Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

HATTA: Ταφόπλακα στα Τουριστικά Λεωφορεία


Την απαράδεκτη και μονομερή αντιμετώπιση του θέματος της απελευθέρωσης των οδικών επιβατικών μεταφορών καταγγέλλει ο ΗΑΤΤΑ. Ενώ το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων αναθέτει μελέτη για να εξετάσει τις «δυνατότητες» απελευθέρωσης των τακτικών συγκοινωνιών, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού προώθησε απόφαση με την οποία βάζει την ταφόπλακα, μονομερώς στα Τουριστικά Λεωφορεία.

Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων σε μία ιδιαίτερα έντονη ανακοίνωση ο ΗΑΤΤΑ, στην οποία αναρωτιέται: " Η Ελλάδα λειτουργεί σε δυο ταχύτητες? Η Ελληνική πολιτεία έχει διαφορετικά μέτρα και σταθμά για τις διάφορες κατηγορίες οδικών επιβατικών μεταφορών?
Το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων ανήκει σε άλλη κυβέρνηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού?
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού επιθυμεί να υποβαθμίσει την σημασία του Τουριστικού Λεωφορείου για τον Ελληνικό τουρισμό, να οδηγήσει σε αφανισμό τα Τουριστικά Γραφεία της χώρας"?

Και καταλήγει η ανακοίνωση: " Η προώθηση μονομερούς Υπουργικής απόφασης, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι απόψεις του κλάδου μας, αποτελεί την απόδειξη. Ποιος θα δώσει επιτέλους μια υπεύθυνη απάντηση?"

Στο θέμα παρενέβη με μια ιδιαίτερα έντονη επιστολή η ΓΕΠΟΕΤ. Η επιστολή αυτή έχει ως εξής:

Προς: κύριο Παύλο Γερουλάνο, Υπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού
Κοιν:

- κύριο Λουκά Παπαδήμο, Πρωθυπουργό της Ελλάδας
- κύριο Μάκη Βορίδη, Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
- κύριο Γιώργο Νικητιάδη, Υφυπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού
- κύριο Πέτρο Αλιβιζάτο, Υφυπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού

Κύριε Yπουργέ, Κύριοι,

Εξ αρχής είχαμε δηλώσει ότι είμαστε υπέρ της πλήρους απελευθέρωσης των χερσαίων επιβατικών μεταφορών συμπεριλαμβανομένων βεβαίως και των τουριστικών επιβατικών μεταφορών. Εμείς οι επαγγελματίες αυτού του κλάδου ακολουθήσαμε την οδό της συνεννόησης με την κυβέρνηση και όχι της αντιπαράθεσης όπως τα φορτηγά και τα ταξί, με αποκλεισμούς δρόμων κτλ. Πραγματοποιήσαμε δύο συναντήσεις με τον κύριο Νικητιάδη και φθάσαμε σε μία κοινή συμφωνία ότι δηλαδή η απελευθέρωση δεν θα ήταν μονόπλευρη για τον κλάδο των τουριστικών λεωφορείων με το επάγγελμα των ΚΤΕΛ να παραμένει κλειστό (το οποίο εκτός του μονοπωλιακού έργου δωδεκάμηνης διάρκειας υφαρπάζει και το εποχικό έργο των τουριστικών λεωφορείων) γιατί έτσι ο θάνατος του τουριστικού λεωφορείου στην Ελλάδα θα είναι βέβαιος.

Δώσαμε συνέχεια και ορίστηκε συνάντηση στις 25/10/2011 για να δούμε από κοινού το τελικό κείμενο της απόφασης που θα αφορούσε την απελευθέρωση των αδειών τουριστικών λεωφορείων συγχρόνως με την απελευθέρωση του έργου των επιβατικών μεταφορών (ΚΤΕΛ) όπως είχαμε συμφωνήσει στην τελευταία συνάντηση μας (στις 14/09/2011) αλλά η συνάντηση αυτή από πρωτοβουλία του κύριου Υπουργού ακυρώθηκε. Εν μέσω δριμύτατης κυβερνητικής θυέλλης με άγνωστη έκβαση, με ιδιαίτερη έκπληξη πληροφορηθήκαμε στις 7/11/2011 ότι η αναμενόμενη εκ μέρους σας Υπουργική Απόφαση η οποία θα καθόριζε τους όρους και τις προϋποθέσεις απελευθέρωσης των αδειών τουριστικών λεωφορείων έχει ήδη υπογραφεί και περιληφθεί στο με αριθμό 2537/7-11-11 Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, την στιγμή που για το εν λόγω θέμα ακόμα εκκρεμούσε η συνάντηση μαζί σας, η οποία είχε επανειλημμένως αναβληθεί με δική σας υπαιτιότητα, γεγονός που εντείνει περαιτέρω τα ερωτήματά μας.

Η επιλογή σας αυτή κύριε Υπουργέ απέχει παρασάγγας από όσα συμφωνήθηκαν στις δύο συναντήσεις με τον κύριο Νικητιάδη παρουσία των Προέδρων της ΓΕΠΟΕΤ και του ΗΑΤΤΑ και η ακύρωση της συναντήσεως που είχε οριστεί στο γραφείο σας για το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών των τουριστικών λεωφορείων στις 25/10/2011, ενώ διαπιστώνεται ότι είχε ήδη σταλεί η απόφασή σας στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση μας άφησε άφωνους. Το 2012 κύριε Υπουργέ για τον ελληνικό τουρισμό και τα ελληνικά τουριστικά λεωφορεία θα είναι δύσκολο και αβέβαιο. Αυτή η απόφαση που απελευθερώνει τις άδειες των τουριστικών λεωφορείων χωρίς καμία προϋπόθεση και που δεν συνοδεύεται και από την απελευθέρωση των συγκοινωνιών και των χερσαίων επιβατικών μεταφορών ως ο Νόμος 3919/2011 ορίζει είναι προκλητική, μας φέρνει προ τετελεσμένων και θα αποτελέσει ταφόπλακα για τα τουριστικά λεωφορεία.

Ο λόγος κύριε Υπουργέ που δεν θέλατε να πειράξετε το κατεστημένο, το κλειστό επάγγελμα των ΚΤΕΛ – το οποίο θα μπορούσατε μέσω του Νόμου 2446/96 που είναι νόμος του ΕΟΤ δηλαδή δικός σας και στο σημείο που αυτός αναφέρει ρητά στο άρθρο 1 για τα τουριστικά λεωφορεία «απαγορευομένης της με οποιονδήποτε τρόπο εκτέλεσης συγκοινωνίας» να γίνει «επιτρεπομένης της συγκοινωνίας»- είναι ότι τόσο ο συναρμόδιος Υπουργός (όσον αφορά τα ΚΤΕΛ) κύριος Ραγκούσης όσο και εσείς φοβηθήκατε, ύστερα από τις κινητοποιήσεις των ταξί και τις κινητοποιήσεις των ΚΤΕΛ. Άρα κύριε Υπουργέ όποιος κινητοποιείται και κλείνει τους δρόμους επιβάλλεται στην κυβέρνηση και κρατάει το επάγγελμά του κλειστό, άσχετα αν αυτό είναι εις βάρος ενός άλλου επαγγέλματος και του γενικού συμφέροντος, αυτό διδαχθήκαμε με τους ελληνικούς νόμους που επιβάλλουν κάποιοι, αυτά μας έφεραν εδώ που φθάσαμε στον τόπο μας και δεν φαίνεται πως αυτό θα αλλάξει.

Εν μέσω αυτής της προσπάθειας που κάνει όλος ο λαός και ο επιχειρηματικός κόσμος, η Υπουργική αυτή απόφαση είναι μονομερής, αποτελεί πρόκληση, και δεν συνάδει με τις εξαγγελίες της σχηματισθείσας κυβέρνησης εθνικής ενότητας περί κατάργησης των μονοπωλίων και υιοθέτησης των στρατηγικών που θα βγάλουν την χώρα από την κρίση και θα της εξασφαλίσουν ένα βιώσιμο και ανταγωνιστικό μέλλον. Απευθύνουμε αυτή την επιστολή και στον νέο Πρωθυπουργό τον οποίο εκτιμούμε και πιστεύουμε ότι θα μπορέσει να βάλει σε τάξη τα κακώς κείμενα όπως η κραυγαλέα αυτή περίπτωση και θα δώσει σε αυτόν τον κλάδο το δικαίωμα να ελπίζει για ένα καλύτερο μέλλον. Διαφορετικά, με τις ενέργειές σας δεν μας αφήνετε άλλη διέξοδο από το να κλείσουμε και εμείς τους δρόμους μιας και μόνο αυτό καταλαβαίνετε. Ζητάμε μία επείγουσα συνάντηση μαζί σας.

Με εκτίμηση,

Ο πρόεδρος
Μάριος Τριβυζάς

Ο Γενικός Γραμματέας Κων/νος Παλασκώνης"

1 σχόλιο:

  1. Δεν κανατε καταληψεις τον Αυγουστο να τον παρουνε τον υπουργο με τις πετρες. Αυτος ενδιαφερεται μονο για τις τσιπουρες της κυριας .Σα δε ντρεπομαστε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή