Σύμφωνα με το Βαρόμετρου Τουρισμού 2011 της GBR Consulting, o ξενοδοχειακός κλάδος στο σύνολό του είναι απαισιόδοξος για το 2011, με περισσότερους να αναμένουν υποχώρηση παρά αύξηση Τιμών και, σε μικρότερο βαθμό, την ίδια προσδοκία για τις Πληρότητες. Επίσης, οι εκτιμήσεις για την αγορά στο σύνολό της είναι γενικά δυσμενέστερες από αυτές για το ξενοδοχείο του καθενός.
Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 13 και 19 Ιανουαρίου 2011, σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών (1* έως 5*) στην Ελλάδα.
Συμπληρώθηκαν 269 ερωτηματολόγια, εκ των οποίων τα 203 πλήρως. Η κατανομή τους είναι η ακόλουθη:
38% ξενοδοχεία πόλεων και 62% resorts;
27% ξενοδοχεία 5*, 31% 4*, 22% 3*, 17% 2* και 3% 1*.
Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορείτε να τα δείτε εδώ
Ο ξενοδοχειακός κλάδος στο σύνολό του είναι μάλλον απαισιόδοξος για το 2011, αναμένοντας σχετικά μικρή υποχώρηση Πληροτήτων και σημαντική πτώση στη Μέση Τιμή Δωματίου.
Οι εκτιμήσεις για την αγορά στο σύνολό της είναι γενικά δυσμενέστερες από αυτές για το ξενοδοχείο του καθενός.
Τα ξενοδοχεία Resort είναι λιγότερο απαισιόδοξα από αυτά των Πόλεων, αναμένοντας τα μεν Resort σταθεροποίηση Πληροτήτων ενώ τα Πόλεων μείωση. Η Μέση Τιμή Δωματίου αναμένεται να πέσει και στους 2 τύπους ξενοδοχείων.
Οι ξενοδόχοι της Κρήτης είναι οι μόνοι που εκτιμούν ότι θα βελτιωθούν τόσο η Πληρότητά όσο και η Μέση Τιμή Δωματίου για τα ξενοδοχεία τους και για την αγορά γενικά.
Περίπου 3 στους 4 ξενοδόχους σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τη μείωση του ΦΠΑ συνολικά ή μερικά για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας ενώ περίπου 1 στους 10 δεν έχει ακόμα αποφασίσει.
Κατά τα λοιπά πολύ μικρό ποσοστό από τα ξενοδοχεία πόλεων αναμένει αύξηση Πληρότητας ή Μέσης Τιμής Δωματίου, ιδιαίτερα άνω του 5%, και η γενικότερη εκτίμηση είναι ότι θα υπάρξει στασιμότητα ή πτώση. Η απόκλιση μεταξύ των εκτιμήσεων για το δικό τους ξενοδοχείο και για την αγορά γενικά είναι σχετικά περιορισμένη, με εξαίρεση την αναμενόμενη πτώση πληρότητας, ενώ τα ξενοδοχεία 4* είναι λιγότερο αισιόδοξα απ’ ότι τα ξενοδοχεία 5*, αναμένοντας -στις δικές τους μονάδες- σταθερότητα στην πληρότητα και μείωση των τιμών. Οι εκτιμήσεις για την αγορά γενικά είναι δυσμενέστερες αφού αναμένεται πτώση στις πληρότητες και σημαντική πτώση στις τιμές.
Η πολυπόθητη ανάκαμψη του τουρισμού της Αθήνας δεν είναι ορατή από τους ξενοδόχους της για το 2011 που, τουναντίον, αναμένουν περαιτέρω επιδείνωση όλων των δεικτών.
Είναι ενδεικτικό ότι – σε μια αγορά που έχει συρ-ρικνωθεί κατά τουλά-χιστον 20% τα τελευταία 2 χρόνια – κανείς δεν αναμένει αύξηση άνω του 5% σε πληρότητες ή τιμές, με εξαίρεση ένα πολύ μικρό ποσοστό για την πληρότητα του ξενοδοχείου τους. Μετά από ένα πολύ δύσκολο 2010, οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης εκτιμούν ότι θα ανακάμψουν οι ίδιοι – αλλά όχι η αγορά γενικά – σε ότι αφορά στις πληρότητες αλλά η πτώση τιμών θα συνεχιστεί. Η εικόνα είναι γενικά δυσμενέστερη για την αγορά γενικά σε σχέση με το ξενοδοχείο του καθενός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου