Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εξαγορά τελικά Ολυμπιακής από την AEGEAN



Επανερχόμαστε πάλι πρώτοι, μάλλον και παγκοσμίως, για να σας ενημερώσουμε ότι τελικά η συμφωνία των μετόχων των δύο αεροπορικών εταιριών, αφορά στην εξαγορά του 100% της Ολυμπιακής από την AEGEAN, αντί του ποσού των 72 εκατομμυρίων ευρώ. Οι υπογραφές δεν έχουν ακόμη "πέσει" και ίσως αργότερα μέσα στην ημέρα εκδοθεί δελτίο τύπου. 
Αρχικά θα ζητηθεί η άδεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ελλάδας και ως τότε και για ένα περίπου εξάμηνο, θα λειτουργεί με την μορφή θυγατρικής και με κοινό μάνατζμεντ. 
Όσον αφορά στο προσωπικό, αναμένεται να μειωθεί κατά ένα ποσοστό 10 έως 12%, το οποίο θα γίνει εντός του 6μήνου.
Ακολούθως θα υπάρξει ενοποίηση των δύο εταιριών.
Τα επιτελεία των δύο εταιριών αναμένουν ότι δεν θα χρειαστεί η άδεια της Επιτροπής Ανταγωνισμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο μεταξύ μετά το δημοσίευμά μας, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ζήτησε από την διοίκηση της AEGEAN που είναι εισηγμένη, ενημέρωση για το θέμα.

Σίγουρα πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα και θετική εξέλιξη που θα ενδυναμώσει τον τομέα των αερομεταφορών στην χώρα μας και που προφανώς αφορά ιδιαίτερα στον τομέα του Τουρισμού. Σίγουρα δε θα υπάρξουν σημαντικές συνέργειες και εξοικονομήσεις κόστους από την συνένωση των εταιριών.

H Olympic Air διαθέτει έναν από τους νεότερους στόλους αεροσκαφών στην Ευρώπη, ο οποίος αποτελείται από 23 αεροσκάφη, εκ των οποίων, 8 Airbus, 10 Q400 Bombardier, 5 Dash-100 Bombardier. Από τα 8 Airbus, τα 3 είναι A319 και τα 5 είναι Α320, χωρητικότητας 138 και 162 θέσεων αντίστοιχα. Τα Airbus εξυπηρετούν πτήσεις, μεσαίων αποστάσεων, εξωτερικού και μεγάλων προορισμών εσωτερικού όπως η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τα Χανιά,η Μυτιλήνη και η Ρόδος. Τα Q400 Bombardier είναι ελικοφόρα (turboprop), Καναδικής κατασκευής, νέας γενιάς, αθόρυβα, γρήγορα και χαρακτηρίζονται ως τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον αεροσκάφη. Από τα δέκα (10) αεροσκάφη Q400 Bombardier, τα οκτώ (8) είναι εντελώς καινούρια και τα δύο (2) είναι ηλικίας 2 ετών. Τα Q400 εξυπηρετούν, κυρίως, πτήσεις εσωτερικού και κοντινούς προορισμούς εξωτερικού. Tα 5 Dash-100 Bombardier, εκτελούν δρομολόγια σε αεροδρόμια εσωτερικού με μικρού μήκους διάδρομο καθότι αποτελούν το μοναδικό τύπο αεροσκάφους κατάλληλο για να εξυπηρετήσει τα αεροδρόμια της Μήλου, της Πάρου, και του Καστελόριζου. Το κόστος της επένδυσης σε jet αεροσκάφη (και ανταλλακτικά) υπολογίζεται σε 800 εκατομμύρια δολάρια ενώ το κόστος απόκτησης των ελικοφόρων υπολογίζεται σε 300 εκατομμύρια δολάρια. Συνολικά, η επένδυση στο στόλο των αεροσκαφών και στα ανταλλακτικά, υπερβαίνει το 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια. Νεότερα σε λίγο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου