- 2,5 φορές περισσότερες καθυστερήσεις
- Να προχωρήσει άμεσα η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων
- Μεγάλο πρόβλημα στην αεροναυτιλία της χώρας
Με ιδιαίτερα μελανά χρώματα περιέγραψε την λειτουργία των ελληνικών αεροδρομίων το 2015 ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης, στη χθεσινή παρουσίαση του πτητικού προγράμματος της εταιρίας για το 2016, υπογραμμίζοντας ότι η απουσία επενδύσεων και τα λειτουργικά προβλήματα, αύξησαν δραματικά (2,5 φορές παραπάνω) τις καθυστερήσεις όλων των αεροπορικών εταιρών.
Και γι' αυτό επισημαίνουμε την παράμετρο αυτή, δεδομένου ότι αν δεν ληφθούν μέτρα και δεν δρομολογηθούν άμεσα οι άκρως απαραίτητες επενδύσεις, το 2016, που οι πτήσεις θα είναι ακόμη περισσότερες, η κατάσταση θα βγει εκτός ελέγχου, με ευκολονόητες συνέπειες για τον ελληνικό Τουρισμό και την εικόνα της χώρας.
Και γι' αυτό επισημαίνουμε την παράμετρο αυτή, δεδομένου ότι αν δεν ληφθούν μέτρα και δεν δρομολογηθούν άμεσα οι άκρως απαραίτητες επενδύσεις, το 2016, που οι πτήσεις θα είναι ακόμη περισσότερες, η κατάσταση θα βγει εκτός ελέγχου, με ευκολονόητες συνέπειες για τον ελληνικό Τουρισμό και την εικόνα της χώρας.
Ο κ. Βασιλάκης είπε χαρακτηριστικά:
"Τώρα, προσγειώνομαι λίγο, απότομα ίσως, αλλά μερικές φορές χρειάζεται.
Ήταν μία δύσκολη χρονιά φέτος, στο τι συνέβη πίσω από τη δραστηριότητα όλων των αεροπορικών εταιρειών στη χώρα.
Τίποτα από αυτά που λέω εδώ δεν αφορούν μόνο την Aegean.
Δυστυχώς, από πέρυσι το Νοέμβριο μέχρι τώρα τις πρόσφατες εκλογές, η χώρα ήταν σε μία συνεχή μεταβατική κατάσταση, σε μία αναμονή, σε μία διαπραγμάτευση.
Αυτό οπωσδήποτε είχε κόστος, γιατί οι υποδομές μας φέτος, ειδικά στα περιφερειακά αεροδρόμια και ειδικά στην αεροναυτιλία, δηλαδή στο κύκλωμα των ελεγκτών, υπέφεραν.
Υπέφεραν όχι μόνο από άποψη επενδύσεων που θα έπρεπε να έχουνε γίνει και πολλά χρόνια πριν, αλλά ακόμα και από άποψη απλών λειτουργικών θεμάτων.
Η ουσία είναι, ότι δεν μπορεί ο ελληνικός τουρισμός και ούτε και οι μεταφορές να περάσουν άλλη μία τέτοια χρονιά και βεβαίως νομίζω ότι σε αντίστοιχα πράγματα, δεν μπορεί ούτε η χώρα.
Τώρα πια ελπίζω ότι αυτός ο κύκλος της προσαρμογής και της πολιτικής κατάληξης και της συμφωνίας με την Ευρώπη έχει κλείσει.
Άρα λοιπόν, ελπίζω ότι θα μπορέσει η κυβέρνηση να προχωρήσει στο να δώσει λύσεις σε κάποιες κατευθύνσεις".
Και συνέχισε: "Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να ολοκληρωθεί γρήγορα η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Είναι τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Ελπίζω λοιπόν αυτό να ολοκληρωθεί γρήγορα.
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση το έχει αποφασίσει.
Έχει κάνει τις κατάλληλες ενέργειες.
Μένει λοιπόν να ολοκληρωθεί και όλοι ελπίζουμε να γίνει γρήγορα.
Η σύμβαση αυτή προβλέπει ανταγωνιστικές χρεώσεις, που είναι κάτι που ενδιαφέρει βεβαίως τις αεροπορικές, αλλά και τους επιβάτες, αλλά και τον τουρισμό.
Άρα λοιπόν, γιατί να μην γίνει, γιατί να μην αναβαθμιστούν γρήγορα τα αεροδρόμια, γιατί να μην χρησιμοποιηθούν κάποια από τα χρήματα που θα δίνει η κοινοπραξία, είτε μπροστά, είτε κατά τη διάρκεια της μίσθωσης των αεροδρομίων, για τα υπόλοιπά αεροδρόμια που μένουν περίπου 23 αεροδρόμια στην υπόλοιπή χώρα, τα οποία και αυτά
Βεβαίως χρειάζονται επενδύσεις και που η κυβέρνηση, το κράτος, η Ελλάδα θα έχει ελπίζω τη δυνατότητα μέσω και της πώλησης αυτής, αλλά και των ενοικίων που θα παίρνει από εκεί, να κάνει αυτές τις επενδύσεις, όπως φυσικά και χρησιμοποιώντας τα χρήματα των χρηστών.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί φέτος είχαμε 2,5 φορές παραπάνω καθυστερήσεις όλες οι αεροπορικές στη χώρα από αεροναυτιλία, από εναέρια κυκλοφορία δηλαδή.
Πρέπει να προχωρήσουν οι επενδύσεις στην αεροναυτιλία, τόσο σε υλικό, όσο και σε προσωπικό.
Γιατί και η αεροναυτιλία, όπως ενδεχομένως γνωρίζετε, είναι άλλου είδους περιορισμός. Άλλο πράγμα είναι τα αεροδρόμια, άλλο η αεροναυτιλία.
Ο εναέριος χώρος είναι το ένα πράγμα και η γη, τα αεροδρόμια είναι ένα άλλο πράγμα.
Έχουν φυσικά σχέση μεταξύ τους, αλλά είναι διαφορετικά".
Και κατέληξε: " Έτσι λοιπόν αυτά τα πράγματα πρέπει να αντιμετωπιστούν και γρήγορα και ελπίζουμε επίσης και η συζήτηση για την επέκταση στη σύμβασης του αεροδρομίου της Αθήνας, κάτι το οποίο λίγο πολύ όλες οι κυβερνήσεις και στο παρελθόν, αλλά και η τωρινή, έχουν αναγνωρίσει ότι είναι καλό να υπάρξει μεγαλύτερη διάρκεια στη σύμβαση και για τη κοινοπραξία, αλλά και για τον μακροπρόθεσμο τρόπο που πρέπει να βλέπει και η κοινοπραξία, αλλά και το κράτος τα πράγματα, αλλά και φυσικά για τις χρεώσεις που πρέπει να έρθουν σε ένα χαμηλότερο επίπεδο όταν βέβαια και η σύμβαση το επιτρέψει".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου