Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Έντονη διαμαρτυρία των εργαζόμενων στον ΕΟΤ, από την γκάφα της HELLAS CERT-TUV AUSTRIA


Την έντονη διαμαρτυρία του συλλόγου των εργαζόμενων στον ΕΟΤ, προκάλεσαν οι δηλώσεις του κ. Καλλιά Ιωάννη, προέδρου της HELLAS CERT και διευθύνοντα συμβούλου της TUV AUSTRIA, στον ραδιοφωνικό σταθμό 9,84, σύμφωνα με τις οποίες "η διαδικασία της κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων σε κατηγορίες αστεριών και κλειδιών, μέχρι σήμερα, στηριζόταν σε αδιαφανείς διαδικασίες και μόνο σήμερα με τις νέες προδιαγραφές, που δημοσιεύθηκαν λίγες μόνο μέρες πριν τις πρόσφατες εκλογές, η κατάταξη θα είναι σύμφωνη με ευρωπαϊκά πρότυπα και θα γίνεται από διαπιστευμένους φορείς".
Η πρωτοφανής αυτή γκάφα του κ. Καλλία, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι στον ΕΟΤ,  " ... αδικεί πρώτον τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και το προσωπικό του που χρόνια ολόκληρα προσφέρει με την γνώση και την εμπειρία του σημαντικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία της Χώρας και δευτερευόντως τον διαπιστευμένο Εθνικό φορέα ΕΣΥΔ, ο οποίος διαπιστεύει φορείς ή υπηρεσίες με τον πλέον αμερόληπτο τρόπο σεβόμενος τις ευρωπαϊκές και διεθνείς οδηγίες και νόρμες που αφορούν στην διαπίστευση".
Η επιστολή των  εργαζόμενων προς τον ραδιοφωνικό σταθμό έχει ως εξής:
" Με μεγάλη έκπληξη, εργαζόμενοι στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, παρακολούθησαν την εκπομπή του κου Νεκτάριου Nότη στην πρωινή ζώνη του ραδιοφωνικού σταθμού 9,84 με προσκεκλημένο τον κο Καλλιά Ιωάννη πρόεδρο της HELLAS CERT και Διευθύνοντα Σύμβουλο της TUV AUSTRIA και θέμα συζήτησης την βαριά βιομηχανία της Χώρας που λέγεται «Τουρισμός» και ειδικότερα τη διαδικασία της κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων σε κατηγορίες αστεριών και κλειδιών. 
Από την συζήτηση που είχε ο δημοσιογράφος με τον προσκεκλημένο σας προκύπτει ότι μέχρι σήμερα η κατηγοριοποίηση των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά στηριζόταν σε αδιαφανείς διαδικασίες και μόνο σήμερα με τις νέες προδιαγραφές, που δημοσιεύθηκαν λίγες μόνο μέρες πριν τις πρόσφατες εκλογές, η κατάταξη θα είναι σύμφωνη με ευρωπαϊκά πρότυπα και θα γίνεται από διαπιστευμένους φορείς. Προς άρση κάθε αμφισβήτησης και αποκατάσταση της αλήθειας και επειδή το τελευταίο διάστημα ο ΕΟΤ, με πρόσχημα αρνητικά σχόλια για τον τρόπο διενέργειας των ελέγχων και της πιστοποίησης, οδηγήθηκε σε κατακερματισμό και στην υφαρπαγή αρμοδιοτήτων για ευνόητους λόγους οφείλουμε, ως εκπρόσωποι των εργαζομένων, να σας γνωρίσουμε τα παρακάτω: 
1. Ο έλεγχος για την κατάταξη των τουριστικών καταλυμάτων σε κατηγορίες αστεριών και κλειδιών γινόταν από τον ΕΟΤ και συγκεκριμένα από τη Δ/νση Ποιοτικού Ελέγχου και Εποπτείας Αγοράς και τη Δ/νση Επιθεώρησης έως και την 30η Οκτωβρίου 2014, οπότε καταργήθηκε η μία από τις δύο Γενικές Διευθύνσεις με τις πέντε Διευθύνσεις της και διεσπάρησαν κάποιες από τις αρμοδιότητές τους στο Υπουργείο Τουρισμού, το ΞΕΕ και σε ιδιωτικούς φορείς. 
2. Οι δύο αρμόδιες για την κατάταξη Διευθύνσεις ακολουθώντας τις προδιαγραφές του νομοθετικού πλαισίου αλλά και τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής και διεθνούς τουριστικής αγοράς, διαπιστεύτηκαν στις 9/8/2008 από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης ΑΕ (ΕΣΥΔ) ως φορέας πιστοποίησης και ελέγχου των τουριστικών καταλυμάτων και της κατάταξής τους σε κατηγορίες αστεριών και κλειδιών. Η υπηρεσία μας αξιολογήθηκε αυστηρά για τη διαδικασία αυτή και δεχόταν συνεχή έλεγχο και επιτήρηση από τον φορέα ΕΣΥΔ για την διαπίστευση που είχε λάβει. 
3. Ο έλεγχος που διενεργείτο από τον ΕΟΤ για την κατάταξη των καταλυμάτων ήταν ιδιαίτερα αυστηρός και στηριζόταν σε τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές αλλά και βαθμολογούμενα κριτήρια σύμφωνα με τα προεδρικά διατάγματα που είχαν εκδοθεί από το 2002 και συνεχώς επικαιροποιούντο με σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις. Αυτό σε αντίθεση με το υφιστάμενο πλαίσιο που δημιουργήθηκε προσφάτως και κατήργησε το σύνολο σχεδόν των τεχνικών προδιαγραφών με ό,τι αυτό σημαίνει για την ποιότητα των καταλυμάτων. Ειδικότερα, με την χαλάρωση έως και ανυπαρξία πολλών από τις τεχνικές προδιαγραφές που ίσχυαν παρουσιάζεται σήμερα πλήθος περιπτώσεων υφιστάμενων ξενοδοχείων να ζητούν και να εξασφαλίζουν αναβάθμιση από τα 2 στα 4 ή και 5 αστέρια. 
4. Όλες οι μεγάλες και μικρές ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί συστηματικούς ελέγχους από τις διαπιστευμένες υπηρεσίες του ΕΟΤ και λειτουργούν με σύγχρονες προδιαγραφές και ποιοτικές υπηρεσίες. 
Η αναφορά του φιλοξενουμένου σας ότι το σημερινό σύστημα κατάταξης είναι το μόνο αδιάβλητο και με διαφανή κριτήρια αδικεί πρώτον τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και το προσωπικό του που χρόνια ολόκληρα προσφέρει με την γνώση και την εμπειρία του σημαντικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία της Χώρας και δευτερευόντως τον διαπιστευμένο Εθνικό φορέα ΕΣΥΔ, ο οποίος διαπιστεύει φορείς ή υπηρεσίες με τον πλέον αμερόληπτο τρόπο σεβόμενος τις ευρωπαϊκές και διεθνείς οδηγίες και νόρμες που αφορούν στην διαπίστευση. 
Παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη τα ανωτέρω, για να αρθούν εντυπώσεις και αμφιβολίες για την μέχρι σήμερα αποτελεσματική και αμερόληπτη λειτουργία της υπηρεσίας μας αλλά και για την εξάλειψη αναφορών σε θέματα «διαφθοράς» που σκοπό είχαν την αποδόμηση και διάλυση και μόνο του Οργανισμού , θεωρώντας ότι η παρέμβασή μας αυτή αποτελεί την προσπάθεια και μόνο των εργαζομένων να υποστηρίξουν το μέχρι σήμερα έργο τους και την μεγάλη προσφορά του κατακερματισμένου Οργανισμού μας στην τουριστική βιομηχανία της Χώρας. 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ ΒΡΕΤΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Δ.Σ  ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚ".

Να περιμένουμε επανόρθωση;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου