- Κοινή στόχευση η στήριξη της αεροπορικής αγοράς της Αθήνας από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και τηνAegean
- Νέα κίνητρα από τον ΔΑΑ προς τις αεροπορικές εταιρείες και νέα δρομολόγια εξωτερικού από την Aegean, ενόψει της θερινής περιόδου
Με κοινή στόχευση τη διαμόρφωση ενός ευνοϊκότερου πλαισίου στην αεροπορική αγορά της Αθήνας και την περαιτέρω ενίσχυση της αεροπορικής κίνησης, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και η Aegean παρουσίασαν τις πρωτοβουλίες τους για τη θερινή περίοδο 2013. Στο πλαίσιο αυτό ο Δ.Α.Α., σύμφωνα με τη φιλοσοφία του επιμερισμού του επιχειρηματικού ρίσκου, συνεχίζει και κατά τη θερινή περίοδο 2013 την πολιτική των στοχευμένων κινήτρων του. Η Aegean, από την πλευρά της, συνεχίζοντας την πολιτική της εξωστρέφειας, ανταποκρινόμενη στην ανάγκη για ενίσχυση της τουριστικής κίνησης της Αθήνας, επεκτείνει τα δρομολόγιά της από το ΔΑΑ με 8 νέους προορισμούς εξωτερικού.
Πρόκειται για μια στρατηγική απόφαση της εταιρείας να ανταποκριθεί στα κίνητρα που προσφέρει ο ΔΑΑ και να συνεχίσει να επενδύει στη χώρα, σε μια περίοδο που η ανάπτυξη είναι το ζητούμενο τόσο για τον τουρισμό όσο και την οικονομία γενικότερα.
Με αφορμή την ανακοίνωση των νέων οικονομικών κινήτρων του ΔΑΑ, ο κ. Γιάννης Παράσχης, Γενικός Διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, δήλωσε: «οι αεροπορικές εταιρείες επιχειρούν σήμερα σε ένα περιβάλλον αβέβαιο και ευμετάβλητο. Επιδίωξή μας είναι να μοιραστούμε μαζί τους το επιχειρηματικό ρίσκο και να τις στηρίξουμε έμπρακτα. Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα στοχευμένων κινήτρων που παρέχουμε, αντιστοιχεί σε εκπτώσεις από 20% έως 30% επί των χρεώσεων του αεροδρομίου. Όπως για κάθε μητροπολιτικό αεροδρόμιο, έτσι και για τον ΔΑΑ, είναι σημαντικό να υπάρχει εγχώριος αερομεταφορέας, βιώσιμος, ο οποίος θα αναπτύσσεται από την Αθήνα. Μόνο με συνεργασία και κοινές δράσεις μπορούμε να προσδοκούμε και να διαμορφώσουμε ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο λειτουργίας, τόσο για τον κλάδο των αερομεταφορών, όσο και για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας».
Ο κύριος Ευτύχιος Βασιλάκης, Αντιπρόεδρος της Aegean, δήλωσε σχετικά: «Παρά την κρίση και τα ζημιογόνα αποτελέσματα των τελευταίων ετών, καλούμαστε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού. Μόνο με εξωστρέφεια και οικονομίες κλίμακας μπορούμε να διεκδικήσουμε την έξοδο από την κρίση. Στην Aegean προσβλέπουμε στις συνέργειες που θα προκύψουν από την εξαγορά της Olympic Air, όταν εγκριθεί από την επιτροπή ανταγωνισμού και βέβαια αξιοποιούμε τα κίνητρα της βελτιωμένης πολιτικής του αεροδρομίου. Έτσι προχωράμε σε σημαντική διεύρυνση των δρομολογίων μας από τον ΔΑΑ, αξιοποιώντας τη χωρητικότητα που κατά ανάγκη μειώνουμε στο εσωτερικό λόγω της κάμψης της ζήτησης. Είναι άλλωστε η μόνη στρατηγική για να δώσουμε πνοή στην εταιρεία μας άλλα και στην οικονομία της Αθήνας».
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο ΔΑΑ παρουσίασε τη νέα πολιτική κινήτρων και τις δράσεις του για την υποστήριξη των αεροπορικών εταιρειών και η Aegean έδωσε λεπτομέρειες αναφορικά με τα νέα δρομολόγια. ΔΑΑ: Τα στοχευμένα κίνητρα της θερινής περιόδου 2013 (κίνητρο διατήρησης πτήσεων, κίνητρο μετεπιβιβαζομένων επιβατών, κίνητρο πληρότητας και κίνητρο ενίσχυσης ειδικών αγορών) έχουν ως στόχο τη διατήρηση, κατά το δυνατόν, του αριθμού πτήσεων, τη στήριξη της κίνησης σε συγκεκριμένους τομείς της αγοράς και την κεφαλαιοποίηση της δυναμικής των ευκαιριών που παρουσιάζουν οι ειδικές αγορές. Aegean.
Με 8 νέα δρομολόγια εξωτερικού από την Αθήνα, η Aegean επεκτείνει περαιτέρω τη συνδεσιμότητα της χώρας με το εξωτερικό. Ξεκινώντας τακτικά δρομολόγια προς Γενεύη, Μάντσεστερ, Λυών, Κίεβο, Μπακού, Βερολίνο, Βαρσοβία και Αγία Πετρούπολη η Aegean φτάνει πλέον τα 40 συνολικά δρομολόγια από την Αθήνα, 28 εκ των οποίων είναι εξωτερικού.
Συνολικά, από τα 180 δρομολόγια της Aegean από την Ελλάδα και την Κύπρο, τα 159 είναι εξωτερικού.
Πρόθεση των 2 εταιρειών είναι η στενή σχέση που αναπτύσσεται να εξελιχθεί και μέσα από δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα προς όφελος των επιβατών και των πολιτών.
Ήδη τόσο ο ΔΑΑ όσο και η Aegean έχουν να επιδείξουν σημαντικό έργο σε αυτόν τον τομέα και ειδικότερα στους άξονες Παιδί, Πολιτισμός, Τουρισμός και προβολή της Αθήνας.
Τα νέα κίνητρα του ΔΑΑ για τη θερινή περίοδο (Απρίλιος 2013 - Οκτώβριος 2013)
Κίνητρο διατήρησης πτήσεων
(Σε ισχύ τη θερινή περίοδο 2012 και τη χειμερινή περίοδο 2012/13 – επεκτείνεται) 10% έκπτωση επί των τελών προσγείωσης & στάθμευσης για κάθε δρομολόγιο Με στόχο τη διατήρηση της κίνησης της αντίστοιχης περυσινής θερινής περιόδου, το συγκεκριμένο κίνητρο προσφέρει 10% έκπτωση επί των τελών προσγείωσης & στάθμευσης για κάθε δρομολόγιο, υπό την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των πτήσεων θα διατηρηθεί στα ίδια με πέρυσι επίπεδα. Σε περίπτωση αύξησης του αριθμού των πτήσεων, η αεροπορική εταιρεία εντάσσεται αυτόματα στο πρόγραμμα των αναπτυξιακών κινήτρων του ΔΑΑ.
Κίνητρο μετεπιβιβαζόμενων επιβατών
(Σε ισχύ τη θερινή περίοδο 2012 και τη χειμερινή περίοδο 2012/13 – επεκτείνεται) Ποσό ύψους 5 – 15 € για κάθε μετεπιβιβαζόμενο επιβάτη Με στόχο τη διατήρηση και ανάπτυξη της μετεπιβιβαζόμενης (transfer) κίνησης μέσω της Αθήνας προς άλλους προορισμούς, το κίνητρο αυτό προσφέρει σε κάθε αεροπορική εταιρεία κλιμακωτά ένα σταθερό πόσο για κάθε μετεπιβιβαζόμενο επιβάτη κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου (από 5 έως 15 ευρώ ανά επιβάτη). Υπενθυμίζεται ότι οι μετεπιβιβαζόμενοι επιβάτες απαλλάσσονται και από το Τέλος Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ - σπατόσημο) του Ελληνικού Δημοσίου.
Κίνητρο πληρότητας δρομολογίων
(Σε ισχύ τη χειμερινή περίοδο 2012/13 –συνεχίζεται) Ένα ειδικό κίνητρο που έχει στόχο την υποστήριξη των πληροτήτων των δρομολογίων και την ενθάρρυνση των αεροπορικών εταιρειών να αυξήσουν την επιβατική κίνηση στις πτήσεις τους από / προς την Αθήνα. Ειδικότερα, ο ΔΑΑ προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες 10 ευρώ για κάθε επιπλέον αναχωρούντα επιβάτη, για πληρότητες άνω του 80%.
Κίνητρο Ανάπτυξης Ειδικών Αγορών
Ποσό ύψους 5 - 10 € για κάθε επιβάτη Με στόχο τη διείσδυση σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές αγορές με δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον επιβατικής κίνησης (χωρίς απευθείας σύνδεση έως σήμερα με την Αθήνα), κάθε νέο δρομολόγιο της κατηγορίας αυτής θα επιδοτείται όχι μόνο με το υπάρχον «κίνητρο για νέα διεθνή δρομολόγια» αλλά και επιπλέον με ένα σταθερό ποσό ανά αναχωρούντα επιβάτη, που κυμαίνεται από 5 έως 10 ευρώ ανάλογα με την απόσταση των δρομολογίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου