Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

Αθήνα: Πιο χαμηλά, πιο χαμηλά, πιο χαμηλά...

 
Η μεγάλη πτωτική πορεία της αθηναϊκής ξενοδοχίας έρχεται να πιστοποιηθεί εκ νέου από τα νεότερα στατιστικά στοιχεία (European Benchmark) που συγκεντρώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών –Αττικής σε συνεργασία με την εταιρεία GBR Consulting. 
Tα -άκρως απογοητευτικά- στοιχεία Μαΐου 2012 (σ.σ. ο Μάϊος είναι παραδοσιακά ένας από τους καλύτερους μήνες του χρόνου από πλευράς κίνησης για την Αθήνα), έχουν ως εξής: Στον πίνακα «year to date - May 2012» αποτυπώνεται πτώση στο πεντάμηνο της τάξης του 18% σε πληρότητες, του 6,8% στη μέση τιμή δωματίου και 23.5% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, για τα ξενοδοχεία 2*, 3*, 4*και 5*, έναντι του αντίστοιχου πενταμήνου του 2011. 
Ακόμη πιο εντυπωσιακά είναι τα συγκριτικά στοιχεία Μαΐου των δύο ετών όπου καταγράφεται πτώση -την οποία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε και «βουτιά»- της τάξης του 26,5% στις πληρότητες, 10,7% στη μέση τιμή δωματίου και 34,4% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Αυτά φυσικά έρχονται να προστεθούν στα προηγούμενα επίσης αρνητικά πρόσημα των τελευταίων ετών φτάνοντας να καταγράφουμε σωρευτικά μέχρι σήμερα απώλειες της τάξης του 42% έως και 48% από το 2007/2008 στην κίνηση και τα οικονομικά αποτελέσματα των αθηναϊκών ξενοδοχείων. 
Είναι προφανείς λοιπόν και οι λόγοι για τους οποίους πολλές ξενοδοχειακές μονάδες της Αθήνας είτε αναγκάζονται να κλείσουν, είτε αδυνατούν να ανταποκριθούν στις πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις τους.

Τους λόγους που οδήγησαν σε όλα αυτά, επίσης τους γνωρίζουμε:
Η πόλη συστηματικά απαξιώθηκε από το 2005 και μετά παρά την άριστη εικόνα που πρόβαλλε κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και αφέθηκε κυριολεκτικά στη τύχη της χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και χωρίς ικανή διαφήμιση και προβολή.
Αντιθέτως, διασύρθηκε και δυσφημίστηκε διεθνώς, χωρίς κανείς να απαντά σ’ αυτόν τον διασυρμό, ενώ παράλληλα το κλίμα πολιτικής αστάθειας και ανασφάλειας που προέκυψε σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση σίγουρα δεν λειτούργησε ως …«διαφημιστικό τρικ» για την προσέλκυση επισκεπτών. Τα έργα που έπρεπε να έχουν πάρει σάρκα και οστά (πχ. βλέπε συνεδριακό κέντρο, αξιοποίηση της ολυμπιακής υποδομής γενικότερα, αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης κ.λπ. κ.λπ ) πάγωσαν και καθηλώθηκαν στην -προ κρίσης- εποχή, ενώ τα πολλά κοινωνικού χαρακτήρα προβλήματα της πόλης όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκαν, αλλά και διογκώθηκαν όπως όλοι γνωρίζουμε.

Κατόπιν αυτών, λογικό και αναμενόμενο, η Αθήνα να δίνει τη θέση της σε πόλεις-προορισμούς ανταγωνιστές και να χάνει συνεχώς έδαφος που είχε για κατάκτηση.

Η ΕΞΑ-Α επαναλαμβάνει άλλη μια φορά πως η τραγική εικόνα της Αθήνας, αναμφίβολα εξαπλώνεται πανελλαδικά -όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας- και απαιτούνται πλέον σημαντικές πολιτικές αποφάσεις, αφενός για την τόνωση τοπικού οικονομικού ιστού της πόλης και αφετέρου για την αποκατάσταση του brand name της ελληνικής πρωτεύουσας.

Η στενή συνεργασία μεταξύ πολιτειακών φορέων και ιδιωτών με κοινό προσανατολισμό, σχέδιο και στόχο, είναι η μόνη οδός για να ανακάμψει η Αθήνα- Αττική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου