Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών σε όλα τα Μέσα Μεταφοράς


- Kαι νέα εξέλιξη μετά την απόφαση του ευρωπαικού δικαστηρίου για τις αποζημιώσεις επιβατών κατά αεροπορικών εταιριών 

Πώς μπορεί να λάβει ένας επιβάτης αποζημίωση για καθυστερήσεις ή φθορά αποσκευών; Σε ποιόν μπορεί να απευθυνθεί για να λάβει αξιόπιστες πληροφορίες όταν μεγαλώνουν οι καθυστερήσεις; Πώς μπορεί να επιστρέψει στον τόπο διαμονής του εάν η αεροπορική εταιρεία έχει κηρύξει πτώχευση; Ταυτόχρονα απαιτούνται νομικές διευκρινίσεις για την ενίσχυση της προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών, ανεξαρτήτως τρόπου μεταφοράς. Ως απάντηση σε αυτά τα ζητήματα, η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία την Έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών σε όλα τα μέσα μεταφοράς. Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικές ημέρες British Airways, TUI Travel  και EasyJet έχασαν δικαστική διαδικασία και πλέον οι επιβάτες των οποίων οι πτήσεις καθυστερούν άνω των τριών ωρών, δικαιούνται αποζημίωσης ίσης με των επιβατών των οποίων οι πτήσεις ακυρώνονται.
Σε σχετική παρέμβασή του, ο ευρωβουλευτής ΝΔ κ. Γιώργος Κουμουτσάκος υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει μία κοινή βάση δικαιωμάτων των επιβατών για όλους τους τρόπους μεταφοράς.
"Η έκθεση που ψηφίσαμε, είναι ένα σοβαρό και ουσιαστικό βήμα προς την άρση του κατακερματισμού των ρυθμίσεων για τα δικαιώματα των επιβατών, που υπάρχουν σήμερα σε 6 διαφορετικές οδηγίες. Με αυτόν τον τρόπο, θα επιτευχθεί περισσότερη διαφάνεια και καλύτερη ενημέρωση των Ευρωπαίων πολιτών" ανέφερε χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα, το κείμενο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστηρίζει ότι οι επιβάτες θα πρέπει (εκτός από περιπτώσεις "έκτακτων περιστάσεων", τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να καθορίσει με σαφήνεια) να είναι σε θέση να υποβάλουν χωρίς δυσκολία και εμπόδια καταγγελίες για καθυστερήσεις ή ματαιώσεις, με ενιαίο έντυπο καταγγελιών ανεξαρτήτου τρόπου μεταφοράς.

Το τυποποιημένο αυτό έγγραφο θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ και θα είναι μεταφρασμένο σε όλες τις επίσημες γλώσσες της. Τονίζεται ότι οι απαντήσεις θα πρέπει να δίδονται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τονίζει την ανάγκη να δημιουργηθούν επαρκώς στελεχωμένα γραφεία ενημέρωσης/ υπηρεσιών εξυπηρέτησης χρηστών ή της διάθεσης ενός καλά εκπαιδευμένου προσωπικού που θα είναι σε θέση να λαμβάνει άμεσα αποφάσεις για εναλλακτική μεταφορά ή μεταφορά με άλλο μέσο, να παρέχει βοήθεια σε περίπτωση απώλειας, καθυστερημένης παράδοσης ή φθοράς αποσκευών και να επεξεργάζεται αξιώσεις αποζημίωσης ή επιστροφής δαπανών.

Η Επιτροπή καλείται να ενισχύσει την παρακολούθηση των διαδικτυακών τόπων και να εισάγει κυρώσεις που θα εξασφαλίζουν διαφάνεια στις τιμές και θα εξαλείφουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όπως η προσθήκη μη προαιρετικών δαπανών ή οι υπερβολικοί περιορισμοί στις χειραποσκευές.

Σημειώνεται ότι το ζήτημα αυτό είχαν αναδείξει με σχετικές τροπολογίες τους τόσο στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού, όσο και στην Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή οι ευρωβουλευτές ΝΔ κ.κ. Γιώργος Κουμουτσάκος και Κώστας Πουπάκης.


Τέλος, σταθερό αίτημα των ευρωβουλευτών είναι η ισότιμη πρόσβαση για τα άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα στις αγορές αγαθών και υπηρεσιών στον τομέα των μεταφορών. Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας, οι ευρωβουλευτές ΝΔ τόνισαν: «Με την έκθεση αυτή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στέλνει για ακόμα μια φορά ισχυρό μήνυμα υποστήριξης των δικαιωμάτων των επιβατών, θέτοντας τα δικαιώματα, τις ανάγκες και τα συμφέροντα των Ευρωπαίων πολιτών στο επίκεντρο των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου