Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Γιάννης Κέντ: 41% η on line αγορά διακοπών...

- Το 2012 41% στην Ευρώπη, 40% στις ΗΠΑ
- 13% αυξήθηκε το 2011 η on line αγορά διακοπών


Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Google, έκανε ο Γιάννης Κέντ, από τους πολύ καλούς γνώστες του χώρου, παραθέτοντας πληθώρα σημαντικών στοιχείων για τις εξελίξεις στο κομμάτι των online travel agencies (OTA's). Σύμφωνα με την εισήγηση του κ. Κέντ
• Οι αφίξεις παγκοσμίως προβλέπεται να ξεπεράσουν το 1 δις το 2012
• Στην Ευρώπη οι αφίξεις θα είναι περισσότερες από 500 εκ.
• Ο προβλεπόμενος τζιρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση και παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες θα ξεπεράσει τα 238 δισ. ευρώ

• Η ευρωπαϊκή online αγορά είχε ένα ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 13% το 2011
• Τα ΟΤΑ'ς είχαν ένα ρυθμό ανάπτυξης 19% το 2011
• Το 2013 αναμένεται η online αγορά διακοπών θα φτάσει το 41% της συνολικής αγοράς στην Ευρώπη και να ξεπεράσει για 1η φορά την αμερικανική αγορά που κυμαίνεται στο 40%.


Σύμφωνα με τον κ. Κεντ "η μεγαλύτερη ανάπτυξη των ΟΤΑ σε σχέση με τους direct suppliers, δηλαδή ξενοδοχεία αεροπορικές εταιρίες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, κ.λπ., οφέιλεται κυρίως στην ευελιξία που προσφέρουν.

Ποιές όμως είναι οι κύριες διαφορές του γενικού OTA's και του παραδοσιακού tour operator; ΌΠως είπε ο κ. Κεντ "Οι κλασικοί ΟΤΑ'ς, τύπου expedia, κ.λπ., κυρίως εξειδικεύονται σε ξενοδοχεία πόλης, χρησιμοποιούν κυρίως scheduled flights, έχουν μέσο όρο διανυκτερεύσεων 2,3 νύχτες και δεν έχουν "εκπροσώπηση" στους τόπους των διακοπών, όπως έχουν οι tour operators. Αντίθετα οι σπεσιαλίστες OTAs βλέπουμε ότι κυρίως εξειδικεύονται σε ξενοδοχεία resorts, χρησιμοποιούν low cost-charter flights και ο μέσος όρος διανυκτερεύσεων είναι 9 νύχτες και έχουν εκπροσώπηση στους προορισμούς. Οι traditional OTAs είναι αυτοί που όλοι γνωρίζουμε. Το βασικό τους προϊόν είναι τα resorts , χρησιμοποιούν charters (οι περισσότεροι έχουν δικές τους εταιρίες), οι διανυκτερεύσεις είναι στις 9 νύχτες και έχουν representation στους προορισμούς. Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι υπάρχουν πολλά κοινά σημεία. Πρόσφατα με ρώτησε ένας δημοσιογράφος γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη μείωση στους παραδοσιακούς tour operators, χρόνο με το χρόνο. Οι σπεσιαλίστες OTAs είναι πιο δυναμικοί, δίνουν πιο μεγάλη γκάμα προϊόντος και έχουν λιγότερα κόστη απ ότι έχουν οι traditional.
Για αυτό βλέπουμε τα τελευταία χρόνια οι tour operators να προσπαθούν να επενδύσουν στο online. H TUI ίδρυσε την hotelbeds.com που είναι specialist OTA και η medhotels.com μεταπωλήθηκε από την lastminute.com στον Thomas Cook to 2008.
Βλέπουμε δε και οι παραδοσιακοί ΟΤΑ εκτός από τις direct πωλήσεις από το website τους να επενδύουν και σε specialist OTAs".

Όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ των ΟΤΑ'ς ο κ. Κεντ σημείωσε:

- Η booking.com πουλά μόνο ξενοδοχεία με έμφαση στις πόλεις
- Η expedia πουλά κυρίως scheduled flights, ξενοδοχεία και ενοικιάσεις αυτοκινήτων και ξεκίνησε να πουλάει δυναμικά πακέτα σε ορισμένες αγορές
- Η lastminute πουλά ότι και η expedia αλλά και μεγάλο κομμάτι lifestyle, όπως κρατήσεις εστιατορίων και συναυλιών.
Μάλιστα μέχρι το 2005 η στρατηγική ήταν “we don’t make money through our lifestyle product but it is a very good channel to acquire new clients to bye travel products”

Για τις κυριότερες online ευρωπαϊκές αγορές πρώτο παράδειγμα είναι η Σκανδιναβία με 48%. Εδώ υπάρχει το παράδειγμα της TUI NORDIC, ενός traditional Tour Operator, o οποίος κατάφερε εδω και δυο χρόνια να μην βγάζει μπροσούρα, κάτι που όλοι οι παραδοσιακοί t.o's, ακόμα και σήμερα κάνουν.

Στην Μεγάλη Βρετανία που ακολουθεί με 46% (αν και έγκυρες εκτιμήσεις δίνουν ακόμη μαγαλύτερα νούμερα), ο κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι πλέον τα ΟΤΑ's και τα specialist OTA's με τα δυναμικά πακέτα, που έχουν και την μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη. Επίσης αξλιζει να σημειωθελι ότι η TUI UK ανακοίνωσε ότι το 2011 το 42% των κρατήσεων της προσήλθε από το website της.

Ακολουθούν η Γαλλία και η Γερμανία και εδώ προκύπτει από τα στοιχεία ότι ενώ η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού στην Ευρώπη, ο Γερμανός τελικός καταναλωτής είναι πολύ πιστός ακόμη στους traditional tour operators.

Πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία

1 σχόλιο:

  1. Κατά την άποψή μου, το πιο σημαντικό που είπε ο κ. Kent, το είπε σε μία παρένθεση (εκεί, συνήθως, βρίσκονται τα ενδιαφέροντα σε μία ομιλία). Κάτι που ΕΠΙΣΗΣ τόνισε και ο κ. Economides αλλά από άλλη οπτική γωνιά (μέσω rebranding, αλλά τέλος πάντων) και που δεν το βλέπω να αναφέρεται παραπάνω:

    1. Την σημασία της _ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ_ που υπόσχεται ένα ξενοδοχείο. Θυμηθείτε το παράδειγμα στην ομιλία του με τα 2 ADULTS ONLY ξενοδοχεία του, πως «φαγώθηκαν» οι TUI-Thomas Cook γι’ αυτά, ανεβάζοντας 30%, από πέρσι, το rate στο οποίο αγόρασαν το φετινό capacity σ’ αυτά! (Γιάννη με ξάφνιασες με το openness σου…).

    2. Η ικανότητά του να κάνει _DELIVER_ αυτή την υπόσχεση.

    3. …και, τελικά, να ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΘΕΙ από τον ανταγωνισμό (ιδανικά, να τον καταστήσει «αδιάφορο», όπως λέμε “irrelevant”).

    Keywords λοιπόν για τους ψαγμένους: “Experience Economy”, “Blue Ocean Strategy”, “Mass Customization”. Άντε να δούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή