Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012
Οι δράσεις για την ανάκαμψη της γερμανικής αγοράς
Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος μπορεί να επιτευγχθεί μόνο εάν ξεκινήσουν άμεσα συλλογικές και μεθοδευμένα επικοινωνιακές ενέργειες. Αυτό τονίζει σε μια επιστολή που μας απέστειλε η Stefanis Marketing Consulting GmbH, η οποία δραστηριοποιείται στη γερμανική αγορά από το 2000. Λόγω της γνώσης της αγοράς που έχει η εταιρία, δημοσιεύουμε τις 8 δράσεις που πρέπει να αναληφθούν, ώστε να ανακάμψουν οι κρταήσεις προς Ελλάδα από τη γερμανική αγορά. Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρία είναι επιτακτική ανάγκη:
1. Το Υπουργείο Τουρισμού και Πολιτισμού να ξεκινήσει άμεσα επικοινωνιακές δράσεις διαχείρισης της κρίσης. Δεν εννοούμε διαφημιστική καμπάνια.
Με σκοπό την αποκατάσταση της εικόνας της Ελλάδας δεν θα πρέπει να γίνουν επιπόλαιες επιλογές, αλλά να χρησιμοποιηθούν «εξειδικευμένοι επικοινωνιακοί επαγγελματίες», οι οποίοι όχι μόνο μιλούν άπταιστα και τις δύο γλώσσες, αλλά διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία στον τουρισμό, και ξέρουν πώς αντιμετωπίζονται σοβαρές κρίσεις, γνωρίζουν και τις δύο νοοτροπίες και ζουν στην Γερμανία. Θα είναι λάθος να ανατεθεί το έργο σε εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας, οι οποίες δεν πληρούν έστω μία από τις παραπάνω προϋποθέσεις, και δεν θα είναι σε θέση να κατανοήσουν την ψυχολογία της ελληνικής νοοτροπίας και να μεταφέρουν τα μηνύματα με τον σωστό τρόπο, μιας και το πρόβλημα της Ελλάδας είναι πολυσύνθετο.
Επικοινωνιακά θα πρέπει όμως να γίνει και η ανάλογη δουλειά και στην εγχώρια αγορά, γιατί οποιοδήποτε παραστράτημα θα είναι καταστροφικό. Η «επικοινωνιακή καμπάνια» θα πρέπει να γίνει βάσει ενός ξεκάθαρου master plan, το οποίο θα πρέπει να γίνει αποδεκτό από όλους. Δεν υπάρχουν περιθώρια για ερασιτεχνισμούς.
2. Τα Συνδικάτα και οι συντεχνίες να συνειδητοποιήσουν ότι οποιαδήποτε απεργιακή κινητοποίηση θα επιδεινώσει την κατάσταση και θα περιθωριοποιήσει ακόμη περισσότερο την χώρα.
Η ψυχολογία του Ευρωπαίου καταναλωτή επηρεάζεται άμεσα στις αποφάσεις του για διακοπές, όταν του δημιουργείται και η παραμικρή ανασφάλεια για την χώρα που πρόκειται ή θα επιθυμούσε να επισκεφθεί. Μήπως είναι πιά καιρός να συνειδητοποιήσουν όλοι οι Αρμόδιοι σε θέματα Τουρισμού την σημαντικότητα και τα οφέλη μιας αύξησης τουριστών προς την Ελλάδα; Πόσο ακόμη θα τραβήξει το χαρακίρι;
3. Τα πολιτικά κόμματα ανεξαρτήτως παρατάξεως να ξεχάσουν το θέμα πρόωρων εκλογών.
Η διεξαγωγή εκλογών θα εντατικοποιήσει την ήδη υπάρχουσα αδράνεια των πολιτικών προσώπων, και θα επιδεινώσει το κρίσιμο της κατάστασης. Θα χαθούν πολύτιμοι χρόνοι. Ο Τουρισμός χρειάζεται ηρεμία και χρόνο.
4. Η επικοινωνιακή στρατηγική να μην περιοριστεί σε κάποια επιφανειακά σλόγκαν διαφημιστικής υφής. Απαιτείται στοχευμένη και αξιόπιστη θεματικοποίηση βάσει προϊόντων και εκδηλώσεων.
Τόσο οι επαγγελματίες, όσο και οι καταναλωτές χρειάζονται ειλικρινή ενημέρωση με ξεκάθαρες τοποθετήσεις, με σκοπό να περιοριστεί η οποιαδήποτε εσκεμμένη ή μη κακοφημολογία από τα γερμανόφωνα ΜΜΕ. Μόνο έτσι θα ξανακερδίσουμε αξιοπιστία και εμπιστοσύνη. Δηλαδή αυτά που θα «τους υποσχεθούμε», θα πρέπει και να τα τηρήσουμε. Οποιαδήποτε απόκλιση θα δρά αρνητικά.
5. Να γίνει χρήση όλων των ΜΜΕ – όχι μόνο των κοινωνικών δικτύων (social media) τόσο προς τους επαγγελματίες, όσο και προς τους καταναλωτές.
Η επικοινωνιακή πληροφόρηση πρέπει να τρέξει τουλάχιστον σε δύο επίπεδα: Προς τους επαγγελματίες και προς τους καταναλωτές, έτσι ώστε να επιτευγχθεί γρηγορότερη διάχυση και απήχηση.
6. Η επίσημη ιστοσελίδα www.visitgreece.gr να δίνει συνεχή ενημέρωση στην αντίστοιχη γλώσσα.
Η ιστοσελίδα θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ταχύτητα διάδοσης και αναμετάδοσης των πληροφοριών. Θα είναι επίσης το σημείο αναφοράς, ο επικοινωνιακός κόμβος προς όλες τις κατευθύνσεις.
7. Να μην λέει και κάνει ο καθένας ότι θέλει.
Το επικοινωνιακό master plan θα καθορίσει το λεγόμενο Wording προς όλες τις κατευθύνσεις και τους κανόνες επικοινωνιακής συμπεριφοράς.
Το γνωμικό «όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι, αργεί να ξημερώσει» δεν έχει χάσει την ισχύ του. Στην Γερμανία μάλιστα ισχύει «Κάνε κάτι καλό και πες το». Δεν θα πρέπει να συνεχίσουμε στην Ελλάδα την τακτική του «Λέμε πολλά και κάνουμε λίγα ή σχεδόν τίποτα».
8. Να υπάρξει «Επαγγελματισμός» και «Αλληλεγγύη».
Οποιαδήποτε ερασιτεχνική η τυχοδιωκτική ενέργεια ή πράξη θα πιστοποιήσει την ανικανότητα μας να δείξουμε τους καλύτερους εαυτούς μας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου