοφυλακίου».
Ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, κ. Ιωσήφ Πάρσαλης δήλωσε ότι «Η γαστρονομία, τόσο ως βασικό τουριστικό προϊόν από μόνη της, όσο κι ως συμπληρωματική προστιθέμενη αξία για όλα τα άλλα τουριστικά προϊόντα, μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην τουριστική ανάπτυξη. Αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ελληνικής κουζίνας, διατροφής, του ελληνικού πρωινού, αλλά και των τοπικών προϊόντων μπορούμε να επιτύχουμε σημαντική διαφοροποίηση στην προσέλκυση νέων τμημάτων αγοράς στην Ελλάδα. Το ζητούμενο είναι να προσφέρουμε στον ταξιδιώτη αυθεντική εμπειρία και η γαστρονομία παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο σε αυτό. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε την ελληνική γαστρονομία μέσα από την ιστοσελίδα discovergreece.com που παρουσιάζεται σε λίγες μέρες, προωθώντας τόσο την εμπειρία όσο και τα ελληνικά προϊόντα στο κόσμο». 
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που συντόνισε η δημοσιογράφος γεύσης, κα. Ντένη Καλλιβωκά, αναλύθηκαν τα «δυνατά» σημεία της ελληνικής γαστρονομίας και οι τρόποι με τους οποίους επαγγελματίες και φορείς μπορούν να τα εκμεταλλευτούν, ώστε να προσφερθεί μια αξιομνημόνευτη εμπειρία στον ταξιδιώτη. 
Στη συζήτηση συμμετείχαν o κ. Ηλίας Μαμαλάκης, εκδότης - διευθυντής του γαστρονομικού περιοδικού OLIVE, δημοσιογράφος και σύμβουλος γεύσης, ο κ. Πλάτωνας Μαρλαφέκας, Διευθυντής Μάρκετινγκ της εταιρίας Λουξ, ο κ. Μηνάς Μαυρικάκης, Διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η κα. Ντίνα Νικολάου, Chef Μαγειρικής, Συγγραφέας Βιβλίων Μαγειρικής, Συνιδιοκτήτρια EVI EVANE RESTAURANT & TRAITEURS, ο κ. Γιώργος Πίττας, Ξενοδόχος - Μέλος του Δ.Σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Επικεφαλής του Προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό», ο κ. Χρήστος Σοκόλης, Ιδρυτής του Γραφείου Marketing Food Concepts και Μέτοχος της Εταιρείας Fresh Ζαχαροπλαστεία και ο κ. Νίκος Φωτιάδης, Chef, Αντιπρόεδρος Ινστιτούτου Πιερικής Γαστρονομίας. Τα βασικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τη συζήτηση του πάνελ ήταν ότι η ελληνική γαστρονομία, με εξαίρεση την Κρήτη και την Σαντορίνη, είναι ακόμη «κρυμμένη». Οι πρώτες ύλες, η υγιεινή διατροφή, τα θαλασσινά, η τέχνη του μεζέ, η σύνδεση γεύσης - τοπίου και η χρήση των μύθων αποτελούν προεξέχοντα χαρακτηριστικά της ελληνικής γαστρονομίας. Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με την πεποίθηση ότι για να βιώσει ο ταξιδιώτης στην Ελλάδα μια αξέχαστη γαστρονομική εμπειρία θα πρέπει οι επιχειρήσεις σε τοπικό επίπεδο να δικτυώνονται, να εκπαιδεύονται και να συνεργάζονται. 

Τα συμπεράσματα

Τα συμπεράσματα της συζήτησης του πάνελ συνοψίζονται ως εξής:
  • Η ελληνική γαστρονομία με εξαίρεση την Κρήτη και την Σαντορίνη είναι ακόμη  «κρυμμένη».
  • Οι πρώτες ύλες, η υγιεινή διατροφή, τα θαλασσινά, η τέχνη του μεζέ, η σύνδεση γεύσης-τοπίου και η χρήση των μύθων αποτελούν προεξέχοντα χαρακτηριστικά της ελληνικής γαστρονομίας. Αυτά τα στοιχεία αναδείχτηκαν ως σημαντικά και μέσα από επαφές που είχε η κα. Ντίνα Νικολάου με 3 διακεκριμένους γάλλους επαγγελματίες από τον χώρο της γαστρονομίας.
  • Αν οι Έλληνες πιστέψουν στην δύναμη της ελληνικής γαστρονομίας σε ατομικό και επιχειρηματικό επίπεδο, τότε η μύηση του ταξιδιώτη στην ελληνική γαστρονομική εμπειρία θα επιτευχθεί αποτελεσματικά.
  • H χρησιμοποίηση ποιοτικών προϊόντων από τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες επιβραβεύεται οικονομικά αφού οι ποιοτικές επιχειρήσεις τυγχάνουν δωρεάν προβολής από τα μέσα ενημέρωσης ( ιδίως τον εξειδικευμένο τύπο γαστρονομίας), τους ταξιδιωτικούς οδηγούς και το διαδίκτυο εξασφαλίζοντας έτσι  πελατεία, μεγαλύτερης διάρκειας σεζόν και κέρδη.
  • Θα πρέπει οι επιχειρήσεις σε τοπικό επίπεδο να ισχυροποιήσουν  την ταυτότητα του προορισμού αναδεικνύοντας τα τοπικά στοιχεία, να ενισχύουν την ποικιλία με ανάπτυξη νέων προϊόντων, να συνδέσουν την κουζίνα με την παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά και να φέρουν σε επαφή τον τουρισμό με την παραγωγική βάση. Απαραίτητη προϋπόθεση για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι η συνεργασία των τοπικών επιχειρήσεων. Σχετικά με την δικτύωση,  ο κ.Μαμαλάκης πρότεινε το επιτυχημένο παράδειγμα GoldenHandόπου αποτελεί έναν οδηγό που προβάλλει στον επισκέπτη συνεργαζόμενες επιχειρήσεις συνδέοντας παραγωγούς-εστιάτορες-ξενοδόχους.
  • Ζητήματα στα οποία θα πρέπει να δώσουμε σημασία είναι η εκπαίδευση, το σωστό σερβίρισμα φαγητών και ποτών, το  storytelling, η ανάδειξη διατροφικών πλεονεκτημάτων και η βελτίωση των ελληνικών εστιατορίων στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου