Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Η Περιφέρεια Κρήτης ξεκινάει την προσπάθεια για προσέλκυση Κινέζων τουριστών


Ολοκληρώθηκε χθες με επιτυχία η επίσκεψη τού Εντεταλμένου Συμβούλου της Περιφέρειας σε θέμα Τουρισμού, Μιχάλη Βαμιεδάκη στις Νοτιοανατολικές επαρχίες της Κίνας. 
Ο κ. Βαμιεδάκης επισκέφτηκε την πόλη Φουνγκζου, προσκεκλημένος της τοπικής Περιφέρειας, για τα εγκαίνια της έκθεσης γάμων (Fashionable Wedding Festival), όπου και πραγματοποίησε τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας με θέμα «Έρωτες στο Αιγαίο». 
Τα γαμήλια ταξίδια είναι μια ραγδαία ανερχόμενη αγορά στην Κίνα η οποία προσελκύει κυρίως ταξιδιώτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. 
Στα εγκαίνια της έκθεσης παρουσιάστηκαν και τα νέα βίντεο σποτς της διαφημιστικής καμπάνιας της Κρήτης, τα οποία και απέσπασαν πολλά χειροκροτήματα. 
Στο περιθώριο της έκθεσης ο κ. Βαμιεδάκης, ο οποίος συνοδευόταν την Αντιδήμαρχο Ρεθύμνου, κ. Πέπη Μπιρλιράκη, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΗ, κ. Γιάννη Μπρά, τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων & Περιφερειακό Σύμβουλο, κ. Μανώλη Σταματάκη, τον εκπρόσωπο του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων, κ Σταύρο Πατεράκη και τον Γραμματέα του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Κρήτης, κ. Αλέξανδρο Σωμαρά, συναντήθηκε με τον κ. Φράνκ Τσάο (Frank Cao), Πρόεδρο του Γαμήλιου Εμπορικού Συνδέσμου Σαγκάης και συζητήθηκαν οι δυνατότητες τέλεσης ομαδικών γάμων Κινεζικών ζευγαριών στην Κρήτη κατά την περίοδο της Άνοιξης.


Παρατέθηκε επίσης επίσημο δείπνο προς τιμήν των κρητικών φιλοξενουμένων από την κ. Λι Σαογιόνγκ (Li Shaoyong) Γεν. Διευθύντρια του Οργανισμού Διεθνών Εκθέσεων Χουιγουάν (Huiyuan) και διοργανώτρια της έκθεσης, όπου συζητήθηκε η δυνατότητα διοργάνωσης διευρυμένου work – shop στην Κίνα και την Κρήτη με τη συμμετοχή Κρητικών και Κινέζων τουριστικών επιχειρηματιών, αλλά και πέραν του τουρισμού κατάλληλους τρόπους και δράσεις ώστε να προωθηθούν τα Κρητικά προϊόντα στην Κινεζική αγορά. 
Στην πόλη Φουτζού (με πληθυσμό 7 εκ. κατοίκων) ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι φορέων συναντήθηκαν με τον Επικεφαλή του τοπικού Τουριστικού Οργανισμού, κ. Σεν Ούε Γιάνκγκ (Shen Yue Yang) και συζήτησαν θέματα τουριστικής ανάπτυξης και ειδικότερα τα συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να γίνουν και από της δύο πλευρές προκειμένου να καθιερωθεί η Κρήτη ως τουριστικός προορισμός και να αυξηθεί η ροή επισκεπτών. 
Ο κ. Γιανκγκ δήλωσε θαυμαστής τής Κρήτης και του Ελληνικού Πολιτισμού και επισήμανε ότι βασικός στόχος είναι να γίνει μια στοχευμένη προβολή, να γνωρίσουν οι Κινέζοι επιχειρηματίες την Κρήτη, και να προετοιμαστούν και πακέτα που να ικανοποιούν τις θεματικές προσδοκίες των Κινέζων επισκεπτών. 
Tις προηγούμενες μέρες, πριν από την άφιξη τους στην πόλη Φουτζού, ο κ. Βαμιεδάκης και οι υπόλοιποί εκπρόσωποι φορέων, με την πολύτιμη βοήθεια και υποστήριξη του Έλληνα Γεν. Προξένου στη Σαγκάη, κ. Ευγένιου Καλπίδη, επισκέφτηκαν και συνομίλησαν με τους επικεφαλής των Τουριστικών Οργανισμών στη Σαγκάη (Shanghai), Χάνγκζου (Hangzhou) και Νίνγκμπο (Ningbo). 
Στη Σαγκάη (Shanghai) μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας με πληθυσμό 24 εκατομ., συναντήθηκαν με τον επικεφαλή του Τοπικού Οργανισμού Τουρισμού, κ. Χαι Ντε Σενκγ (Hai Se Sheng), στην Χάνγκζου (Hangzhou) με πληθυσμό 8,7 εκατομ. αντιστοίχως με τον κ. Ξου Πένγκ (Xu Peng) και στην πόλη Νίνγκμπο (Ningbo) αντιστοίχως με τον κ. Τσεν Γκάγκ (Chen Gang). 
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων ο κ. Βαμιεδάκης ανέφερε στους ομολόγους του ότι οι πολιτικοί προϊστάμενοι των Κρητικών και Κινεζικών περιφερειών πρέπει να συνεργαστούν σε 3 άξονες, να φροντίσουν να προβληθεί η Κρήτη με τον καταλληλότερο τρόποι, να αποκτήσουν οι Κρητικού τεχνογνωσία σχετικά με τον Κινεζικό τουρισμό και τις απαιτήσεις του και να φέρουν κοντά Κρητικούς και Κινέζους επιχειρηματίες, προκειμένου να κάνουν τα επόμενα βήματα. Οι Κινέζοι ομόλογοι του επιβεβαίωσαν το θετικό κλίμα για την Ελλάδα αυτή την περίοδο στην Κίνα και δεσμεύτηκαν να συνεργαστούν στενά με την Περιφέρεια Κρήτης στα πλαίσια ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού με συγκεκριμένα βήματα και χρονοδιαγράμματά. Υπήρξε επίσης μεγάλος ενδιαφέρον για τον τουρισμό κρουαζιέρας (ο οποίος σύμφωνα με μελέτες μέχρι το 2020 αναμένεται να έχει περάσει τα 6 εκατομ. επιβάτες από Κίνα), αλλά και για μεταφορά τεχνογνωσίας από τον ΟΛΗ, καθώς οι πόλεις αυτές είναι κοντά σε λιμάνια. 
Μετά την επιστροφή του ο κ. Βαμιεδάκης δήλωσε : «Η Κίνα είναι μια τεράστια αγορά με μεγάλες δυνατότητες, αλλά και πολύ διαφορετική τουριστικά, σε σχέση με το μοντέλο που έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Μέσα σε 5 μέρες, επισκεφτήκαμε 4 πόλεις, καλύπτοντας τα κύρια αστικά κέντρα της Νοτιοανατολικής Κίνας, μιας περιοχής που αριθμεί εκατοντάδες εκατομμύρια πληθυσμού και γνωρίζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στη χώρα. Εκτός από την ελίτ έχει δημιουργηθεί μια μεσαία τάξη, νέων ανθρώπων με μεσαίου επιπέδου μισθούς και δίψα για ταξίδι, που μπορεί πραγματικά να αποτελέσει τους μελλοντικούς επισκέπτες της Κρήτης. Οι Κινέζοι γνωρίζουν και εκτιμούν Ελλάδα και τον πολιτισμό της και πολλοί από αυτούς και την Κρήτη ειδικότερα, αλλά δεν έχει ακόμα καθιερωθεί στη συνείδηση τους, ως προορισμός διακοπών. Πρέπει να αξιοποιήσουμε τη θετική συγκυρία και τι καλό κλίμα, αλλά και την διάθεση των Κινέζων ομολόγων μου να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια. 
Οι Κινέζοι δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για ήλιο και παραλίες, τους ελκύει ο πολιτισμός, η γνωριμία με τη ζωή των ντόπιων, δεν ταξιδεύουν ιδιαίτερα το καλοκαίρι και ψωνίζουν πολύ. Έχουν συνεπώς το προφίλ που μπορεί να δώσει μια προστιθεμένη αξία στον Κρητικό τουρισμό ιδιαίτερα στις εποχές εκτός της περίοδο αιχμής. 
Απαιτείται όμως και σεβασμός στις ιδιαίτερες τους ανάγκες σε σχέση με τη γλώσσα και την κουζίνα και οι σχετικές υποδομές στα σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα και τα ξενοδοχεία. Για την Περιφέρεια Κρήτης η Κινεζική αγορά αποτελεί χρονικά ένα μεσοπρόθεσμο στόχο, καθώς απαιτεί πολύ μεθοδική δουλεία και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. 
Αν δεν ξεκινήσουμε να δουλεύουμε όμως άμεσα σε αυτή την κατεύθυνση θα καθυστερήσουμε ακόμα περισσότερο να δούμε αποτελέσματα. Θα κινηθούμε πολύ προσεκτικά, ρεαλιστικά, μεθοδικά και συγκροτημένα. Θα εκπονηθεί μελέτη σε συνεργασία με τα τοπικά προξενεία, ώστε όλες οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε και τα βήματα που απαιτούνται να αποτυπωθούν σε μελέτη και να προχωρήσουμε βάσει σχέδιού και συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. 
Οι τρεις άξονες που θα κινηθούμε στα πλαίσια της μελέτης και σε συνεργασία με τα τοπικά Ελληνικά Προξενεία και τους Κινέζους πολιτικούς είναι χαρτογράφηση και γνώση της αγοράς και τής ανθρωπογεωγραφίας του Κινέζου τουρίστα, στοχευμένη προβολή και στοχευμένες επαφές μεταξύ επιχειρηματιών στην Κρήτη και την Κίνα για τη δημιουργία πακέτων, αλλά και την προώθηση των προϊόντων του πρωτογενή τομέα. Βάσιμή πρόκληση είναι να μετουσιώσουμε τη γενικότερη θετική εντύπωση για την Κρήτη σε εμπορική καταναλωτική συνείδηση διακοπών και πιστεύω θα το καταφέρουμε. Θέλει χρόνο αλλά τα αποτελέσματα της προσπάθειες θα φαίνονται σταδιακά. Το ταξίδι αυτό θα αποτελέσει το ξεκίνημα μια σοβαρής προσπάθειας με συνέχεια και σοβαρά, ζυγισμένα βήματα, ώστε να ανοίξουμε ασφαλείς και παραγωγικούς δρόμους για τους Κρητικούς τουριστικούς - και όχι μόνο - επιχειρηματίες". 
Στην Κίνα βρίσκεται παράλληλα και ομάδα κρητικών τουριστικών επιχειρηματιών που έχει επαφές με Κινέζους τουριστικούς πράκτορες στις διάφορες πόλεις, όπου προβάλουν τις επιχειρήσεις τους και συζητούν τις δυνατότητες διμερών συνεργασιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου