Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

+8,5% η Γερμανία στα πακέτα διακοπών


- Ευρωπαϊκές τάσεις στον Τουρισμό 2012: Πρόσφατα αποτελέσματα από την έρευνα GfK Travel Insights 
- +6% η Ισπανία από τη γερμανική αγορά 
- Μία θέση "κάτω" η Ελλάδα σε Γερμανία και Ολλανδία 
- Πρόβλεψη για μείωση κατά 135.000 των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα το 2012 
-Διψήφιο ποσοστό αύξησης για Τουρκία, παρά τις μεγάλες αυξήσεις τιμών στα πακέτα

Παρ’ όλες τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σε ολόκληρη την Ευρώπη, τα κέρδη για τα πακέτα διακοπών όπως καταγράφονται από την GfK Travel Insights, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ειδικά για την Γερμανική αγορά. Με βάση τις κρατήσεις στα ταξιδιωτικά γραφεία και στους tour operators της συγκεκριμένης χώρας, παρουσιάζεται μια αύξηση της τάξης του 8.5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σχεδόν σταθερές με το 2011 παραμένουν οι κρατήσεις για την Ολλανδία. Όσον αφορά τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης και ειδικά την Ιταλία και την Γαλλία, ακόμα είναι αρκετά νωρίς για να διευκρινιστούν οι τάσεις για τους καλοκαιρινούς μήνες του 2012, καθώς οι κρατήσεις γίνονται σε διαφορετικές περιόδους.

Τάσεις προορισμών για το 2012

Η Ισπανία παραμένει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός και παρουσιάζει μια αύξηση της τάξης του 6% στα κέρδη της μόνο από την Γερμανική αγορά. Επιπλέον οι Γερμανοί επιλέγουν με σειρά προτίμησης την Τουρκία, Αίγυπτο, Ιταλία, Ελλάδα, Πορτογαλία και Τυνησία σαν τους βασικούς προορισμούς των καλοκαιρινών διακοπών τους. Οι Ολλανδοί τουρίστες επιλέγουν την Ισπανία, Τουρκία, Γαλλία, Ελλάδα και Ιταλία και στην συνέχεια τις χώρες της Βορείου Αφρικής, και κυρίως την Αίγυπτο και την Τυνησία, για τις καλοκαιρινές διακοπές τους αυτή τη χρονιά. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η Ελλάδα κατέχει μια θέση χαμηλότερη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, που συμπεριλαμβάνονταν μέσα στους 3 πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις παραπάνω αγορές.

 Η εικόνα του Ελληνικού Τουρισμού μέχρι τώρα.

Εν μέσω μιας δύσκολης όσο και απρόβλεπτης χρονιάς για την Ελληνική οικονομία, με πολλές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες, η κατάσταση στον Ελληνικό Τουρισμό που για το 2011 είχε αρκετά θετική επίδοση, προμηνύεται για το 2012 δυσοίωνη με βάση τις κρατήσεις για το πρώτο τετράμηνο του 2012.

Για την Ελληνική τουριστική αγορά, η οποία διαχρονικά παρουσιάζει τους καλοκαιρινούς μήνες ως την μοναδική δυνατή της περίοδο, σε σχέση με άλλες γειτονικές ανταγωνίστριες χώρες της Μεσογείου, παρατηρείται ότι δύο από τις σημαντικότερες τουριστικές αγορές της Ευρώπης παρουσιάζουν σημαντική μείωση ως προς την επιλογή της Ελλάδας σαν τον τόπο προορισμού για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Αυτές οι χώρες αποτελούν τους κύριους τροφοδότες εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα και σημειώνουν σημαντική αύξηση στα κέρδη για τα πακέτα κρατήσεων διακοπών για τις χώρες της Μεσογείου (Γερμανία 5%, Ολλανδία 2.3%).

Πιο συγκεκριμένα τουλάχιστον, 135.000 λιγότεροι Γερμανοί τουρίστες αναμένονται να επισκεφτούν την χώρα μας το 2012, ενώ για τους Ολλανδούς ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 37.000 τουρίστες. Σε ποσοστά οι αριθμοί αυτοί μεταφράζονται σε -27,4% για τα έσοδα από την Γερμανία και -13,7% για τα έσοδα από Ολλανδία, συνυπολογιζόμενης και της μείωσης της μέσης τιμής του πακέτου.

Αύξηση του ανταγωνισμού στις γειτονικές χώρες και η επίδραση της Οικονομικής κρίσης. 

Ο ανταγωνισμός από γειτονικές χώρες και συγκεκριμένα από την Τουρκία, και των χωρών της Β. Αφρικής, οι οποίες φαίνεται ότι ξεπερνούν τις κοινωνικές αναταραχές της περυσινής χρονιάς, αποτελούν τους πιο σοβαρούς αλλά και ευδιάκριτους λόγους της μείωσης της τουριστικής προσέλευσης. Σε διψήφιο ποσοστό αύξησης κυμαίνεται ο αριθμός των Γερμανών τουριστών που αναμένεται να επισκεφτούν αυτό το καλοκαίρι τη γειτονική χώρα, ενώ για την Ολλανδία η αύξηση αυτή κυμαίνεται σε μονοψήφιο ποσοστό. Σημαντική παράμετρος είναι η αύξηση της μέσης τιμής πώλησης των τουριστικών πακέτων διακοπών για την Τουρκία τόσο στην Γερμανική όσο και στην Ολλανδική αγορά.

Πάνω από 200.000 Γερμανοί τουρίστες αναμένονται να επισκεφτούν την Αίγυπτο τους προσεχείς καλοκαιρινούς μήνες σύμφωνα με την GfK Travel Insights, γεγονός που συνιστά αύξηση της τάξης του 21.9%. Για την Ολλανδία αντίστοιχα η αύξηση μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες ανέρχεται στο 14.5%, δηλαδή περίπου 50.000. Για την Τυνησία επίσης η αύξηση των κρατήσεων για το 2012 πλησιάζει στο 50% για την Γερμανία ενώ αναμένεται να αφιχθούν σχεδόν διπλάσιοι Ολλανδοί τουρίστες σε σχέση με το 2011, καθώς παραμένει ένας πιο ανταγωνιστικός προορισμός από άποψη κόστους. Αντίθετα παρατηρείται σημαντική αύξηση της μέσης τιμής των τουριστικών πακέτων για την Αίγυπτο, παρόλο που η διάρκεια της διαμονής έχει μειωθεί δραστικά και για τις δυο χώρες.

Σημαντικός παράγοντας για τον ρυθμό κρατήσεων και αγοράς τουριστικών πακέτων με προορισμό την Ελλάδα είναι και η αρνητική δημοσιότητα που έχει λάβει η χώρα μας από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης και που σχετίζονται με τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες, την αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με την παραμονή της χώρας στο ευρώ αλλά και την αστάθεια με τις υπάρχουσες πολιτικές συνθήκες, και επιπρόσθετα τις φήμες που καλλιεργεί μερίδα του διεθνούς τύπου για ένα άντι-γερμανικό αίσθημα που διακατέχει τον Ελληνικό λαό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πτώση 6 ποσοστιαίων μονάδων στα κέρδη από τις κρατήσεις της Γερμανίας, και 3,9 από την αγορά της Ολλανδίας που έγιναν την περίοδο του Φεβρουαρίου, ένα μήνα που στιγματίστηκε από τις έντονες διαμαρτυρίες στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και που αποτελεί σημαντικό μέρος των κρατήσεων για τις παραπάνω χώρες.

Σημειωνεται ότι ο Όμιλος GfK είναι ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς έρευνας αγοράς παγκοσμίως με περισσότερους από 11.000 ειδικούς να εργάζονται για να την ανακάλυψη νέων τάσεων για τον τρόπο που ζουν, σκέφτονται και αγοράζουν οι άνθρωποι σε πάνω από 100 διαφορετικές χώρες κάθε μέρα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου