Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Η απάντηση της Marketing Greece στο δημοσίευμά μας


Aπάντηση για το δημοσίευμά μας σχετικά με τον διαγωνισμό για την πρόσληψη εταιριών δημοσίων σχέσεων στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού ( εδώ ) μας απέστειλε ο γενικός διευθυντής της MARKETING GREECE κ. Ιωσήφ Πάρσαλης. 
Την δημοσιεύουμε με πολύ μεγάλη χαρά, προσθέτοντας κάποια σχόλια δικά μας, στα οποία μαζί με κάποια ερωτήματα για τον επίσης υπό εξέλιξη διαγωνισμό για το πόρταλ, αναμένουμε απαντήσεις μετά από επικοινωνία με τον κ. Πάρσαλη. 
Η απάντηση έχει ως εξής:
"Προς τους αναγνώστες του http://money-tourism.blogspot.gr 
25 Ιουνίου 2013 
Το δίμηνο χρονικό διάστημα από τη σύσταση της εταιρείας βρίσκονται σε εξέλιξη τα σχέδια υλοποίησης των βασικών έργων της εταιρείας που εξυπηρετούν τους σκοπούς και την επίτευξη των στόχων της, όπως η δημιουργία του website www.discovergreece.com, η σύναψη σχέσεων συνεργασίας με γραφεία δημοσίων σχέσεων σε αγορές στόχους του εξωτερικού, η δημιουργία του χαρτοφυλακίου τουριστικών προϊόντων της χώρας και του περιεχομένου επικοινωνίας.
Η επιλογή εξειδικευμένων συνεργατών για την υλοποίηση των έργων, όπως αναφέρονται παραπάνω, αποτελεί αντικείμενο διερεύνησης της αγοράς και πρόσκλησης για την υποβολή προσφορών και προτάσεων. Η διαδικασία αυτή υλοποιείται σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές που περιλαμβάνουν μελέτη αναγκών και εξειδίκευσης συνεργατών – εταιρειών, έρευνα για την εύρεση πιθανών υποψηφίων που πληρούν τα κριτήρια βάσει της στρατηγικής αναγκών και ζητουμένων υπηρεσιών, αποστολή πρόσκλησης για υποβολή τεκμηρίωσης εμπειρίας (credentials), αρχική επιλογή για την υποβολή πρότασης.
Έτσι, για τη διαδικασία επιλογής εταιρειών δημοσίων σχέσεων του εξωτερικού, και για την ορθή ενημέρωση των αναγνωστών του http://money-tourism.blogspot.gr , εφαρμόστηκε η ακόλουθη διαδικασία σε συνεργασία με την ΕΔΕΕ (Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος):
• Στρατηγικός σχεδιασμός υπηρεσιών επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων και ψηφιακής επικοινωνίας της Marketing Greece
• Δημιουργία του προφίλ – τύπου εταιρείας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και αναλυτική μελέτη του είδους των εξειδικευμένων υπηρεσιών και σχετικής εμπειρίας.
• Έρευνα διεθνούς αγοράς με στόχο τη δημιουργία «μεγάλης» λίστας εταιρειών για την εκδήλωση ενδιαφέροντος σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό ICCO με σχετική αποστολή πρόσκλησης. Τα ζητούμενα της αρχικής πρόσκλησης για εκδήλωση ενδιαφέροντος ήταν η εμπειρία και η τιμολογιακή πολιτική (κόστος υπηρεσιών)
• Συγκέντρωση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και δημιουργία short list ανά χώρα για την αποστολή του RFP (Request For Proposal), πρόσκληση για υποβολή πρότασης.
Αναφορικά με το τελευταίο, η αρχική αξιολόγηση για τη δημιουργία της τελικής λίστας για την πρόσκληση για υποβολή προτάσεων, έγινε από την Επιτροπή Επικοινωνίας της Marketing Greece στην οποία συμμετέχει και η ΕΔΕΕ με εκπρόσωπό της.
Τα κριτήρια εμπειρίας, ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων ανά αγορά και τιμολογιακής πολιτικής καθόρισαν τις συμμετοχές.
Η εταιρεία Ogilvy PR της Ρωσίας δεν προσκλήθηκε λόγω του υψηλού κόστους παροχής υπηρεσιών για τον προϋπολογισμό της Marketing Greece.
Η ίδια εταιρεία συμμετέχει στην Αγγλία, όπως επίσης και πολλές άλλες πολυεθνικές εταιρείες επικοινωνίας μεγάλου βεληνεκούς σε κάθε χώρα.
Παρότι αποτελεί διεθνή πρακτική να συμμετέχουν τρείς (3) εταιρείες σε κάθε διαδικασία ανά χώρα, η Marketing Greece έχει προσκαλέσει περισσότερες εταιρείες.
Το RFP (Request For Proposal) το οποίο έχει σταλεί, περιγράφει αναλυτικά τα ζητούμενα, τους στόχους, το είδος των υπηρεσιών. Επιπλέον, προβλέπεται η υποβολή πρότασης σχεδιασμού καμπάνιας, με συγκεκριμένο brief στρατηγικής. Η πρόταση αυτή αποτελεί ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης της στρατηγικής δεινότητας, δημιουργικής προσέγγισης, σχεδιασμού καναλιών επικοινωνίας και αποτελεσματικής υλοποίησης με μετρήσιμα αποτελέσματα. Επιπλέον κριτήρια αξιολόγησης είναι η εξειδίκευση και εμπειρία καθώς κι η τιμολογιακή πολιτική (πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά).
Μετά την υποβολή των προτάσεων των εταιρειών που συμμετέχουν στη διαδικασία, η Επιτροπή Επικοινωνίας της Marketing Greece θα αξιολογήσει τις προτάσεις και θα γίνει η αρχική επιλογή τοπικών συνεργασιών.
Η υποβολή των προτάσεων γίνεται σε συγκεκριμένη ώρα και μέρα (21 Ιουνίου 2013, 17:00 GMT+2) σε Συμβολαιογράφο Αθηνών, δημόσιο λειτουργό και οι φάκελοι παραδίδονται με πρωτόκολλο παράδοσης στην Επιτροπή Επικοινωνίας.
Ας σημειωθεί ότι για την επιλογή και δημιουργία δικτύου συνεργατών δημοσίων σχέσεων, δεν απαιτείται να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και ο σχεδιασμός του χαρτοφυλακίου τουριστικών προϊόντων, καθώς το τελευταίο είναι μια συνεχόμενη διαδικασία.
Βάσει του επιχειρησιακού σχεδίου της McKinsey για την Marketing Greece, επιλέγονται οι συνεργάτες με τον τρόπο που προαναφέρθηκε και εκ παραλλήλου υλοποιούνται τα τουριστικά προϊόντα.
Η πολιτική επικοινωνίας της Marketing Greece, εν κατακλείδι, διέπεται από τις αρχές της ελεύθερης πρόσβασης στην πληροφορία και ενημέρωσης, κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός της αναφοράς σε εσωτερικά έγγραφα πρόσκλησης και αξιολόγησης, από το http://money-tourism.blogspot.gr ως σχετικές πηγές".

Πολύ ενδιαφέρουσα η απάντηση του γενικού διευθυντή της Marketing Greece η οποία καλείται να επιτελέσει ένα δύσκολο και πολύ σημαντικό έργο για τον ελληνικό Τουρισμό.
Στην απάντησή του αυτή, σημειώνουμε τα εξής:

Η αναφορά της Ogilvy ήταν απολύτως ενδεικτική και καθόλου περιοριστική
Μπορεί κάποιος να αναφέρει τις περιπτώσεις των Ogilvy στην Μ. Βρετανία, της Alpaytak στις ΗΠΑ, της Wellcom, της  L' Agency και της MSL στη Γαλλία, της Ogilvy στη Γερμανία παρα το ειδικό θετικό σχόλιο, κ.λπ., που "κόπηκαν" με ίδια βαθμολογία με εταιρίες που προχώρησαν.
Όσον αφορά στο κόστος παρατηρώ ότι σε όλες τις αγορές έχει περάσει η Weber η οποία επίσης εμφανίζει πολύ υψηλό κόστος, κάποιος ίσως το χαρακτήριζε και δυσανάλογα υψηλό.
Η αναφορά στην Mc Kinsey θεωρώ ότι δεν απαντά στο ερώτημα μου περί του τι θα προβάλλουμε, καθώς ειναι κάτι τελείως διαφορετικό και σημαντικό.
Γιατί δεν προβλέπεται η εκπόνηση τέτοιων ερευνών ανα αγορά ώστε να είμαστε σίγουροι για το τι κάνουμε; 
Για όσους διακονούν τον χώρο του Τουρισμού πολλά χρόνια, είναι γνωστή η κριτική που έχει ασκηθεί στον ΕΟΤ για "προβολή στο άγνωστο", πριν την μελέτη Bordas, αλλά και μετα αφού ελάχιστα αξιοποιήθηκε. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου