Εκδόθηκε χθες από την 18μελή Ειδική Επιτροπή, στην οποία συμμετείχαν φορείς της ναυτιλίας, της ναυτεργασίας και του τουρισμού, το πόρισμα για την άρση του cabotage με 17 ψήφους υπέρ και μια κατά, αυτής της ΠΝΟ και πρόκειται να αποσταλεί στην αρμόδια Υπουργό την κ. Κατσέλη, ώστε να κατατεθεί το νομοσχέδιο προς ψήφιση στην Βουλή.
Η Επιτροπή μεταξύ άλλων καταγράφει πως το 83% των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας έχουν στόλο με σημαία μη κοινοτική και ότι σε σύγκριση με άλλες μεσογειακές χώρες όπως η Ιταλία, που εισέπραξε από το σύνολο των άμεσων δαπανών της κρουαζιέρας το 30,4%, η Ελλάδα εισέπραξε μόνο 3,3%, με δεδομένο ότι η Μεσόγειος τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει κύριο προορισμό για τα κρουαζιερόπλοια. ήδη για το 2010-2012 έχουν παραγγελθεί προς ναυπήγηση 26 νέα κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους, τα οποία θα ταξιδεύουν εντός της Μεσογείου και αυτό σημαίνει ότι θα εισρεύσει μεγάλο κεφάλαιο στην ελληνική οικονομία με δεδομένο ότι οι εταιρείες που θα κατέχουν τα κρουαζιερόπλοια θα καταβάλλουν τα έξοδα ελλιμενισμού στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά.
Επίσης, σύμφωνα με την μελέτη που διενέργησε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, τα κέρδη από την άρση του cabotage θα ανέλθουν σε τουλάχιστον 1,1 δις € σε ετήσια βάση. Τα οφέλη θα προκύψουν τόσο από την ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά ως κυρίου λιμανιού έναρξης του πλου των κρουαζιερόπλοιων (homeporting), αλλά και από την λειτουργία του transit, το οποίο θα προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια από τις μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Το homeporting θα οδηγήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και ανάπτυξη της χειμερινής κρουαζιέρας. Έτσι, θα ανοίξει σταδιακά ένας μεγάλος κύκλος εργασιών. ο οποίος θα βοηθήσει τον ελληνικό τουρισμό να ξεπεράσει την κρίσιμη καμπή στην οποία βρίσκεται. Επιπλέον, η ασφάλεια που παρέχουν οι ελληνικές θάλασσες αλλά και το φυσικό κάλλος θα συμβάλλουν σημαντικά στην διαφημιστική προβολή της Ελλάδος με δαπάνες των εταιριών.
Η Επιτροπή επεσήμανε πως η πολιτεία θα πρέπει να εποπτεύει και να ελέγχει εάν τηρούνται όλες οι αναγνωρισμένες συνθήκες ασφάλειας και εργασίας, τις οποίες έχει συνάψει η χώρα μας (Ε.Ε., ΙΜΟ, ΙLO κλπ) θα πρέπει να γίνονται σεβαστές από όλες τις εταιρίες, οι οποίες θα επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν ως homeporting ελληνικό λιμάνι. Επίσης, επεσήμανε πως για λόγους προστασίας του πλοίου, των επιβατών και του πληρώματός του, προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και του φυσικού κάλλους των ελληνικών νησιών του Αρχιπελάγους θα πρέπει να εφαρμόζονται όλες οι διεθνείς συνθήκες και οι κανόνες του Paris MOU.
Όσον αφορά στο σκέλος της εργασίας, η επιτροπή σημείωσε πως οι πλοιοκτήτριες εταιρίες, εφόσον χρησιμοποιούν ως homeporting ελληνικό λιμάνι, θα πρέπει μεταξύ των μελών του πληρώματος των πλοίων και του προσωπικού των γραφείων τους να χρησιμοποιούν και Έλληνες ναυτικούς και υπαλλήλους, εφόσον διαθέτουν τα απαιτούμενα ανταγωνιστικά προσόντα. Ωστόσο, μένει ανοικτό το ζήτημα που έθεσε η ΠΝΟ περί ποσόστωσης 15-20% Ελλήνων που θα απαρτίζουν τα κατώτερα πληρώματα. Όπως επίσης, χρήζει αναδιαμόρφωσης το ζήτημα της μη επιδότησης ασφαλιστικών εισφορών εργοδότη και εργαζομένων στα κρουαζιερόπλοια, το οποίο καθιερώθηκε το 2005 και ουδέποτε εφαρμόσθηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου