- Η Χαλκιδική στον απόηχο της ΙΤΒ Βερολίνου
Ολοκληρώθηκε στις 10 Μαρτίου 2013 η παγκόσμια έκθεση τουρισμού ITB στο Βερολίνο, αφήνοντας σε όλους τους συμμετέχοντες Έλληνες μια αισιόδοξη επίγευση για τις φετινές αφίξεις από τη Γερμανία.
Το ελληνικό περίπτερο βραβεύτηκε 2ο στο διαγωνισμό «best of the best» καλαίσθητου stand της Ευρώπης και οι Γερμανοί tour operators φαίνεται ότι ακολουθούν τις «All time classic» προτροπές του Ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού.
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής συμμετείχε με διπλό stand δίπλα στα stands της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των υπολοίπων περιοχών της Βόρειας Ελλάδας. Όπως κάθε χρόνο, οι συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην έκθεση μεταξύ των Γερμανών τουριστικών πρακτόρων και των επιχειρηματιών από τη Χαλκιδική ήταν αρκετές και εποικοδομητικές.
Ο Τουριστικός Οργανισμός εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο Δ.Σ. κο Γρηγόρη Τάσιο και η περιοχή από τον Αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής και θεματικό Αντιπεριφερειάρχη τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κο Ιωάννη Γιώργο.
Σύμφωνα με στοιχεία των προκρατήσεων, η αγορά της Γερμανίας φαίνεται ότι έχει 7%-8% αύξηση αφίξεων στη Χαλκιδική με τις μειωμένες όμως τιμές που ισχύουν την τελευταία τριετία. Ο contract manager του Τουριστικού Οργανισμού REWΕ κος Μούτσης, ενημέρωσε ότι ήδη αγοράστηκαν 8.500 αεροπορικές θέσεις από διάφορες αεροπορικές εταιρείες της Γερμανίας που πετούν προς το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης για το 2013. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Γερμανική αγορά καλύπτεται πλέον τα τελευταία πέντε χρόνια από τακτικά δρομολόγια και όχι από charter πτήσεις. Το κλίμα είναι σαφέστατα πιο ευνοϊκό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, εντάσσοντας τη Χαλκιδική στις επιλογές των Γερμανών τουριστών οι οποίοι προτίθενται φέτος να ταξιδέψουν σε κλασικούς προορισμούς διακοπών που ήδη γνωρίζουν.
Υπάρχει όμως μια διαφορά: οι Γερμανοί τουρίστες είτε επιλέγουν ένα resort για να ξεκουραστούν χωρίς να μετακινηθούν καθόλου, είτε ονειρεύονται νέες εμπειρίες. Ο μέσος τουρίστας που επιθυμεί να συνδυάσει και τα δύο, είναι μειοψηφία. Αυτή η τάση αποτυπώνεται όχι μόνο στα στοιχεία ερευνών, αλλά και στα προγράμματα των tour operators. Οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί που διαμορφώνουν το μαζικό τουρισμό, οργάνωσαν θεματικά προγράμματα πολιτισμού, φυσιολατρικών δραστηριοτήτων, κρουαζιέρας, γαστρονομίας, αυθεντικών εμπειριών, πατώντας πάνω στα βήματα των μικρότερων τουριστικών γραφείων. Η Χαλκιδική ανταπεξέρχεται στην πρόκληση εφόσον και το προωθητικό υλικό που διαθέτει προβάλλει θεματικό τουρισμό και η στρατηγική προβολής της εναρμονίζεται με τις σύγχρονες μεθόδους.
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προωθεί την αυθεντική εικόνα της με B2B workshops, διαδικτυακές δράσεις και εξειδικευμένα προγράμματα τα οποία θα «δοκιμαστούν» σε ειδικού ενδιαφέροντος δημοσιογράφους το 2013-2014. Περισσότερο ως βαρόμετρο των διεθνών τάσεων και πολύ λιγότερο ως πόλος έλξης των τουριστικών γραφείων, η ΙΤΒ δίνει το στίγμα της στρατηγικής που οφείλουν να ακολουθήσουν οι προορισμοί για να μείνουν εντός αγοράς.
Η Χαλκιδική που έχει ως στόχο να διευρύνει την τουριστική περίοδο, μπήκε ήδη στη σωστή τροχιά όπως φάνηκε και την ITB.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου