Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Νίκος Αγγελόπουλος...


...old time classic!!!

- Mίλησε για όλους και για όλα...

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε ο Νίκος Αγγελόπουλος  στο "Rhodes Times" και στο ΩΜΕΓΑ TV στην δημοσιογράφο Πέγκυ Ντόκου. Ο Νίκος Αγγελόπουλος ξεκαθάρισε την θέση του σχετικά με την φετινή τουριστική περίοδο που ‘μπορεί να έφερε στα ταμεία της χώρας αλλά δεν εξασφαλίστηκε η βιωσιμόττηα των επιχειρήσεων", ενώ τόνισε ότι "σε επίπεδο κρατικών εσόδων, προφανώς υπάρχει μία αύξηση, αλλά δεν είναι αναλογική με την αύξηση των αφίξεων. Η πολιτική που ακολουθήθηκε από τις επιχειρήσεις ήταν ενδοτική αφού η προσφορά υπερισχύει της ζήτησης γι’ αυτό και πολλές φορές κάνουν προσφορές ακόμη κι εκεί που δεν χρειάζεται". 

Υπογράμμισε ακόμη ότι "‘Εκτός από το πρόβλημα με την ρευστότητα υπάρχει και το πρόβλημα του λειτουργικού κόστους. Η Ελλάδα είναι χώρα που λειτουργεί στη Μεσόγειο κι έχει ανταγωνιστές εκείνους που έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος (μιλάω για το μη μισθοδοτικό κόστος όπως οι φόροι, οι εισφορές κ.λπ.) Άρα παραμένουν κυρίαρχα τα δύο προβλήματα του υψηλού κόστους και της ρευστότητας" . 
Παράλληλα εμφανίσθηκε συγκρατημένα αισιόδοξος και για την επόμενη σεζόν:
‘Τίποτε δεν πάει με αυτόματο πιλότο. Να θυμόμαστε ότι η προσφορά υπερβαίνει την ζήτηση και μάλιστα, σοβαρά…’



Κληθείς να σχολιάσει την διαμορφωθείσα κατάσταση με το ‘all inclusive’ που έχει καταλάβει την μεγαλύτερη μερίδα της τοπικής αγοράς, ο κ. Νίκος Αγγελόπουλος είπε ότι ‘το all inclusive δεν είναι εξ ορισμού αρνητικό. Υπάρχει για παράδειγμα, all inclusive με 500 δολάρια την ημέρα στην Καραϊβική. Στην Ελλάδα υπάρχει all inclusive με 100 ευρώ, αλλά και με 25 ευρώ…’ και δικαιολόγησε την θέση του αναφέροντας:"Όταν έδιναν επιδοτήσεις έως 50%, στη Ρόδο κατέληξε στο να υπάρχουν ξενοδοχεία που λειτουργούν αθέμιτα ανταγωνιστικά ως προς τα υπόλοιπα. Διότι έχουν διαφορετικό κόστος. Επομένως μιλάμε για αυτούς που λειτουργούν με όρους μειοδοσίας. Είναι καταστροφή όχι μόνο για τους συναδέλφους, όχι μόνο για την τοπική οικονομία αλλά και για τον ίδιο τον εαυτό τους -αλλά δεν το καταλαβαίνουν ακόμα", κατέληξε.

 ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΑ
Ερωτηθείς σχετικά με τις αγορές (γενικότερα) και κυρίως με την δυναμική εμφάνιση της Ρωσικής αγοράς φέτος στην Ελλάδα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Aldemar Hotels είπε:
‘Οι άλλες αγορές για την ώρα είναι περιθωριακού χαρακτήρα για την Ελλάδα. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να κινούμεθα και προς αγορές όπως η Κίνα, οι Ινδίες κ.λπ. Αλλά μην περιμένουμε αποτελέσματα στο ορατό μέλλον. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει καμία πτήση απ’ ευθείας από αυτές τις χώρες προς την χώρα μας. Περιοριζόμαστε στο ποιοι είναι δυνητικά αυτοί που μπορούν να κάνουν την διαφορά. Παραμένουμε στις παραδοσιακές αγορές, όπως η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία οι οποίες δεν επηρεάζονται από το τι συμβαίνει στις άλλες χ’ωρες. Επηρεάζονται κυρίως από το πόσο χαμηλά μπροούμε να τους πουλάμε. Η διαφορά που κάνουν από χρόνο σε χρόνο, είναι το τί πέτυχαν πιέζοντας τους ξενοδόχους, κι εφέτος πέτυχαν πολλά. Γι’ αυτό είχαμε και αύξηση από αυτές τις αγορές.
Από άλλες αγορές όπως η Ιταλία και η Γαλλία δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά. Τη μεγάλη διαφορά την έκανε και φέτος η Ρωσία. Η Ουκρανία και οι βαλτικές χώρες κινούνται στον ίδιο βαθμό. Η Ρωσία, έξω από τον παραδοσιακό λόγο της φιλίας των δύο λαών (με το στοιχείο της Ορθθοδοξίας που παίζει τον βασικότερο ρόλο) σοβαρό ρόλο παίζει και η υπόθεση της χορήγησης βίζας -η οποία όμως έχει βελτιωθεί. Το ιδεώδες θα ήταν να καταργηθεί εντελώς η βίζα μόνο για την Ρωσία. Αυτό θα κάνει την μεγάλη διαφορά για την τουριστική κίνηση στην Ελλάδα -και μιλάω για τους τουρίστες που έρχονται από την περιφέρεια και όχι από την Μόσχα ή την Αγία Πετρούπολη γιατί και κόστος έχει και μεγάλη ταλαιπωρία. Το άλλο, είναι ότι στην Ελλάδα λειτουργούν οι μεγάλοι τουρ οπερέιτορς γι’ αυτό και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός με συνέπεια να μην κερδίζουν όσο θέλουν. Δεν ξέρω πόσο θα αντέξουν και πόσο, αλλά πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρξει ένας περιορισμός…’

Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Καταλήγοντας, ο κ. Αγγελόπουλος κλήθηκε να σχολιάσει την άνοδο της Τουρκικής αγοράς που έκανε την διαφορά φέτος: ‘Οι Τούρκοι είναι καλοδεχούμενοι ως τουρίστες στην Ελλάδα. Και όχι μόνο στη Ρόδο αλλά και σε όλα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που μαζί και με την Βόρεια Ελλάδα φέτος είδαν μια πολύ καλή χρονιά. Η Τουρκία είναι μια αγορά εξαιρετικής σημασίας και αρκετά καταναλβτική. Η πολιτική βελτιώνεται μέσα από τις συναλλαγές… Αυτό είναι διαχρονική αρχή. Οι οικονομικές συναλλαγές βελτιώνουν και τις πολιτικές σχέσεις’ όπως είπε.

Ολόκληρη τη συνέντευξη μπορείτε να τη δείτε εδώ 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου