Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Αποτυχημένη η θητεία Ξυδάκη λένε και οι σκηνοθέτες!!!


Με μια πολύ έντονη ανακοίνωση, που όμοιά της δεν ενθυμούμαστε, η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών, χαρακτηρίζει αποτυχημένη τη θητεία του υπουργού Πολιτισμού Ξυδάκη και περιγράφει με τα πιο μελανά χρώματα τα έργα και τις ημέρες του. 
Η ανακοίνωση, που αξίζει να διαβαστεί, έχει ως εξής: 
"Τους τελευταίους επτά μήνες παρακολουθήσαμε με αγωνία τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού Νίκο Ξυδάκη που εισέβαλλε στον χώρο του Τέχνης και με πρωτόγνωρη βιαιότητα, παντελή έλλειψη δημοκρατικής ευαισθησίας, απέπεμψε διευθυντικά στελέχη, διοικητικά συμβούλια και επιτροπές με μεγάλη προσφορά στους τομείς που εργάζονταν. Με την ανάληψη των καθηκόντων του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού , πιστέψαμε ότι θα ανθούσε ο δημοκρατικός διάλογος και ότι οι έννοιες αξιοκρατία, άνθρωποι του Πολιτισμού, δημιουργοί, ισονομία και ισοπολιτεία θα αποκτούσαν το ουσιαστικό περιεχόμενό τους.
Έτσι, όλοι οι φορείς της καλλιτεχνικής και πνευματικής Κοινότητας της χώρας περιμέναμε από τον νέο Υπουργό ότι θα καλούσε τις διοικήσεις των Φορέων που εποπτεύει το υπουργείο του, θα ενημερωνόταν, θα καλούσε τους συλλογικούς Φορείς των εργαζομένων στον χώρο του Πολιτισμού ώστε να γνωρίσει τα ανοικτά θέματα και ότι θα ξεκινούσε ένας ανοικτός δημιουργικός διάλογος για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων. Δυστυχώς διαψευστήκαμε. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού επέλεξε, ως άλλος ηγεμών που γνώριζε τα πάντα, την οδό του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν». Παραμέρισε Νόμους, συμβάσεις εργαζομένων, πρόσωπα με δημιουργικό έργο εν εξελίξει, φορείς εργαζομένων και προχώρησε σ’ ένα σαφάρι απολύσεων, σε ένα κυνήγι μαγισσών. Κατήργησε τον βασικό άξονα των 13 πολιτικών προτάσεων του Προγράμματος Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ που όριζε ότι, «Η χάραξη και υλοποίηση της πολιτιστικής πολιτικής της χώρας θα στηριχτεί στους εργαζόμενους στο χώρο του πολιτισμού….»!!! 
• Δεν αντέδρασε ως όφειλε, αντιθέτως σιώπησε στην κατάργηση του ειδικού φόρου επί των κινηματογραφικών εισιτηρίων, που αποτελούσε πάγια οικονομική αρωγή για την παραγωγή του Ελληνικού Κινηματογράφου. 
• Πρώτη του ενέργεια, όταν ανέλαβε το Υπουργείο Πολιτισμού ήταν να ζητήσει την παραίτηση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου , χωρίς να γνωρίζει τα πρόσωπα ή έστω να ζητήσει να τον ενημερώσουν, προχώρησε στον διορισμό νέου Διοικητικού Συμβουλίου παρανόμως, χωρίς να έχουν παραιτηθεί τα περισσότερα μέλη του. 
Το νεοδιορισθέν Διοικητικό Συμβούλιο μάλιστα ως His Masters’ Voice , με την πρώτη απόφασή του απέλυσε τον νομικό σύμβουλο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, και έχει επιβάλλει ένα καθεστώς τρομοκρατίας και ανασφάλειας στους υπαλλήλους και στα διοικητικά στελέχη και μάλιστα ο νέος του Πρόεδρος σε δημόσια συνέντευξη του, παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού, τους απείλησε με «ξεκαθάρισμα». 
• Όχι μόνο δεν προβληματίστηκε από το τέλμα που οδήγησε την ελληνική κινηματογραφία, τα τελευταία χρόνια, ο Ν.3905/2010 τον οποίο καταψήφισε τότε σύσσωμη η αντιπολίτευση προεξάρχοντος του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δήλωνε δημόσια ότι ο Νόμος είναι καλός. Αγνόησε ασφαλώς την θέση του κόμματός του που στόχευε σε «μια εθνική αναπτυξιακή πολιτική για τον Κινηματογράφο που ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξε…», και όπως αναφερόταν στο Πολιτιστικό του Πρόγραμμα ότι, «…δεσμευόμαστε για ένα νόμο αναπτυξιακό, που να λαμβάνει υπόψη τις ιδιορρυθμίες και τις συγκυρίες της ελληνικής οικονομίας και θα συντελεί στην επανεκκίνηση της νεκρωμένης, τα τελευταία χρόνια, αγοράς…» 
• Δεν διεκδίκησε το 1,5% από τα τηλεοπτικά κανάλια, ως αρμόδιος Υπουργός για την απόδοσή του στην κινηματογραφική παραγωγή. • Δεν προχώρησε σε νομοθετική ρύθμιση για την πιστοποίηση των επαγγελματιών του Οπτικοακουστικού κλάδου, ώστε να υπάρχει αξιοκρατία και εγκυρότητα, όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη σήμερα. 
• Ζήτησε την παραίτηση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου πριν λήξει η σύμβαση εργασίας του και στην άρνησή του τον έπαυσε και διόρισε άλλον. 
• Λίγες ημέρες πριν τη λήξη της θητείας του, πρόσθεσε άλλη μια παράτυπη ενέργεια απολύοντας τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της δεύτερης σκηνής της χώρας. 
• Ζήτησε την παραίτηση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου, πριν λήξει η θητεία τους, και διόρισε νέο. 
• Εξανάγκασε σε παραίτηση την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. 
• Εξαπέλυσε απειλητική προαγγελία αντικατάστασης της Διευθύντριας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης! 
• Απαξίωσε και έπαυσε τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών, και πριν λήξει η θητεία τους, χωρίς καν να ενημερωθούν, ανακοίνωσε τον διορισμό νέου Διοικητικού Συμβουλίου 
• Όλος ο Τύπος και το Διαδίκτυο μιλούσαν για την αδράνεια και τις ευθύνες του Υπουργείου Πολιτισμού σε σοβαρά αρχαιολογικά θέματα όπως η μη έγκαιρη παρέμβαση του στην δημοπράτηση από τον οίκο Christies της κλεμμένης επιτύμβιας στήλης του 4ου αιώνα π.χ. αιώνα από το αρχαίο νεκροταφείο Χαλκίδας με αποτέλεσμα να μας την πάρουν μέσα από τα χέρια μας. Αλλά και στο θέμα της Αμφίπολης, αφού το έθεσε στο ψυγείο, κανείς δεν γνωρίζει σε ποια φάση βρίσκονται οι μελέτες για την προστασία του μνημείου που θα πρέπει να υλοποιηθούν πριν τον χειμώνα για να μην κινδυνεύσει από μη αναστρέψιμες βλάβες. Κι ακόμη κατηγορείται το Υπουργείο ότι ενταφίασε την δυναμική που είχε δημιουργήσει ο διεθνής Τύπος γύρω από το θέμα της Αμφίπολης με αποτέλεσμα οι χιλιάδες επισκέπτες της περιοχής, Έλληνες και ξένοι, να έχουν εξαφανιστεί. 
• Στον τομέα της εργασίας στο Υπουργείο Πολιτισμού προσπαθούσε να εφαρμόσει την σύγχρονη μορφή δουλοπαροικίας, την απλήρωτη δηλαδή εργασία, με τον διακριτικό τίτλο «Εθελοντική εργασία». Με έγγραφό της η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠ.ΠΟ. την οποία έλαβαν οι εφορίες αρχαιοτήτων, οι διευθύνσεις και τα δημόσια μουσεία, ζητούσε να της γνωρίσουν την δυνατότητα απασχόλησης σε τομείς λειτουργίας των αρχαιολογικών μουσείων και συλλογών. Σύλλογοι εργαζομένων αντέδρασαν και θύμισαν στον Αναπληρωτή Υπουργό ότι η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και η λειτουργία των αρχαιολογικών μουσείων και χώρων απαιτεί, για λόγους ασφαλείας και άλλους, τακτικό προσωπικό με ειδικές γνώσεις και υποχρεώσεις. Πολύ μοντέρνος τρόπος αλήθεια για να καταπολεμήσουμε την ανεργία. 
• Όλα τα μέσα και οι αρμόδιοι Φορείς προσπαθούσαν να καταλάβουν τι θέλει να κάνει ο Αναπληρωτής Υπουργός στον πετυχημένο οργανισμό του Μουσείου της Ακρόπολης που στα 6 χρόνια λειτουργίας του σημείωσε ένα μοναδικό ρεκόρ με 8,2 εκατομμύρια επισκέπτες. 
Η τεράστια επιτυχία του ιδρύματος ως νομικού προσώπου Δημοσίου Δικαίου φαίνεται πως του δημιουργούσε δυσκολίες να αλλάξει όλη την Διοίκηση, όπως του καταμαρτυρούσαν. 
• Αντιμετώπισε την αγωνία των χειμαζόμενων θεατρανθρώπων της χώρας με αγένεια και κυνισμό χαρακτηρίζοντας τους επιχορηγούμενους θιάσους ως, «ημέτερους» και μίλησε με προσβλητικό τρόπο για την συνταγματικά κατοχυρωμένη στήριξη της Τέχνης του Θεάτρου από την Πολιτεία χαρακτηρίζοντας τις επιχορηγήσεις του θεάτρου ως, «συσσίτιο». Αγνοούσε ασφαλώς την θέση του προγράμματος του κόμματος, το οποίο τον εξέλεξε βουλευτή, που στο εδάφιο «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΜΕΝΟ ΘΕΑΤΡΟ» όχι μόνον δεν καταργούνται οι επιχορηγήσεις στο ελεύθερο Θέατρο, αλλά προτείνεται η αναβάθμιση του θεσμού. 
• Ακόμη και την Επιτροπή Απονομής Τιμητικών Συντάξεων, σε καλλιτέχνες με άξιο έργο που δεν έχουν οικονομικούς πόρους και βρίσκονται σε τραγική κατάσταση ένδειας, την πάγωσε. • 
Κορυφαία όμως πολιτική και αντιδημοκρατική πράξη του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού ήταν η άρνησή του να δεχτεί και να συνομιλήσει «με τους εκπροσώπους των φορέων όλων των εργαζομένων στο χώρο του Πολιτισμού», όπως ρητά ανέφερε το πρόγραμμα του κόμματός του. Αντίθετα ο Αναπληρωτής Υπουργός έβλεπε επιλεκτικά κάποιους. Τους ημέτερους κύριε Αναπληρωτή; 
Όμως και αυτοί έφευγαν απογοητευμένοι από την πνευματική πενία των επιχειρημάτων του. Όλα τα παραπάνω από την επτάμηνη πολιτεία του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού μεγάλωσαν τις αγωνίες μας, αύξησαν τις αβεβαιότητες στον χώρο του Πολιτισμού και δημιούργησαν ταυτόχρονα ένα μεγάλο ερωτηματικό. Γιατί αυτό το εκδικητικό μένος ; Τι, ποιους και γιατί εκδικείτο και εν ονόματι ποιας εκφρασμένης πολιτικής και ποιού δημοσιοποιημένου οράματος του για τον Πολιτισμό της χώρας; Γνώριζε ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αριστείδης Μπαλτάς όλες αυτές τις μεθοδεύσεις; Συμφωνούσε με αυτές; Το Υπουργείο Πολιτισμού, που επί επτά μήνες της θητείας του αδρανούσε, δεν εξέπεμψε τίποτα το δημιουργικό και ελπιδοφόρο. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, απέδειξε ότι: 
 Ήταν διχαστικός σ’ έναν χώρο που χρειάζεται ενότητα και συνοχή. 
 Δεν υπολόγιζε την ανθρώπινη προσωπικότητα, και με απίστευτο κυνισμό απαξίωσε το καλλιτεχνικό και επαγγελματικό έργο και το κύρος των ανθρώπων που δίωξε. 
 Ήταν βίαιος, αγενής και προσβλητικός σε ανυπεράσπιστους ανθρώπους του πνεύματος και της καλλιτεχνικής δημιουργίας. 
 Ήταν απειλητικός και σκορπούσε φόβο στους δημιουργούς που θέλουν κλίμα ελευθερίας, ευφορίας, σιγουριάς και αλληλεγγύης, ανίκανος δηλαδή να εμπνεύσει σε δημιουργικές κατευθύνσεις. Εμείς θεωρούμε, πως η ανάπτυξη του δημοκρατικού διαλόγου και της συνεργατικότητας είναι θεμελιώδη συστατικά του Πολιτισμού. 
Αυτά χρειάζεται να αναζωογονηθούν, ιδιαίτερα σήμερα. 
Για να ανθίσουν οι Τέχνες χρειάζεται η Πολιτεία να εμφυσήσει πνοή, όραμα, να δημιουργήσει ένα περιβάλλον με έναν αέρα ενωτικό, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, όχι με κάστες, ομαδούλες, ιερατεία και τρομοκρατία. 
Στον χώρο της Τέχνης και του Πολιτισμού δεν είμαστε «ΕΜΕΙΣ» και «ΟΙ ΑΛΛΟΙ». Δυστυχώς αυτός είναι ο πραγματικός απολογισμός της επτάμηνης θητείας του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού κ. Νίκου Ξυδάκη". 
Μάλιστα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου