Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Οι νέες τεχνολογίες θα διαμορφώσουν την εικόνα της ταξιδιωτικής αγοράς μέχρι το 2020


• Ως συνεργάτης και όχι ως πελάτης θα αντιμετωπίζεται ο σύγχρονος ταξιδιώτης
Οι μετασχηματιστικές τεχνολογίες και οι κοινωνικές τάσεις και αλλαγές θα διαμορφώσουν νέες συνθήκες και θα διαφοροποιήσουν το τοπίο στην τουριστική, ταξιδιωτική αγορά, εδραιώνοντας μια νέα εποχή «συνεργατικών ταξιδιών» στα επόμενα δέκα χρόνια...


Όλα αυτά σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας της Amadeus με τίτλο «Από το Χάος στη Συνεργασία: Πως οι μετασχηματιστικές τεχνολογίες θα προαναγγείλουν μια νέα εποχή στα ταξίδια», που διενήργησε η συμβουλευτική εταιρία προβλέψεων The Futures Company.
Η μελέτη, η οποία βασίζεται σε στοιχεία από ειδικούς της ταξιδιωτικής βιομηχανίας και σε ποσοτική ταξιδιωτική έρευνα σε Βραζιλία, Κίνα, Ρωσία, Ισπανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και Η.Π.Α., ερευνά έξι κύριους τομείς στους οποίους θα μπορούσαν να εφαρμοστούν η μελλοντική τεχνολογία και η καινοτομία.
Τα κύρια ευρήματά της είναι:

1. Η επόμενη γενιά της εμπειρίας: Τα ταξίδια έχουν να κάνουν περισσότερο με το βάθος παρά με το εύρος της εμπειρίας. Τεχνολογίες όπως η διευρυμένη πραγματικότητα, οι μηχανισμοί gamification και οι έξυπνες φορητές συσκευές αναμένεται να μεταμορφώσουν την ταξιδιωτική εμπειρία.
Ο όρος Gamification αναφέρεται στην εφαρμογή διασκεδαστικού/ψυχαγωγικού τρόπου σκέψης (game design thinking) σε μη ψυχαγωγικές εφαρμογές, για να τις κάνει πιο διασκεδαστικές και διαδραστικές. Το Gamification μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε βιομηχανία και σχεδόν σε οτιδήποτε για να δημιουργήσει διαδραστικές εμπειρίες, μετατρέποντας τους χρήστες σε «παίκτες». Αρκετοί ειδικοί της βιομηχανίας έχουν αναγνωρίσει το gamification ως μια από τις σημαντικότερες τάσεις στην τεχνολογία.

2. Αυτόματο transit: Η διαδικασία του check in θα μπορούσε να γίνει η εξαίρεση και όχι ο κανόνας, με την άνοδο γρήγορων και πιο αποτελεσματικών συστημάτων διαχείρισης ταυτοποίησης. Τσιπ, βιομετρικά στοιχεία, καταγραφή δακτυλικών αποτυπωμάτων μεγάλης εμβέλειας και τεχνολογία near field communication (NFC), είναι μόνο μερικές από τις μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με μεγαλύτερο βαθμό ενοποίησης, ώστε να επιταχύνουν τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται οι άνθρωποι.

3. Πληρωμή με μνήμη: Όλα τα δεδομένα σχετικά με πληρωμές, οι οποίες πραγματοποιούνται πριν και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού θα ενσωματώνονται, ώστε να λειτουργούν σαν μια ψηφιακή μνήμη εξόδων και δραστηριοτήτων για άτομα, ομάδες και χειριστές ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Τα έξυπνα αρχεία επιβατών, το «digital breadcrumb» και οι τεχνολογίες ανέπαφων συναλλαγών θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να προσωποποιηθούν και να συγκεντρωθούν υπηρεσίες που προσφέρουν μεγαλύτερη αξία και πιο προσοδοφόρες σχέσεις.

4. Έξυπνες συστάσεις: Καθώς οι τεχνολογίες διευκολύνουν τους ανθρώπους για να παρακολουθούν και να αξιολογούν όλες τις πλευρές της ταξιδιωτικής εμπειρίας, οι ταξιδιώτες θα επηρεάζονται ολοένα και περισσότερο από τους κοντινούς τους ανθρώπους και τους ειδικούς. Η προοπτική των προσωπικών ξεναγών και των αντιπροσώπων mobile tour θα δώσουν στους ταξιδιώτες τα «εργαλεία» που χρειάζονται για να εμπλουτίσουν την εμπειρία τους.

5. Απομακρύνοντας το άγχος από τα ταξίδια: Η επιθυμία για ευεξία και τα μεταλλασσόμενα δημογραφικά στοιχεία θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην απομάκρυνση του ταξιδιωτικού άγχους. Έξυπνες ετικέτες αποσκευών και έξυπνα εισιτήρια θα προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερο καθησυχασμό, ενώ οι εφαρμογές m-Health (mobile Health) θα δώσουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να διαχειρίζονται και να παρακολουθούν την υγεία και ευεξία τους, σαν να βρίσκονταν στο σπίτι τους.

6. Ο business τουρίστας: Η συνεχής έμφαση που δίνεται στην ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής και της ευεξίας στη δουλειά μπορεί να οδηγήσουν σε άνοδο του business τουρίστα, ο οποίος θα απαιτεί ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, καθώς επίσης και ένα σπίτι μακριά από το σπίτι του.

Σύμφωνα με τον κ. Eberhard Haag, εκτελεστικό αντιπρόεδρο των Παγκόσμιων Λειτουργιών της Amadeus: «Στα επόμενα δέκα χρόνια, υπάρχει μια σημαντική ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε το πως η βιομηχανία προσφέρει και παρέχει υπηρεσίες για να καλύψει τις μεταλλασσόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών. Το «κλειδί» γι’ αυτό είναι η ανταλλαγή πιο έξυπνων πληροφοριών, η προθυμία που δείχνουμε να προκαλέσουμε το status quo και μεγαλύτερες, αμφίδρομες συνεργασίες μεταξύ των ταξιδιωτών και των «παικτών» της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Δεσμευόμαστε ότι θα παρακινήσουμε τις συζητήσεις στον τομέα των ταξιδιών σχετικά με το πώς αλλάζει ο κόσμος, τις αυξανόμενες προσδοκίες των ταξιδιωτών και με ποιον τρόπο μπορεί να εξελιχθεί η βιομηχανία, ούτως ώστε να εξασφαλιστεί η ανάπτυξη και η κερδοφορία για τη μελλοντική επιτυχία των πελατών μας».

Ο κ. Andrew Curry, διευθυντής και συγγραφέας της The Futures Company σχολίασε σχετικά: «Θέλαμε να αποφύγουμε να κάνουμε τεχνοκεντρικές εικασίες σχετικά με το μέλλον των ταξιδιών και να απεικονίσουμε ιπτάμενα αυτοκίνητα και έξυπνα ρομπότ σε ένα κόσμο που κατά τα άλλα παραμένει απαράλλαχτος από το παρόν. Δεν μπορείς να κάνεις ρεαλιστικές ή έξυπνες προβλέψεις σχετικά με την επίδραση της τεχνολογίας χωρίς να λάβεις υπόψη την υποδομή, τα συστήματα και τα επιχειρηματικά μοντέλα, καθώς επίσης και τις κοινωνικές αξίες και τάσεις. Ελπίζουμε ότι αυτή η έρευνα θα προκαλέσει και θα παρακινήσει τη σκέψη για το πως όλοι μας θα ταξιδεύουμε στο μέλλον».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου