Στην πλήρη και οριστική απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling), στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, προχωρά σύντομα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται ήδη στη διαδικασία της σύνταξής του και σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή.
Η δρομολόγηση της απελευθέρωσης της επίγειας εξυπηρέτησης θα δημιουργήσει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, ενώ αναμένεται, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για το θέμα αυτό, να επιφέρει:
1. Μείωση του κόστους handling, που σήμερα μπορεί να φτάσει έως και 30 ευρώ ανά επιβάτη, όταν στα ήδη απελευθερωμένα 5 αεροδρόμια, το κόστος είναι έως και 50% χαμηλότερο.
2. Αύξηση των πτήσεων προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την πιο συμφέρουσα, από άποψη προσφοράς, τιμή επίγειας εξυπηρέτησης.
3. Δημιουργία περίπου 350 νέων θέσεων εργασίας.
«Επομένως, πέραν της εκτιμούμενης μείωσης -έως και 50%- του κόστους του τιμολογίου της επίγειας εξυπηρέτησης, αναμένεται σημαντική αύξηση των αεροπορικών πτήσεων και της τουριστικής κίνησης στα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και σημαντική αύξηση της απασχόλησης, επιτόπιου κυρίως προσωπικού, με τη δημιουργία των νέων θέσεων εργασίας», είπε ο κ. Ρέππας.
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπεται επίσης η ανακατανομή των check in counters, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων.
Σημειώνεται ότι μέχρι το 2000 η επίγεια εξυπηρέτηση όλων τα αεροδρομίων της χώρας γινόταν αποκλειστικά από την παλιά Ολυμπιακή, ενώ στο διάστημα 2000-2009 απελευθερώθηκε σε πέντε αεροδρόμια (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας).
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος έχει καταργηθεί, από 1ης Απριλίου 2010 έως 30 Σεπτεμβρίου 2010, το τέλος προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία έχουν γίνει ελκυστικά για πτήσεις τσάρτερς. Το ποσό που εξοικονομείται για τις αεροπορικές εταιρίες φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στις λεγόμενες «άγονες γραμμές», στον τελευταίο ανοιχτό διαγωνισμό που έγινε τον Ιανουάριο, με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα, το έργο αυτό κατανεμήθηκε σε πέντε εταιρίες, αντί συνολικού ποσού 22 εκατ. ευρώ και όχι 34,5 εκατ. ευρώ με τα οποία επιδοτούσε το δημόσιο τις γραμμές αυτές, τις οποίες είχε μονοπώλιο η Ολυμπιακή. Δηλαδή το δημόσιο έχει όφελος 12,5 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου