Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Χρυσή χρονιά και το 2012 για τον Τουρισμό στη Γερμανία

- Οι διακοπές παραμένουν το highlight της χρονιάς και το έτος 2012
- Σχεδόν το ήμισυ των Γερμανών έχει ήδη ετοιμάσει
τις βαλίτσες των διακοπών.

- 1.155 € η μέση δαπάνη στην Ελλάδα, 1.203 στην Τουρκία, 1.174 στην Ισπανία
- 1 στους 5 μόνο δεν θα ταξιδέψει
- Tουρκία, Ισπανία και Ιταλία οι πιο δημοφιλείς προορισμοί
- 12,4 ημέρες διαρκεί το ταξίδι διακοπών
- Ενδιαφέροντα στοιχεία από την εξαιρετική μελέτη του γραφείου του Ε.Ο.Τ. Γερμανίας


Το ίδρυμα Stiftung für Zukunftsfragen , παρουσίασε το Φεβρουάριο την ετήσια έρευνας της γερμανικής τουριστικής αγοράς που διεξήγαγε σε 4.000 πολίτες, ηλικίας 14 ετών και άνω και ερευνά την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών το 2011 και τις προθέσεις τους για το 2012. Στο πλαίσιο της έρευνας αυτής κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι το ταξίδι αναψυχής εξακολουθεί και το 2012 να γοητεύει τους Γερμανού
ς. Ποσοστό 45% των Γερμανών έχει ήδη αποφασίσει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα ταξίδι διακοπών το 2012, διάρκειας τουλάχιστον 5 ημερών. Περισσότερα δε από ένα στα εννέα άτομα (11,3%) θέλουν να υλοποιήσουν περισσότερα ταξίδια αναψυχής. Το ένα τρίτο (33%) του πληθυσμού εξακολουθεί να εκφράζει επιφυλάξεις όσον αφορά τα σχέδια των διακοπών του και δεν είναι ακόμα σίγουρο για το αν θα πραγματοποιήσει ταξίδι διακοπών το 2012. Αντίθετα, μόνο ένας στους πέντε Γερμανούς (22%), δήλωσε, ότι σίγουρα δεν θα ταξιδέψει φέτος. «Η τουριστική βιομηχανία μπορεί να αναπνεύσει και να υπολογίζει και φέτος σε σταθερό ή και ελαφρώς μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών», δήλωσε ο καθηγητής Δρ Ulrich Reinhardt, Επιστημονικός Διευθυντής του Ιδρύματος.
«Οι Γερμανοί είναι διατεθειμένοι και το 2012 να σφίξουν τη ζώνη τους λίγο περισσότερο στην καθημερινή ζωή από το να μείνουν στο σπίτι τους «τις καλύτερες εβδομάδες του έτους». Οι διακοπές παραμένουν για τους περισσότερους Γερμανούς το highlight της χρονιάς».

Ανασκόπηση της τουριστικής χρονιάς 2011
Ρεαλισμός αντί για πανικό


Το Ίδρυμα „Stiftung für Zukunftsfragen „ πρόβλεπε για την τουριστική χρονιά 2011:
"Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις, ότι οι Γερμανοί θα πραγματοποιήσουν και πάλι περισσότερα ταξίδια. Η εμπιστοσύνη έχει ανακτηθεί, η διάθεση είναι θετική και επομένως αναμένεται ανάκαμψη στα τουριστικά ταξίδια». Η πρόβλεψη αυτή επαληθεύτηκε. Παρά τις συνεχιζόμενες συζητήσεις σχετικά με την κρίση του Ευρώ, την πυρηνική ενέργεια και τις φυσικές καταστροφές, η επιθυμία των Γερμανών για διακοπές οδήγησε και το 2011, για δεύτερο έτος στη σειρά, σε αύξηση της ταξιδιωτικής διάθεσης στο 53 % (2010: 52% - 2009: 50%).
Μεταξύ των κατοίκων της Γερμανίας υπάρχει, όμως, ισχυρή διαφοροποίηση:
• Η μόρφωση είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό, αυτής της διαφοροποίησης. Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο της εκπαίδευσης, τόσο μεγαλύτερη είναι η επιθυμία ταξιδιού - απόφοιτοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (76%) ταξιδεύουν περισσότερο από όσο ταξιδεύουν απόφοιτοι της βασικής εκπαίδευσης (39%).
• Το εισόδημα είναι ένας ακόμη ισχυρός παράγοντας που επηρεάζει τη ταξιδιωτική διάθεση. Με αυξανόμενο εισόδημα μεγαλώνει και η επιθυμία πραγματοποίησης ταξιδιών. Στα χαμηλά εισοδήματα (32%) ένας στους τρεις πραγματοποίησε ταξίδι διακοπών ενώ στα υψηλά εισοδήματα το ποσοστό ανήλθε σε 77%.
Μεγάλες διαφορές, επίσης, υπάρχουν στα διάφορα στάδια ζωής των Γερμανών:
• "Άτεκνα ζευγάρια και οι νεώτεροι από τους ηλικιωμένους κατέγραψαν υψηλή ταξιδιωτική διάθεση και το 2011. Και οι δύο ομάδες έχουν αρκετό ελεύθερο χρόνο, έχουν χρήματα και είναι ανεξάρτητοι, ώστε να συνεχίσουν να επισκέπτονται και τους γνωστούς τουριστικούς προορισμούς αλλά και να ανακαλύπτουν νέους προορισμούς.
• Αβέβαιη, αντίθετα, παραμένει η εξέλιξη του τουρισμού για τις οικογένειες στο μέλλον: Σε σύγκριση με το έτος 2010 το ποσοστό συμμετοχής των οικογενειών στα ταξίδια, μειώθηκε και πάλι κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες. Οι διακοπές στις οικογένειες γίνονται όλο και περισσότερο είδος πολυτελείας, αγαθό, το οποίο στο μέλλον μόνο κάθε δεύτερη οικογένεια θα έχει τη δυνατότητα να απολαμβάνει», δήλωσε ο καθηγητής Δρ Reinhardt.

Τουριστικοί προορισμοί εντός της Γερμανίας το 2011
Περισσότεροι επισκέπτες στη Βαυαρία από τη Βαλτική Θάλασσα


Η Γερμανία παρέμεινε και το 2011 ο πιο δημοφιλής προορισμός των Γερμανών. Με ποσοστό 37% οι τουριστικοί προορισμοί της Γερμανίας φιλοξένησαν περισσότερους επισκέπτες από το σύνολο των επισκεπτών των πέντε (5) πιο αγαπημένων προορισμών των Γερμανών στο εξωτερικό (Ισπανία, Ιταλία, Τουρκία, Αυστρία, Κροατία).

Τουριστικοί προορισμοί εντός της Ευρώπης το 2011
Η Ιταλία κερδίζει έδαφος
Σε σύγκριση με το περασμένο έτος, η Ισπανία κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιο της στην τουριστική αγοράς κατά +0,4 ποσοστιαίες μονάδες το 2011 και έτσι παρέμεινε αδιαφιλονίκητα στην πρώτη θέση των τουριστικών προορισμών στο εξωτερικό. Τη δεύτερη θέση από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς διακοπών στη γερμανική τουριστική αγορά κατέλαβε η Ιταλία πριν την Τουρκία.
Η Ιταλία κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιό της στην τουριστική αγορά της Γερμανίας κατά +1,6 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η Τουρκία είχε μια ελαφρά μείωση του μεριδίου της κατά -0,3 ποσοστιαίες μονάδες. Το ίδιο ισχύει και για την Αυστρία, η οποία δεν μπόρεσε να διατηρήσει το επίπεδο του προηγούμενου έτους.
Μακρινοί προορισμοί το 2011
Η Βόρεια Αφρική χάνει μερίδιο αγοράς

Τα ταξίδια μακρινών προορισμών παρουσίασαν το 2011 σημαντικές διακυμάνσεις. Οι εξεγέρσεις στην Αίγυπτο και την Τυνησία είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των ταξιδιών στους τουριστικούς προορισμούς της Βόρειας Αφρικής. Αντίθετα θετική κίνηση κατέγραψαν, τουριστικοί προορισμοί στην Ασία - παρά τις ταραχές στην Ταϊλάνδη και την πυρηνική καταστροφή Φουκουσίμα - καθώς και τουριστικοί προορισμοί στη Βόρεια Αμερική - παρά τους τυφώνες στην ανατολική ακτή και τους ανεμοστρόβιλους στην ενδοχώρα.

Η διάρκεια του ταξιδιού το 2011
Μόνο 12,4 ημέρες διαρκεί το ταξίδι διακοπών


Οι διακοπές παρέμειναν και το 2011 «η πιο δημοφιλής μορφή της ευτυχίας» - η ευτυχία όμως διήρκεσε κατά μέσο όρο μόνο 12,4 ημέρες. Διαπιστώνεται, ότι αν και η μείωση της διάρκειας του ταξιδιού διακοπών ήταν μικρή σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (2010: 12,5 ημέρες), η μείωση σε σύγκριση με το 2001 ήταν σημαντική (2001: 14,7 ημέρες).
Τα ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας γίνονται λιγότερο συχνά. Διακοπές με διάρκεια δύο εβδομάδων ή και περισσότερο είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν μόνο ένα στα τέσσερα άτομα (26%). Για πρώτη φορά στην σχεδόν 30-ετή ιστορία της έρευνας τουρισμού του Ιδρύματος, το ποσοστό (27%) των τουριστών που οι διακοπές τους διήρκεσαν 5-13, ήταν μεγαλύτερο του ποσοστού των τουριστών με μακροχρόνιες διακοπές (περισσότερες από 14 ημέρες: 26%). Η συντόμευση της περιόδου των διακοπών ήταν μεγαλύτερη στους εγχώριους προορισμούς – ο επισκέπτης ήταν γρήγορα στο προορισμό του, αλλά τον εγκατέλειπε επίσης γρήγορα. Λιγότερο από δέκα ημέρες, σχεδόν μισή μέρα λιγότερη από το 2010 (2010: 10,3 ημέρες), παρέμεινε ο Γερμανός στον εγχώριο τουριστικό προορισμό.
Αντιθέτως, εκείνοι που πραγματοποίησαν ένα μακρινό ταξίδι, παρέμειναν σχεδόν το διπλάσιο χρόνο από στις διακοπές εντός της Γερμανίας, ακόμα και οι διακοπές σε Ευρωπαϊκούς προορισμούς διήρκεσαν τρεις (3) μέρες περισσότερο από τις εγχώριες διακοπές.

Οικονομικά – Δημογραφικά Στοιχεία Γερμανίας

Η «ατμομηχανή» της Ε.Ε. είναι ο συνήθης χαρακτηρισμός της Γερμανίας και εκφράζει την ηγετική της θέση στην οικονομία στο πλαίσιο της Ε.Ε., αλλά και παγκοσμίως δεδομένου, ότι διαθέτει το τέταρτο μεγαλύτερο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στον κόσμο (προηγούνται οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Κίνα).
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της Γερμανίας το 2011 ανήλθε σε 2.570,0 δις. Ευρώ και σημείωσε αύξηση 3,0% σε σύγκριση με το έτος 2010, (ΑΕΠ 2010 : 2.497,6 δις. Ευρώ, αύξηση 2010 : 3,6% έναντι του 2009) και αντιστοιχεί στο 27% του ΑΕΠ των κρατών μελών της Ευρωζώνης.
Η γερμανική οικονομία, ως αναμενόταν, συρρικνώθηκε στο τέλος του 2011. Ειδικότερα, η οικονομική αβεβαιότητα λόγω της κρίσης του Ευρώ και η παγκόσμια οικονομική ύφεση αποτέλεσαν τροχοπέδη στην οικονομία της.
Εντούτοις παρά το αδύναμο τελευταίο τρίμηνο του 2011 οι οικονομολόγοι φαίνονται να ατενίζουν με αισιοδοξία και εμπιστοσύνη προς το 2012. "Η επιβράδυνση της οικονομίας στη Γερμανία, λόγω της κρίσης στη ζώνη του Ευρώ, αναμένεται να είναι προσωρινή. Ξεκινώντας από τα μέσα του έτους αναμένεται και πάλι σημαντική ανάπτυξη », δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW), ο Ferdinand Fichtner.
Με βάση τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας της Γερμανίας, ο μέσος όρος του ανά κεφαλή ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος ανέρχεται σε 28.293 €.
Στα παλαιά κρατίδια της δυτ. Γερμανίας ο μέσος όρος του ανά κεφαλή ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος διαμορφώνεται σε 29.142 €, ενώ στα νέα κρατίδια της ανατ. Γερμανίας το αντίστοιχο ποσό είναι 24.240 €.

Ταξιδιωτικές δαπάνες το 2011
Περίπου € 1.000 κοστίζουν οι διακοπές

Ακριβώς 1.012,- € δηλαδή 81,- € ανά άτομο και μέρα δαπανούν, οι Γερμανοί κατά μέσο όρο, για τις διακοπές τους. Το ποσό αυτό καλύπτει όχι μόνο τη δαπάνη του ταξιδιού (διακίνηση, διαμονή, διατροφή), αλλά επίσης όλα τα πρόσθετα έξοδα – από εκδρομές μέχρι αναμνηστικά και φιλοδωρήματα. Σε σύγκριση με το περασμένο έτος (2010: 944,- Ευρώ), οι συνολικές δαπάνες αυξήθηκαν σημαντικά κατά 68,- € ανά άτομο και ταξίδι.
Ανάλογα με τον προορισμό των διακοπών υπήρχε διαφοροποίηση των δαπανών:
• Στις εγχώριες διακοπές η ημερήσια δαπάνη ανήλθε σε 73,- Ευρώ, εντός της Ευρώπης η ημερήσια δαπάνη ανήλθε σε 79,- Ευρώ και στους μακρινούς προορισμούς η αντίστοιχη δαπάνη ανήλθε σε 105,- Ευρώ την ημέρα.
• Μία μέρα διακοπών στην Ισπανία κοστίζει 89,- Ευρώ, στην Αυστρία 86,- Ευρώ, στην Τουρκία 84,- Ευρώ, ενώ πιο οικονομικό ήταν το ταξίδι διακοπών στην Ιταλία με 80,- Ευρώ, στην Ελλάδα με 69,- Ευρώ και στην Κροατία με 64,- Ευρώ την μέρα.
• Το ταξίδι στις ΗΠΑ ήταν το πιο ακριβό με 133,- Ευρώ ημερήσια δαπάνη και το πιο οικονομικό στην Πολωνία με ημερήσια δαπάνη 56,- Ευρώ.
• Οι διακοπές εντός της Γερμανίας με συνολική δαπάνη 715,- Ευρώ ήταν κατά 300,- Ευρώ πιο οικονομικές από τις διακοπές εντός της Ευρώπης με συνολική δαπάνη 1.029,- Ευρώ.
• Οι διακοπές σε μακρινούς προορισμούς με κόστος 1.967,- Ευρώ είναι δυόμισι φορές πιο ακριβές από τις εγχώριες διακοπές – είναι όμως πολύ μεγαλύτερης διάρκειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου