Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Κι άλλα προβλήματα για τον Τζιτζικώστα


Το θέμα που προέκυψε με την παρέλαση στη Θεσσαλονίκη είμαι βέβαιος ότι το γνωρίζετε. 
Και στην τουριστική προβολή όμως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, παραδοσιακά έχει προβλήματα, για να το πούμε ευγενικά. 
Επί εποχής Ψωμιάδη ήταν απολύτως ανύπαρκτη, σαν τα ...ρούχα του βασιλιά!!! 
Και γι' αυτό έφταιγε το ... αθηνοκεντρικό κράτος!!!
Τώρα άρχισε κάτι να κινείται και με την ιδιότητα του "αρχάριου" τα κάνανε πάλι να μην πω...
Δεν ξέρω ποιος "εμπνεύστηκε" και ποιος ενέκρινε το very Macedonia, αλλά αποκλείεται να είναι σχετικοί με Τουρισμό. Στο πλαίσιθο αυτής της ευφάνταστης συλλογιστικής προχώρησαν σε μια σειρά παραγωγές, οι οποίες αποδεικνύονται στην πράξη λανθασμένες.
Πρώτοι αντέδρασαν οι φορείς της Πιερίας, επιμελητήριο και τουριστικοί φορείς,  με μια απολύτως εμπεριστατωμένη ανοιχτή επιστολή που απέστειλαν στην ηγεσία της Περιφέρειας και συγκεκριμένα    στον Τομεάρχη Τουρισμού και αντιπρόεδρο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γιάννη Γιώργο, με παράλληλη κοινοποίηση στον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Τζιτζικώστα και την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κα Σοφία Μαυρίδου.


Η επιστολή έχει ως εξής:

"ΘΕΜΑ : ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ BRAND “VERY MACEDONIA” ΚΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΒΑΣΗΣ “CAN YOU MISS THIS”

Αγαπητέ κ. Αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής,
Η ανοιχτή αυτή επιστολή απευθύνεται σε εσάς όχι γιατί έχετε την αποκλειστική ευθύνη της δημιουργίας του προγράμματος τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά γιατί ως αρμόδιος του τομέα τουρισμού φέρετε την κυρίαρχη ευθύνη για τη χάραξη της σχετικής στρατηγικής σε όλη την Περιφέρεια.
Πρέπει να αντιληφθείτε αρχικά ότι στην Πιερία δεν είμαστε φύσει παραπονιάρηδες γι’ αυτό και με αντικειμενικότητα σας λέμε ότι τόσο το στήσιμο (set up) του εντύπου της τουριστικής προβολής, η ιδέα (στη θεωρία) της ενιαίας προσέγγισης και το επιθετικό brand name «Very Macedonia» ανεξάρτητα από τις διαφορετικές εντυπώσεις που προκαλούν, εκτιμούμε ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Αναρωτιόμαστε όμως πώς ενώ ευαγγελίζεστε την ενιαία αντιμετώπιση των επτά (7) Περιφερειακών Ενοτήτων και κάνετε δημόσιες δηλώσεις σε ΜΜΕ ότι «Απαιτείται ταυτόχρονη προβολή της περιφέρειας, τόσο της «φτωχής» ενδοχώρας όπως χαρακτηρίστηκε, όσο και της «πλούσιας» παράλιας ζώνης, επισημαίνοντας παράλληλα τους ανασταλτικούς παράγοντες που είναι η έλλειψη ενοποιημένου προϊόντος, η επικέντρωση στην εικόνα, οι δράσεις που εξυπηρετούν μικροπολιτικά και μικροσυντεχνιακά συμφέροντα, στην πράξη τελικώς το τουριστικό έντυπο προβολής δείχνει κάτι εντελώς διαφορετικό από όσα μας αναφέρετε σε θεωρητικό επίπεδο.
Γνωρίζουμε άλλωστε όλοι πολύ καλά ότι οι παρουσιάσεις και οι δηλώσεις περί ομοψυχίας, συνεργασίας κτλ είναι πολύ ουσιαστικές στην πράξη αλλά εύκολες στα λόγια γιατί ναι μεν καταγράφονται αλλά μένουν για λίγο.
Εκείνο όμως που όταν τυπωθεί οριστικά δεν αλλάζει .. είναι το επίσημο έντυπο τουριστικής προβολής της Περιφέρειάς μας, το οποίο λογικά θα μας συνοδεύει ως Περιφέρεια για κάποια χρόνια σε διεθνείς εκθέσεις και σε λοιπές δράσεις τουριστικής προβολής.
Εάν εμείς ήμασταν επαγγελματίες του τουρισμού στις μεγάλες εκθέσεις της Μόσχας, του Λονδίνου, του Βερολίνου, του Μιλάνου και της Βουδαπέστης, αυτό που θα αποκομίζαμε από το συγκεκριμένο έντυπο για να στρέψουμε αναλόγως την κίνηση των πελατών μας είναι :
Α) Να κάνουν μπάνια σχεδόν αποκλειστικά στις παραλίες της Χαλκιδικής
Β) Να διασκεδάσουν και να συνέλθουν σε συνέδρια στη Θεσσαλονίκη
Γ) Με ορμητήριο τις δύο (2) αυτές περιοχές (εφόσον περισσέψει ας πούμε χρόνος) να τους οδηγήσουμε και απέναντι σε ένα μυθικό βουνό που λέγεται Όλυμπος ή να επισκεφτούν και κάποιες όμορες περιφερειακές ενότητες ανάλογα με τα ειδικά ενδιαφέροντά τους.
Είναι πολύ ευκολότερο ξέρετε, όταν επιλέγουμε μια ενιαία τουριστική προβολή χωρίς διακριτές γεωγραφικές ενότητες, να ευνοήσουμε μαρκετίστικα τις περιοχές όπου έχουμε τα «συμφέροντά» μας. Η συνταγή είναι απλή:
• Βομβαρδίζουμε στις πρώτες σελίδες τον αναγνώστη με τις παραλίες της Χαλκιδικής και ακολούθως κάνουμε και μια μικρή αναφορά στους «γείτονές μας» για τα μάτια του κόσμου (ευτυχώς που δεν μας αναφέρατε ως «φτωχούς συγγενείς»).
• Επιλέγουμε κεντρικά τη Θεσσαλονίκη ως το ορμητήριο από όπου απλώς θα εκδράμουν οι τουρίστες για μικρές αποδράσεις ας πούμε στα χιονοδρομικά κέντρα των «γειτονικών» όπως μας αναφέρει το έντυπο περιοχών.
 • Αναφέρουμε στοχευμένα τετραπλάσιες φορές τη Χαλκιδική διάσπαρτα μέσα στα κείμενα, συγκριτικά με όλες τις υπόλοιπες περιοχές που έχουν σημείο αναφοράς τη Βέροια, την Έδεσσα, την Κατερίνη, το Κιλκίς, τις Σέρρες, Επειδή υπάρχει περίπτωση η ανοιχτή αυτή επιστολή να διαβαστεί και στο Νομό σας, πραγματικά δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να σας «δώσουμε τους πόντους» που σας αναλογούν, καθότι και εμείς αν είμαστε κάτοικοι ή επαγγελματίες Χαλκιδικής πιθανόν (κακώς) θα λέγαμε «Μπράβο στο Γιάννη τον Γιώργο» γιατί με πολύ έξυπνο τρόπο ανέδειξε την περιοχή του μέσα από μία ενιαία υποτίθεται τουριστική προβολή.
Μιλάμε άλλωστε για ένα σημαντικό (αλλά απαραίτητο) κόστος το οποίο επιβαρύνει συνολικά όλη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, άρα επί της ουσίας αντλεί πόρους από κάθε ξεχωριστή Περιφερειακή Ενότητα.

Αγαπητέ μας,
Επειδή είστε Τομεάρχης Τουρισμού για όλη την Περιφέρεια παρακαλούμε θερμά να ξαναδείτε από την αρχή το υλικό του εντύπου και να διαπιστώσετε ιδίοις όμασι τις ανισορροπίες και τις κραυγαλέες αδικίες εις βάρος των υπολοίπων πέντε (5) Περιφερειακών Ενοτήτων πλην Χαλκιδικής και Θεσσαλονίκης. Μιλήσατε για αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της κάθε περιοχής.
Πού είναι χαμένα;
Δεν είναι η θέση του ΟΛΥΜΠΟΥ στην προτελευταία ενότητα του εντύπου ..
 Ίσως μάλιστα θα μπορούσε να φαίνεται ακόμη και στο εξώφυλλο (να αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς της τουριστικής προβολής όλης της Περιφέρειας).
Είναι εξαφανισμένος όλος ο θερινός τουρισμός της Πιερίας (μία από τις βασικότερες πηγές εσόδων της περιοχής).
Μιλάμε για μια ακτογραμμή που εκτείνεται σε 70 συνεχόμενα χιλιόμετρα από τους Νέους Πόρους μέχρι και τη Μεθώνη με τη μεγαλύτερη κατ’ αναλογία επισκεψιμότητα από κάθε άλλη ακτογραμμή της Κεντρικής Μακεδονίας.
Ειδικά οι αναφορές στην παραθαλάσσια ζώνη καθιστούν το έντυπο και ετεροβαρές και ελλιπές ταυτόχρονα.
Πού βρίσκονται οι καταρράκτες της Έδεσσας ;
Πού υπάρχει κάποια παραθαλάσσια περιοχή των Σερρών που προσελκύει τουρίστες ;
Πώς αναδεικνύονται τα Λουτρά Αριδαίας ; Δείτε πού «θάβεται» το αρχαιολογικό τρίγωνο Βεργίνα – Αρχαία Πέλλα – Δίον.
Γιατί δεν αναφέρονται τα μεγάλα πολιτιστικά Φεστιβάλ όλων των περιοχών (όπως το Φεστιβάλ Ολύμπου που διαρκεί περισσότερο από ένα δίμηνο) ;
Σε πολλά σημεία μας δίνεται η εντύπωση της μαζικής αναφοράς όποτε δεν έχει κάτι αντίστοιχο στη Χαλκιδική και τη Θεσσαλονίκη.
Για παράδειγμα μαζοποιούνται σε μια απλή αναφορά όλα τα χιονοδρομικά κέντρα λες και ο Χειμερινός Τουρισμός είναι δευτερεύουσας σημασίας για την επίτευξη δωδεκάμηνης τουριστικής περιόδου. Χιονοδρομικά κέντρα όπως στο Σέλι, στα 3-5 πηγάδια, στο Βόρρα (Καϊμάκτσαλάν) και στο Ελατοχώρι, είναι εντελώς υποβαθμισμένα στα κείμενα και σχεδόν ανύπαρκτα από πλευράς φωτογραφικής απεικόνισης.
Αυτό που όμως μας προξενεί αλγεινή εντύπωση είναι η άνιση εστίαση όταν για παράδειγμα μπαίνει ένας ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΣ του τύπου «Ονειρεμένη Χαλκιδική» ενώ οι υπόλοιπες περιοχές κοντεύουν να ξεχάσουν ή αναρωτιούνται ποιες φωτογραφίες είναι από την περιοχής τους.
Κυρίως σας προτρέπουμε επειδή το έχουμε αποδείξει όλοι ανεξαιρέτως όλο αυτό το διάστημα με τη συνολική μας παρουσία στις τουριστικές εκθέσεις, να μην μας υποτιμάτε, να μας ακούτε και φυσικά να διορθώσετε το έντυπο πριν την οριστική του εκτύπωση.
Προστατέψτε μας από εν δυνάμει «κομπλεξισμούς» και συνθηματολογίες παρόμοιες με εκείνες που λέγονταν ότι «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα» γιατί θα φτάσουν δικαίως κάποιοι να συνθηματολογούν ότι Κεντρική Μακεδονία δεν είναι μόνο η Χαλκιδική και η Θεσσαλονίκη.
Αγορές για παράδειγμα για city break και ψώνια υπάρχουν και σε όλες τις Πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας. Εάν ο αρχικός κεντρικός στόχος του εντύπου ήταν να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό, τότε θα έπρεπε αν μη τι άλλο να είχε περισσότερες αναφορές σε όλες τις περιφερειακές περιοχές ή να είχαμε ένα ξεχωριστό κονδύλι σε κάθε ενότητα καθώς από ότι φαίνεται «Καλλικράτης» και στον τουρισμό δύσκολα επιτυγχάνεται στην πράξη ..
Βάλτε κάτω το δυναμικό brand Very Macedonia και δείτε μας ως μια ολότητα στην πράξη και όχι στη θεωρία.
Το μήνυμα βάσης “Can you miss this ?” μπορεί να βοηθήσει τους σχεδιαστές του εντύπου να αναλογιστούν
- Πόσα σημαντικά πράγματα έχουν παραλείψει".

Άδικο έχουν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου