Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Παρεμβάσεις του ΣΕΤΕ για visa και μισθώσεις...


- "Κάτι τρέχει" όχι με τη Μαίρη(που "λέει" και η VODAFONE , αλλά με τις θεωρήσεις Visa!!! 
- Το συμβόλαιο με την ινδική εταιρία έληξε (;) 31.12 και υπάρχουν έντονοι διαγκωνισμοί και παρασκήνιο!!!
- Δημιουργία ειδικού σώματος ηλεκτρονικού ελέγχου για τις μισθώσεις

Eπιστολές προς τους αρμόδιους υπουργούς και κυβερνητικούς παράγοντες αναφορικά με τα θέματα των τουριστικών μισθώσεων και των θεωρήσεων visa, κυρίως στην ανατολική Ευρώπη και όχι μόνο, που εκδίδονται μέσω της ινδικής εταιρίας που είχε αναλάβει το έργο,  απέστειλε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης. 
Για το θέμα των θεωρήσεων Visa, που είναι μείζον, έχουν φτάσει στα αυτιά μας διάφορα, αλλά το ψάχνουμε και οσονούπω θα έχουμε νέα. 
Η αρχική πληροφόρηση αναφέρει ότι το συμβόλαιο με την ινδική εταιρία, που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, έληξε 31 Δεκεμβρίου και υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι για το έργο μεταξύ των οποίων και Έλληνες που πιέζουν παντοιοτρόπως. 
Βέβαια τα τελευταία χρόνια κάποιες "εξαιρέσεις" που έγιναν, αλλά και κάποιες "τσιριμόνιες" στελεχών του ΥΠΕΞ, ειδικά σε τρίτες χώρες, δεν μας βγήκαν σε καλό.
Πιο αναλυτικά ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ ζητά "αντισταθμιστικά" για τον ελληνικό τουρισμό και αναφέρει στην επιστολή:

Προς την Κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη 
Υπουργό Τουρισμού 

Κοιν. Κύριο Αναστάσιο Μητσιάλη, Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Εξωτερικών 
Κύριο Παναγιώτη Μίχαλο, Γενικό Γραμματέα ΔΟΣ & ΑΣ

Αγαπητή κυρία Υπουργέ, 

Σε συνέχεια της από 07.01.14 συνάντησης και με τον Πρωθυπουργό, επισημαίνουμε πιο αναλυτικά τα σημαντικότερα αναγκαία βήματα, για την περαιτέρω διευκόλυνση και επιτάχυνση χορηγήσεων βίζα Σένγκεν: 
1.Είναι αναγκαία, με βάση και τις ρητές οδηγίες του Πρωθυπουργού, η αυστηρή κωδικοποίηση του καθεστώτος χορηγήσεων βίζας πολλαπλών θεωρήσεων βάσει του κανόνα «πρώτη επίσκεψη στη χώρα χορήγηση βίζας μίας χρήσης, δεύτερη επίσκεψη πολλαπλής ενός έτους, τρίτη επίσκεψη πολλαπλής τριών ετών». Σήμερα, παρατηρείται το φαινόμενο διαφορετικών ερμηνειών από κάθε προξενική αρχή, που οδηγεί σε χορηγήσεις βίζας πολλαπλών χρήσεων διάρκειας λίγων μηνών κλπ είτε λόγω έλλειψης συγκεκριμένων κατευθύνσεων, είτε λόγω λανθασμένης στόχευσης αύξησης του αριθμού των χορηγήσεων στους ίδιους επισκέπτες και όχι μείωσης της γραφειοκρατίας και δημιουργίας επαναλαμβανόμενης πελατείας προς την χώρα. Επίσης, πρέπει να εφαρμόζεται πάντα ρητά ο κανόνας χορήγησης βίζας το αργότερο εντός 48 ωρών. 
2.Προτείνουμε να επαναληφθεί η περυσινή ημερίδα στην Αθήνα με τους αρμόδιους Προξένους από τις βασικές αγορές στόχους, με κάλυψη μεταφορικών δαπανών από ΣΕΤΕ, με στόχο την οριζόντια εφαρμογή των ως άνω οδηγιών, αλλά και για την επίλυση σειράς θεμάτων που αντιμετωπίζουν οι προξενικές αρχές, ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου. Η ημερομηνία διεξαγωγής της ημερίδας πρέπει να ορισθεί το αργότερο μέχρι τέλη Φεβρουαρίου. 
3.Πρέπει να εξασφαλισθούν για την νέα περίοδο ανταποδοτικά οφέλη από τον διαμεσολαβητή πάροχο, ο οποίος εισπράττει υπέρογκα ποσά για την προβολή της χώρας και των τουριστικών της προϊόντων. Η χρήση μέρους των εσόδων της βίζας Σένγκεν για την προβολή της χώρας αποτελεί, εδώ και καιρό, ρητή εντολή του Πρωθυπουργού. 
Υπενθυμίζουμε, ότι η επιλογή του παρόχου έγινε με ανάθεση και όχι με διαγωνιστική διαδικασία, ως όφειλε. Πρέπει επομένως άμεσα να κινηθεί η σχετική διαδικασία. 
Ο ΣΕΤΕ, παραμένει στην διάθεση των Υπουργείων Τουρισμού και Εξωτερικών για να παράσχει, εφόσον απαιτηθεί και κατά το 2014, όπως και τα δύο προηγούμενα έτη, την αναγκαία υποστήριξη διαθέτοντας επιπλέον επιτόπιο βοηθητικό προσωπικό στις κατά τόπους προξενικές αρχές για την ταχύτερη έκδοση θεωρήσεων. 

Με εκτίμηση, 

Ανδρέας Α. Ανδρεάδης Πρόεδρος ΔΣ 

Οι μισθώσεις
Για το θέμα των μισθώσεων ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρει: "Αναφορικά με το θέμα της διάρκειας της μίσθωσης ως καθοριστικού παράγοντα για τον διαχωρισμό μεταξύ αστικών και τουριστικών μισθώσεων, σας γνωρίζουμε ότι δεν αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα, αλλά εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της Ευρωζώνης (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία). Στην Ισπανία εφαρμόζεται το ίδιο χρονικό όριο των 90 ημερών, όπως και στη χώρα μας, ενώ στην Ιταλία ο ελάχιστος χρόνος αστικής μίσθωσης είναι πολύ μεγαλύτερος. Εάν το διάστημα δυνατότητας αστικής μίσθωσης μειωθεί σημαντικά κάτω των 90 ημερών, δεν θα υπάρχει επαρκής προστασία του ενοικιαστή σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής, με δεδομένο ότι ο ενοικιαστής οφείλει στην περίπτωση αστικής μισθώσεως να μεριμνήσει π.χ. για την πυρασφάλεια του χώρου που μισθώνει ή την ασφάλισή του ως προς τρίτους κλπ. 
Όσον αφορά στις τουριστικές μισθώσεις, οι οποίες, πέραν της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης, ορίζονται και από την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών, η αδειοδότηση των μισθώσεων θα πρέπει να διασφαλίζει κατ' ελάχιστον τα ακόλουθα: 
1.Αποφυγή αθέμιτου ανταγωνισμού των αδειοδοτημένων καταλυμάτων από μη αδειοδοτημένα καταλύματα που δεν αντιμετωπίζονται με το ίδιο φορολογικό και ασφαλιστικό πλαίσιο. 
2.Επαρκείς συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. 
3.Υποστήριξη της ποιότητας του "τουριστικού προϊόντος" της χώρας. 
Προς τη κατεύθυνση αυτή προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού σώματος ηλεκτρονικού ελέγχου από τα αρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού, δυναμικότητας όχι άνω των 20-30 ατόμων. Το σώμα αυτό θα ελέγχει, μέσω διαδικτύου, τα προαναφερόμενα τουριστικά καταλύματα και το εάν αυτά είναι εγγεγραμμένα στο σχετικό ηλεκτρονικό μητρώο. Με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία πραγματοποιεί πωλήσεις μέσω διαδικτύου, μια "εικονική" κράτηση από τους ελεγκτές σε ένα από τα παράνομα τουριστικά καταλύματα και η σχετική αποδοχή της, θα επιφέρουν τις οικονομικές κυρώσεις που προβλέπονται χωρίς να απαιτείται επιτόπιος έλεγχος. Αντίστοιχοι μηχανισμοί υπάρχουν σε ανταγωνίστριες χώρες της Ευρωζώνης". 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου