Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου 2015

IATA: Στα 7 δισ. το σύνολο των επιβατών έως το 2034

- Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά επιβατών αεροπορικών μεταφορών στον κόσμο έως το 2029 

- Κίνα, ΗΠΑ, Ινδία, Ινδονησία και Βραζιλία οι πέντε ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές 

- Περιορισμένη η αύξηση στην Ευρώπη


Στα 7 δισεκατομμύρια αναμένεται να φθάσει ο αριθμός των επιβατών στις αερομεταφορές έως το 2034, σημειώνοντας άνοδο κατά 3,8% στη μέση ετήσια αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με την αναθεωρημένη πρόβλεψη της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Ο αριθμός αυτός είναι διπλάσιος από τον αριθμό των επιβατών που διακινήθηκαν εφέτος και ο οποίος αναμένεται στο σύνολο του έτους να διαμορφωθεί στα 3,5 δισεκατομμύρια, από 3,3 δισ. το 2014, αλλά μειωμένος σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψη της IATA, η οποία έκανε λόγο για 7,4 δισ. επιβάτες το 2034. 
Τα αναθεωρημένα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν τις αρνητικές εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, η οποία εφέτος  αναμένεται να παρουσιάσει μείωση στον τομέα των εναέριων μεταφορών.
Οι πέντε ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές όσον αφορά τους επιπρόσθετους επιβάτες σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης, είναι η Κίνα (758 εκατομμύρια νέες επιβάτες σε σύνολο 1.196.000.000), οι ΗΠΑ (523 εκατ. νέοι επιβάτες για ένα σύνολο 1.156 εκατομμύρια), η Ινδία (275 εκατομμύρια νέοι επιβάτες για ένα σύνολο 378 εκατομμυρίων), η Ινδονησία (132 εκατ. νέοι επιβάτες για συνολικά 219 εκατομμύρια ευρώ) και η Βραζιλία (104 εκατομμύρια νέες επιβάτες για συνολικά 202 εκατ.). 
Περιορισμένη αύξηση αναμένεται στην Ευρώπη, με το συνολικό μέγεθος της αγοράς να διαμορφώνεται σε 1,4 δισεκατομμύρια επιβάτες μέχρι το 2034...
Επτά από τις δέκα ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές βρίσκονται στην Αφρική, ενώ την πρώτη δεκάδα συνθέτουν οι ακόλουθες χώρες: το Μαλάουι, η Ρουάντα, η Σιέρα Λεόνε, η Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, η Σερβία, η Τανζανία, η Ουγκάντα, η Παπούα-Νέα Γουινέα, η Αιθιοπία και το Βιετνάμ. Κάθε μία από αυτές τις αγορές αναμένεται να αυξηθεί κατά 7-8% ετησίως κατά μέσο όρο για τα επόμενα 20 χρόνια, παρουσιάζοντας σχεδόν διπλάσια ανάπτυξη ανά δεκαετία.
Από πλευράς δρομολογίων/διαδρομών, προορισμοί στην Ασία, τη Νότια Αμερική και την Αφρική θα γνωρίσουν την ταχύτερη ανάπτυξη, αντανακλώντας την οικονομική και δημογραφική ανάπτυξη των εν λόγω αγορών. Η Ινδονησία-Ανατολικό Τιμόρ θα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη διαδρομή, κατά 13,9%, ακολουθούμενη από την Ινδία, το Χονγκ Κονγκ (10,4%), την Ονδούρα (10,3%), το Πακιστάν (9,9%) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα-Αιθιοπία (9,5%).
«Η ζήτηση για τις εναέριες μεταφορές συνεχίζει να αυξάνεται, ωστόσο, υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει, μέχρι ο ουρανός να «υποδεχτεί» 7 δισεκατομμύρια επιβάτες, το 2034», δήλωσε ο Tony Tyler, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ. 

Απόκλιση μεταξύ των χωρών BRIC 

Μεγάλη διαφορά παρατηρείται μεταξύ των επιδόσεων των αγορών των αεροπορικών μεταφορών στις χώρες BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα). Για παράδειγμα, ταχεία ανάπτυξη παρατηρείται στις αγορές της Κίνας και της Ινδίας, με ετήσιο ρυθμό 12,5% και 16,5% αντίστοιχα. Ανάκαμψη παρατηρείται στην Ινδία, ενώ στην Κίνα, αν και ο ρυθμός ανάπτυξης έχει μετριαστεί, εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλό δρόμο προκειμένου να υπάρξουν επιπλέον 230 εκατομμύρια μετακινήσεις επιβατών μεταξύ 2014 και 2019. 
Από την άλλη, η Βραζιλία και η Ρωσία, αγωνίζονται να ανταπεξέλθουν των συνθηκών. Η Ρωσία βρίσκεται αντιμέτωπη με τις οικονομικές κυρώσεις που πλήττουν σημαντικά την οικονομία της, ενώ στη Βραζιλία οι αεροπορικές εταιρίες πληρώνουν μερικές από τις υψηλότερες επιβαρύνσεις καυσίμων στον κόσμο, σε μια προσπάθεια να ευθυγραμμιστεί η πολιτική καυσίμων της χώρας με τα παγκόσμια πρότυπα. 

Συναρπαστικές προοπτικές για το Ιράν και την Κούβα 

Παρά το γεγονός ότι η Κούβα είναι η μεγαλύτερη χώρα της Καραϊβικής από πλευράς πληθυσμού, η αύξηση των επιβατών θα ξεκινήσει από τη χαμηλή βάση των 5 εκατομμυρίων επιβατών σήμερα σε περίπου 13 εκατομμύρια μέχρι το 2034, στην καλύτερη περίπτωση. Το Ιράν, αντίθετα, έχει ήδη μια αγορά 12 εκατομμυρίων επιβατών, ως επί το πλείστον εγχώριοι επιβάτες. Ωστόσο, σε περίπτωση που την ισχυρή αύξηση του ΑΕΠ συνοδεύσει η πλήρης εξομάλυνση των διεθνών σχέσεων και δοθεί ένα τέλος την επιβολή κυρώσεων, το συνολικό μέγεθος της αεροπορικής αγοράς του Ιράν θα μπορούσε να ανέλθει σε 43.600.000 επιβάτες το 2034. 
«Σε σχέση με την οικονομική τους ανάπτυξη, ο λαός του Ιράν και της Κούβας πετούν λιγότερο σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Στο Ιράν, η πλήρης ενσωμάτωση στην παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να σημάνει μια διαφορά στην αύξηση της επιβατικής κίνησης των περίπου 13 εκατομμυρίων ταξιδιωτών τον χρόνο», δήλωσε ο Tyler. 

Οι τάσεις στις 10 μεγαλύτερες αγορές των επιβατών αεροπορικών μεταφορών 

Η Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη αγορά επιβατών αεροπορικών μεταφορών στον κόσμο από το 2029. Το 2034 η Κίνα θα αντιπροσωπεύει περίπου τα 1.190 εκατομμύρια επιβάτες, 758 εκατομμύρια περισσότερα από ό,τι το 2014, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης στο 5,2%. Η κυκλοφορία προς, από και εντός των ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3,1%, που σε απόλυτα νούμερα σημαίνει 1.160.000.000 επιβάτες από το 2034 (523 εκατ. περισσότερα από ό,τι το 2014). Η Ινδία με τη σειρά της θα εκτοπίσει το Ηνωμένο Βασίλειο και θα τοποθετηθεί στη λίστα ως τρίτη μεγαλύτερη αγορά το 2026, με την Ινδονησία να ακολουθεί στην 5η θέση στον κόσμο. 
Ιαπωνία, Ισπανία, Γερμανία και Γαλλία «χάνουν έδαφος» σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, η Ιταλία, επίσης, πέφτει από το «top 10», ενώ η Βραζιλία μετακινείται από την 10η θέση στην 7η. 

Η ανάπτυξη ανά Περιφέρεια 

Στις διαδρομές προς, από και εντός της Ασίας-Ειρηνικού θα προστεθούν επιπλέον 1,8 δισεκατομμύρια επιβάτες ετησίως έως το 2034, σε ένα συνολικό μέγεθος αγοράς περί τα 2,9 δισ. Σε σχετικούς όρους, θα υπάρξει αύξηση του μεγέθους της συγκεκριμένης αγοράς, σε σχέση με άλλες περιοχές έως 42% στη διακίνηση επιβατών και ο ετήσιος μέσος ρυθμός ανάπτυξης του 4,9%, θα είναι από κοινού ο υψηλότερος με τη Μέση Ανατολή. 
Στην περιοχή της Βόρειας Αμερικής η αύξηση θα διαμορφωθεί στο 3,3% σε ετήσια βάση και έως το 2034 στην περιοχή θα μετακινηθούν αεροπορικώς 1,4 δισεκατομμύρια επιβάτες, επιπλέον 649 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. 
Η Ευρώπη θα έχει το μικρότερο ποσοστό ανάπτυξης, 2,7% και η συνολική αξία της αγοράς θα διαμορφωθεί σε 1,4 δισεκατομμύρια επιβάτες. 
Στις χώρες της Λατινικής Αμερικής η αύξηση θα φτάσει στο 4,7%, εξυπηρετώντας συνολικά 605 εκατομμύρια επιβάτες, επιπλέον 363 εκατ. επιβάτες ετησίως σε σύγκριση με σήμερα. 
Αξιόλογη αύξηση 4,9% θα σημειωθεί στη Μέση Ανατολή όπου θα υπάρξουν επιπλέον 237 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο σε διαδρομές προς, από και εντός της περιοχής έως το 2034. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ και η Σαουδική Αραβία θα σημειώσουν μεγάλη αύξηση της τάξης του 5,6%, 4,8% και 4,6% αντίστοιχα. Το συνολικό μέγεθος της αγοράς θα ανέλθει σε 383 εκατ. επιβάτες. 
Στην Αφρική η αύξηση θα είναι 4,7%. Έως το 2034 η περιοχή θα «δει» επιπλέον 177 εκατ. επιβάτες το χρόνο, σε μια συνολική αγορά 294 εκατομμυρίων επιβατών. 

Οικονομική ευημερία και περιβαλλοντική ευθύνη 

Επί του παρόντος, η αεροπορική βιομηχανία συμβάλλει στη διατήρηση 58 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας και $ 2.400 δισεκατομμυρίων στην οικονομική δραστηριότητα. Σε 20 χρόνια, οι αερομεταφορές αναμένεται να υποστηρίξουν περίπου 105 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και $ 6.000 δισεκατομμύρια στο ΑΕΠ. Ο κλάδος των αερομεταφορών, ωστόσο, αναγνωρίζει ότι τα αεροπορικά ταξίδια έχουν αντίκτυπο στο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, το 2009, ο κλάδος συμφώνησε σε τρεις στόχους, οι οποίοι διασφαλίζουν ότι η αεροπορία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη εξασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος. Αυτοί είναι: 
- 1,5% ετήσια βελτίωση της απόδοσης των καυσίμων το 2020 
- Ανώτατο όριο καθαρών εκπομπών μέσω της ανάπτυξης ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα από το 2020 - 50% περικοπή των καθαρών εκπομπών μέχρι το 2050, σε σύγκριση με το 2005.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου